Entäpä EcoBooost ?

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Zapsky
Moderaattori
Viestit: 1238
Liittynyt: 22.1.2012 11:27

Re: Entäpä EcoBooost ?

Viesti Kirjoittaja Zapsky »

Juu en mä sitä epäile. Yksinkertaisia asioita sopii kyllä kysyä siksi, koska joku muukin kiinnostuu tuolloin aiheesta. En minäkään tiennyt vastausta ennen googlen avausta, mutta koska kiinnostuin aiheesta päätin selvittää asian. Ja kas näin, kaksi kärpästä yhdellä iskulla :D
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Entäpä EcoBooost ?

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Se on hyvä että jotkut viittii ja osaa hakea ja laittaa meille laiskoille .. Niin sanottua fakta tietoa monesta asiasta. Se hyvä... Mulle riittää monessa asiassa mutu tuntuma.. Se hyvä että kaivellaan tiedot näkyviin asioista oikeesti kiinnostuneille...
juippi11
Viestit: 665
Liittynyt: 21.5.2012 19:47

Re: Entäpä EcoBooost ?

Viesti Kirjoittaja juippi11 »

Ei kai se koville joudu kuin ehkä sylinterien ja mäntien osalta, jos koneen alakerta laakereineen on tehty kaksilitraisen mitoilla ja tukevuudella (kuten joskus luvattiin). Vain iskutilavuus pieni. Taisin kyllä olla kirjoittanut suunnilleen saman jo edelliselle sivulle.
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Entäpä EcoBooost ?

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

juippi11 kirjoitti:Ei kai se koville joudu kuin ehkä sylinterien ja mäntien osalta, jos koneen alakerta laakereineen on tehty kaksilitraisen mitoilla ja tukevuudella (kuten joskus luvattiin). Vain iskutilavuus pieni. Taisin kyllä olla kirjoittanut suunnilleen saman jo edelliselle sivulle.
Se alakerta perustuu kyllä 1,6:seen!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

juippi11
Viestit: 665
Liittynyt: 21.5.2012 19:47

Re: Entäpä EcoBooost ?

Viesti Kirjoittaja juippi11 »

Kuitenkin perustuu selvästi isompaan moottoriin, en ole näistä tarkemmin selvää ottanut kun ei uudet kertakäyttöautot kiinnosta. Fordin kaikki vapaastihengittävät 1,6-litraiset on olleet ihan hyviä koneita sen jälkeen, kun CVH poistui tuotannosta. Öljyä eivät kuluta vanhanakaan jne. Joillain korjaamovierailuilla (kaverien autoja vienyt) olen nähnyt avattuja VW:n TSi -koneita joskus, myös niitä kireitä 2,0 TDi -koneita, jotka korvasi pakettiautoissakin 2,5:n. Pisti ainakin silmään, kun uudenkarhean ison Audin moottorinlohkossa oli "Mexico" leimat kannen sisäpuolella. Mutta tottakai VAG -merkkisten korjaamoilla myös korjataan näitä koneita, ei se kerro että VW:t olisi heikkoja yleensä, vaikka joku TSI tai TDi olisi pettänytkin. Taisi olla tuo VW:n 1,4 TSi mistä jäi alkujaan mieleen lupaukset, että on tehty kaksilitraisen tukevuudella vaikka iskutilavuus pieni.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Entäpä EcoBooost ?

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
juippi11
Viestit: 665
Liittynyt: 21.5.2012 19:47

Re: Entäpä EcoBooost ?

Viesti Kirjoittaja juippi11 »

Sen huhuttiin tulevan Mondeoon jo about kolme vuotta sitten, oli uutta minulle että tuleekin siihen vasta nyt.
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Entäpä EcoBooost ?

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Niin huhut olivat ymmärtäneet että kun moottori on "EcoBoost" niin se litrainenhan sen täytyy olla :(
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Vastaa Viestiin