Race-nappis

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
MrKz
Viestit: 575
Liittynyt: 28.12.2012 19:41
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: Race-nappis

Viesti Kirjoittaja MrKz »

toivottavasti vaihdat nuo kanttikaaret pyöreempiin,sen verran järkyttävän näkönen nuilla kaarilla :D tekniikkan puolesta kuulostaa lupaavalta,onnea projektille.
Lada 21044 1700i -96
Avatar
kappa12
Viestit: 346
Liittynyt: 27.6.2008 13:33
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Race-nappis

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

Tuli mieleeni erittäin typerä ajatus...

Netin syövereistä löysin että tuos 1,5 16v konees olis puristussuhde vakiona 10,5... Elikkä kokolailla liikaa turbolle...

Mutta jos tuo muutetaan käymään viinalla(RE85) niin millaisella puristussuhteella se toimii turbon kans...?
Avatar
Tooberi
Viestit: 198
Liittynyt: 27.5.2009 19:21
Paikkakunta: Ii

Re: Race-nappis

Viesti Kirjoittaja Tooberi »

kappa12 kirjoitti:Tuli mieleeni erittäin typerä ajatus...

Netin syövereistä löysin että tuos 1,5 16v konees olis puristussuhde vakiona 10,5... Elikkä kokolailla liikaa turbolle...

Mutta jos tuo muutetaan käymään viinalla(RE85) niin millaisella puristussuhteella se toimii turbon kans...?
ei se minusta nyt typerää ole, jos valmiiksi suunnittelee pidemmälle eikä summassa tee.

E85 polttoaineella on oktaaniluku 106. kestää paremmin korkeaa puristus suhdetta eikä nakuta niin helposti. käy vielä viileämpänä noin niin kuin turbokonetta ajatellen, plussana saa vielä paremmin tehoa kuin bensalla. ja on paljon halvempaa vaikka vieki enemmän.

venäjältä saa bolt on takomukeja joille laskettu parempi puristus suhde vajaalla 200e, kysy toktornivako:lta. jos tekee budjetti konetta niin vakio männistä voi sorvata tavaraa pois. oli kupu lakiset, eli sorvaa kupua sen verran pois että saa paremman puristus suhteen. siitä en tiedä miten kestää, mutta luulis maltillisilla ahdoilla ja toimivilla säädöillä.

kuulosti itä naapusrista saavan vielä kestävempiä metallisia kannentiivisteitäkin..
Lada 2107 1600SL jäärata pirssi
Lada 2101 1600 16v Copper Top
Avatar
kappa12
Viestit: 346
Liittynyt: 27.6.2008 13:33
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Race-nappis

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

Ok... Taitaa olla ahdettuun paras vaihtoehto nuo takomukit, pitääpä kysellä sellaisia... Vähä hirvittä ajatus vakiomännän ohentamisesta ja paineistamisesta...
Toisaalta tuo viinalla ajaminen on vähä hankalaa kun lähimpään tankkauspisteeseen on 60km matkaa... Tuli vain tuollainen asia mieleen...

Mihinkähän nuo puristukset olis hyvä saada(98 pumppubensalla), kokoonpanolla vakio kansi(siistittynä) ja vakio nokat, t3 garretti ja cooleri, oma ruisku jota megaruutta ohjaamaan... Itte tuumailin että jossain ysin pinnas vois olla hyvä, ei ainakaan alle...
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Race-nappis

Viesti Kirjoittaja START »

kyllä ne vakiot sorvattuna jotain kestää, siis sen mitä vakiot nyt yleensäkkin. kyllä kai ne sinne 200 heppaan varmaan kestää
mulla on ne takoset, niillä tosin tippu puristukset mun makuun liikaakin johonkin 8 nurkille mulla on lohko on 0,5mm laskettu niin puristukset osuu varmaan johonkin 8,5-9 sillä puolet vakioo matalammalla teräs tiivarilla (aikanaan sitä laskeskelin vakio tiivisteellä tavotteena se 8,5)
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
kappa12
Viestit: 346
Liittynyt: 27.6.2008 13:33
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Race-nappis

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

Mihinkähän puristukset jäis jos vaihtais 8v koneen männät tuohon...? Saisko sellaisilla ja lohkoa höyläämällä puristukset järkevälle tasolle...?
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Race-nappis

Viesti Kirjoittaja START »

ei ole kyllä kokemuksia 8v männistä, 16v männissä on ainakin venakolot, en tiedä tarviiko vakio kone oikeesti niitä
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
kappa12
Viestit: 346
Liittynyt: 27.6.2008 13:33
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Race-nappis

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

Joutuu melkeinpä käydä kaverilta koukkaamas talteen kokonaisen 8v koneen ja ottaa sieltä männät ja mittailla... Sillähän siitä selviää...
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Race-nappis

Viesti Kirjoittaja START »

juu, itekkin haluisin semmosen koneen purkaa ihan mielenkiinnosta, vois vertailla niitten eroja paremmin
no samapa se, mulla on kone kasassa keulilla, eikä seuraavaan versioon tartte yhtään vakio osaa enään miettiä
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
kappa12
Viestit: 346
Liittynyt: 27.6.2008 13:33
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Race-nappis

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

Kuva

Fiilistelykuva, näyttää muka siltä että jotain olis saatu aikaankin...

Mieles olis laittaa tuon koneen jatkoksi mirafiorin 5v. laatikko, ihan jo sen kestävyyden ja toimintatarkkudenkin takia... Pitää vain löytää arkistojen kätköistä TC:n vauhtipyörä ja koittaa saada se sovitetuksi tuohon koneen jatkoksi...
Viimeksi muokannut kappa12, 28.8.2013 6:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
kappa12
Viestit: 346
Liittynyt: 27.6.2008 13:33
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Race-nappis

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

Kuva

Nyt olis nappikseen askikin...
JLaines

Re: Race-nappis

Viesti Kirjoittaja JLaines »

Kappa onnistui löytämään läheltä viellä laatikkoon passaavan kardaaninkin. Kardaani on 132 Fiatista
kuten laatikkokin eli merkki uskollisuus säilyy edes sinne päin. Seuraavaksi pitääs etsiä Volvon lukollinen
taka-akseli ja ruveta suunnittelemaan kardaanitunnelin muokkausta laatikon kohdalta ja korigrillin kasaamista...
Avatar
kappa12
Viestit: 346
Liittynyt: 27.6.2008 13:33
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Race-nappis

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

Kuva
Nyt kun tuon laatikon osalta tekniikka kestää niin perää vähä on tuos mietiskelty... Tehotavoitteet ei oo luokas kuu taivaalta mutta 200+ kuitenkin(sisi vain radalla, tieliikenteen max. 100)...

Peräksi ajateltiin vaihtaa volvolainen(1030), siinä samalla sais senkin osion pomminvarmaksi ja isot levyjarrut kylkiäisenä... Vauhtipyörä ja kytkin tulee TC:stä... Vino TC:n 215mm kytkin luulis nuo voimat ja väännöt pitävän kuris... Jonkin verran pitää koneistuttaa osia, mutta eiköhän niistäkin selvitä...
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Race-nappis

Viesti Kirjoittaja START »

kyllähän ladankin perä vielä sen reilu parisataa luulis kestävän lukon kanssa kun elmerilläkin labarussa vissiin kesti. mut jos sopivasti ovlov lukollisen perän saa niin kannattaahan se varmaan laittaa.
itse yritän ladan omalla pärjätä, uus välitys ja lukko ja jos vetarit paukkuu niin karpiolalta parempia.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
kappa12
Viestit: 346
Liittynyt: 27.6.2008 13:33
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Race-nappis

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

Joo, ladan oma perä tähänkin saa jäädä paikoilleen, ei jaksa ruveta vääntämään, täs on kyllä muutakin tekemistä...

Tällähetkellä tämä auto on vähän niinkun tauolla, koitetaan saada ensin muutama muu projekti pois edestä ja sitten täydellä teholla tämän kimppuun...
Vastaa Viestiin