Sivu 4/8

Re: muut neukkuautot volga gaz moskvitsh

Lähetetty: 25.3.2013 21:39
Kirjoittaja t tulppu
Armeijan gassit.. Piikkinokka gas tai uats gapriolet. Muuta ei juuri tule mieleen pulla uatseja saa vielä uusia Pietarista eikä ollut kallis. Muttei hyväkään. Vanha malli mutta mato menemään maastossa. Ajoin armeijassa myrkkypussia. Ja piikkinokka gatsia. Tuommoisen pulla uatsin kun saisi vaikka toyotan diisselillä niin voisi olla hyvä.. Harraste auto..

Re: muut neukkuautot volga gaz moskvitsh

Lähetetty: 29.3.2013 21:42
Kirjoittaja pavlik morozov
http://en.wikipedia.org/wiki/Ganja_Auto_Plant

gaz tehtaat azerbaidzanissa - erikoinen nimi... :lol:

Re: muut neukkuautot volga gaz moskvitsh

Lähetetty: 31.3.2013 19:45
Kirjoittaja t tulppu
V8magazine 7/2010 Tappaja Mosse vartti maili 9,287 seguntia loppunopeus 241,72 km/ t.
Auton tekniikka perustuu Eliten alkuperäiseen lohkoon johon 2ahtimen ja yli 4 kilon ahtopaineen avustuksella puristettu yli 600 hevosvoimaa. Aika raju rassi..
259 kilpailijaa hävisi mosselle eli kaikki kilpailijat... V8,sit ja moottori pyörät... Luulis pikkuisen hävettävän. Ryssän romuille männä häviämään... Turbot ja muut vermeet ei ehkä sieltä.mutta silti... Kova peli.

Re: muut neukkuautot volga gaz moskvitsh

Lähetetty: 4.4.2013 21:53
Kirjoittaja pavlik morozov
http://www.youtube.com/watch?v=ccF3HExGqeY

neukkulainen volga mainos ja taustamusiikista vastaa Allen: Cumana (Edmundo Ros).

Re: muut neukkuautot volga gaz moskvitsh

Lähetetty: 4.4.2013 22:09
Kirjoittaja t tulppu
Isäukko sanoi että popeda oli ensimmäisiä autoja jossa oli kunnollinen lämmityslaite talvella...Ihmiset talvella jos mahdollista sellainen löytää niin valitsivat sellaisen vaikka samassa jonossa hienoja ja hyviäkin merkkejä oli.. Talvella kannatus oli ylipuolue rajoen..

Re: muut neukkuautot volga gaz moskvitsh

Lähetetty: 5.4.2013 10:00
Kirjoittaja Pavlovits
Tuosta Pobedan lämpimyydesta olen samaa mieltä. En ollut 50-60-luvuilla tavannut mitään muuta yhtä lämmintä autoa, vaikka ainakin kyydissäolokokemuksia oli kymmenistä erilaisista vehkeistä.
Sitten kun Pobedat alkoivat olla romutuikäisiä, asennettiin moneen tunnetusti kylmään Octaviaan Pobedan lämmityslaite.

Re: muut neukkuautot volga gaz moskvitsh

Lähetetty: 5.4.2013 20:16
Kirjoittaja pavlik morozov
Pavlovits kirjoitti:Tuosta Pobedan lämpimyydesta olen samaa mieltä. En ollut 50-60-luvuilla tavannut mitään muuta yhtä lämmintä autoa, vaikka ainakin kyydissäolokokemuksia oli kymmenistä erilaisista vehkeistä.
Sitten kun Pobedat alkoivat olla romutuikäisiä, asennettiin moneen tunnetusti kylmään Octaviaan Pobedan lämmityslaite.
jossain se palanut bensa sit ilmenee? :lol: tutulla kärys johdotkin kojetaulun alla.

http://www.youtube.com/watch?v=ztrgPO0wcgI kamina hytissä... :shock:

Re: muut neukkuautot volga gaz moskvitsh

Lähetetty: 5.4.2013 20:34
Kirjoittaja t tulppu
Nyt se sitten selvis miksi ladat jotkut ovat kylmia ja jotkut keittaa kuumana.. tuo askeinen video patka avasi mulle ahaa elamyksen.

Re: muut neukkuautot volga gaz moskvitsh

Lähetetty: 6.4.2013 11:43
Kirjoittaja Zapsky
Olipa nostalginen pätkä, kiitokset! Liekö kuitenkaan propagandaa, sanoisin mainokseksi ennemmin... Tai sitten olen aivopesty :lol:

Mikähän kipale siinä soi, toistui useamman kertaa ja oli lopputeksteissäkin taustalla? En saa päähäni, niin tutun oloinen kuitenkin.

Re: muut neukkuautot volga gaz moskvitsh

Lähetetty: 6.4.2013 12:47
Kirjoittaja Jouska
Moi,

Tässäkin Ural painaa syvällä, tai vieläkin syvemmällä.

http://www.iltalehti.fi/iltvautot/20130 ... 1_v1.shtml

Re: muut neukkuautot volga gaz moskvitsh

Lähetetty: 6.4.2013 14:50
Kirjoittaja pavlik morozov
Zapsky kirjoitti:Olipa nostalginen pätkä, kiitokset! Liekö kuitenkaan propagandaa, sanoisin mainokseksi ennemmin... Tai sitten olen aivopesty :lol:

Mikähän kipale siinä soi, toistui useamman kertaa ja oli lopputeksteissäkin taustalla? En saa päähäni, niin tutun oloinen kuitenkin.
se sävelkulku on vaan niin tyypillinen että ei taida olla mikään tunnettu kappale?

mut se selostus on samanlaisella haaveellisella äänellä kuin vanhan ajan moskovan radion suomenkieliset lähetykset. ei kuitenkaan venäjänkorostusta.

Re: muut neukkuautot volga gaz moskvitsh

Lähetetty: 7.4.2013 13:12
Kirjoittaja Zapsky
Voi olla, että rytmi sai kuulostamaan tutulta...
Ja kyllä tuo puhekin on juuri sitä aitoa :lol:

Re: muut neukkuautot volga gaz moskvitsh

Lähetetty: 7.4.2013 21:08
Kirjoittaja pavlik morozov
aleko eli etuveto mosse taitaa olla nykysin aika harvinainen. muistan tuolta pavlovitshgradista :lol: sellasen myrkynvihreän alekon pyörimästä 90 luvun puolenvälin jälkeen, äkkiä kattoen näytti 1508 talpotilta (muistatkos pavlovits? ne oli silloin kun pitkäkilpi lada päivysti karvahattua vastapäätä puhelinnumero teipattuna takaikkunaan ja sorjasääret takapenkillä). mossen tehdashan taitaa olla rikottu. mikäs siinä oli että sille kävi niin huonosti?
Aleko - Nettiauto
www.nettiauto.com/aleko
Tiesitkö nämä asiat Aleko-autoista? Nettiauton kautta myydään kuukausittain satoja Aleko-merkkisiä autoja
tuhansia moskvitsh autoja leviää tänäkin vuonna suomen teille
- konelan mainos 60 luvulta

Re: muut neukkuautot volga gaz moskvitsh

Lähetetty: 7.4.2013 21:27
Kirjoittaja Pavlovits
Tuolloin asustelin vielä muualla.

Re: muut neukkuautot volga gaz moskvitsh

Lähetetty: 7.4.2013 21:39
Kirjoittaja juippi11
Taisipa olla viime kesä, kun sellainen 1510 Talbotin näköinen mosse tuli vielä vastaan Suomussalmella. Ulkonäön suunnitteluvaiheessa Talbotin eka versiot, eli Simcan 1307/1508 piirustuksineen on varmaan ollut suurena apuna. Tekniikassa ei ole juuri yhtäläisyyttä Simcaan silti. Piirustuksessa Simcan ja Alekon ääriviivat on päällekkäin:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _Aleko.jpg