Sivu 4/56

Lähetetty: 27.9.2004 15:55
Kirjoittaja Jaska HKI
Yleensä ainakaan laturin merkkivalon palamisesta ei aina kannata olla kovin huolissaan.Oman kokemuksen mukaan 2105:ssa laturin kirkas palaminen tarkoittaa,että laturi lataa hyvin.Samarassani himmeä palaminen tarkoitti samaa kuten 110:ssa sen palamattomuus---eli että lataa hyvin :shock: .

Lähetetty: 28.9.2004 2:10
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Jome kirjoitti:Yksi ainakin mua ärsyttävä vika on 2105:ssä...kun ajaa yli 100km/h niin peilit kääntyy ilmavirran takia lasiin...Itse korjasin ongelman vaihtamalla alkuperäiset peilit Bilteman tarvikepeileihin (3,85e/kpl)...
Ainakin mun 2105:ssä oli aika onnettomat läpyskät peileinä. En tiedä sopiiko 2107:n peilit, mutta ne ovat isommat ja tukevammat. Tästä aiheesta on tainnut joksus olla keskustelu.

Lähetetty: 28.9.2004 3:34
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Mosse-Aksu kirjoitti:
Jome kirjoitti:Yksi ainakin mua ärsyttävä vika on 2105:ssä...kun ajaa yli 100km/h niin peilit kääntyy ilmavirran takia lasiin...Itse korjasin ongelman vaihtamalla alkuperäiset peilit Bilteman tarvikepeileihin (3,85e/kpl)...
Ainakin mun 2105:ssä oli aika onnettomat läpyskät peileinä. En tiedä sopiiko 2107:n peilit, mutta ne ovat isommat ja tukevammat. Tästä aiheesta on tainnut joksus olla keskustelu.
Näyttääkin olevan teknisissä kysymyksissä aivan tuoreeltaan asiaa käsitelty.

ihanaa

Lähetetty: 9.11.2004 19:56
Kirjoittaja Lada-Jussi
olen tässä parina päivänä ajellut Samaran sijaan "linnulla" ja kyllä tuollaisessa vanhassa takavetoisessa on sitä jotain ajamisen nautintoa. Parhaiten siitä pääsee perille tuolla pimeässä ja kylmässä, kun napauttaa tehokkaat kaukovalot päälle ja lämmitin hohkaa lämmintä ilmaa. Pientä kuoppaista ja mutkaista tietä 50 km/t kevyesti pintakaasulla gruisaillen...

Re: ihanaa

Lähetetty: 10.11.2004 2:20
Kirjoittaja R-J
Lada-Jussi kirjoitti:olen tässä parina päivänä ajellut Samaran sijaan "linnulla" ja kyllä tuollaisessa vanhassa takavetoisessa on sitä jotain ajamisen nautintoa. Parhaiten siitä pääsee perille tuolla pimeässä ja kylmässä, kun napauttaa tehokkaat kaukovalot päälle ja lämmitin hohkaa lämmintä ilmaa. Pientä kuoppaista ja mutkaista tietä 50 km/t kevyesti pintakaasulla gruisaillen...
Siinä on sitä jotain. :D

Lähetetty: 10.11.2004 14:06
Kirjoittaja veli alexei
Mulla Lada o ollu stopissa jo yli viikon. Onkohan se jo kuollut suruun. :?

Lähetetty: 11.11.2004 15:25
Kirjoittaja LamaAjanElvis
ette usko, tai no ehkä uskottekin että eilen oli mahtava tunne lähtee ladalla ajamaan kun viikon olin ilman sen katkenneen putken takia. :D

Lähetetty: 12.11.2004 0:21
Kirjoittaja veli alexei
Ans kattoo kummonen tunne aamulla sit on. :)

Lähetetty: 13.11.2004 18:37
Kirjoittaja Mosse-Aksu
veli alexei kirjoitti:Ans kattoo kummonen tunne aamulla sit on. :)
Oliko sellainen, että päässä jyskyttää, oksettaa, kitalaki on kuiva kuin beduiinin sandaali, pienikin kävely alkaa puuskuttaa....Toivottavasti Lada sai levätä vielä tämänkin päivän.

Lähetetty: 14.11.2004 3:36
Kirjoittaja R-J
Viikonloppuisin aika ajoin tuttuja... Ei minulle... :?

Lähetetty: 14.11.2004 21:50
Kirjoittaja LamaAjanElvis
voe helvatan helvata! viimein sain aikaseks sen että nousin sohvanpohjalta ja sitten ladan rattiin, lada käyntiin ja ikkunoita raappaamaan. hyppäsin jo lämmenneeseen kabiiniin, pakki päälle ja peruuttamaan vaan eipä liikkunu minnekkään= rummut jäässä. sitten ykköstä päälle, hirveellä luistatuksella vähän ajan päästä kuuluu jumalaton pamahus ja toisella rupee kuoppaa kaivamaan mutta vielä toinen oli juntturissa. en uskaltanut enää nysvätä enempää kun jo sitä pamausta luulin peräks tai vetariks. onneks huomenna taas ilma lämpenee ja pääsee liikkeelle.
tämä johtui siitä kun viimeks perjantaina ajoin ja satoi kokoajan, olis paremmin veneellä päässy. sitten tyhmä vetäisin käkkärin päälle ja nyt on kaks päivää jäätynyt ne perjantain vedet

Lähetetty: 14.11.2004 22:23
Kirjoittaja R-J
Jääty mullakin kerran nappis tallin pohjaan kiinni. Silloisen rivarin talli oli kylmä, maapohjainen talli ja etuset oli jäätyny maahan kiinni. Töihin oli kiire ja ei muuta kuin pakki silmään ja reipas kaasunpainallus. Takaset jauhoi montun siinä samassa ja etuset edelleen jäässä. Ja minä en heti moista hokannut. Naapuri sattui olemaan kuulolla ja tuli tallille lapion kanssa. Sanoi vaan, että on se hänelläkin Volvo (340) saman tempun tehnyt muutaman kerran. Napsautti etuset irti jäästä/maasta. Ja minä kaasutin tieheni lievää törkeämpää ylinopeutta. Myöhästyin töistä vartin verran ja odottamassa oli kuutisenkymmentä ihmistä (olin menossa luentoa pitämään). Eteisaulassa muutamien ihmisten kasvoilta oli luettavissa pientä hymynpoikasta, kun kurvasin parkkiin, suoraan aulan ikkunan alle, taatusti piha-alueelle sopimattomalla nopeudella. Nappis rules! :? 8)

Lähetetty: 14.11.2004 22:28
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Jos oikein kova kiire tulee, niin jarrurummun saa melko helposti sulatettua valamalle sen ulkopuolelle kuumaa vettä vanteiden aukoista. TakavetoLadan rummuistahan poistuu kosteus helposti keskipakovoiman vaikutuksesta, jos vaa ne rummun vedenpoistoreiät ovat auki. Eli kun pyörät saa sulatettua, niin liikkeelle ja vaikka jarruttelemalla lämmittää rummut vielä uudestaan. Eri asia sitten on, jos vettä on päässyt vaijerin sisälle. Siinä ei auta muu, kuin vaijerin sulatus esim. hiustenkuivaajalla tai kuumailmapuhaltimella. Jälkimmäistä käytettäessä täytyy varoa, ettei sulata myös muovia, kumia, maaleja ja pohjamassoja.

Lähetetty: 15.11.2004 12:48
Kirjoittaja Stefa
Mosse-Aksu kirjoitti:Jos oikein kova kiire tulee, niin jarrurummun saa melko helposti sulatettua valamalle sen ulkopuolelle kuumaa vettä vanteiden aukoista. TakavetoLadan rummuistahan poistuu kosteus helposti keskipakovoiman vaikutuksesta, jos vaa ne rummun vedenpoistoreiät ovat auki. Eli kun pyörät saa sulatettua, niin liikkeelle ja vaikka jarruttelemalla lämmittää rummut vielä uudestaan. Eri asia sitten on, jos vettä on päässyt vaijerin sisälle. Siinä ei auta muu, kuin vaijerin sulatus esim. hiustenkuivaajalla tai kuumailmapuhaltimella. Jälkimmäistä käytettäessä täytyy varoa, ettei sulata myös muovia, kumia, maaleja ja pohjamassoja.
Jos vaijeri jäässä niin oikeastaan ainoa ei pikakorjaus on irroittaa se vaijeri, sulattaa, kuivata ja öljytä hyvin. Muuten saa joka aamu olla sitä lämmittämässä. Sama kuin jäätyneen oven avaisit kuumalla vedellä, sen jälkeen jäätyy kahta kauheammin. Jarruille tuo edellä mainittu taktiikka toimii.

Lähetetty: 15.11.2004 14:45
Kirjoittaja LamaAjanElvis
no aurinko paistoi sopivasti sille puolelle tänään josta ei eilen irrottanut ja nyt oli valmiiks irti. en usko että talvella tommosta hirveenä tekee kun on vähän kuivempi ilma.