Sivu 4/8

Re: VAZ-21072 - 1991 - 1300S - Käyttö/harrastus

Lähetetty: 3.2.2015 22:30
Kirjoittaja Flaiman
Katsoit siis, että pyyhkijänmoottorin allakaan vipu ei pyöri? Silloin moottorin päästä tai siihen tulevasta vivusta poorit menneet. Jos siellä näkyy liikettä niin varmaankin pyyhkijänvarsista poorit menny. Noita koko pyyhkijävivusto paketteja saa edullisesti ja on kohtuu nopea vaihtaa. Laatu vaan tahtoo vaihdella, jotkut on väljiä heti uutenakin.

Re: VAZ-21072 - 1991 - 1300S - Käyttö/harrastus

Lähetetty: 3.2.2015 22:52
Kirjoittaja voimasika
Ei tosiaankaan liiku vivusto ollenkaan, moottori pyörii vain. Täytyy jossain vaiheessa ottaa käteen ja tutkia. Öljyvuodon kun saa ensimäisenä kuntoon.

Re: VAZ-21072 - 1991 - 1300S - Käyttö/harrastus

Lähetetty: 4.2.2015 7:19
Kirjoittaja pressa
Kuva
Vivun yhdeksän mutteri löystynyt, eräs kaveri tuskastui kun kaksi kertaa oli mutteri löystynyt ja heppasi mikillä varmistuksen, ei enää löystynyt koskaan...

Re: VAZ-21072 - 1991 - 1300S - Käyttö/harrastus

Lähetetty: 4.2.2015 13:21
Kirjoittaja jta
Ruuvilukite varmaankin olisi ollut viisaampi ratkaisu... No eipä sillä pysyypähän ainakin kun täppää kemppiliimaa. :lol:

Tuohon öljypohjan pultteihin niin niiden momentti muistaakseni 8nm eli ei niitä kovin lujaan tarvitse kiristää. Kyllähän se varmasti pelkällä liimallakin pitää kun reilusti laittaa mutta se uusi tiivistekkään ei kallis ole. Taitaa tulla kalliimmaksi ostaa sitä tiivisteliimaa tuubi. Kannattaa kattoa että ei ole kiristetty öljypohjaa kieroksi. Menee äkkiä mutkalle se reuna kun ylikiristetään pultit.

Re: VAZ-21072 - 1991 - 1300S - Käyttö/harrastus

Lähetetty: 4.2.2015 16:28
Kirjoittaja pressa
Ja taisi se täppi osua akseliin ja vipuunkin eli ei pelkkään mutteriin (eli tuli ne pooritkin samalla "kuntoon").

Re: VAZ-21072 - 1991 - 1300S - Käyttö/harrastus

Lähetetty: 10.2.2015 19:40
Kirjoittaja voimasika
Irrottelin tässä tänään öljyhpohja aikomuksena laittaa liiman kanssa takaisin kasaan, meinasi siinä tirahtaa kyynel silmäkulmaan kun öljypohjasta löytyi yllätys

Kuva

Ei nyt koko laakeripukki vaan vain toinen katkennut pultti. Mikä lie senkin päälle käynyt, no loppu hyvin katkennut pultinpätkä lähti pois kivutta ja melkeen oikeanlainen pulttikin löydettiin tilalle.

Öljypohja liiman kanssa paikoilleen ja nyt pysyy öljyt koneessa. Hävisi siinä pultin kiinnittimisessä samalla se yksi ylimääräinen "pärähdys" mikä moottorista kaasua painaessa joskus kuului :D

Re: VAZ-21072 - 1991 - 1300S - Käyttö/harrastus

Lähetetty: 10.2.2015 23:04
Kirjoittaja t tulppu
Ei tuo laakerikaan enää uudelta näyttänyt. koneen äkkikuolema on ollut aika lähellä. kun pultti katkennut..onkoha toisessakin pultissa murtuma.

Re: VAZ-21072 - 1991 - 1300S - Käyttö/harrastus

Lähetetty: 14.2.2015 16:40
Kirjoittaja voimasika
Sain tänään appiukolta pirun komian 16-sivuisen lada esitteen.

Kuva

Esitteessä oli esitelty. 1200S, 1300S, 2107, 1600SL, 1300/1500 Combi ja Niva

En tiedä mistä oli löytynyt täysin virheetön ja lukematon esite.

Re: VAZ-21072 - 1991 - 1300S - Käyttö/harrastus

Lähetetty: 14.2.2015 17:05
Kirjoittaja t tulppu
Nuo on harvinaista herkkua nykyään , ei tule vastaan ihan joka päivä.

Re: VAZ-21072 - 1991 - 1300S - Käyttö/harrastus

Lähetetty: 10.3.2015 0:31
Kirjoittaja Flaiman
Mitenkä on Lada pelittänyt.

Re: VAZ-21072 - 1991 - 1300S - Käyttö/harrastus

Lähetetty: 10.3.2015 9:47
Kirjoittaja voimasika
Kiitos kysymästä, hyvin pelaa! Ei ole ollut vikoja mutta ei kyllä ole aikaakaan ollut sen erityisemmin harrastaa.

Työmatkat ladalla taittuu mukavasti ja huoletta, tahtoo vaan olla niin paljon tekemistä aina iltasella ja omat muut hartastukset ja perheen harastukset vie kaiken ajan.

Keväämmällä annan sitten enemmän huomiota ladalle ja teen kunnon huollot, uusi syyläri ja nuo uudet jouset, vahaa paljon pintaa ja pohjaan ruostesuojaus. Ym.

Re: VAZ-21072 - 1991 - 1300S - Käyttö/harrastus

Lähetetty: 20.5.2015 0:06
Kirjoittaja voimasika
Jäänyt kokonaan kirjoittelu tänne, lueskeltua foorumia tulee kyllä päivittäin mutta asiaa ei itsellä ole ollut. Tahtoo kevät viedä kaiken ajan, polttopuiden tekoa ja rakentamista. Ei ole riittäny autoille aikaa.

Tänään kuitenkin otin itseä vähä niskasta kiinni ja tein ladalle vähän kevät huoltoa. Tulpat, tulpanjohdot, jakajan kansi, pyörijä ja ilmansuodatin. Vaihdoin myös tuon käsi vivullisen bensapumpun ja laitoin samalla suodattimen mitä ei aikasemmin ollut. Uuden ryyppyvaijerinkin vaihdoin ja laitoin koneesta huohotin letkun suoraan ulkoilmaan ja ilmanputsarin kopasta tietenkin tukin sen letkun paikan.


Poikien kanssa yks viikonlopu oikeen tunteella pestiin ja hinkattiin vanhan maalipinnan cleanerillä ja vahalla kunnon kiilto ladaan.

Vanhemman pojan kanssa oliskin tarkoitus nyt lauantaina tulla käymään kevätpörähdyksessä, ennen sitä meinasin ainakin vielä nuo takajouset vaihtaa.

Sellaisen huomion tuossa talvella tein, että kun työmatka on vain 5 kilometriä ja siitäkin ainakin ensimmäiset 1,5kilometriä tulee ajettua ryyppy päällä. Tahtoo vähän moottoriöljyn sekaan kertyä bensaa, ainakin tikussa pinta nousi pikkuhiljaa. No senkin kanssa täytyy vaan elää. Ei kumminkaan mitään hälyttävää, ja kunnolla kun ajaa kuumaksi koneen välillä niin auttaa asiaan.

Mutta lisää yksinpuhelua jahka saan nuo jouset vaihdettua.

Re: VAZ-21072 - 1991 - 1300S - Käyttö/harrastus

Lähetetty: 20.5.2015 22:59
Kirjoittaja voimasika
Kuva
Vaihdoin jouset taakse, ei makaa enää päräpää liian alhaalla ja miellyttää omaa silmää ainakin enemmän.

Aavistuksen ruvennut tekemään mieli aluvanteita tähän, vaikka jostain kummallisesta syystä juuri nämä orkkis pellivanteet miellyttää silmää.

Re: VAZ-21072 - 1991 - 1300S - Käyttö/harrastus

Lähetetty: 6.6.2015 21:31
Kirjoittaja voimasika
Appiukko jälleen yllätti ja sain syntymäpäivänä lahjaksi mahtavan ladan korjausoppaan vuodelta -91

Toki vain venäjänkielellä mutta isokokoinen kirja ja värikuvat aivan kaikesta. Kuva



Esimerkkinä: Monessako korjausoppaassa on räjäytyskuva iskarista.

Kuva

Re: VAZ-21072 - 1991 - 1300S - Käyttö/harrastus

Lähetetty: 15.7.2015 11:14
Kirjoittaja voimasika
Tänään viimmein sain "korjattua" sen kuljettajan penkin mikä oli pönkättynä pystyyn parilla takapenkillä olevalla renkaalla :D karskisti vaan penkin kallistuksen mekanismin hitsasin puikolla kiinni. Ei tarvitse varmaan nukkua kipeiden ja vuotavien silmien takia ensiyönä kun en löytänyt tähänhätään maskia mistään..

Öljyä tuossa jokupäivä meinasin lisäillä ja huomasin että oli öljykorkki lähtenyt kävelemään, kai se oli unohtunut laittaa paikalleen viimmeksi. No löyi nopeasti onneksi korkki tästä läheltä. Korkki vaan oli 1500koneessa kiinni minkä perässä oli laatikko, joutui ostamaan koko paketin :D