Sivu 4/8
Lähetetty: 10.11.2005 20:28
Kirjoittaja ilkkahy
Joo no ei se ole kun asiaa järjellä miettii. Ehkä jos kone kiertäisi aivan heelvetisti. Aika turhanpäiväinen vika tommosen kriittisen rattaan hajoaminen. Tai kaippa sinne jotain ylimääräistä sitten on joutunut..
Lähetetty: 11.11.2005 17:36
Kirjoittaja Turbiini
No joo Ratas varmaan ylikuormittui koska öljynpaineita oli nostettu, nyt poistin ylimääräiset säätölevyt venttiilin välistä. Ruutta rupeaa olemaan säädöissä vantaa - alavus väli ilman pysähdyksiä ja tankkiin jäikin vielä yli 5 litraa.eli kulutus välillä 10-12litraa/100km tietää tarkemmin kun käy tankkaamassa. Melko inhimillinen kulutus kun ottaa huomioon perävälityksen 4.3 ja velilovisen laatikon, keskinopeus noin 100km/h syynä näin pitkälle matkalle ladan ratissa se että käyttö hiluxista on leima ummessa enkä saanu ajoissa jarru osia kun iski työhön liittyvä matka.
Lähetetty: 12.11.2005 9:53
Kirjoittaja Stefa
Melkein jotain vierasosaa veikkaisin. Tai sitten on vain tunnit tulleet täyteen, tuo on kuitenkin pyörinyt ajoittain kovilla kierroksilla pitkään ja hieman rasittuu enemmän sen paineen nostonkin myötä. Huolellinen pesu vaan, ettei seuraavaksi ole tuon vanhan rattaan palanen uutta rikkomassa.
Lähetetty: 18.12.2005 15:44
Kirjoittaja Turbiini
Nyt on taas hieman rakenneltu.Eli ahdin vaihtui hieman isompaan siivet imu 50 pako 60 merkkinä holset pakopesä tosin garretista.
Ainakin tuntuisi että kone jaksaa yläkierroksilla paremmin (kesärenkaat tosin häiritsivät testiä) pitänee huomenna mennä ostamaan talvikumit.

Lähetetty: 24.12.2005 15:21
Kirjoittaja Turbiini
Kun tehoa on niin ei ladan vakio perät kestä, joten parantaa piti sitäkin. Mielessä pyöri ensin 2 vaihtoehtoa eli ladaan tarkoitettu kitkalukollinen perä ja hiluxin koko akseli jarruineen, jälkimmäinen ei houkuttanu kun olis menny takaa myös vanteet uusiksi ja orkkis lukkokaa ei kovin hirveästi paremmin varmaan kestä ku lukotonkaan. Ratkaisuksi löytyi fiatin lukkoperä joka on huomattavasti tukevempaa tekoa ja sopii ladan vetareihin, ainoa ongelma oli että se ei sopinu aivan heittämällä.
Eli rälläkkä käteen ja tekemään tilaa. myös alkuperäiset pultin reiät piti hitsata tukkoon koska fiiun pultit osui vähän yli puoli reikää ulommas.
Vielä pitää jokunen reikä porata ja vääntää kierteet ja muotoilla uusi takakansi ja hitsata se kiinni.
Lähetetty: 24.12.2005 15:35
Kirjoittaja RussianTUNER
nää ladojen perät ei vissiin oo mitää kestävimpiä mahdollisia? mulla meni peltovehkeestä 1,5vuoden ajon jälkeen perä ku repisin asvaltilla.. mut joskus oon juttuu kuullu et Ladan perii oltais käytetty ralli Starleteissa, pitääkö paikkansa?

Lähetetty: 24.12.2005 16:00
Kirjoittaja ladoilla radalle
kyllähän ladan perät on kovia.. ainakin omasta mielestäni.. itellä ei ole yksikään perä hajonnu.. eikä kyllä tiimikaverillakaan joka ladalla ajaa.. ihmettelen vaan et miten te saatte ne perät hajalle kun itse olen melkee yrittämällä hajottanu mut ei ole levinny.. ja kyllähän ne niitä ladan periä starlettiin laittaa.. minulta joku oli ostamassa ladan perää 200hv corollaan..
Lähetetty: 24.12.2005 16:11
Kirjoittaja Turbiini
Kyllähän ladan itse perä kestää melko hyvin mutta tasauspyörästö ei kestä, lukollinen versio kestää paremmin kun lukko ottaa itselleen osan rasituksesta. Tuo viimeisin meni kuivalla kelillä risteyksestä kiihdyttäessä, ei edes juurikaan sutinu Juuri sopivan sileät kumit ja puhdas asfaltti niin pitoa oli. Edellinen meni kostealla asfaltilla noin 120km/h nopeudessa sutiessa.
Lähetetty: 24.12.2005 16:16
Kirjoittaja RussianTUNER
nii, multa meni joko toi tasauspyörästö tai vetari.. kyllä mäkin oon kuullu et noi perät on ihan kestäviä, mul vaa kävi niin huono tuuri..

Lähetetty: 24.12.2005 16:42
Kirjoittaja Lada-Jussi
julle-sedän turbo-ladassa ainakin kesti vakio perä ihan hyvin, perän rikkojat on kai unohtanu öljyt perästä tai sitten ne on muuten rävellettyjä periä!!??
Lähetetty: 24.12.2005 16:54
Kirjoittaja Turbiini
Tai sitten tällä on merkitystä. Tuo pienempi siis on ladassa ollu "vakiona" ja tuo suuremmasta ei ole kuin pakopesä käytössä ja sekin sorvattu 10mm isommalle siivelle.
kuva1 kuva2
Lähetetty: 24.12.2005 17:18
Kirjoittaja RussianTUNER
voi olla ettei ollu öljyä, en peltovehkeestä paljon katso.. mutta mennyttä mikä mennyttä, se auto on jossain kaukana nykyään. Egyptiläiset ostivat..
Lähetetty: 24.12.2005 19:11
Kirjoittaja ladoilla radalle
kyllähän tuossa turbo ladassa voi perä olla kovilla.. kun sitä tehoa on.. kaverilla on 2.0 croman kone ladassa ja kisa käytössä ja hitsattu lukko eikä pienintäkään hajoamisen merkkiä.. itse en ole tuon sielun elämään tutustunu sen paremmin..
Lähetetty: 24.12.2005 23:45
Kirjoittaja Turbiini
Joo hitsattu lukkomullakin on olluaina hajomisen jälkeen siihen asti että on uuden löytäny, ja se kyllä on kestäny. On vaan niin ikävä ajettava että ei sitä viitti lpitkään käyttää.
Hehe. Jouluja!
Lähetetty: 24.12.2005 23:55
Kirjoittaja Sergy
Sitä vaan jouluna foorumilla pärstäillään;) Kuis prokkikset edistyy?
