Kuolleita automerkkejä
No alotanpa luettelee kaikki (vaikka olisikin mainittu).
niin ja hansa oli oma merkkinsä, tosin kuului Borgward yhtymään, Hansoja tais olla myynnis 1950-60 vaihteessa.
Acadian, Adler, American Bantam (esim. Aku Ankan auto), Auto-Union, Austin/Morris/Austin Healey, Borgward, Checker, Commer, DAF (henkilöautot), De Lorean, De Tomaso, De Soto, DKW/Donau, Goggomobil/Glas, Hansa/Goliath, Hillman, Hino, Humber, Hupmobile, IFA, Isuzu (henkilöautot), Jalta, Kaiser, Lloyd, Messerchmitt, MG/Rover (meni tänä vuonna konkurssiin), Moskvitsh, Nash, Neckar, NSU, Packard, Oldsmobile, Panhard, Plymouth, PMC, Rambler, Simca, Singer, Studebaker, Sunbeam, Tatra, Trabant, Triumph, Wartburg, Willys, Wolseley

niin ja hansa oli oma merkkinsä, tosin kuului Borgward yhtymään, Hansoja tais olla myynnis 1950-60 vaihteessa.
Acadian, Adler, American Bantam (esim. Aku Ankan auto), Auto-Union, Austin/Morris/Austin Healey, Borgward, Checker, Commer, DAF (henkilöautot), De Lorean, De Tomaso, De Soto, DKW/Donau, Goggomobil/Glas, Hansa/Goliath, Hillman, Hino, Humber, Hupmobile, IFA, Isuzu (henkilöautot), Jalta, Kaiser, Lloyd, Messerchmitt, MG/Rover (meni tänä vuonna konkurssiin), Moskvitsh, Nash, Neckar, NSU, Packard, Oldsmobile, Panhard, Plymouth, PMC, Rambler, Simca, Singer, Studebaker, Sunbeam, Tatra, Trabant, Triumph, Wartburg, Willys, Wolseley
Viimeksi muokannut hölmö, 22.10.2005 15:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hino ei ole kuollut merkki. Sen merkkisia kuorma-autoja nakyy taalla aasiassa paljon ja Isuzu voi hyvin ja valmistaa autoja jotka ainakin Suomessa luokiteltaisiin henkiloautoiksi.
Morris Minor -54
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
Ei ole oikeastaan kuollut merkki... Valmistaa kaikkia sotavehkeita yms. ja myos ihan autoiksi luokiteltavia laitteita. http://www.steyr-ssf.com/Pavlovits kirjoitti: Kuudeskymmeneskolmas auto listaan: STEYR-PUCH
Viimeksi muokannut IL02, 22.10.2005 18:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Morris Minor -54
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
FSO=Fabryka Samochodów OsobowychPavlovits kirjoitti:Kun haluan olla aina oikeassa, niin kysyn onko Ford malli vai merkki:
eli eikös tuo FSO ollut tehtaan nimi?
Leikki leikkinä, mutta entäs CORD
-eiköhän toi ole vapaasti käännettynä "Kansan autotehdas" ?
vrt: VAZ=Volga AutoZavod. - VAZ 2108.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Henry J, Kaiserin tehtaalla tehty rumannätti "pikkuauto", jonka hita oli saatu alle 1300 dollarin karsimalla epäoleelliset varusteet kuten takaluukku ja hansikaslokero pois ja varustamalla auto neloskoneella.
Tätä myytiin omana merkkinään, ja ainakin Jenkkilän mainoksissa ainoa viittaus Kaiseriin oli se, että autoa myydään Kaiser-dealereiden kautta.
Olen ollut tällaisen kyydissä -50-luvun lopulla.
Tätä myytiin omana merkkinään, ja ainakin Jenkkilän mainoksissa ainoa viittaus Kaiseriin oli se, että autoa myydään Kaiser-dealereiden kautta.
Olen ollut tällaisen kyydissä -50-luvun lopulla.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Zwickau,Barkas sekä Sachsenring joista viimeksimainittua tuotu,perimätiedon mukaan, vain pari kappaletta Suomeen.IFA:han ei oikeastaan ole mikään automerkki,vaikka niitä sillä nimellä on myytykkin.Kaikki DDR:n ajolaitteet,polkupyörästä kuorma-autoon olivat saman merkin alla (IFA mobile DDR).IFA (Industrieverwaltung Fahrzeugbau)oli kansallistettujen ajoneuvotuotantolaitosten hallinto.Kyseinen virasto vastasi kaikesta,mikä liittyi kulkuneuvoihin.