Kuolleita automerkkejä

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
spede
Viestit: 357
Liittynyt: 17.6.2005 22:46

Viesti Kirjoittaja spede »

AMC, voi olla jo sanottu
hölmö

Viesti Kirjoittaja hölmö »

No alotanpa luettelee kaikki (vaikka olisikin mainittu). :)

niin ja hansa oli oma merkkinsä, tosin kuului Borgward yhtymään, Hansoja tais olla myynnis 1950-60 vaihteessa.

Acadian, Adler, American Bantam (esim. Aku Ankan auto), Auto-Union, Austin/Morris/Austin Healey, Borgward, Checker, Commer, DAF (henkilöautot), De Lorean, De Tomaso, De Soto, DKW/Donau, Goggomobil/Glas, Hansa/Goliath, Hillman, Hino, Humber, Hupmobile, IFA, Isuzu (henkilöautot), Jalta, Kaiser, Lloyd, Messerchmitt, MG/Rover (meni tänä vuonna konkurssiin), Moskvitsh, Nash, Neckar, NSU, Packard, Oldsmobile, Panhard, Plymouth, PMC, Rambler, Simca, Singer, Studebaker, Sunbeam, Tatra, Trabant, Triumph, Wartburg, Willys, Wolseley
Viimeksi muokannut hölmö, 22.10.2005 15:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
IL02
Viestit: 348
Liittynyt: 25.9.2003 21:16

Viesti Kirjoittaja IL02 »

Hino ei ole kuollut merkki. Sen merkkisia kuorma-autoja nakyy taalla aasiassa paljon ja Isuzu voi hyvin ja valmistaa autoja jotka ainakin Suomessa luokiteltaisiin henkiloautoiksi.
Morris Minor -54
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

hölmöltä tulikin pitkä lista, monia toisn jo mainittuja. Tuon Bantamin suomessa esiintymistä vähän epäilen ja Healeyhan oli Austinin sporttimalli, jollaisella mm. Timo Mäkinen aoi rallia tehdaskuskina.
Kuudeskymmeneskolmas auto listaan: STEYR-PUCH
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
IL02
Viestit: 348
Liittynyt: 25.9.2003 21:16

Viesti Kirjoittaja IL02 »

Pavlovits kirjoitti: Kuudeskymmeneskolmas auto listaan: STEYR-PUCH
Ei ole oikeastaan kuollut merkki... Valmistaa kaikkia sotavehkeita yms. ja myos ihan autoiksi luokiteltavia laitteita. http://www.steyr-ssf.com/
Viimeksi muokannut IL02, 22.10.2005 18:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Morris Minor -54
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

sitten viivataayli ja pannaan tilalle JOWETT
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
hölmö

Viesti Kirjoittaja hölmö »

Kyllä Bantameita on tuotu Suomeen, mutta alle 10 kpl. Taisi vielä olla jopa oma maahantuoja.

Ja "oostin hiili" on oma merkkinsä tosin BMC:n alainen.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Mitenkäs Warszawa, siis se Puolan Pobeda? sehän tehtiin samassa FSO- tehtaassa, kuin Polski-Fiatit ja Polonezit,mutta ainakaan Suomen markkinoinnissa, eikä luokkakaverin isän auton rekisteriotteessa ollut mitään FSO:ta.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
spede
Viestit: 357
Liittynyt: 17.6.2005 22:46

Viesti Kirjoittaja spede »

Pavlovits kirjoitti:Tuon Bantamin suomessa esiintymistä vähän epäilen.
Muutama vuos sitten oli Aku Ankassa juttua suomalaisten sällien Bantamista.
spede
Viestit: 357
Liittynyt: 17.6.2005 22:46

Viesti Kirjoittaja spede »

Pavlovits kirjoitti:Mitenkäs Warszawa, siis se Puolan Pobeda? sehän tehtiin samassa FSO- tehtaassa, kuin Polski-Fiatit ja Polonezit,mutta ainakaan Suomen markkinoinnissa, eikä luokkakaverin isän auton rekisteriotteessa ollut mitään FSO:ta.
Se on FSO:n malli, eikä mikään erillinen merkki.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Kun haluan olla aina oikeassa, niin kysyn onko Ford malli vai merkki:
eli eikös tuo FSO ollut tehtaan nimi?
Leikki leikkinä, mutta entäs CORD
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Pavlovits kirjoitti:Kun haluan olla aina oikeassa, niin kysyn onko Ford malli vai merkki:
eli eikös tuo FSO ollut tehtaan nimi?
Leikki leikkinä, mutta entäs CORD
FSO=Fabryka Samochodów Osobowych

-eiköhän toi ole vapaasti käännettynä "Kansan autotehdas" ?

vrt: VAZ=Volga AutoZavod. - VAZ 2108.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
spede
Viestit: 357
Liittynyt: 17.6.2005 22:46

Viesti Kirjoittaja spede »

Pavlovits kirjoitti:Kun haluan olla aina oikeassa, niin kysyn onko Ford malli vai merkki:
eli eikös tuo FSO ollut tehtaan nimi?
Leikki leikkinä, mutta entäs CORD
ford ei oo mitään. se on täys nolla :wink:
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Henry J, Kaiserin tehtaalla tehty rumannätti "pikkuauto", jonka hita oli saatu alle 1300 dollarin karsimalla epäoleelliset varusteet kuten takaluukku ja hansikaslokero pois ja varustamalla auto neloskoneella.
Tätä myytiin omana merkkinään, ja ainakin Jenkkilän mainoksissa ainoa viittaus Kaiseriin oli se, että autoa myydään Kaiser-dealereiden kautta.
Olen ollut tällaisen kyydissä -50-luvun lopulla.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Warreossi
Viestit: 538
Liittynyt: 26.9.2003 16:13
Paikkakunta: Pornainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Warreossi »

Zwickau,Barkas sekä Sachsenring joista viimeksimainittua tuotu,perimätiedon mukaan, vain pari kappaletta Suomeen.IFA:han ei oikeastaan ole mikään automerkki,vaikka niitä sillä nimellä on myytykkin.Kaikki DDR:n ajolaitteet,polkupyörästä kuorma-autoon olivat saman merkin alla (IFA mobile DDR).IFA (Industrieverwaltung Fahrzeugbau)oli kansallistettujen ajoneuvotuotantolaitosten hallinto.Kyseinen virasto vastasi kaikesta,mikä liittyi kulkuneuvoihin.
Vastaa Viestiin