Sivu 4/12
Lähetetty: 22.10.2005 15:06
Kirjoittaja spede
AMC, voi olla jo sanottu
Lähetetty: 22.10.2005 15:28
Kirjoittaja hölmö
No alotanpa luettelee kaikki (vaikka olisikin mainittu).
niin ja hansa oli oma merkkinsä, tosin kuului Borgward yhtymään, Hansoja tais olla myynnis 1950-60 vaihteessa.
Acadian, Adler, American Bantam (esim. Aku Ankan auto), Auto-Union, Austin/Morris/Austin Healey, Borgward, Checker, Commer, DAF (henkilöautot), De Lorean, De Tomaso, De Soto, DKW/Donau, Goggomobil/Glas, Hansa/Goliath, Hillman, Hino, Humber, Hupmobile, IFA, Isuzu (henkilöautot), Jalta, Kaiser, Lloyd, Messerchmitt, MG/Rover (meni tänä vuonna konkurssiin), Moskvitsh, Nash, Neckar, NSU, Packard, Oldsmobile, Panhard, Plymouth, PMC, Rambler, Simca, Singer, Studebaker, Sunbeam, Tatra, Trabant, Triumph, Wartburg, Willys, Wolseley
Lähetetty: 22.10.2005 15:42
Kirjoittaja IL02
Hino ei ole kuollut merkki. Sen merkkisia kuorma-autoja nakyy taalla aasiassa paljon ja Isuzu voi hyvin ja valmistaa autoja jotka ainakin Suomessa luokiteltaisiin henkiloautoiksi.
Lähetetty: 22.10.2005 18:00
Kirjoittaja Pavlovits
hölmöltä tulikin pitkä lista, monia toisn jo mainittuja. Tuon Bantamin suomessa esiintymistä vähän epäilen ja Healeyhan oli Austinin sporttimalli, jollaisella mm. Timo Mäkinen aoi rallia tehdaskuskina.
Kuudeskymmeneskolmas auto listaan: STEYR-PUCH
Lähetetty: 22.10.2005 18:18
Kirjoittaja IL02
Pavlovits kirjoitti:
Kuudeskymmeneskolmas auto listaan: STEYR-PUCH
Ei ole oikeastaan kuollut merkki... Valmistaa kaikkia sotavehkeita yms. ja myos ihan autoiksi luokiteltavia laitteita.
http://www.steyr-ssf.com/
Lähetetty: 22.10.2005 18:19
Kirjoittaja Pavlovits
sitten viivataayli ja pannaan tilalle JOWETT
Lähetetty: 22.10.2005 18:34
Kirjoittaja hölmö
Kyllä Bantameita on tuotu Suomeen, mutta alle 10 kpl. Taisi vielä olla jopa oma maahantuoja.
Ja "oostin hiili" on oma merkkinsä tosin BMC:n alainen.
Lähetetty: 22.10.2005 18:37
Kirjoittaja Pavlovits
Mitenkäs Warszawa, siis se Puolan Pobeda? sehän tehtiin samassa FSO- tehtaassa, kuin Polski-Fiatit ja Polonezit,mutta ainakaan Suomen markkinoinnissa, eikä luokkakaverin isän auton rekisteriotteessa ollut mitään FSO:ta.
Lähetetty: 22.10.2005 22:32
Kirjoittaja spede
Pavlovits kirjoitti:Tuon Bantamin suomessa esiintymistä vähän epäilen.
Muutama vuos sitten oli Aku Ankassa juttua suomalaisten sällien Bantamista.
Lähetetty: 22.10.2005 22:36
Kirjoittaja spede
Pavlovits kirjoitti:Mitenkäs Warszawa, siis se Puolan Pobeda? sehän tehtiin samassa FSO- tehtaassa, kuin Polski-Fiatit ja Polonezit,mutta ainakaan Suomen markkinoinnissa, eikä luokkakaverin isän auton rekisteriotteessa ollut mitään FSO:ta.
Se on FSO:n malli, eikä mikään erillinen merkki.
Lähetetty: 22.10.2005 22:44
Kirjoittaja Pavlovits
Kun haluan olla aina oikeassa, niin kysyn onko Ford malli vai merkki:
eli eikös tuo FSO ollut tehtaan nimi?
Leikki leikkinä, mutta entäs CORD
Lähetetty: 23.10.2005 2:30
Kirjoittaja samarai
Pavlovits kirjoitti:Kun haluan olla aina oikeassa, niin kysyn onko Ford malli vai merkki:
eli eikös tuo FSO ollut tehtaan nimi?
Leikki leikkinä, mutta entäs CORD
FSO=Fabryka Samochodów Osobowych
-eiköhän toi ole vapaasti käännettynä "Kansan autotehdas" ?
vrt: VAZ=Volga AutoZavod. - VAZ 2108.
Lähetetty: 23.10.2005 13:39
Kirjoittaja spede
Pavlovits kirjoitti:Kun haluan olla aina oikeassa, niin kysyn onko Ford malli vai merkki:
eli eikös tuo FSO ollut tehtaan nimi?
Leikki leikkinä, mutta entäs CORD
ford ei oo mitään. se on täys nolla

Lähetetty: 23.10.2005 14:06
Kirjoittaja Pavlovits
Henry J, Kaiserin tehtaalla tehty rumannätti "pikkuauto", jonka hita oli saatu alle 1300 dollarin karsimalla epäoleelliset varusteet kuten takaluukku ja hansikaslokero pois ja varustamalla auto neloskoneella.
Tätä myytiin omana merkkinään, ja ainakin Jenkkilän mainoksissa ainoa viittaus Kaiseriin oli se, että autoa myydään Kaiser-dealereiden kautta.
Olen ollut tällaisen kyydissä -50-luvun lopulla.
Lähetetty: 23.10.2005 18:03
Kirjoittaja Warreossi
Zwickau,Barkas sekä Sachsenring joista viimeksimainittua tuotu,perimätiedon mukaan, vain pari kappaletta Suomeen.IFA:han ei oikeastaan ole mikään automerkki,vaikka niitä sillä nimellä on myytykkin.Kaikki DDR:n ajolaitteet,polkupyörästä kuorma-autoon olivat saman merkin alla (IFA mobile DDR).IFA (Industrieverwaltung Fahrzeugbau)oli kansallistettujen ajoneuvotuotantolaitosten hallinto.Kyseinen virasto vastasi kaikesta,mikä liittyi kulkuneuvoihin.