Jättääkö Lada tielle?
kyllä se "tielle jääminen" mun mielestä edellyttää, että matkaa on pakosti jatkettava jollain muulla kulkuneuvolla (taksi, linja-auto, polkupyörä, liftaaminen tai sitten "jalkapatikassa"). Ts. -autoa ei saada "tienpäällä" kuntoon ja se on myöhemmin roudattava jollain muulla vehkeellä sieltä pois.pressa kirjoitti: eli taas kysymys että mikä on tielle jäämistä??
lasketaanko tälläinen tupakanmittainen pysähdys
Tielle jääminen talvella on luonnollisesti myös täysin eri juttu jos tienpäälle jäädään kesällä. Kesällä esim. voidaan pimeällä ensin nukkua autossa rauhassa "yön yli" -katsoa tilannetta aamulla uudestaan ja mahdollisesti jatkaa taas matkaa. Talvella tulee taas kylmyyden vaikutus ihmiseen nopeasti vastaan ja pitää päästä nopeasti jonnekin "tienpäältä pois" lämmittelemään.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Entä onko "tien päälle jäämistä" se, että auto laukeaa ja kaveri tuo varaosia/nesteitä tms.? "remonttin" jälkeen matka jatkuu omin voimin. Itse laskisin että tuossa täyttyy jo tien päälle jäämisen tunnusmerkit, kun ilman ulkopuolista apua ei pysty jatkamaan matkaa.
Eräänlainen rajatapaus on kai myös huoltamon pihalle hajoamiset. Esim. Laturi menee ajossa mykäksi ja akku tyhjenee sen verran, että tankilla käynnin jälkeen ei startti jaksa pyörittää. Miten tuo lasketaan? Apu on lähellä, mutta se on "ulkopuolista". Oletuksena että kuski on niin heiveröinen ettei saa autoaan työnnettyä käyntiin.
,_,/ukka
Eräänlainen rajatapaus on kai myös huoltamon pihalle hajoamiset. Esim. Laturi menee ajossa mykäksi ja akku tyhjenee sen verran, että tankilla käynnin jälkeen ei startti jaksa pyörittää. Miten tuo lasketaan? Apu on lähellä, mutta se on "ulkopuolista". Oletuksena että kuski on niin heiveröinen ettei saa autoaan työnnettyä käyntiin.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Tähän tielle jäämisen "ulkopuoliseen apuun" pitäisi laatia omat säännöt kuten mm-rallissa tai esim. endurossa. Noissakin se vaihtelee, esim. Päitsissä ulkopuolinen apu ei sallittua kuin tankkauksessa - mm-sarjassa taas apua saa antaa enemmän.,_,/ukka kirjoitti:Entä onko "tien päälle jäämistä" se, että auto laukeaa ja kaveri tuo varaosia/nesteitä tms.? "remonttin" jälkeen matka jatkuu omin voimin. Itse laskisin että tuossa täyttyy jo tien päälle jäämisen tunnusmerkit, kun ilman ulkopuolista apua ei pysty jatkamaan matkaa.
,_,/ukka
Ehdottaisin, että ulkopuolinen apu olisi sallittua mutta köyden, trailerin tai hinurin käyttö luettaisiin "tielle jäämiseksi".

- Lada-Jussi
kyllä se on aina käyttäjän vika jos ladalla tielle jää, oikein käytettynä lada kulkee, siksi olisi vähemmän stressaavaa ajaa länsiautolla, sillä ei tarttis niin paljon itteään syytellä.

niin kyllähän toi on tietysti kaikkien "tielle jättämisien" kunkku, että auto myös jätetään sinne "tielle" lopullisesti, kunnes TVL hoitaa lakisääteiset velvoitteensa ja kuskaa vuoden päästä termiittien putsaaman/hajoittaman raadon Kuusakoskelle.ShamrocK2107 kirjoitti:ei ole lada jättäny minua tielle, mutta minä olen jättäny sen moneen kertaan (hehheh...)

Niin, kytkinvaijeri katkesi satakympistä, mikä toisesta topikista onkin ollut luettavissa. Itse en uskaltanut pressan tapaan startata vaihde päällä, joten hinausta se vaati (korvessa tietysti olisin uskaltanut). Ja tuota en laske kuskin mokaksi, vaikka vaimo sitä on kuljettanutkin (hyvä kuski on).
Tietysti tieltä olisi päässyt poiskin, jos kytkinvaijeri olisi ollut takakontissa ja sen olisi sitten vaihtanut. Voihan sitä tien päällä (=ilman nosturia) tehdä suuren osa korjauksista kun asennetta riittää. Toinen asia on se, että normaaliksi varaosavarannoksi katson laturin hihnan, mutta en juuri muuta.
Lataanpa sillä lailla, että jos normaali kulutusosa menee tien päällä kyseessä on huolto, jos joku muu, puhutaan korjausta tarvitseva auto on jättänyt tien päälle. Pääasiassa Lada ei jätä kuin korkeintaan huoltoa vaille, mutta poikkeus vahvistaa säännön.
Tietysti tieltä olisi päässyt poiskin, jos kytkinvaijeri olisi ollut takakontissa ja sen olisi sitten vaihtanut. Voihan sitä tien päällä (=ilman nosturia) tehdä suuren osa korjauksista kun asennetta riittää. Toinen asia on se, että normaaliksi varaosavarannoksi katson laturin hihnan, mutta en juuri muuta.
Lataanpa sillä lailla, että jos normaali kulutusosa menee tien päällä kyseessä on huolto, jos joku muu, puhutaan korjausta tarvitseva auto on jättänyt tien päälle. Pääasiassa Lada ei jätä kuin korkeintaan huoltoa vaille, mutta poikkeus vahvistaa säännön.
-