Sivu 4/4
Lähetetty: 16.8.2006 21:09
Kirjoittaja dJONY
Ainiin ja kerran on bensa loppunu...
Lähetetty: 26.8.2006 22:53
Kirjoittaja pirre
Lada vasta tämän kesän ja jo prkl jättänyt kerran tienpäälle. Tosin anopin joka lainasi sitä. Startista meni solenoidi.
Lähetetty: 26.8.2006 22:57
Kirjoittaja Jokari
Kerran jämähdin kaverin pihaan kun bensa loppui...silloin opin sen että kun bensavalo käy loimottamaan kokoajan niin 10 kilsaakin on liikaa

Lähetetty: 27.8.2006 9:52
Kirjoittaja pressa
satakympin kytkimen käyttövivun liitos petti
en jäänyt tielle koska pika tutkinta paikalla ja sitten starttaus vaihde pällä ja ajamalla kotiin
eli taas kysymys että mikä on tielle jäämistä??
lasketaanko tälläinen tupakanmittainen pysähdys
Lähetetty: 27.8.2006 22:20
Kirjoittaja samarai
pressa kirjoitti:
eli taas kysymys että mikä on tielle jäämistä??
lasketaanko tälläinen tupakanmittainen pysähdys
kyllä se "tielle jääminen" mun mielestä edellyttää, että matkaa on pakosti jatkettava jollain muulla kulkuneuvolla (taksi, linja-auto, polkupyörä, liftaaminen tai sitten "jalkapatikassa"). Ts. -autoa ei saada "tienpäällä" kuntoon ja se on myöhemmin roudattava jollain muulla vehkeellä sieltä pois.
Tielle jääminen talvella on luonnollisesti myös täysin eri juttu jos tienpäälle jäädään kesällä. Kesällä esim. voidaan pimeällä ensin nukkua autossa rauhassa "yön yli" -katsoa tilannetta aamulla uudestaan ja mahdollisesti jatkaa taas matkaa. Talvella tulee taas kylmyyden vaikutus ihmiseen nopeasti vastaan ja pitää päästä nopeasti jonnekin "tienpäältä pois" lämmittelemään.
Lähetetty: 28.8.2006 7:50
Kirjoittaja ,_,/ukka
Entä onko "tien päälle jäämistä" se, että auto laukeaa ja kaveri tuo varaosia/nesteitä tms.? "remonttin" jälkeen matka jatkuu omin voimin. Itse laskisin että tuossa täyttyy jo tien päälle jäämisen tunnusmerkit, kun ilman ulkopuolista apua ei pysty jatkamaan matkaa.
Eräänlainen rajatapaus on kai myös huoltamon pihalle hajoamiset. Esim. Laturi menee ajossa mykäksi ja akku tyhjenee sen verran, että tankilla käynnin jälkeen ei startti jaksa pyörittää. Miten tuo lasketaan? Apu on lähellä, mutta se on "ulkopuolista". Oletuksena että kuski on niin heiveröinen ettei saa autoaan työnnettyä käyntiin.
,_,/ukka
Lähetetty: 28.8.2006 18:44
Kirjoittaja samarai
,_,/ukka kirjoitti:Entä onko "tien päälle jäämistä" se, että auto laukeaa ja kaveri tuo varaosia/nesteitä tms.? "remonttin" jälkeen matka jatkuu omin voimin. Itse laskisin että tuossa täyttyy jo tien päälle jäämisen tunnusmerkit, kun ilman ulkopuolista apua ei pysty jatkamaan matkaa.
Eräänlainen rajatapaus on kai myös huoltamon pihalle hajoamiset. Esim. Laturi menee ajossa mykäksi ja akku tyhjenee sen verran, että tankilla käynnin jälkeen ei startti jaksa pyörittää. Miten tuo lasketaan? Apu on lähellä, mutta se on "ulkopuolista". Oletuksena että kuski on niin heiveröinen ettei saa autoaan työnnettyä käyntiin.
,_,/ukka
Tähän tielle jäämisen "ulkopuoliseen apuun" pitäisi laatia omat säännöt kuten mm-rallissa tai esim. endurossa. Noissakin se vaihtelee, esim. Päitsissä ulkopuolinen apu ei sallittua kuin tankkauksessa - mm-sarjassa taas apua saa antaa enemmän.
Ehdottaisin, että ulkopuolinen apu olisi sallittua mutta köyden, trailerin tai hinurin käyttö luettaisiin "tielle jäämiseksi".

Lähetetty: 28.8.2006 19:51
Kirjoittaja Nonnis
Jos siinä olisi joku aikaraja?
Joka tapauksessa bensan loppumista ja rengasrikkoa ei lasketa tielle jäämiseksi. Eikä latausvikaa jos syy on katkennut/löysä remmi. Eli selkeet kuljettajan mokat pois.
Lähetetty: 28.8.2006 20:15
Kirjoittaja ShamrocK2107
ei ole lada jättäny minua tielle, mutta minä olen jättäny sen moneen kertaan (hehheh...)
Lähetetty: 28.8.2006 21:21
Kirjoittaja Lada-Jussi
kyllä se on aina käyttäjän vika jos ladalla tielle jää, oikein käytettynä lada kulkee, siksi olisi vähemmän stressaavaa ajaa länsiautolla, sillä ei tarttis niin paljon itteään syytellä.
Lähetetty: 28.8.2006 22:20
Kirjoittaja samarai
ShamrocK2107 kirjoitti:ei ole lada jättäny minua tielle, mutta minä olen jättäny sen moneen kertaan (hehheh...)
niin kyllähän toi on tietysti kaikkien "tielle jättämisien" kunkku, että auto myös jätetään sinne "tielle" lopullisesti, kunnes TVL hoitaa lakisääteiset velvoitteensa ja kuskaa vuoden päästä termiittien putsaaman/hajoittaman raadon Kuusakoskelle.

Lähetetty: 29.8.2006 4:55
Kirjoittaja samarai
entäs
tässä

Lähetetty: 29.8.2006 14:08
Kirjoittaja kalle
Niin, kytkinvaijeri katkesi satakympistä, mikä toisesta topikista onkin ollut luettavissa. Itse en uskaltanut pressan tapaan startata vaihde päällä, joten hinausta se vaati (korvessa tietysti olisin uskaltanut). Ja tuota en laske kuskin mokaksi, vaikka vaimo sitä on kuljettanutkin (hyvä kuski on).
Tietysti tieltä olisi päässyt poiskin, jos kytkinvaijeri olisi ollut takakontissa ja sen olisi sitten vaihtanut. Voihan sitä tien päällä (=ilman nosturia) tehdä suuren osa korjauksista kun asennetta riittää. Toinen asia on se, että normaaliksi varaosavarannoksi katson laturin hihnan, mutta en juuri muuta.
Lataanpa sillä lailla, että jos normaali kulutusosa menee tien päällä kyseessä on huolto, jos joku muu, puhutaan korjausta tarvitseva auto on jättänyt tien päälle. Pääasiassa Lada ei jätä kuin korkeintaan huoltoa vaille, mutta poikkeus vahvistaa säännön.
Lähetetty: 29.8.2006 22:05
Kirjoittaja ralli lada
jääradalle loppui bensa ainakin kerran
ja takarengas irtosi kierteiden petettyä muutamaan otteeseen, mutta kun on lukkoperä niin päästiin huoltoalueelle
