Tuttu homma Fiiatista,on ne boorin kyhmyt niin matalat.Jos kiristys jää heikolle niin se jauhautuu pyöreäksi.Jokari kirjoitti:
Laappanaan tuli eilen 200 tkm lasiin, kunnioitettava saavutus mokomalle![]()
Sen kunniaksi tietenkin lata keksi liudan vikoja. Ensin lumimyräkässä ajellessa konehuone muurautui täyteen lunta. Lumet tietenkin jäätyivät kaasupolkimen vivustoihin ajoviiman vaikutuksesta. Sit tulikin köyhänmiehen cruise vähän väliä. Oli hauska sammutella konetta jarruteltaessa kun muuten huuti 6000 taulussa heti![]()
Sit tänään kuuluikin perinteinen "NAKS" avainta käännettäessä ja rupesi solenoidit vaan pärisemään.
No vikaa osasin kyllä kattoa heti oikeesta paikasta, miinuskenkä on jotain ihme materiaalia kun vetää itsensä hirveän hapetuksen peitteeseen . Akunnapakin on hieman mälvääntyynyt niin eihän siitä mitään synny. Ihme tinaa koko akunnapa, en ole ikinä vetäny miinuskenkää mihinkään ähkymomenttiin mut siitä huolimatta napa on ihan liiskana.
Nyhräsin sitten tiimiläisen rojektista akun väliaikaisesti kiinni, täytyy kai tosta toisesta romusta napata akku myöhemmin.
Ja sitten vielä räntä/vesi/suolasateessa pääsi taas apukuskin sulka vääntymään konepellillepooriosan luistaessa perinteisesti akselilla. Oli taas hauskaa kun näkyvyys oli aikalailla 0 ja konepelti vaan pyyhkiytyi puhtaaksi...
Muuten on kyllä toiminut, ihme ja kumma
1700i -97 & 1500S -90
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Niin siis niissä pooreissa ei ole mitään vikaa mihin se pyyhkijän varsi tarraa, vaan se pooriosa pääsee pyörähtämään siinä vivuston akselilla.
En p*rkele tiedä miten sen saisi korjattua, täytyy joskus perehtyä. Yksi vttumaisimpia vikoja mitä on tullut vastaan.
En p*rkele tiedä miten sen saisi korjattua, täytyy joskus perehtyä. Yksi vttumaisimpia vikoja mitä on tullut vastaan.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Hommaa nyt se riisi , mulla seiso hirveessä hangessa riisi viikon ja lähti tulille kuin kesällä ja täytyy sanoa EI MITÄÄN VIKAA ole ollut 

Re: 1700i -97 & 1500S -90
Ajoin eilen 236 hp turbo etuvetoa ja kaikesta siitä löylystä ja hauskuudesta huolimatta en ota mitään etuvetoa talveksi. Piste 

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Riisi se on KE70 CorollakinJokari kirjoitti:Ajoin eilen 236 hp turbo etuvetoa ja kaikesta siitä löylystä ja hauskuudesta huolimatta en ota mitään etuvetoa talveksi. Piste

Njet problem, normal katastroof 

Re: 1700i -97 & 1500S -90
Riisi kuin riisi mutta vetää sentään oikeasta päästä!mikko853 kirjoitti:Riisi se on KE70 CorollakinJokari kirjoitti:Ajoin eilen 236 hp turbo etuvetoa ja kaikesta siitä löylystä ja hauskuudesta huolimatta en ota mitään etuvetoa talveksi. Piste

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Tulipahan pohja öjyttyä samalla , talven suola kylpyjä varten 

Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...
* Latakerho Sons of Kymi
* Latakerho Sons of Kymi
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Eipä ole ladalle kummia tapahtunut, mitänyt toinenkin vetarin stefa korkkasi ja nyt on molempien puolien jarruhihnat uitettu öljyssä ja jarrujen teho sen mukainen.
Mölisevä peräkin tuli vaihdettua toiseen hieman hiljaisempaan. Taas on myytit murrettu, vanha perä oli takuulla alkuperäinen ja se oli 3.9 välityksellä kuten uusikin. Tossahan pitäisi olla 4.1 mut eipäs ollutkaan
Myös kuskin puolen etulaakeria tuli hieman kiristeltyä kun tuntui aika löysältä parikytä tonnia vaihdon jälkeen.
Etuputki rupesi hieman surisemaan auton alta joten läiskäisin siihen kitit kun ei nappaa vielä vaihdella sitä.
Uudella koneella kohta tullut ajettua 5000 km ja hienosti pelaa. Nyt voin aivan rehellisesti tunnustaa että kyllä on tullut tehtyä v*tusti turhaa työtä
Tuo vanha 1500cc pata tuli asennettua erääseen kippoon ja pelaa kuin junan vessa. Ei kehitä paisariin/syyläriin kuplia niinkuin teki tossa mun korissa.
Olen kuullut joskus lämppärin kennon hieman pulahtelevan, joten mulla lienee siellä joku pieni hole josta vetää ilmaa systeemiin joka sitten ilmenee välillä isompana ja välillä pienempänä pulputuksena paisarissa.
Noh tulipahan koneenvaihtoja harjoiteltua ja jäi siitä jotain käteenkin joten ei oo mennyt tallissa vietetyt tunnit ihan hukkaan

Venttiilinvälykset voisi taas kohta katella kuntoon, tunnetusti ladan keinut ja jouset ei kestä kierroksia ja taas ahkeran ja älyvapaan revittelyn jälkeen pari välystä on päässyt karkaamaan isolle naputuksesta päätellen.
Mölisevä peräkin tuli vaihdettua toiseen hieman hiljaisempaan. Taas on myytit murrettu, vanha perä oli takuulla alkuperäinen ja se oli 3.9 välityksellä kuten uusikin. Tossahan pitäisi olla 4.1 mut eipäs ollutkaan

Myös kuskin puolen etulaakeria tuli hieman kiristeltyä kun tuntui aika löysältä parikytä tonnia vaihdon jälkeen.
Etuputki rupesi hieman surisemaan auton alta joten läiskäisin siihen kitit kun ei nappaa vielä vaihdella sitä.
Uudella koneella kohta tullut ajettua 5000 km ja hienosti pelaa. Nyt voin aivan rehellisesti tunnustaa että kyllä on tullut tehtyä v*tusti turhaa työtä

Tuo vanha 1500cc pata tuli asennettua erääseen kippoon ja pelaa kuin junan vessa. Ei kehitä paisariin/syyläriin kuplia niinkuin teki tossa mun korissa.
Olen kuullut joskus lämppärin kennon hieman pulahtelevan, joten mulla lienee siellä joku pieni hole josta vetää ilmaa systeemiin joka sitten ilmenee välillä isompana ja välillä pienempänä pulputuksena paisarissa.
Noh tulipahan koneenvaihtoja harjoiteltua ja jäi siitä jotain käteenkin joten ei oo mennyt tallissa vietetyt tunnit ihan hukkaan


Venttiilinvälykset voisi taas kohta katella kuntoon, tunnetusti ladan keinut ja jouset ei kestä kierroksia ja taas ahkeran ja älyvapaan revittelyn jälkeen pari välystä on päässyt karkaamaan isolle naputuksesta päätellen.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Tänään 1500S kävi penkityksessä ja tulokset oli odotetut
Voinen todeta että Weeperillä wehkeisiin wääntöä, sillä huippuväännöt löytyy jo alle 2400 rpm ja toisella osakkaalla hieman päälle 2100

Voinen todeta että Weeperillä wehkeisiin wääntöä, sillä huippuväännöt löytyy jo alle 2400 rpm ja toisella osakkaalla hieman päälle 2100

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: 1700i -97 & 1500S -90
mut noihan on väärän auton paperit (2105), 68 heppaa on ihan hyvä 1,3 remmikoneesta, josta vakiona ilmoitetaan 65 hv ja vääntö 94 Nm vakiona. matalat kierrokset ei välttämättä selity weberillä, vaan alkuperäiset arvot on mitattu eri tavoin. Vääntöalue on todellisuudessa sen verran laaja, että huippuvääntö löytyy vielä 3400 r/min eli alunperin on ilmoitettu yläraja, joskus aikanaan neukkuautoissa ilmoitettiinkin esim. 2800 - 3500 r/min että saa oikean kuvan vääntöalueesta 


Re: 1700i -97 & 1500S -90
Ei nyt nussita sitä pilkkua taas, remmi ei ole kuin vesipumppua ja laturia pyörittämässä 

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: 1700i -97 & 1500S -90
mieluummin laitan rahat abc:lle ku tollasiin mittauksiin, kuten rollssissa riittää ladassakin teho ilmoituksena "riittävä", epäuskoiset testailee 


Re: 1700i -97 & 1500S -90
Jos jotain vertailua haluaa tehdä niin se täytyy tehdä samassa dynossa.
Mut ei taida kestää jussin klassikot sitä että huudatetaan kuutta tonnia vai kiertääkö ne edes niin pitkälle käytön puutteessa
Mut ei taida kestää jussin klassikot sitä että huudatetaan kuutta tonnia vai kiertääkö ne edes niin pitkälle käytön puutteessa

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Tervehdykset toivottelen.Jokari kirjoitti:Eipä ole ladalle kummia tapahtunut, mitänyt toinenkin vetarin stefa korkkasi ja nyt on molempien puolien jarruhihnat uitettu öljyssä ja jarrujen teho sen mukainen.
Mölisevä peräkin tuli vaihdettua toiseen hieman hiljaisempaan. Taas on myytit murrettu, vanha perä oli takuulla alkuperäinen ja se oli 3.9 välityksellä kuten uusikin. Tossahan pitäisi olla 4.1 mut eipäs ollutkaan
Jossakin aikaisemmassa ketjussa oli keskustelua siitä, kun vetopyöräpareja vaihdettiin takuuseen ja saatiin polttoaineen kulutuslukemat kohtuullisen kohdalleen. Olisiko siihen myös tehty näin.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 
