Sivu 31/33
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 30.11.2008 20:25
Kirjoittaja Jaska HKI
Jokari kirjoitti:
Laappanaan tuli eilen 200 tkm lasiin, kunnioitettava saavutus mokomalle
Sen kunniaksi tietenkin lata keksi liudan vikoja. Ensin lumimyräkässä ajellessa konehuone muurautui täyteen lunta. Lumet tietenkin jäätyivät kaasupolkimen vivustoihin ajoviiman vaikutuksesta. Sit tulikin köyhänmiehen cruise vähän väliä. Oli hauska sammutella konetta jarruteltaessa kun muuten huuti 6000 taulussa heti
Sit tänään kuuluikin perinteinen "NAKS" avainta käännettäessä ja rupesi solenoidit vaan pärisemään.
No vikaa osasin kyllä kattoa heti oikeesta paikasta, miinuskenkä on jotain ihme materiaalia kun vetää itsensä hirveän hapetuksen peitteeseen . Akunnapakin on hieman mälvääntyynyt niin eihän siitä mitään synny. Ihme tinaa koko akunnapa, en ole ikinä vetäny miinuskenkää mihinkään ähkymomenttiin mut siitä huolimatta napa on ihan liiskana.
Nyhräsin sitten tiimiläisen rojektista akun väliaikaisesti kiinni, täytyy kai tosta toisesta romusta napata akku myöhemmin.
Ja sitten vielä räntä/vesi/suolasateessa pääsi taas apukuskin
sulka vääntymään konepellillepooriosan luistaessa perinteisesti akselilla. Oli taas hauskaa kun näkyvyys oli aikalailla 0 ja konepelti vaan pyyhkiytyi puhtaaksi...
Muuten on kyllä toiminut, ihme ja kumma

Tuttu homma Fiiatista,on ne boorin kyhmyt niin matalat.Jos kiristys jää heikolle niin se jauhautuu pyöreäksi.
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 30.11.2008 20:27
Kirjoittaja Jokari
Niin siis niissä pooreissa ei ole mitään vikaa mihin se pyyhkijän varsi tarraa, vaan se pooriosa pääsee pyörähtämään siinä vivuston akselilla.
En p*rkele tiedä miten sen saisi korjattua, täytyy joskus perehtyä. Yksi vttumaisimpia vikoja mitä on tullut vastaan.
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 30.11.2008 21:10
Kirjoittaja markku
Hommaa nyt se riisi , mulla seiso hirveessä hangessa riisi viikon ja lähti tulille kuin kesällä ja täytyy sanoa EI MITÄÄN VIKAA ole ollut

Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 30.11.2008 21:23
Kirjoittaja Jokari
Ajoin eilen 236 hp turbo etuvetoa ja kaikesta siitä löylystä ja hauskuudesta huolimatta en ota mitään etuvetoa talveksi. Piste

Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 30.11.2008 22:36
Kirjoittaja mikko853
Jokari kirjoitti:Ajoin eilen 236 hp turbo etuvetoa ja kaikesta siitä löylystä ja hauskuudesta huolimatta en ota mitään etuvetoa talveksi. Piste

Riisi se on KE70 Corollakin

Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 30.11.2008 22:48
Kirjoittaja Jokari
mikko853 kirjoitti:Jokari kirjoitti:Ajoin eilen 236 hp turbo etuvetoa ja kaikesta siitä löylystä ja hauskuudesta huolimatta en ota mitään etuvetoa talveksi. Piste

Riisi se on KE70 Corollakin

Riisi kuin riisi mutta vetää sentään oikeasta päästä!

Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 1.12.2008 16:44
Kirjoittaja BA3
Tulipahan pohja öjyttyä samalla , talven suola kylpyjä varten

Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 24.12.2008 2:55
Kirjoittaja Jokari
Eipä ole ladalle kummia tapahtunut, mitänyt toinenkin vetarin stefa korkkasi ja nyt on molempien puolien jarruhihnat uitettu öljyssä ja jarrujen teho sen mukainen.
Mölisevä peräkin tuli vaihdettua toiseen hieman hiljaisempaan. Taas on myytit murrettu, vanha perä oli takuulla alkuperäinen ja se oli 3.9 välityksellä kuten uusikin. Tossahan pitäisi olla 4.1 mut eipäs ollutkaan
Myös kuskin puolen etulaakeria tuli hieman kiristeltyä kun tuntui aika löysältä parikytä tonnia vaihdon jälkeen.
Etuputki rupesi hieman surisemaan auton alta joten läiskäisin siihen kitit kun ei nappaa vielä vaihdella sitä.
Uudella koneella kohta tullut ajettua 5000 km ja hienosti pelaa. Nyt voin aivan rehellisesti tunnustaa että kyllä on tullut tehtyä v*tusti turhaa työtä
Tuo vanha 1500cc pata tuli asennettua erääseen kippoon ja pelaa kuin junan vessa. Ei kehitä paisariin/syyläriin kuplia niinkuin teki tossa mun korissa.
Olen kuullut joskus lämppärin kennon hieman pulahtelevan, joten mulla lienee siellä joku pieni hole josta vetää ilmaa systeemiin joka sitten ilmenee välillä isompana ja välillä pienempänä pulputuksena paisarissa.
Noh tulipahan koneenvaihtoja harjoiteltua ja jäi siitä jotain käteenkin joten ei oo mennyt tallissa vietetyt tunnit ihan hukkaan
Venttiilinvälykset voisi taas kohta katella kuntoon, tunnetusti ladan keinut ja jouset ei kestä kierroksia ja taas ahkeran ja älyvapaan revittelyn jälkeen pari välystä on päässyt karkaamaan isolle naputuksesta päätellen.
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 2.1.2009 18:45
Kirjoittaja Jokari
Tänään 1500S kävi penkityksessä ja
tulokset oli odotetut
Voinen todeta että
Weeperillä wehkeisiin wääntöä, sillä huippuväännöt löytyy jo alle 2400 rpm ja toisella osakkaalla hieman päälle 2100

Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 2.1.2009 20:38
Kirjoittaja Lada-Jussi
mut noihan on väärän auton paperit (2105), 68 heppaa on ihan hyvä 1,3 remmikoneesta, josta vakiona ilmoitetaan 65 hv ja vääntö 94 Nm vakiona. matalat kierrokset ei välttämättä selity weberillä, vaan alkuperäiset arvot on mitattu eri tavoin. Vääntöalue on todellisuudessa sen verran laaja, että huippuvääntö löytyy vielä 3400 r/min eli alunperin on ilmoitettu yläraja, joskus aikanaan neukkuautoissa ilmoitettiinkin esim. 2800 - 3500 r/min että saa oikean kuvan vääntöalueesta

Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 2.1.2009 20:54
Kirjoittaja Jokari
Ei nyt nussita sitä pilkkua taas, remmi ei ole kuin vesipumppua ja laturia pyörittämässä

Lähetetty: 3.1.2009 9:24
Kirjoittaja Jusu
Jussihan voisi vertailun vuoksi kiikuttaa jonkun 1500 orkkisklassikon dynoon niin voisi vertailla käppyröitä...

Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 3.1.2009 10:50
Kirjoittaja Lada-Jussi
mieluummin laitan rahat abc:lle ku tollasiin mittauksiin, kuten rollssissa riittää ladassakin teho ilmoituksena "riittävä", epäuskoiset testailee

Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 3.1.2009 10:51
Kirjoittaja Jokari
Jos jotain vertailua haluaa tehdä niin se täytyy tehdä samassa dynossa.
Mut ei taida kestää jussin klassikot sitä että huudatetaan kuutta tonnia vai kiertääkö ne edes niin pitkälle käytön puutteessa

Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 3.1.2009 12:29
Kirjoittaja Ukki
Jokari kirjoitti:Eipä ole ladalle kummia tapahtunut, mitänyt toinenkin vetarin stefa korkkasi ja nyt on molempien puolien jarruhihnat uitettu öljyssä ja jarrujen teho sen mukainen.
Mölisevä peräkin tuli vaihdettua toiseen hieman hiljaisempaan. Taas on myytit murrettu, vanha perä oli takuulla alkuperäinen ja se oli 3.9 välityksellä kuten uusikin. Tossahan pitäisi olla 4.1 mut eipäs ollutkaan
Tervehdykset toivottelen.
Jossakin aikaisemmassa ketjussa oli keskustelua siitä, kun vetopyöräpareja vaihdettiin takuuseen ja saatiin polttoaineen kulutuslukemat kohtuullisen kohdalleen. Olisiko siihen myös tehty näin.