Sivu 31/79

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut

Lähetetty: 27.8.2010 19:57
Kirjoittaja pressa
Väyrysmersuihinhan tulee ajanmyötä myös harmaakaihia (eli umpion pinta naarmuuntuu ja harmaantuu). Useita olen kirkastanut samoilla metodeilla ja hienoilta on alkanut näyttämään. Pahimpiin tapauksiin joutunut käyttämään 1500sta vesihiomapaperiakin...

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut

Lähetetty: 27.8.2010 21:25
Kirjoittaja lada.h.s
Amiksessa oli yksi Mersu jonka ajovalot oli todella harmaat. Miksi joka paikkaan pitää sitä muovia änkeä?!

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut

Lähetetty: 27.8.2010 22:41
Kirjoittaja pvdriver
1. kevyt
2. halpa
3. helppo muotoilla
4. kestävä (joustava)
5. kierrätettävä

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut

Lähetetty: 28.8.2010 8:20
Kirjoittaja Jusu
Niin ja sitten kun se ajovalon "lasi" on halapa ja heleppo valmistaa niin sitä tuskin kuitenkaan saa erikseen vaan tarpeen vaatiessa on ostettava koko helevetin kallis umpio... :idea:

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut

Lähetetty: 30.8.2010 17:22
Kirjoittaja Karvanoppa
Tuli tuossa viikonloppuna huvin ja urheilun vuoksi herkisteltyä etujarruja pallolamppuisesta. Todettiin samalla vuoden vanha etujarruletku (Italialainen) vaihtokuntoiseksi. Oli aivan tyveen ilmestynyt noin puolikkaan kynnen pituisia murtumia. No onhan autolla ajettukkin lähes 100km vaihdon jälkeen.

Samaan syssyyn todettiin vuosi sitten vaihdetut takajarrusylinterit vieläkin turhan herkiksi, sillä takajarrut tuppaa menemään lukkoon huomattavasti herkemmin kuin etujarrut. Siitä siis herkistelyn tarve.

No, tietääpähän mitä voi värkkäillä kun seuraavan kerran tylsyys iskee. Eli taitaa olla aika paneutua sen takajarrujen paineenrajoitusventtiilin sielun elämään...
Eli jos jollakin olisi vinkkejä/vihjeitä/kikkoja ja/tai konsteja kyseisen venttiilin säätämiseksi, olisin kiitollinen.

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut

Lähetetty: 30.8.2010 18:50
Kirjoittaja lada.h.s
Karvanoppa kirjoitti:Eli jos jollakin olisi vinkkejä/vihjeitä/kikkoja ja/tai konsteja kyseisen venttiilin säätämiseksi, olisin kiitollinen.
Kannattaa ostaa uusi jos vanhan kanssa on ongelmia. Menee takuuvarmasti järki ja niskat jos pitää vanhaa jumiutunutta säätää.

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut

Lähetetty: 30.8.2010 19:10
Kirjoittaja THI-900
Ehkä ei järki mutta NISKAT ainakin. Kombia tuossa kun laittelin, niin ostin kylmästi uuden.

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut

Lähetetty: 30.8.2010 19:11
Kirjoittaja lada.h.s
Kyllä ehdottomasti kannattaa ostaa uusi! Minä en nähnyt edes muuta vaihtoehtoa.

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut

Lähetetty: 30.8.2010 19:21
Kirjoittaja Karvanoppa
lada.h.s kirjoitti:
Karvanoppa kirjoitti:Eli jos jollakin olisi vinkkejä/vihjeitä/kikkoja ja/tai konsteja kyseisen venttiilin säätämiseksi, olisin kiitollinen.
Kannattaa ostaa uusi jos vanhan kanssa on ongelmia. Menee takuuvarmasti järki ja niskat jos pitää vanhaa jumiutunutta säätää.
Ei se mahda paljon vaihtamalla parantua. Eli vanha säädin ei ole jumissa. (mäntä kyllä liikkuu siellä sisällä ku jarruja pumpataan=kunnossa?). Vaan takajarrujen lukkiutuminen johtuu ainakin minun aivoituksieni mukaan "herkemmistä" jarrusylintereistä. Eli ne toimii paremmin pienemmillä paineilla kuin vanhat, joka tietenkin aiheuttaa suuremman jarrutehon pienemmällä poljinvoimalla kuin aikaisemmin.

Ja eikös sillä säädöllä pysty juuri tähän "paineen annosteluun" vaikuttamaan? Ei kyllä ole Ladan säätimistä kokemuksia, mutta ei kait se juurikaan poikkea oikeiden autojen käyttämästä tekniikasta. (Eikä muutenkaan jarruputkien vetourakka houkuta, on meinaan niin kypsyneen näköset liittimet, että saa olla melkonen fakiiri joka ehjänä ne irrottaa. :lol: )

Nii joo, tuli viikonloppuna puuhailtua sumaritkin Ladan keulille. Vieläku jaksais johdotukset vedellä...

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut

Lähetetty: 30.8.2010 20:28
Kirjoittaja Jokari
Karvanoppa kirjoitti:Vaan takajarrujen lukkiutuminen johtuu ainakin minun aivoituksieni mukaan "herkemmistä" jarrusylintereistä.
Bullshittiä. Ehjä Lada ei lukitse takapäätä, edellyttäen että kaikki osat on kunnossa ja paineensäätimen taaki säädetty oikein. Ite olen säätänyt säätimestä vielä lisää painetta takapäähän niin osallistuu ne takasetkin vähän enemmän mitä normaalisti. Sen kyllä huomaakin.
Ei mitään ongelmia missään oloissa.

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut

Lähetetty: 31.8.2010 16:47
Kirjoittaja Karvanoppa
Jokari kirjoitti:
Karvanoppa kirjoitti:Vaan takajarrujen lukkiutuminen johtuu ainakin minun aivoituksieni mukaan "herkemmistä" jarrusylintereistä.
Bullshittiä. Ehjä Lada ei lukitse takapäätä, edellyttäen että kaikki osat on kunnossa ja paineensäätimen taaki säädetty oikein. Ite olen säätänyt säätimestä vielä lisää painetta takapäähän niin osallistuu ne takasetkin vähän enemmän mitä normaalisti. Sen kyllä huomaakin.
Ei mitään ongelmia missään oloissa.
Epäselvä teksti on epäselvää.
Elikkäs takajarrusylinterit vaihtelin viimesyksynä, koska toinen jumitteli vähänväliä eikä toisellakaan puolella mäntä liikkunut juuri ollenkaan. Tarvittiin nääs koko kylän riskein mies ja firman suurimmat papukaijapihit, että sai tuolle vähemmän jumittaneelle sylinterille liikettä.
Uusien männät liikkui (ylläripylläri) jopa hyvinkin pienellä voimilla ja meiselillä kampeamalla. Rempan jälkeen takajarrut heitti herkästi lukkoon ja syyksi tietenkin päättelin uudet sylinterit ja väärissä säädöissä olevan paineenrajoitusventtiilin.
Autolla ei ole pahemmin sen jälkeen ajeltu, mutta nyt alkais taas olla se aika vuodesta, että pitäisi käydä autoa insinöörille näyttämässä ja ois aika pop, jos jarrut pelittäis niinku pitäis...

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut

Lähetetty: 1.9.2010 20:53
Kirjoittaja jaasu
tekemisen puutteessa vetelin mersuun eteen ja taakse erillisarjojen piuhat uusiksi. Vetelin piiloon ja nätisti,nyt kelpaa.

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut

Lähetetty: 3.9.2010 2:06
Kirjoittaja pikku-maukka
heitit vanin akut takakonttiin ja rakentelin piuhat sinne kanssa, konehuoneeseen tehtiin myös piuhoihin liitokset jotka mahdollistavat apuvirran antamisen siten ettei kaapeleitten tarvitse olla kymmenmetriset että, pituus riittää.

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut

Lähetetty: 3.9.2010 18:24
Kirjoittaja mikko853
Tarkotus oli vaan maalata fiaskon helmat ruosteenestomaalilla, mutta apparin helmasta meni teräsharja läpi kun pintaruosteita poisteli, tuommonen 2cm x 10cm aukko siihen tuli, piti se sitten tilkkiä ja maalata vasta sitten.. Vielä vois vaikka kiveniskumassan vetää päälle kerta noin heikossa hapessa jo ovat..

Samalla alkoi kiinnostaa uudempi auto niin ei tarvis aina ruosteita korjailla ja silmään sattui juuri sisään ajettu 110.. edellisetä jäi tosin hieman huono maku kun mitkään sähkövempeleet ei toimineet :lol: Tässä olis kyllä tuttu 1.5 8v kone alle 60tkm ajettuna ja ikkunatkin olis veiveillä, ei tarvis temppuilla ikkunoiden kanssa ym :lol:

Toisaalta fiaskoon on tehty melkein kaikki mahdolliset huollot justiinsa ja tuota on jopa helpompi korjata kuin ladoja.. 1.1 ketjukone ja weberin kaasari on suht huoleton yhdistelmä, kori vaan katoaa ympäriltä :lol:

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut

Lähetetty: 4.9.2010 12:03
Kirjoittaja Jusu
Jos kymmenen sentin utura helemassa on korin katoamista niin mitäs tämä sitten on? :?

Kuva

Tuommosen tekasin aamupuhteiks... Kuva