Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Eipä taida kuljettajan turvavyö tehdä kohtuullisella yrittämisellä yhteistyötä. Taitaapa tulla ajelua laittomin varustein. Voihan sen heittää olkapään yli niin ei kukaan kyylää ja pysäytä. Ei näissä pakkasissa räpelletä mitään turvavöitä kuntoon. Ja palataan näin JunnuVuosiin, kun piti jonkin aikaa olla niin ROCK, ettei turvavöitä käytelty.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Ihanat öljyvuodot jatkuvat. KovaaHevii tämän VäliPalan kanssa. Hyvät tai vielä paremmat neuvot olisivat nyt kalliita ja niistäpä olisin todella kiitollinen.
Tämä samanlainen vuoto on siis ollut viime keväästä asti.
Kerrataan vielä:
1. Kampiakselin stefa vaihdettu.
2. Jakopään/öljypumpun koppa irrotettu ja vaihdettu tiiviste.
3. Öljypohjan tiiviste vaihdettu.
4. Öljynsuodatin on kunnolla kiinni ja oikean mallinen.
Vika ja sen ilmeneminen:
1. Normaalissa ajossa kylmällä moottorilla ei öljyvuotoa.
2. Paikallaan kylmällä moottorilla ei kovillakaan kierroksilla öljyvuotoa.
3. Kuumalla moottorilla tyhjäkäynnillä jonkin ajan kuluttua tyhjäkäynnin aloittamisesta runsas öljyvuoto.
4. Kun öljyvuoto alkaa se kestää melko kauan. Maantieajo lopettaa öljyvuodon.
5. Jakopää levittää öljyä pahasti tyhjäkäynnillä vuotaessa.
6. Maantieajossa öljyä aiemmin levisi pitkälle perään.
7. Ei tämänhetkistä varmaa tietoa vuotaako maantieajossa, koska öljy saattaa lentään takakautta niin, ettei vuotoa huomaa.
Epäilyjä:
1. Öljypohjassa vika. Vuotaa silloin kun öljypohjassa on paljon öljyä (tyhjäkäynti)
2. Öljynsuodattimen kiinnitysputki viallinen juuresta. Saanut iskun ja liikahtanut johonkin suuntaan. Suodatin ei pidä juurestaan tämän takia.
3. Kampiakselin stefa vuotaa vaihdosta huolimatta.
4. Nokka-akselin stefa vuotaa???
5. Jossain halkeama???
6.
???
Laitoin nyt trippimittarin päälle laskemaan kilometrejä öljynhäviksitä. Vaikka tietysti pitäisi olla raskaskonetyyppinen käyttötuntimittari, jotta jotain järkeä saataisiin kulutusarvioksi.
Tietysti auto olisi saatava nosturille tai rasvamontun päälle. Olisi purettava jälleen pohjapellit ja jakopäänsuojukset. Putsattava jo olemassa olevat öljyt pois. Käytettävä tyhjäkäynnillä kuumaksi ja työnnettävä pää sinne johonkin ja kyylättävä mistä alkaa tihkua.
Mutta kun ei ole paikkoja. No, on yksi tuttu korjaamo, jossa saisi 10 tunti nosturipaikan. Saattaa tuolla Kaltimontien Nesteellä olla nosturipaikka, jossa voisi päivän viettää.
Mutta voitte vain kuvitella miten huvittaa moinen projekti. En kuitenkaan viitsisi ottaa IIZIä ajoon. Pitäisi vaihtaa siihen VäliPalasta talvikumit. Murha puljaaminen näillä pakkasilla.
No, ajellaan nyt vielä jonkin aika näin. Lisäillään litratolkulla öljyä toisinaan. Jakohihnahan ei varmasti öljystä tykkää, mutta juurihan sen vaihdoin, joten en viitsi putsailla ennen kuin alan rojektiin.
Saamari sentään kun taas toiveet leppoisasta talviajosta kariutuivat.
Tämä samanlainen vuoto on siis ollut viime keväästä asti.
Kerrataan vielä:
1. Kampiakselin stefa vaihdettu.
2. Jakopään/öljypumpun koppa irrotettu ja vaihdettu tiiviste.
3. Öljypohjan tiiviste vaihdettu.
4. Öljynsuodatin on kunnolla kiinni ja oikean mallinen.
Vika ja sen ilmeneminen:
1. Normaalissa ajossa kylmällä moottorilla ei öljyvuotoa.
2. Paikallaan kylmällä moottorilla ei kovillakaan kierroksilla öljyvuotoa.
3. Kuumalla moottorilla tyhjäkäynnillä jonkin ajan kuluttua tyhjäkäynnin aloittamisesta runsas öljyvuoto.
4. Kun öljyvuoto alkaa se kestää melko kauan. Maantieajo lopettaa öljyvuodon.
5. Jakopää levittää öljyä pahasti tyhjäkäynnillä vuotaessa.
6. Maantieajossa öljyä aiemmin levisi pitkälle perään.
7. Ei tämänhetkistä varmaa tietoa vuotaako maantieajossa, koska öljy saattaa lentään takakautta niin, ettei vuotoa huomaa.
Epäilyjä:
1. Öljypohjassa vika. Vuotaa silloin kun öljypohjassa on paljon öljyä (tyhjäkäynti)
2. Öljynsuodattimen kiinnitysputki viallinen juuresta. Saanut iskun ja liikahtanut johonkin suuntaan. Suodatin ei pidä juurestaan tämän takia.
3. Kampiakselin stefa vuotaa vaihdosta huolimatta.
4. Nokka-akselin stefa vuotaa???
5. Jossain halkeama???
6.






Laitoin nyt trippimittarin päälle laskemaan kilometrejä öljynhäviksitä. Vaikka tietysti pitäisi olla raskaskonetyyppinen käyttötuntimittari, jotta jotain järkeä saataisiin kulutusarvioksi.
Tietysti auto olisi saatava nosturille tai rasvamontun päälle. Olisi purettava jälleen pohjapellit ja jakopäänsuojukset. Putsattava jo olemassa olevat öljyt pois. Käytettävä tyhjäkäynnillä kuumaksi ja työnnettävä pää sinne johonkin ja kyylättävä mistä alkaa tihkua.
Mutta kun ei ole paikkoja. No, on yksi tuttu korjaamo, jossa saisi 10 tunti nosturipaikan. Saattaa tuolla Kaltimontien Nesteellä olla nosturipaikka, jossa voisi päivän viettää.
Mutta voitte vain kuvitella miten huvittaa moinen projekti. En kuitenkaan viitsisi ottaa IIZIä ajoon. Pitäisi vaihtaa siihen VäliPalasta talvikumit. Murha puljaaminen näillä pakkasilla.
No, ajellaan nyt vielä jonkin aika näin. Lisäillään litratolkulla öljyä toisinaan. Jakohihnahan ei varmasti öljystä tykkää, mutta juurihan sen vaihdoin, joten en viitsi putsailla ennen kuin alan rojektiin.
Saamari sentään kun taas toiveet leppoisasta talviajosta kariutuivat.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Noita vikamahdollisuuksiahan pitäisi alkaa vaan karsia pois
Vuoto on siis ihan loronaan tuleva oikea vuoto eikä mikään tippa sillon toinen tällön tyylinen?
Onko öljyvuotoa toisellakin puolen/ympäriinsä konetta vai pelkästään jakopään kopanluona?
Mitenkä huohotin putket vent. kopassa, putki öljypohjaan sekä kopan sisällä öljynerotin pelti onko tietoa ovatko ne auki/puhtaat? Onko mahdollista, että se/nuo aiheuttaisi painetta lämpimänä ja puhaltaisi jostain stefalta öljyä ulos?

Vuoto on siis ihan loronaan tuleva oikea vuoto eikä mikään tippa sillon toinen tällön tyylinen?
Tuo viittaisi jakopäähän enemmän, kun suodattimeen. Oletko katsonut vuotaessa, että onko suodattimen ympärys on silloin kuiva? Silloinhan suodatin karsiutuisi pois jos sen ympärys on kuiva.PöyhöinKuusaalt kirjoitti:5. Jakopää levittää öljyä pahasti tyhjäkäynnillä vuotaessa.
Onko öljyvuotoa toisellakin puolen/ympäriinsä konetta vai pelkästään jakopään kopanluona?
Mitenkä huohotin putket vent. kopassa, putki öljypohjaan sekä kopan sisällä öljynerotin pelti onko tietoa ovatko ne auki/puhtaat? Onko mahdollista, että se/nuo aiheuttaisi painetta lämpimänä ja puhaltaisi jostain stefalta öljyä ulos?

Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Tätä huohotusta epäilimme ja katsoimme sen T.Eskolan kanssa kylmällä koneella. Otimme öljykorkin pois ja mitään painetta tai puksutusta ei korkin kautta pois tullut. Täytynee tarkastaa se vielä kuumalla moottorilla.
Öljyvuoto on vain jakopuolella. Suodattimen kohdalta menee pohjaa pitkin öljyvana.
Kun vuoto on ollut paha tyhjäkäynnillä niin jakopuoli on heittänyt öljyä myös laturin suuntaan. Myös jakokopan vieressä moottorin puolella on silloin öljyä.
Tänään taas tuli todistettua että ei vuoda ajettaessa. Lämmitin piuhassa. Ajoin normaalia kaupunkiajoa kuumaksi. Mitään vuotoa ei ollut.
Josko se sitten kuumana tyhjäkäynnillä kuitenkin imee niin huonosti venttiilikoppaan huohotushöyryjä, että se stefa alkaa vuskata paineiden vaikutuksesta. Eikös se imu tyhjäkäynnillä ole vähäisempi kun kierroksillä? Tai siis veto. Vai mihin tuo huohotus lopulta menee?
Öljyvuoto on vain jakopuolella. Suodattimen kohdalta menee pohjaa pitkin öljyvana.
Kun vuoto on ollut paha tyhjäkäynnillä niin jakopuoli on heittänyt öljyä myös laturin suuntaan. Myös jakokopan vieressä moottorin puolella on silloin öljyä.
Tänään taas tuli todistettua että ei vuoda ajettaessa. Lämmitin piuhassa. Ajoin normaalia kaupunkiajoa kuumaksi. Mitään vuotoa ei ollut.
Josko se sitten kuumana tyhjäkäynnillä kuitenkin imee niin huonosti venttiilikoppaan huohotushöyryjä, että se stefa alkaa vuskata paineiden vaikutuksesta. Eikös se imu tyhjäkäynnillä ole vähäisempi kun kierroksillä? Tai siis veto. Vai mihin tuo huohotus lopulta menee?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Ensin meinasin kysyy,ettei oo vaa jääny kahta tiivistettä suodattimee,joskus voi suodattimen tiiviste jäähä lohkoo kiinni.Miltä näyttää venakopassa oleva sihti?
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Öljynsuodatinasia on nyt ihan liikkeessä tarkastettu.
Missä siellä vanakopassa on sihti? Huohotinputken päässäkö? Eli tuleeko näkyviin kun ottaa huohotinputken pois?
Missä siellä vanakopassa on sihti? Huohotinputken päässäkö? Eli tuleeko näkyviin kun ottaa huohotinputken pois?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Siinä öljykorkin takapuolella on sellainen n. 10cm letkunpätkä imusarjan ja venttiilikopan välissä, sinne ne menee. Tarkista ettei ole tukossa tai lytyssä se letku.PöyhöinKuusaalt kirjoitti: Vai mihin tuo huohotus lopulta menee?
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Olikoka parilla ruuvilla kiinni,ku irrotat,nii asia valkenee.Koppa irti ja katot koppaa sisältä päin.Ei ole muita ruuveja ja jos sihti on kovin likanen on se melkein sama,ku huohotin tukossa.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Siis venakoppako on irrotettava että tämän sihdin ja pätkän saa tarkastettua?
No, Samarassa on onneksi venttiilikopantiiviste eli jos irrottelee kopan niin ei tarvitse alkaa raaputella tiivisteliimoja pois ja liimailla uudelleen kuten 16V koneissa.
Kiitos näistä vinkeistä ja erityisesti T.Eskolalle joka ensimmäisenä kanssani tätä huohotusjuttua pohti.
Venakoppahommiin voi ryhtyäkin vaikka talvella. Mutta taidan mennä sinne Kaltimontien Nesteelle sisätiloihin. Ei huvita pihassa näillä pakkasilla.
No, Samarassa on onneksi venttiilikopantiiviste eli jos irrottelee kopan niin ei tarvitse alkaa raaputella tiivisteliimoja pois ja liimailla uudelleen kuten 16V koneissa.
Kiitos näistä vinkeistä ja erityisesti T.Eskolalle joka ensimmäisenä kanssani tätä huohotusjuttua pohti.
Venakoppahommiin voi ryhtyäkin vaikka talvella. Mutta taidan mennä sinne Kaltimontien Nesteelle sisätiloihin. Ei huvita pihassa näillä pakkasilla.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Kopan alta löytyy se sihti löytyy siltä puolen mistä lähtee ne putket imupuolelle (kaasul. runkoon).
Mush tarkoitti varmaan sitä letkua mikä menee kaasuläppä runkoon. Senhän aukiolon voi kokeilla ihan irroittamalla vuoroin toisen puolen ja toisen ja puhaltamalla.
Mush tarkoitti varmaan sitä letkua mikä menee kaasuläppä runkoon. Senhän aukiolon voi kokeilla ihan irroittamalla vuoroin toisen puolen ja toisen ja puhaltamalla.
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Jahah! Katsoin tuosta Samaroiden ja 211xx varaosakirjasta. Nyt aletaan jotain Jymmärtää.
Huohotus tulee kampikammiosta venttiilikoppaan. Täältä lähtee ohuempi putki ruiskutusyksikköön/imusarjaan. Toinen paksumpi letku menee imuilmanottokanavaan.
Olenko tulkinnut kuvaa oikein? Minulla ei ole RuuttaSamaran korjausopasta, joten en voi siitä katsella.
Siis nuo kyseiset letkut ja putket irrotetaan ja tarkastetaan että ovat auki ja puhtaat? Pitääkö silti ottaa venakoppa irti ja tarkastaa sieltä sisältä jotakin?
Huohotus tulee kampikammiosta venttiilikoppaan. Täältä lähtee ohuempi putki ruiskutusyksikköön/imusarjaan. Toinen paksumpi letku menee imuilmanottokanavaan.
Olenko tulkinnut kuvaa oikein? Minulla ei ole RuuttaSamaran korjausopasta, joten en voi siitä katsella.
Siis nuo kyseiset letkut ja putket irrotetaan ja tarkastetaan että ovat auki ja puhtaat? Pitääkö silti ottaa venakoppa irti ja tarkastaa sieltä sisältä jotakin?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Ja voi siihe venakopan kumitiivisteese laittaa ohuest jotai silikonii/tiivisteliimaa,pitää vaa vähä paremmin.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Taitaa se sitten tosiaankin Kaltimontien Neste kutsua. Nosturipaikkojakin on tarjolla, mutta jos noita huohotusjuttuja tarkastelee niin eihän siihen nostureita tarvitse. Sittenpä nosturille, jos joutuu alakautta jotain räpeltämään.
Pakko tälle jotain on tehdä kun meinaan kutenkin ajella Toukokuuhun 2011 jolloin on seuraava syyni.
Pakko tälle jotain on tehdä kun meinaan kutenkin ajella Toukokuuhun 2011 jolloin on seuraava syyni.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Suunnittelen niitä huohotustarkastuksia ja lueskelen noita oppaita ja selaisen varaosakirjaa. Seuraava ei selvinnyt, joten kysyn:
Onko nokkapyörä irrotettava jos venttiilikopan haluaa irrottaa?
Onko nokkapyörä irrotettava jos venttiilikopan haluaa irrottaa?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Kävinpäs sitten aamutuimaan värkkäilemässä TI -hallilla. Reilu tunti ja 12e.
Otin irti pikkuhuohotinletkut. Olivat aivan puhtaat. Otin irti varsinaisen huohotinletkun yläpään. Aivan puhdas. Siirsin sivuun kaasuvaijeripidikkeen mahdollista venakopan irrotusta varten. En kuitenkaan heti alkanut venakopan kimppuun. Aloin irrotella päähuohotinputken alaklemmaria, joka tietenkin oli erittäin hankalassa asennossa. Avasin sitä vähän. Loput vetämällä.
Vetämään. Rutina vain kuului. Letku oli täysin kovettunut ja seula!
Se oli lähes koko pituudeltaan halki ja pykimillä.
Mikäs avuksi kun ei ollut letkua käsillä. Ilmastointiteippiä ei ollut, mutta onneksi oli paksua sähköteippiä. Sillä sitten harsittiin letku tiiviiksi. Ajattelin vielä vedellä maalarinteipillä päälle, mutta mitä se olisi hyödyttänyt.
Ei ole varmaan huohotus toiminut tuollaisella kivettyneellä putkella, joka on pelkää repaletta. Kovettuminen oli tietenkin moottorilämmön aiheuttamaa ja moottorin puolelta se oli haljennutkin.
Toiveikkaasti VäliPala käyntiin ja odottamaan tulosta. Siinä se tyhjäkäynnillä rullutti ja minä öljyjä pyyhiskelin kun oli hyvä valo. Pohjapanssari, öljypohjaa ja muutakin puhtaaksi, että näkyisi lirutus jos sitä alkaisi esiintyä. Nostelin vielä keulan ylös niin mahtui edes vähän kurkkimaan.
Käytin vekottimen siihen lämpöön, että lehta pyörähtää. Aika paljon korkeammalla on maksimilämpö kuin mitä normaali ajolämpö olkoot sitten kesä eli talvi.
Vuotoa en saanut aikaan. Ei merkkiäkään vuodosta. No, näitä toiveitahan on ollut ennekin, mutta varmasti oli nyt kone niin kuuma kun sen järkirajoissa saa ja kävihän se pitkän tovin siinä paikallaan.
Siispä se huohotus sitten. Täytyy Venäjältä tuoda uusi letku. Olisihan sitä Kuusaal varaosaletku, mutta tuossa tuskin kannattaa tehdä perussysteemiä eli laittaa käytetty.
Tulipahan taas tämäkin homma tehtyä oikein todella pitkän kaavan mukaan. Josko se olisi tuossa sitten.
Otin irti pikkuhuohotinletkut. Olivat aivan puhtaat. Otin irti varsinaisen huohotinletkun yläpään. Aivan puhdas. Siirsin sivuun kaasuvaijeripidikkeen mahdollista venakopan irrotusta varten. En kuitenkaan heti alkanut venakopan kimppuun. Aloin irrotella päähuohotinputken alaklemmaria, joka tietenkin oli erittäin hankalassa asennossa. Avasin sitä vähän. Loput vetämällä.
Vetämään. Rutina vain kuului. Letku oli täysin kovettunut ja seula!

Mikäs avuksi kun ei ollut letkua käsillä. Ilmastointiteippiä ei ollut, mutta onneksi oli paksua sähköteippiä. Sillä sitten harsittiin letku tiiviiksi. Ajattelin vielä vedellä maalarinteipillä päälle, mutta mitä se olisi hyödyttänyt.
Ei ole varmaan huohotus toiminut tuollaisella kivettyneellä putkella, joka on pelkää repaletta. Kovettuminen oli tietenkin moottorilämmön aiheuttamaa ja moottorin puolelta se oli haljennutkin.
Toiveikkaasti VäliPala käyntiin ja odottamaan tulosta. Siinä se tyhjäkäynnillä rullutti ja minä öljyjä pyyhiskelin kun oli hyvä valo. Pohjapanssari, öljypohjaa ja muutakin puhtaaksi, että näkyisi lirutus jos sitä alkaisi esiintyä. Nostelin vielä keulan ylös niin mahtui edes vähän kurkkimaan.
Käytin vekottimen siihen lämpöön, että lehta pyörähtää. Aika paljon korkeammalla on maksimilämpö kuin mitä normaali ajolämpö olkoot sitten kesä eli talvi.
Vuotoa en saanut aikaan. Ei merkkiäkään vuodosta. No, näitä toiveitahan on ollut ennekin, mutta varmasti oli nyt kone niin kuuma kun sen järkirajoissa saa ja kävihän se pitkän tovin siinä paikallaan.
Siispä se huohotus sitten. Täytyy Venäjältä tuoda uusi letku. Olisihan sitä Kuusaal varaosaletku, mutta tuossa tuskin kannattaa tehdä perussysteemiä eli laittaa käytetty.
Tulipahan taas tämäkin homma tehtyä oikein todella pitkän kaavan mukaan. Josko se olisi tuossa sitten.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?