Sivu 31/39
Re: Off-topic
Lähetetty: 18.1.2015 19:49
Kirjoittaja saquzi
Re: Off-topic
Lähetetty: 18.1.2015 19:59
Kirjoittaja pressa
Re: Off-topic
Lähetetty: 19.1.2015 21:14
Kirjoittaja samarai
Tallinnassa varastettiin viikonloppuna Lada ja poltettiin poroksi. Tekijöitä etsitään, silminnäkijöiden mukaan varkaat olisi olleet seitsenhenkinen venäjänkieltä puhunut nuorisoporukka.
http://rahvahaal.delfi.ee/news/pildid/f ... d=70597109
Re: Off-topic
Lähetetty: 27.1.2015 20:27
Kirjoittaja jta
jta kirjoitti:Smoppi kirjoitti:Ostinpas muuten itse Verkkokauppa.comista nelitahtisen aggregaatin. Helpottuu sähkölaitteiden dyykkaus, kun voi testata mikä toimii ja mikä ei, ja viallisista vähän tehdä tarkempaa vikadiagnoosia että kannattaako korjata.
Kiitokset muistutuksesta. Tuosta tuli mieleen kattoa että joko on tullu tuonne niitä 700W agreja niin olihan niitä. Piti käydä tänään sellainen sitten hakemassa. Ollu jo viime syksystä asti vireillä tuo että heti kun noita tulee niin täytyy hakea. Tuollainen kapistus --->
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... neraattori
Nostellaanpas vähän tätäkin omaksi muistutukseksi ja samalla jos sattuu jollain muillakin oleen vastaava aggregaatti. Näyttäisi että tuo autobil ois suora kopio yamahan et650/et950 agresta. Räjäytyskuvia kattelin niin näkyy olevan kaasarista lähtien sama peli. Ja se miksi aloin nyt tuota hakeen niin jokin ihmeellinen vika tullut tuohon että ei oikein jaksa käydä kunnolla. Jatkuvasti kaasu selällään eikä jaksa silti pitää kierroksia riittävän ylhäällä. Nyt kun on kunnolliset räjäytyskuvat niin uskaltaa lähteä kunnolla purkaan ja tarvittaessa tietää nyt mistä lähtee osia metsästään.
Re: Off-topic
Lähetetty: 3.2.2015 18:29
Kirjoittaja Flaiman
On muuten surkeita nuo ladashopin antennit. Pitäisi tehdä varmaan 14millin läpivientireikä peltiin kun normaalisti antennille riittää pienempikin.
Re: Off-topic
Lähetetty: 27.2.2015 1:20
Kirjoittaja samarai
Georg Ots - aluksen "katoamisesta" Vladivostokissa ja romutuksesta Kiinassa vaaditaan selvitystä
Duuman edustaja Mihhail Starsinov pyytää Venäjän valtakunnansyyttäjä Juri Tsaikkaa tutkimaan Georg Otsin katoamisen olosuhteet. Laiva luovutettiin vuosia sitten Primorjen aluehallinnolle ja sen budjetista meni laivan kunnostamiseen 200 milj. ruplaa, APECin huippukokouksessa se toimi uivana hotellina Vladivostokissa v. 2012.
Senjälkeen sen oli tarkoitus alkaa liikennöidä Venäjän kaukoidän, Japanin ja Korean satamien välillä, mutta huippukokouksen jälkeen laiva kuitenkin katosi. Viime kesänä Primorjen kuvernööri Vladimir Miklusevski tunnusti toimittajille, että laiva romutettiin Kiinassa ja lupasi etsiä syylliset esiin. Siitä huolimatta tutkinta ei ole edennyt mihinkään.
http://izvestia.ru/news/583426
--------------------------------------------------------------------------------
Georg Ots tuli alunperin Moskovan olympialaisten aikoihin v. 1980 Helsingin ja Tallinnan välille ja kulki sitä väliä aina vuoteen 2002 asti. Onpa itselläkin paljon muistoja tuolta laivalta. Ensimmäisen matkan Tallinnaan tein sillä v.1981 ja ensimmäinen reissu auton kanssa oli kesällä v.1991 jolloin laivan henkilökunta ajoi autot sivuovesta rahtitilaan ja toisessa päässä ulos laiturille. Tämä oli silloin uutta, Neuvostoliiton aikaanhan (tähän vuoteen 1991 asti) auton kanssa Tallinnaan piti mennä Leningradin kautta maantietä pitkin. Autolautta Georg Otsista rakennettiin myöhemmin ja ensimmäinen autolautta "Corbiere" aloitti liikennöinnin loppuvuonna 1991 Tallinnaan.
Re: Off-topic
Lähetetty: 27.2.2015 15:40
Kirjoittaja Jouska
Moi,
Hyvän laivan romuttivat.
Kunnostettiinkohan sitä laivaa kuitenkaan 200 milj. Ruplalla?? Ettei Se summa olisi mennyt jonkun taskuun
Re: Off-topic
Lähetetty: 27.2.2015 20:06
Kirjoittaja mush
Hyvästä en osaa sanoa, mutta paljon muistoja tuohon liittyi. Olin mukana olisiko se ollut toinen tai kolmas reissu, ikää oli huimat 4v, mutta jotain muistikuvia on siltäkin reissulta. Paluumatkalla Helsinkiin tultiinkin vähän vauhdikkaammin kaijaan tömähtäen.
Ei taida Stettiniläissiskoksista olla montaakaan enää aktiivikäytössä, sisar Katarinakin (eli ex Konstantin Simonov, myös aikanaan tuttu näky Helsingissä Otsin lisäksi) lähti pois Kristina Cruisesilta ilmeisesti majoituskäyttöön.
Melkoista kyykyttämistähän tuo reissaaminen Neuvostoaikaan oli, mutta silti jotenkin lämmöllä muistan ajan, eipähän ollut ihan jokapäiväistä.
Viime kesänä tuli pieni "flashback", olin Hakaniemen torilla, siinä tehtiin jotain tie-/ratatöitä ja nenään iski ihan Otsin haju, mitä lienevätkään tehneet, laivassa itsessään haisi ilmeisesti käytetty raskas polttoöljy.
Re: Off-topic
Lähetetty: 1.3.2015 7:25
Kirjoittaja Jaska HKI
Olen ollut kahdella telakalla 16 vuotta töissä,mielestäni Georg Ots oli hyvin tehty laiva,miten muuten vanhusta olisi käytetty vielä 45 vuotta vanhana kun laivojen romutusikä on yleensä paljon lyhyempi.Muutenkin venäläinen tyyli käyttää laivoja on erilanen kuin länsimaissa.Kerrankin Wärtsilän suunnitelema Vuosaaren telakalla tehty arktinen kuivarahtialus SA-15 tuli Pohjoiselta jäämereltä kylkikaarien välit lommolla kun Kapteeni oli puskenut vauhdilla läpi jääröykkiön.Vaikka venäläinen laatu on sitä mitä tiedetään,niin kyllä osasivat vaatia parasta ja priimaa.
Re: Off-topic
Lähetetty: 1.3.2015 11:10
Kirjoittaja mush
Ots toimitettiin ESCO:lle toukokuussa 1980 ja päätyi Vladivostokiin makuutettavaksi lokakuussa 2010, eli aktiivi-ikää kerkesi tulla noin 30 vuotta, eli saman verran kuin esim. Viking Linen Mariellalla on tällä hetkellä. Ots rakennettiin Stocznia Szczecińska:n telakalla Puolassa, Szczecin:ssä.
Varmasti oli ronskisti raaka-aineita säästämättä neuvostotyyliin tehty laite, mutta mm. matkustmukavuus ei ollut kaksinen, infernaalista meteliä ja tärinää. Lisäksi ainakin laiva oli todella kömpelö jäissä, tätähän kai Suomessa yritettiin korjatakin. Tallinnassa kun terminaali oli yksikerroksinen vielä, niin sen yli näkyi kun Ots tavalliseen tapaansa kellui kallellaan.
Re: Off-topic
Lähetetty: 1.3.2015 16:53
Kirjoittaja Jaska HKI
Oikeassa olet!En tiedä mistä minulla on ollut vuosikymmeniä käsitys että se on tehty Wärtsilän H:gin telakalla.No ainakin pääkoneet ovat saksalaisia.Kalleellaankulku voi johtua siitä että laivan syvyystankit on pienet joten jos lasti on vähänkään epästabiili niin se kallistaa laivaa.Kun käyttötarkoitus oli 80Km:n edestakainen mermatka ja paluumatka kännissä niin kaipa sen sieti.Laiva oli Viron ikkuna Suomeen kun ennen sitä joutui kulkemaan vaivalloisesti Leningradin kautta.
Re: Off-topic
Lähetetty: 1.3.2015 17:40
Kirjoittaja samarai
Minun muistini myös petti tuon "ensimmäisen autolautan" osalta, nämä pitäisi aina ensin tarkistaa netistä ennenkuin menee mitään kirjoittelemaan "omasta päästään".
Ensimmäinen autolautta Helsingin ja Tallinnan välillä oli "Tallink" (ent. Svea Regina), joka aloitti jo NL:n aikana tammikuussa 1990 Suomen lipun alla. Se kuului Eesti Merelaevandus ja Palkkiyhtymän yhteisyritykselle.
Juuri tällä "Tallink" -laivallahan rahdattiin Suomesta runsaasti mm. Ladoja vielä silloiseen Neuvosto-Eestiin

Ja kävin tällä laivalla myös Tallinnassa v.1990 alkuvuodesta kansimatkustajana ilman autoa.
Tuo "Corbiere" oli pelkästään itselle ensimmäinen varsinainen autolautta auton kanssa matkustattaessa Tallinnaan.
Re: Off-topic
Lähetetty: 18.3.2015 5:20
Kirjoittaja samarai
Skoda haluaa Tsekin liittyvän euroon
Tsekin tasavallalle olisi hyödyllistä liittyä euroon ja tehdä se heti kun Kreikan kriisi rauhoittuu, sanoo Skoda Auton toimitusjohtaja Winfried Vahland.
"Minä olen vakuuttunut, että kaikkien EU-maiden jotka haluavat yhteisössä edukkaasti toimia, pitää mennä euroon mukaan. Se olisi Euroopalle hyvä signaali, sanoi Vahland.
Tsekin pääministeri Bohuslav Sobotka tukee Skodan johtajaa, mutta maan hallitus kieltäytyy asettamasta ajankohtaa kruunusta luopumiselle, koska sillä ei ole vielä riittävää kansan tukea.
Sobotka on kertonut, että euron käyttöönotto voi tulla puheeksi "noin vuoden 2020" tienoilla.
Skodan tuotannosta yli 95% menee vientiin ja autotehdas haluaisi päästä valuutanvaihdosta aiheutuvista riskeistä eroon. "Sillä olisi Skodan toiminnalle rauhoittava vaikutus", sanoi Vahland.
http://www.bloomberg.com/news/articles/ ... risis-ebbs
-----------------------------
Hmm. Melko selviöhän tuo Tsekin haluttomuus euroon Kreikan vuoksi, Slovakiallahan oli aikoinaan kova kiire liittymisen kanssa ja se liittyikin euroalueeseen esim. jo kaksi vuotta ennen Viroa (2009). Samana vuonnahan alkoi sitten tämä Kreikan velkakriisi.
Ja voi mennä nyt aika kauan Tsekillä edelleen tuota Kreikan kriisin loppumista odotellessa. Sehän alkoi siis jo kuusi vuotta sitten ja loppua ei vieläkään näy. Ajatellen vielä sitä, että euro tuli käteisvaluutaksi v.2002 ja eihän siinä mennyt kuin vajaa seitsemän vuotta kun tuo Kreikan kriisi alkoi, ja jatkuu edelleen. Kohta tuo Kreikan kriisi on kestänyt kauemmin kuin aika sitä ennen eurovaluuttaan siirtymisestä.
Kyllä olisi Kreikka pitänyt ajoissa heittää ulos, nyt se vielä estää tällaisten maiden liittymisen jolla olisi talous kunnossa ja runsaasti vientiä euroalueelle. Papandreouhan silloin edellisen apupaketin aikaan vakavalla naamalla vakuutteli, että "Kreikka maksaa velkansa" - tyhjästä on kuitenkin paha nyhjäistä. Luulisi jo Kreikallekin itselleenkin olevan parempi vaihtoehto lähteä eurosta? Kuinkahan kauan tätä pelleilyä Kreikan kanssa oikein riittää? Vai onko tarkoituskin heikentää euron arvoa ja vahvistaa sitä kautta euroalueen taloutta? Nythän se euro alkaa olemaan siinä dollarin tasolla.
Re: Off-topic
Lähetetty: 18.3.2015 16:17
Kirjoittaja degen
Asia lienee niin, että euro pidetään pystyssä vaikka väkisin. Mitään maata ei päästetä irti. Maksoi mitä maksoi. EU-johtajien kesken siis näin.
Re: Off-topic
Lähetetty: 18.3.2015 17:52
Kirjoittaja samarai
Voi olla, että vielä maksamisessa tulee sekin raja eteen, ettei ole enää muuta vaihtoehtoa kuin erottaa Kreikka jos euro meinataan pystyssä pitää, tosin silloin varmaan jo myöhäistä euron kannalta. Ja Kreikkahan on kertonut saavansa rahaa Venäjältä, mitä sitä enää kannattaa muiden väkisin rahoittaa? Venäjältä ei Kreikka kyllä tule saamaan "ilmaista juustoa", sitähän ei venäläisen sananlaskunkaan mukaan ole kuin hiirenloukussa. Ja ei pidä ollakaan.
Nyt kun vaihdettaisiin nopeasti Kreikka Tsekkiin, niin voisi eurolla ehkä vielä jotain tulevaisuuttakin olla. Tällaisella johtamisella oleva yhteisö tuskin voi olla pitkäikäinen, mikä jakaa vain hetkellistä hyötyä poliitikoille ja heidän valitsemilleen johtajille jättipalkkoineen.