Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Nonnis kirjoitti:Kun nyt noita käytettyjä osia vaihtelet, niin älä unohda että jätin sun talliin orkkisklassikon orkkisiskarit, ne on niin vähän ajettu että niistä riittää sun loppuelämäkses
eikös ne muuten ole vielä huollettavaa mallia, eli vaihtaa öljyt ja tiivisteet, sit taas kovaa ajoa, jos nyt sitäkään tarvii ja jaksaa tehä
Juu mutta ei kai n. 65 tkm ajetuille iskareille vielä mitään tarvii tehä
Pistin sen vanhan kässärin vaijerinkin talteen, ei se pahasti nahee oo.
Lada-Jussi kirjoitti:pikkuvikoja jotka ei juuri menoa haittaa: irtoilevat ja heiluvat ovet
Niin, mitäpä se menoa haittaa jos ovi tippuu matkalle... Väistelkööt takana tulevat.
Ei kai nyt sentään oikeesti ovet meinaa tippua.................. ?
voi ne vaikka tippuakin joka ovessa oli rajoittimien pultit löystynyt, joissain myös saranoiden, yhdessä ovessa on kaikki kiinni ja saranatapit kunnossa mutta kiinnityskohdat vähän kierot tai jotain, heiluu, mutta ei kai varmaan ihan heti irtoa.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Kokemuksia omasta halvasta GM-Samarasta, 49 000 km>104 000 km (55 000 km ajalta päätapahtumat):
49 000 km vilkun rele vaihdettu 56 000 km jakopään hihna vaihdettu. Kynnyskotelot paikoin pahasti ruosteessa. Kynnyskotelot puhdistettu ruosteesta, kylmägalvanoitu, maalattu ja massattu. Kaikki ruostetäplät korjattu. Auton pohja massattu. Ilmansuodatin vaihdettu. Polttoainesuodatin vaihdettu.
76 000 km Jarrutehostin hajosi kokonaan. Oli pitänyt suhinoita jo alusta asti. 78 000 km jarruremontti. Vaihdettu jarrusatulat, jarrulevyt, jarruputkistoja uusittu. 83 900 km laturi lopetti toimintansa. Laturi uusittu. 86 000 km takakannen kaasusylinterit vaihdettu. Olivat puhdittomat. Lämmityslaitteen puhallin hajosi, vaihdettu uuteen. Ilmansuodatin vaihdettu. Polttoainesuodatin vaihdettu.
91 000 km Ajettu 440 km taival. Polttoainekulutus 7,2 l/ 100km (nastarenkaat). 99 000 km Ajettu 510 km kuormatulla autolla. Polttoaineen kulutus 6,8l/ 100 km. Ajovaloumpio uusittu kun lasissa oli reikä. 100 000 km Juhlan kunniaksi vaihdettu uudet Euro-Samaran takapenkit alkuperäisten säkkikangaspenkkien tilalle.
102 000km Jakopään hihna ja rulla vaihdettu. 103 000 km Lämpötila-anturi hajosi. Moottorin käynti vaivalloista. Sytytystulpat uusittu. 104 000 km Pakokaasupäästöt ovat erinomaisen pienet! Onnellinen ladailu jatkuu nyt jo vähän ruosteisella samaralla....
*************************************************************** EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Idän Ihme 1 kirjoitti:Kai sää ne öljytkin jossain välissä vaihdoit..?
Kynnyskoteloista tuli mieleeni että ne saattavat ruostua myös sisältäpäin, joten hitsiremontti odottaa joka tapauksessa..
Öljyt olen vaihtanut kerran vuodessa enkä viitsinyt niitä lisäillä tohon listaan. Kaikki autot ruostuvat jossain vaiheessa. Kynnyskotelot ovat edelleen ulkopuolelta ruosteettomat 7 vuoden jälkeen johtuen kait hyvin ja huolella tehdystä pohjatöistä. Sisäpuoleltahan ne on kotelosuojattu mutta niiden ruosteettomuudesta en osaa sanoa. Auton pohja on melko ruosteeton. Ainoastaan luukkujen reunat ovat alkaneet ruostua, erityisesti takaluukku. Mutta luukuthan voi aina vaihtaa uudempiin.
*************************************************************** EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
te]
toi listahan on varsin vaatimaton jos siitä jätetään kaikki muutkin normaalit huoltotoimenpiteet (hihnat ja suodattimet) pois, varsinaisia korjauksia ei Samara ole kaivannut, itsellä kans samaisia kokemuksia, viat on joko ruostumista tai huollon laiminlyönnistä johtuneita vikoja.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Näin on. GM-samara on ollut hintaansa nähden luotettava ja siksi en ole sitä suostunut vaihtamaan lada 110 sarjalaiseen vaikka Delta-auto on lähettänyt mielenkiintoisia tarjouskirjeitä jo 7 vuoden ajan!!! Jos kaupasta saisi uutena samanlaisen samaran niin ostaisin yhden jo varastoon. Mut kun ei saa.
Mut parempi tässä vaiheessa koputtaa puuta. Eiköhän kohta hajoa kytkin tai muuta vastaavaa....
*************************************************************** EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
[]
hieman pelottavia tarinoita kuullut noista uudemmista Bosch Samaroistakin, paljon kaikkia ruiskun vikoja ja muuta, koritkin ruostuu melkein herkemmin. Ainoa plussa boschilaisissa olisi toi tietokonemahdollisuus, se vähän helpottaa vian etsintää silloin kun vika yllättää.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Uusi ilmestys tuossa oli tuo auton tyyppikin eli 21099-21-138, eli siis variaation 21 ruotsin vientimalli. aiemmin olen nähnyt vuotta uudemman samoin varustellun joka oli 21099-20-141 eli perusversio ruiskulla, mutta suomen vientimalli, kun siis vastaavan ikäinen 21099-20-138 on venäläiseen perusvarustelun tapaan varustettu uudella korkealla kojetaululla.
entinen käyttis samara eli punainen viisiovinen olisikin nyt sitten tulossa myyntiin. Siitä saisi edullisesti vähän ajetun mummon helmen, lisäarvoa tietysti siitä että on Lada-Jussin entinen
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Fin-tarra saatiin jo revittyä pois, tuli peräpäästä siistin näköinen. kuskin puolelle vaihdoin myöskin Lada kapselit, mutta ovat vähän erinäköiset kuin toisella puolella, pitäisköhän alkaa metsästää kapseleita jostain. Sisustus näyttää kuvissa ehkä siistiltä, mutta ilmeisesti sisustaa ei ole paljoa siivoiltu, kaikkea likaa löytyy. EuroSamaran penkit on sinänsä hyvät istua, mutta takana ei ole niskatukia (tosi paha juttu) ja penkkien mustaväri on vähän ristiriidassa harmaiden oviverhoilujen ja kojetaulun kanssa. Joko hankkia Euron ovipahvit ja värjätä kojetaulu tai sitten otan vain orkkis plyysipenkit ja ovipahvit tosta varaosa ruiskusamarasta.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)