VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Noniin back in bisnes. Kun ensiks söi riisiä pari kuukautta että sai iffin tyytyväiseks. :lol:

Nyt taas rahaa ja inspistä rakentaa. Kun loppumetreillä ollaan. 8) Eli täksi kesäksi auto on ajossa, pakko.
Seuraavaksi avataan lattiaa hieman lisää, koska putki ei vielä mahtunut hyvin alle. Sitten hitsaus takaisin umpeen. Pari pientä muutosta nopeasti tehtyihin kohtiin ja sitten nokka kohti rullia.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

Hyvä että ei lannistuta, arvostan! Rahaa se vaan on.

Ei muutaku Lata valmiiks ja kylille piirteleen viivaa :wink:
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Ei passaa antaa periks pikkusista takapakeista huolimatta. Tolla 2500e summalla olis saanu aika paljon kaikkee kivaa, mutta kuten totesit, se on vaan rahaa :lol:
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Vihdoin ja viimein taas tapahtuu. Nyt on putkisto sellanen kun sen kuuluu olla, piti hieman jatkaa downpipen jälkeen ja takavaimentimen mutkaa loiventaa. Sitten lattian hitsauskin tehty valmiiks. Kohta voi pistää massat pohjaan.
Eli kohta voi taas kasata sisustankin kasaan, sitten ollaan lähellä leimausta...
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Ferrexiä ja massaa sudittu, joten se on nyt hoidettu. Sisusta kasaan seuraavaksi. Akkutelinekkin pitäis väsätä ja mittareille parempi kiinnitys.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Pari kuvaa ladasta jos toisestakin. Vieressä velipojan 2106 -83

http://aijaa.com/02Y135
http://aijaa.com/nk6Eu4
http://aijaa.com/shLY3s
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Lattiamattojen irroituksen yhteydessä oli kynnyslista ja hanskalootan pohja päässyt hukkumaan, joten ne pitää hommata. Listat onkin jo saatu. Sitten tuli tilattua dumppikin uusiks, kun edellinen siirtyi käyttikseen.
Ens kuun puolella sitten hommata uus akku, ja ruveta mittailemaan syökö laturi tai joku muu virtaa. Edellinen akku kesti sen 100km ajoa ja se oli kaput...
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Nyt saatu lattiamatto paikoilleen, penkin kera. Näyttää sisältäkin jo ajokuntoselta peliltä 8) Pehmyt matot uupuu vielä kumimaton alta, mutta sen saan ujutettua etukautta paikoilleen. Entiset tuli heitettyä mäelle kun oli märkiä. Vois pistää vaikka bitumia ensiks pohjalle ja sitten pehmyt mattoa päälle. Jos jotain vaikuttais meluun :lol:
Hanskalootan pohjaa kaipailisin vielä, ja pelkääjä paikan kickpanelia. Uus dumppikin tuli laiteltua paikoilleen. Ens viikolla sitten lisää, kun on taas rahaa :D
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Hanskalootan pohja paikoillaan, kuten myös akkukotelokin. Enää ei ois kun mittareiden asennuksen parannus, ja painekoteloon uuden tiivisteen tekeminen. Ja vissiin uudet renkaatkin pitäis vanteille hommata, kun kuluneet niin epätasaisesti edellisellä omistajalla.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Laitettu vähän uutta puskinta ladan nokalle. Velipoika anto käpypuskurin, niin olihan se pakko laittaa paikoilleen. Sitten tuli keulaa nostettua aavistus ylöspäin, niin ei ole auto nenällään. Edelliset etujouset oli 2 kierrosta pätkityt nyt on enää 1 kierros poistettu. Painekoteloon tuli samalla tehtyä uus kuminen tiiviste, jos vaikka kestäis... 8)

Kohta soittelemaan maatsille aikaa penkkiin :D

Instagramista löytää joitakin kuvia tästä projektista nimellä joel21013
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Penkki aika 8.6, eli kohta pääsee konttorilla näyttämään tätäkin autoa 8) Viime kerrasta onkin jo aikaa :lol:
Katsotaan jos vaikka 100hv irtoais :lol:
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Minkäs näkösiä alusta päivityksiä kannattais ruveta tekemään, että alustasta sais sopivan kovaan ajoon asfaltille?
No tietenkin kunnon iskarit ekana, mutta mitä sitten?
Mietitty tietenkin tupla-vakaajaa eteen, putkimallin tukivarret että kääntyvyyttä saadaan lisää. Miten takavakaajan laita? mitä hyötyä/haittaa? watti-linkki taakse? Muita ideoita
Uretaanipuslat laitettu ajat sitten.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.

Viesti Kirjoittaja START »

watti ainakin on melko turha asfaltilla, säädettävä panhardi riittää kyl
takavakaaja kyllä auttaa siihen että pysyy pyörät maassa kurveissa, vaikka ensin kyllä hankkisin kunnon iskarit ja kunnollisen lukon mikä pitää.
hommaa eka ne hyvät iskarit ja testaa, jos kurveissa kaatuu niin sit vakaajia. niin ja edelleen se lukko, se on hyvin oleellinen loogiseen käyttäytymiseen radalla.
sit ku nää ei riitä niin niitä alatukivarsia eteenpäin yms..
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Kyllä se lukkokin on pakko hommata, ei tule muuten mitään. Ja tuon watti-linkin sysäsin sivuun, koska se ei vaikuta takapään toimimiseen kuin vähäisen määrän.
Ajatellut tälläistä setuppia.
Eteen: vakio jouset hieman lyhyempinä, jämäkät iskarit(löytys saabin gas a justit) ja tuplavakaaja. Vakio jouset vaihtoon jos ei toimi.
Taakse: vakio jouset sopivassa mitassa etupäähän, volvon kaasuiskarit(bilsteinit jos vastaan tulee). Ja sitten se takavakaaja jos tarve ilmenee, ennen sitä koitetaan jämäkämpää jousta ja iskaria kuitenkin.
Ja tukivarret jos jossain vaiheessa vaihtaa...

Näkyi tuolla netin syövereissä olevan A-tanko systeemiäkin taka-akselille(korvaa siis lyhkäset vakaajatangot), ilmeisesti akselin sivuittais liikettä vähentämään. http://tuningsport.ru/catalog/zadnyaya- ... 2107-4751/
Tiiä sitten tuosta. Kuten myös löytyy jämäkämpiä pitkittäis tankoja, mutta taitaa olla rallipuolelle enempi.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
hp7500
Lada kerhon jäsen
Viestit: 126
Liittynyt: 24.9.2009 16:10

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.

Viesti Kirjoittaja hp7500 »

Takavakaaja ei ole kovin hyödyllinen kun se aiheuttaa painonsiirtoa pyörien välille mistä ei taida hirveästi olla iloa.
Vastaa Viestiin