Sivu 32/42
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.
Lähetetty: 12.3.2015 16:42
Kirjoittaja veli samara
Noniin back in bisnes. Kun ensiks söi riisiä pari kuukautta että sai iffin tyytyväiseks.
Nyt taas rahaa ja inspistä rakentaa. Kun loppumetreillä ollaan.

Eli täksi kesäksi auto on ajossa, pakko.
Seuraavaksi avataan lattiaa hieman lisää, koska putki ei vielä mahtunut hyvin alle. Sitten hitsaus takaisin umpeen. Pari pientä muutosta nopeasti tehtyihin kohtiin ja sitten nokka kohti rullia.
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.
Lähetetty: 14.3.2015 8:56
Kirjoittaja 'aatee'
Hyvä että ei lannistuta, arvostan! Rahaa se vaan on.
Ei muutaku Lata valmiiks ja kylille piirteleen viivaa

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.
Lähetetty: 15.3.2015 22:51
Kirjoittaja veli samara
Ei passaa antaa periks pikkusista takapakeista huolimatta. Tolla 2500e summalla olis saanu aika paljon kaikkee kivaa, mutta kuten totesit, se on vaan rahaa

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.
Lähetetty: 11.4.2015 21:17
Kirjoittaja veli samara
Vihdoin ja viimein taas tapahtuu. Nyt on putkisto sellanen kun sen kuuluu olla, piti hieman jatkaa downpipen jälkeen ja takavaimentimen mutkaa loiventaa. Sitten lattian hitsauskin tehty valmiiks. Kohta voi pistää massat pohjaan.
Eli kohta voi taas kasata sisustankin kasaan, sitten ollaan lähellä leimausta...
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.
Lähetetty: 13.4.2015 17:30
Kirjoittaja veli samara
Ferrexiä ja massaa sudittu, joten se on nyt hoidettu. Sisusta kasaan seuraavaksi. Akkutelinekkin pitäis väsätä ja mittareille parempi kiinnitys.
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.
Lähetetty: 19.4.2015 9:37
Kirjoittaja veli samara
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.
Lähetetty: 21.4.2015 17:30
Kirjoittaja veli samara
Lattiamattojen irroituksen yhteydessä oli kynnyslista ja hanskalootan pohja päässyt hukkumaan, joten ne pitää hommata. Listat onkin jo saatu. Sitten tuli tilattua dumppikin uusiks, kun edellinen siirtyi käyttikseen.
Ens kuun puolella sitten hommata uus akku, ja ruveta mittailemaan syökö laturi tai joku muu virtaa. Edellinen akku kesti sen 100km ajoa ja se oli kaput...
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.
Lähetetty: 28.4.2015 23:26
Kirjoittaja veli samara
Nyt saatu lattiamatto paikoilleen, penkin kera. Näyttää sisältäkin jo ajokuntoselta peliltä

Pehmyt matot uupuu vielä kumimaton alta, mutta sen saan ujutettua etukautta paikoilleen. Entiset tuli heitettyä mäelle kun oli märkiä. Vois pistää vaikka bitumia ensiks pohjalle ja sitten pehmyt mattoa päälle. Jos jotain vaikuttais meluun
Hanskalootan pohjaa kaipailisin vielä, ja pelkääjä paikan kickpanelia. Uus dumppikin tuli laiteltua paikoilleen. Ens viikolla sitten lisää, kun on taas rahaa

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.
Lähetetty: 10.5.2015 22:04
Kirjoittaja veli samara
Hanskalootan pohja paikoillaan, kuten myös akkukotelokin. Enää ei ois kun mittareiden asennuksen parannus, ja painekoteloon uuden tiivisteen tekeminen. Ja vissiin uudet renkaatkin pitäis vanteille hommata, kun kuluneet niin epätasaisesti edellisellä omistajalla.
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.
Lähetetty: 16.5.2015 15:18
Kirjoittaja veli samara
Laitettu vähän uutta puskinta ladan nokalle. Velipoika anto käpypuskurin, niin olihan se pakko laittaa paikoilleen. Sitten tuli keulaa nostettua aavistus ylöspäin, niin ei ole auto nenällään. Edelliset etujouset oli 2 kierrosta pätkityt nyt on enää 1 kierros poistettu. Painekoteloon tuli samalla tehtyä uus kuminen tiiviste, jos vaikka kestäis...
Kohta soittelemaan maatsille aikaa penkkiin
Instagramista löytää joitakin kuvia tästä projektista nimellä joel21013
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.
Lähetetty: 20.5.2015 15:58
Kirjoittaja veli samara
Penkki aika 8.6, eli kohta pääsee konttorilla näyttämään tätäkin autoa

Viime kerrasta onkin jo aikaa
Katsotaan jos vaikka 100hv irtoais

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.
Lähetetty: 25.5.2015 17:16
Kirjoittaja veli samara
Minkäs näkösiä alusta päivityksiä kannattais ruveta tekemään, että alustasta sais sopivan kovaan ajoon asfaltille?
No tietenkin kunnon iskarit ekana, mutta mitä sitten?
Mietitty tietenkin tupla-vakaajaa eteen, putkimallin tukivarret että kääntyvyyttä saadaan lisää. Miten takavakaajan laita? mitä hyötyä/haittaa? watti-linkki taakse? Muita ideoita
Uretaanipuslat laitettu ajat sitten.
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.
Lähetetty: 26.5.2015 21:52
Kirjoittaja START
watti ainakin on melko turha asfaltilla, säädettävä panhardi riittää kyl
takavakaaja kyllä auttaa siihen että pysyy pyörät maassa kurveissa, vaikka ensin kyllä hankkisin kunnon iskarit ja kunnollisen lukon mikä pitää.
hommaa eka ne hyvät iskarit ja testaa, jos kurveissa kaatuu niin sit vakaajia. niin ja edelleen se lukko, se on hyvin oleellinen loogiseen käyttäytymiseen radalla.
sit ku nää ei riitä niin niitä alatukivarsia eteenpäin yms..
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.
Lähetetty: 26.5.2015 23:12
Kirjoittaja veli samara
Kyllä se lukkokin on pakko hommata, ei tule muuten mitään. Ja tuon watti-linkin sysäsin sivuun, koska se ei vaikuta takapään toimimiseen kuin vähäisen määrän.
Ajatellut tälläistä setuppia.
Eteen: vakio jouset hieman lyhyempinä, jämäkät iskarit(löytys saabin gas a justit) ja tuplavakaaja. Vakio jouset vaihtoon jos ei toimi.
Taakse: vakio jouset sopivassa mitassa etupäähän, volvon kaasuiskarit(bilsteinit jos vastaan tulee). Ja sitten se takavakaaja jos tarve ilmenee, ennen sitä koitetaan jämäkämpää jousta ja iskaria kuitenkin.
Ja tukivarret jos jossain vaiheessa vaihtaa...
Näkyi tuolla netin syövereissä olevan A-tanko systeemiäkin taka-akselille(korvaa siis lyhkäset vakaajatangot), ilmeisesti akselin sivuittais liikettä vähentämään.
http://tuningsport.ru/catalog/zadnyaya- ... 2107-4751/
Tiiä sitten tuosta. Kuten myös löytyy jämäkämpiä pitkittäis tankoja, mutta taitaa olla rallipuolelle enempi.
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.
Lähetetty: 27.5.2015 0:18
Kirjoittaja hp7500
Takavakaaja ei ole kovin hyödyllinen kun se aiheuttaa painonsiirtoa pyörien välille mistä ei taida hirveästi olla iloa.