Sivu 33/79

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut

Lähetetty: 30.9.2010 20:23
Kirjoittaja Mazak-
Otin Pallosilmästä takapenkin pois ja siirsin sinisen Ladan ja 2107: kopan betonialustalle säilöön.
Sinisen tulpanreikiin tuli myös lurautettua hieman, tuoretta öljyä ja kaasarille menevien sähköjohtojen paikat vaihdettua oikeiksi. Nyt käy tyhjäkäyntiäkin.

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut

Lähetetty: 3.10.2010 17:05
Kirjoittaja Evreka
Pesin autosta toisen umpion ja yritin myllyttää lasia. Varmaan ensimmäinen pesukerta auton elinaikana kun katsoo loppujälkeä. Umpiot on siis yhtä vanhat ja melko lailla yhtä kuluneetkin, mutta pesin toisen :shock:
Ei tullu otettua itse umpiosta before/after kuvaa, mutta pölypaskakerros peitti heijastinpintaa ja se oli lähes harmaa. Pesu tapahtui haaleaan veteen liotetun konetiskiaineen kanssa jonne upotin umpion ja huljuttelin. Huuhtominen samalla tavoin. Kuivaus lämpöpuhaltimen avulla. Fairya en käyttäny kun siitä tulee kuulema kalvo heijastinpintaan.
Kuva

Eli vasen umpio tuli pestyä.

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut

Lähetetty: 17.10.2010 20:12
Kirjoittaja lada.h.s
äSSän sisustaa tuli siivoiltua ja yritin saada takalasinlämmitintä toimimaan. Ei lämpene kuin pikkupisteitä siellä täällä ympäri lasia.
Voiko sitä korjata mitenkään muuten kuin lyijykynällä? Ja paljonko maksaisi käytetty takalasi jossa se lämmitin toimii?
Eli korjausvinkkejä kiitos! :)

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut

Lähetetty: 17.10.2010 23:40
Kirjoittaja tinuri
Joissakin näissä Robin Hoodeissa, Puuiloissa ynnä muissa "rompetaloissa" on myynnissä sellaista siveltävää tahnaa tai mitä lie liimaa onkaan. En muista sen tökötin nimeä mitä KHJ-582 Talbotin takalasiin levitteli kun lämmitintä korjasi. Enkä muista korjaantuiko se sillä. "Pussihousumiehet" tietävät varmasti meitä "junioreja" parempia vaihtoehtoisia nimiä tai korjausvinkkejä tähän.

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut

Lähetetty: 18.10.2010 18:22
Kirjoittaja tinuri
Ei ollut. Jotain muuta liimaa se oli.

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut

Lähetetty: 18.10.2010 18:49
Kirjoittaja jta
Tuolla esim. on yksi vastaava liima. http://www.yeint.fi/index.php?main=64&p ... ctID=15120

Tuota löytyy esim. kouluelektroniikalta tuotenumero 6330 004 ja varmaan mahtanee löytyä tuota tai vastaavia ihan perus elektroniikka liikkeistä.

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut

Lähetetty: 19.10.2010 8:19
Kirjoittaja lada.h.s
Jos tuon hintaisia ovat niin halvemmaksi tulee varmaan ostaa toinen käytetty takalasi.

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut

Lähetetty: 19.10.2010 13:49
Kirjoittaja Paasikivi

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut

Lähetetty: 19.10.2010 19:07
Kirjoittaja Evreka
Tuli kaiken venasäätelyn ja lohjenneiden paininkuppien palojen metsästyksen ja kuppien vaihtelun lomassa mitattua puristukset rojotasta mätänetin mittarilla. Ykköspytty jonka kantavan venan takia säädöt tein, antoi tulokseksi 14.5 baria ja loput 3 pyttyä 15.0 bar. Vähän turhan korkeat tulokset antaa tuo halpismittari, mutta ovat sentään tasaiset. Mittasin siten, että otin kaikki tulpat pois, kaasu pohjaan ja starttia sen verran ettei tulos nouse enää. Lämpimästä koneesta mittasin.

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut

Lähetetty: 19.10.2010 19:10
Kirjoittaja AI
Vaihtelin "Sika Säkissä"-Ladaan (1200 L -89 jonka ostin näkemättä) punaiset pakkastakestämättömät jäähdytysnesteet pakkastakestäviksi vihreiksi. Tarkoitus oli ne jo kesällä vaihtaa. No se meni sitten syylärin vaihdoksikin kun proppu pyöri tyhjää, ihmettelinkin kun ei ollut mutteria mistä pitää toisella avaimella kiinni, syyläriin oli lätkäisty joku pultti koko propun tilalle, siitähän se olikin vuotanut. Samalla kun syyläri oli irti vaihdoin pitkäksi venyneen laturin hihnankin uuteen.

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut

Lähetetty: 21.10.2010 14:36
Kirjoittaja Mazak-
Vaihdoin punaseen ässään tulpat, lisäsin öljyä ja laitoin muutaman uuen sulakkeen. Nyt pelaa kaikki valotkin.

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut

Lähetetty: 10.11.2010 21:49
Kirjoittaja Mazak-
Vaihdoin punaseen ässään kansipahvin, jokin kuitenkin meni pieleen sillä auto ei suostu käynnistymään. Kaasarissa vaan pamahtelee.
Huomenna aukaisen venttiilikopan ja tarkistan onko nokka merkeissään ja varmaan ne venttiilitkin pitää säätää kun nokka-aksilan käytin irti.. Jakopää kyllä varmasti on kunnossa, jos siis kampuranpäässä olevan hihnapyörän merkin kuuluupi osua siihen vasemmenpuoleisimpaan merkkiin siellä alhaalla?

Ihme homma kun ennen purkamista katsoin jakopään merkit ja kun ylhäällä nokkapyörä oli merkeissä niin kampiakselin päässä olevan hihnapyörän merkki oli ainakin sentin verran edellä, ja silti auto kävi. Tai no kävi ja kävi mutta kuitenkin.

Imu- ja pakosarjatkin olivat vain 2 kiinni 5sijaan, ihmekkään ettei voimaa meinannut olla alkuunkaan.

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut

Lähetetty: 10.11.2010 22:13
Kirjoittaja jta
Muistithan tarkistaa myös että sytytys on kohdallaan? Apuakseli kun pääsee pyörähtään melko helposti kun jakoketju on irti.

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut

Lähetetty: 11.11.2010 19:27
Kirjoittaja Mazak-
Sain sen latan käymään, oli 2- ja 3sylinterien tulpanjohot väärinpäin ja tulpat litimärät. Ajelin sillä tuossa koneen lämpöiseksi ja takaisin talliin pienen jäähdyttelyn jälkeen.

Huomenna vuorossa kannen jälkikiristys, sytkän säätäminen ja parin kierteen korjaaminen helicoililla.

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut

Lähetetty: 14.11.2010 14:28
Kirjoittaja E.P.
Kahdesta jumiin ruostuneesta pissapojan pumpusta sai yhden toimivan. Liukulaakerit siellä oli kai jossain vaiheessa jumittaneet, niin oli lasinpesurin pumppu korvattu yleismallin pumpulla, josta siitäkin oli letkuliitos haljennut irti. Luulisin, että jos alkuperäisen pumpun kunnostaisi heti, kun pumppu alkaa temppuilla, niin niille saisi pidemmän käyttöiän. Nyt oli korroosio purrut siihen malliin, että hiilien ja liittimien välinen johdinkin oli hapertunut pois. Kaksi toimivaa hiiltä sieltä vielä löytyi. Samoin lähes kaikki ruuvit katkesivat avattaessa.

Mikään suunnittelun riemuvoittohan se ei ole ollut, että pumppu sijoitetaan vesisäiliön päälle. Kai sen tietää, että siinähän se ruostuu. Tosin eipähän mitään autoja ole yleensä tarkoitettu käytettäväksi niin pitkään kuin meillä Suomessa. Sen puolesta puhuu nuo ladan kertakäyttöiset letkuklemmaritkin. Varmasti olleet halpoja, muttei kovin käytännöllisiä mahdollisia remontteja ajatellen. Sai taistella tosissaan, että sain erään klemmarin antautumaan siellä pakosarjan alla.

No, ehkäpä tätä aikansa kun fiksailee, niin tästäkin tulee parempi kuin uusi venäläinen. :lol: