VAZ-21033 - 1979 - äSSä

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

eikö se siellä koulussa ollu tarkotus palastella vai eikö opet antanukkaan viiä...?

eikai siinä mitään ihmeellistä tartin irrotuksessa kun kansi ja pakosarja ynnämuut jo irti...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Antaa ne viedä mutta en saanut aikaseksi :oops:
Viedään sitten kevätpuolella kun alkaa moottorin rakenteeseen perehtymisjakso jossa puretaan ja kootaan moottori. Menee se laakeriremontti ja
hoonaus, ym siinä samalla.
Tämä remontti on nyt pakko tehdä kun ei viitsi enää Helmeä piha-ajossa rasittaa, ja ajatus siitä että äSSä on paskana ärsyttää.

Ne startin kiinnityspultit olivat tulipellin puolella ja niihin käsiksi pääseminen on aika hankalaa. No kaksi ekaa menee ihan ok, mutta se viimenen
vaatii pyörimistä tallin lattialla kaiken paskan seassa epäinhimillisessä asennossa.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

ai kansipahvin vaihto? no mitenkäs se tartin irrotusta vaatii?
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

pvdriver kirjoitti:ai kansipahvin vaihto? no mitenkäs se tartin irrotusta vaatii?
Kaikki liittyy kaikkeen :wink:

Ei kun siinä se nyt oli käsillä niin helppo tehdä samalla.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Eli siis kun jotain on tehtävä, niin tehdään sitten kaikkea muutakin.

Saattaa joskus tulla pää vetävän käteen, mutta ehkä siihen menee vielä vuosia. Toivotaan ettei into hiivu.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Sitten jos hiipuu niin sitten hiipuu. Se on sen ajan ongelma!
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
E.P.
Viestit: 747
Liittynyt: 9.10.2010 16:28

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Viesti Kirjoittaja E.P. »

Ei auton rakentelu voi koskaan huono harrastus olla. Se on jopa kivaa, jos sitä ei tarvitse pakon edessä tehdä. Ja ajan kanssa kun kunnostelee, niin onhan se autokin sitten paljon luotettavampi. Itse tekemällä oppii parhaiten.

Ja onhan se sitten töitä hakiessakin parempi, jos voi kertoa kunnostaneensa autoja, eikä vaikkapa pongailleensa veneitä. :)
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

E.P. kirjoitti:Ei auton rakentelu voi koskaan huono harrastus olla. Se on jopa kivaa, jos sitä ei tarvitse pakon edessä tehdä. Ja ajan kanssa kun kunnostelee, niin onhan se autokin sitten paljon luotettavampi. Itse tekemällä oppii parhaiten.

Ja onhan se sitten töitä hakiessakin parempi, jos voi kertoa kunnostaneensa autoja, eikä vaikkapa pongailleensa veneitä. :)
Näinhän se on! Jos minua alkaa rassaaminen ottaa päähän niin sitten pidän taukoa! Pakolliseksi se ei saa mennä, silloin mennään metsään!
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Mistäs helkkarista johtuu että imuventtiilit ei lähde millään irti??? Pakoventtiilit lähti venttiilinjousenpuristimilla puristimalla ja kevyesti kopauttamalla.
Imuventtiileitä en ole saanut pois, ainoastaan olen saanut puristimen mutkalle, ja siinä kaikki!
Kaikki mahdolliset keinot on käyty läpi! Nyt vinkkejä kiitos!
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

pieksä vaan lautasia ihan kunnolla ja eri suunnilta ennen puristelua jotta irtoovat lukoista, saattavatten joskus olla tiukassa...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
lada combi
Viestit: 433
Liittynyt: 25.4.2006 9:48
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Viesti Kirjoittaja lada combi »

Helpolla lähtee myös, kun ottaa tulppahylsyn,jossa sisällä magneetti (johon kiilat jää--> eivät häviä) ja pienen moskan... Niillä kun huitasee jouset länään, niin lähtee helpostin ja kasaus sitten puristimella... ja järjen/voimankäyttö on sitten tällä tyylillä sallittua, eli venttiileitä kannattaa varoa :o
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Ihan järkeviä vinkkejä, täytyy kokeilla!
Eilen paremman tekemisen puutteessa kiilloitin äänitorven!

Mutta nyt HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE!!!!!!!! :D
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Tommonen pitäisi saada toinen: http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... 018&pos=33
Tuo on se toimiva yksilö mutta toinen on oikosulussa. YV:nä saa tarjota.

Tuossa on remonttikuvia: http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... 018&pos=31 http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... 018&pos=32
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Nyt on venttiilit saatu kaikki ilmeisen ehjänä pois. Ja kansi on saatu ulkoisesti putsattua.
Seuraava homma on mahdollisten halkeamien ja mahdollisen kierouden tarkastus.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kieroutta ei tartte alukantta irrottaessa edes tarkistaa kun se käy kuitenkin jyrsimessä pienen lastun poistossa. Normaali toimenpide...

Ja venttiilit tietenkin hiotaan hiomatahnalla käsin... :lol: :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Vastaa Viestiin