Sivu 33/42

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.

Lähetetty: 3.6.2015 10:18
Kirjoittaja veli samara
Nyt on hommattu siirtolaput penkitystä varten, pääsee vetämään viimeset testit ennen penkkiäkin. Samalla tilasin kilvetkin, tietenkin samoilla teksteillä kuin entisetkin :D
Täähän rupee olemaan jännää jo :mrgreen:

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.

Lähetetty: 5.6.2015 22:06
Kirjoittaja START
ei uskota
-> kuvia :D

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.

Lähetetty: 8.6.2015 18:16
Kirjoittaja veli samara
Nyt on maatsin pajalla käyty, ja lada penkitetty. Hieman oli ongelmia ahtojen kanssa, koska kiinan paineesäädin temppuili. Eli ahtoja oli koko ajan niin paljon kun ahdin jaksaa työntää, 1,5bar :lol: Ei tietoa paljon oli voimaa noilla ahdoilla.
Ahdot saatiin kuriin poistamalla koko säädin ja ahdot tippui 0,3bar:iin(hetkellisesti 0,5bar). Näillä ahdoilla saatiin ekasta vedosta 107 heppaa :shock: , seuraavasta 103 ja parin vedon jälkeen saatiin leimalle kelpaava 92 heppaa.
Eli 92.2hv/4699rpm ja 157.9Nm/3548rpm

Käppyrän laitan kunhan kotikoneelle pääsen.

Nyt sitten enää leimaus, sitä ennen parannellaan taas :lol:

Käppyrä. http://aijaa.com/I20ro4
Ja kuva että varmasti lada kyseessä :lol: http://aijaa.com/QNg7UW

Himpun verran pelotti että millo se veivi kurkkaa lohkosta :lol:

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.

Lähetetty: 8.6.2015 21:59
Kirjoittaja MrKz
Onnittelut, sieltähä tuli mukavan kokoisia lukemia 8) vielä leima lappuun ja sitte kaikki uusiks ja enemmän tehoja :lol: onko vielä sama kokoonpano mitä tuonne etusivulle olit kirjotellu?

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.

Lähetetty: 8.6.2015 22:15
Kirjoittaja veli samara
Sama setuppi vieläkin. Joo seuraavaks tulee ruiskulla, ei toi kaasariturbo oo mukava ajaa pitemmän päälle. Penkityskin oli hankalaa kun vetää ainoastaan kaasu pohjassa :lol:

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.

Lähetetty: 10.6.2015 16:56
Kirjoittaja veli samara
Mitäs ennakoita tuo kärjetön jakaja oikeen antaa? Ajattelin jos laskis perus ennakon tuonne 15-20 väliin ja laittas alipaine ennakon käyttöön. Keskipako säätö laitettu siis kiinteäksi. Jos sais paremmin toimimaan, sen aikaa kunnes laittas kokonaa uudet vermeet. Tai jos jollain on idea keskipako säätimen rajoittamiselle jotenkin. Jos sen sais rajattua vaikka 20 asteeseen niin sais perus ennakonkin sinne 5-10 asteeseen.

Johan on taas kirjoteltu kun tuhannes viesti tuli täyteen :lol:

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.

Lähetetty: 11.6.2015 22:53
Kirjoittaja veli samara
Konttorilta soitettiin, että tilatut kilvet odottelee jo ladan saapumista katsastukseen 8)
Sitä enne pitää laittaa taakse volvon kaasuiskarit, jotka tuli hommattua. Eteen tuli ennen penkitystä vaihdettua ne kybin gas a justit(900 saabin), on pirulainen kova keula nytten :lol:
Sitten pitää takavalojen polttimoita vaihdella, ja hoitaa jostain päästölappu. Sitten konttorille kyselemään josko sitä leimaa heltiäis :lol:

Velipojan 06:seen vaihdoin ladan omat gyb exel-G:t, nekin on jämäkät mutta 3 kertaa löysemmät kuin nuo gas a justit :lol: Samalla tuli madallettua perää vielä puoli kierrosta lisää(edestä 2,5 ja takaa 3 kierrosta). Ja vaihdettua myös wolfracen slotmagit rosterilipalla alle koossa 7x15 ET25. Onhan se komee peli 8)

Ja noista ennakoista vielä. Jossain oli että kärjellinen jakaja antaa n.30 astetta ennakkoa ja kärjetön n.40 astetta. Tämä vissiin pelkästään keskipako ennakko, koska kierroksillahan alipaine ennakkoa ei ole. Paljos sitten pelkkä alipaine ennakko antaa maksimi alipaineella?

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.

Lähetetty: 14.6.2015 20:56
Kirjoittaja veli samara
No muistupa taas mieleen miks ei ollu alipaine ennakot käytössä kun pellin alle kurkkas, eihän siellä kaasarin kyljessä ole nippaakaan :lol: No sellanen tulee varmaan ens viikon aikana freetechnicsiltä.
Samalla tuli revittyä konepellin eriste pois, kun sulaa muuten. Eli jos joku sellasta tarvii niin voin myydä pois. Ehjä kaikinpuolin, mitä nyt toisessa laidassa kirkkaampi kohta kun rupes ottaa lämpöö ahtimesta :lol:
Sitten tuli pistettyä uudet jarruvalon polttimot ja pistettyä uusia sulakkeita niin sain takavalot taas rokkaamaan.
Ja tottakai oikean puolen sivuvilkku taas pimeenä. Se ei sitten halua koskaan toimia :-? No onneks jossain varaston perukoilla on uudet vilkut ni voi vaihtaa nekin samalla.

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.

Lähetetty: 14.6.2015 21:37
Kirjoittaja vastaheitto
Jos sulla on vielä kiinteä ennakko, niin kannattaa ennemmin rajoittaa sitä keskipako ennakkoa. Mielellään se tubosaabin kello siihen jakajaan niin saa vähän edes toimivuutta siihen sytkään.. Kyllä sen kaasarinkin saa pelittämään ahdettuna aina kiloon asti, mutta sen jälkeen yleensä tarvitsee lisärikastinpiiriä.

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.

Lähetetty: 14.6.2015 23:23
Kirjoittaja veli samara
Saabin kello piti yhdessä vaiheessa jo tehdäkkin, mutta puutteellisten välineiden vuoksi siinä en onnistunut. Pitäis jossain vaiheessa se taas ettiä käsiin ja kokeilla uusiks. Keskipako ennakon rajaaminenkin on ollut suunnitteilla, meinaa vaan aina aika loppua kesken hommassa kun hommassa :(

Ykköskurkulle pitää suuttimia vaihtaa ni jos sais toimimaan muutenkin kuin kaasu pohjassa :lol:

Turbon päällekkin tuli hommattua se lämpö huppu, niin eipähän lämpene muut paikat turhaan 8)

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.

Lähetetty: 15.6.2015 2:20
Kirjoittaja vastaheitto
mitkäs suuttimet sulla on?

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.

Lähetetty: 15.6.2015 7:26
Kirjoittaja veli samara
Suuttimet on nyt:
tk: 55/100
Pää: 162/170
Ilma: 170/140

Ykköselle jos koittas pienempää ilma suutinta ensiks. Kun 60km/h ylöspäin kiihdytys ei enää onnistu vähäisellä kaasulla

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.

Lähetetty: 15.6.2015 12:28
Kirjoittaja jaketech racinteam
veli samara kirjoitti: Turbon päällekkin tuli hommattua se lämpö huppu, niin eipähän lämpene muut paikat turhaan 8)
jos vielä lämpenee ni laita lämpösuojapelti turbon päälle esim rosterista. katkasee lämmönsäteilyn

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.

Lähetetty: 19.6.2015 3:56
Kirjoittaja vastaheitto
veli samara kirjoitti:Suuttimet on nyt:
tk: 55/100
Pää: 162/170
Ilma: 170/140

Ykköselle jos koittas pienempää ilma suutinta ensiks. Kun 60km/h ylöspäin kiihdytys ei enää onnistu vähäisellä kaasulla
Eli vetää laihalle vai??

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.

Lähetetty: 19.6.2015 7:36
Kirjoittaja veli samara
juu, lähtee vetämään laihalle. Niinhän se lähtee vapareissakin menemään laihalle matka ajossa, mutta kaasua lisäämällä rikastuu. Mulla ei tunnu rikastavan tarpeeks. Sitten kun runttaa kaasun pohjaan, ja ahdot tulee peliin niin seokset tulee sopiviks. Mutta just tolla osakaasu alueella tarvittais enemmän ennakkoa, mutta kohta saan alipaine ennakon käyttöön myös.
Sitten mietttinyt tota vivusto sarjaa jolla saa molemmat läpät samaan aikaan auki. Kun siinä tulee kakkosellekkin oma kiihdytyspumpun suutin. Lisärikastusta.