Sivu 33/45
Lähetetty: 15.10.2006 22:11
Kirjoittaja apriliaman
Nyt on nivassa 32x11,5r15 mutterit alla. Kuvaa tulee ku kerkeen.
Lähetetty: 17.10.2006 9:23
Kirjoittaja samarai
Tällainen Niva modifionti-sivu tuli vastaan:
http://www.turbo-nutter.com/
lopussa näytti olevan tukku ohjekirjoja Nivaan.
Lähetetty: 17.10.2006 20:14
Kirjoittaja apriliaman
Miten prkl saan vetoakselit irti vetonivelestä, ei onnannu vaikka kuinka levitin sitä seger-tyylistä rengasta sie uras. Millai te ootte ottanu ne auki ja/tai mikä jippo siinä on??
Lähetetty: 17.10.2006 20:22
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Älä koske niihin itte vetoakselissa oleviin sokkiin ollenkaan!
Ulompi tumppi irtoo nätisti ihan vaan lyömällä, helpottaa jos on vetari kokonaisuudessaan irti.
Jos vetari on irti niin pidä sitä kädessä tumppi alaspäin ja anna teräviä iskuja vasaralla siihen tähteen, kannattaa pyöritellä sitä vetaria ja lyödä eri kohtiin, jos ei suosiolla irtoo niin sitten sama homma mutta kääntele sitä niveltä ja taas iskuja, pyöritä ja kääntele, kyllä se irtoo.
Jos se pitää irrottaa paikallaan niin sama periaate mutta on vähän ahtaampaa, liukuvasara on toinen vaihtoehto jos paikallaan irrottaa.
Sisempi tumppi purkaantuu helpoiten niin että irrottaa sen ison sokan sieltä vetarin maljan reunalta ja vetää vetarin tähtineen/kuulineen ulos tumpista ja lyö sen tähden irti vetarista vasta pöydällä/ruustukissa.
Lähetetty: 17.10.2006 20:24
Kirjoittaja apriliaman
Juu vetari on mulla pöydällä jo. Minä kiitän ja lähen nyt talliin.!!!!!!
Lähetetty: 19.10.2006 19:37
Kirjoittaja NesteHukka
Innostuin sitten tänään aloittamaan vähän lokasuojan kaarien modausta, kun takana nuo Insa Turbo 205/80 -16 renkaat ottaa kiinni sisäänjoustossa kaaren takareunaan.
Ikävä kyllä huomasin, että vahinko on jo päässyt tapahtumaan, eli jäljistä päätellen peruuttaessa on tapahtunut kontakti, ja noin 6-10 nappulasta on leikkaantunut pellin reunaan puolet pois.
Eteenpäin ajaessa kosketustilanteessa lähinnä vaan kaareen jää vähän kumia.
Tästä harmistuneena ehkä tilaan yhden renkaan lisää, ja laitan tuon varanakiksi.
Mites olette niitä lokasuojia kohdelleet? Tuon takakulman leikkaushan tekee aukon, koteloon.
No itse rälläköin ensin kaaresta palan pois, mutta en sitä sisempää peltiä. Sen leikkasin vähän lähempää rengasta, ja sitten hakkasin sen muotoon tuon leikatun ulomman pellin kanssa. Hitsauskoneena oli puikkokone, ja en omilla taidoilla onnistunut tekemään kuin pisteitä, että paketti pysyy kasassa, ja tiivistin homman alustamassalla. Ei ole mitenkään rujo, vaikka siltä kuulostaakin. Toisen puolen kun avaan, niin täytyy kyllä huolehtia että on mig käytössä.
Lähetetty: 19.10.2006 19:42
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Kolmee eri tyyliä on meilläpäin käytetty.
Ne on selitetty kuvien kera tuolla->
http://www.kotikone.fi/toveriniva/docs/rengastus.htm
Lähetetty: 19.10.2006 20:05
Kirjoittaja NesteHukka
Tattista! Jos tuo nyt tehty patentti pitäis paskat ulkopuolella ens kesään asti, niin tekis sitten kunnolla tuon homman. Luulenpa että ihan hitsaamalla tulee kyllä tehtyä.
Lähetetty: 19.12.2006 22:49
Kirjoittaja allu1975
Primorskin aluella mies rakenti oma Niva
GAZin-69 akselit

Re: Nivan-modifiointi osio!!!
Lähetetty: 19.9.2007 22:09
Kirjoittaja -P-
Nostetaans hiukka ylöspäin.
Ja samalla kyssäri:
Onko nyt jotain luotettavaa kanavaa, mistä saa kohtuuhinnalla hyvälaatuista varaosaa jne Nivakkeriin?
Alkais olla tarvetta osien hankinnalle.
-P-
Re: Nivan-modifiointi osio!!!
Lähetetty: 25.9.2007 22:15
Kirjoittaja lidli
Tulipahan vaihdettuu kurja opeli

"vähän" ajettuun nivaan. Pitäs alkaa pikku hiljaa rakentelee. Uudet renkaat ja korotukset aluks.
Re: Nivan-modifiointi osio!!!
Lähetetty: 17.10.2007 19:19
Kirjoittaja iigorr
mimmones on uudessa nivassa ohjaustehostin? oisko mahdotonta asentaa takavetoon

Re: Nivan-modifiointi osio!!!
Lähetetty: 7.11.2007 18:40
Kirjoittaja Mikkem
Ostin tuossa pari viikkoa takaperin nivan ja sitä pitäisi ruveta laittelemaan.
Mielessä olisi pistää pösön 1.9td kone siihen, mutta mistään ei oikeen löydy tietoa siitä miten se käytännössä tapahtuu. Eli pitääkö moottorin kiinnityksiä muuttaa tai muuta muutella. Ja mistä saa sellaisen välilaipan vaihdelaatikon ja koneen väliin?
Ja saako 215/85-15 renkaat otteeseen?
Siinä muutama kysymys aluksi.
T:Aloitteleva Nivailija
Re: Nivan-modifiointi osio!!!
Lähetetty: 7.11.2007 21:00
Kirjoittaja Lada-Jussi
tossa on kuvat ja varaosanumerot koneen korvia varten
http://acat.autodealer.ru/index.php?tree=175_15688
tossa kuvat ja varaosanumerot vaihdelaatikon kytkinkoppaa varten
http://acat.autodealer.ru/index.php?tree=175_15791
kytkin tossa kuvassa 21215 alkuisilla varaosanumeroilla
http://acat.autodealer.ru/index.php?tree=175_15788
Re: Nivan-modifiointi osio!!!
Lähetetty: 8.11.2007 16:46
Kirjoittaja Mikkem
No mistäs noita voi sitte tilailla?