Sivu 34/42
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.
Lähetetty: 25.6.2015 22:05
Kirjoittaja vastaheitto
veli samara kirjoitti:juu, lähtee vetämään laihalle. Niinhän se lähtee vapareissakin menemään laihalle matka ajossa, mutta kaasua lisäämällä rikastuu. Mulla ei tunnu rikastavan tarpeeks. Sitten kun runttaa kaasun pohjaan, ja ahdot tulee peliin niin seokset tulee sopiviks. Mutta just tolla osakaasu alueella tarvittais enemmän ennakkoa, mutta kohta saan alipaine ennakon käyttöön myös.
Sitten mietttinyt tota vivusto sarjaa jolla saa molemmat läpät samaan aikaan auki. Kun siinä tulee kakkosellekkin oma kiihdytyspumpun suutin. Lisärikastusta.
Jep se ennakko vaikuttaa aika paljonkin. Itsellä oli aluksi kiinteällä ennakolla mutta en saanut koskaan toimimaan kovin hyvin.Omassa kokonaisennakko tais olla jotain 32 astetta (perusennakko 10 astetta) ja baarin paineilla saabin kellolla aika lähelle 26 astetta (Bilteeman laatu lampulla katottuna) Lisäilmat ainakin itsellä on aika pienet tosin eri kaasari mutta ahdetuissa muutenkin sais olla kohtuu pienet ja saahan niitä seosputkia aina muutettua mutta se on taas oma hommansa..
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.
Lähetetty: 25.6.2015 22:52
Kirjoittaja veli samara
seosputkiin en uskalla puuttua, koska se on jotain rakettitiedettä. Tietysti kokeilemallahan sekin pitää koittaa, tuskin kukaan tietää miten eri putket toimii
Kokeillaan vaikka 160 lisäilmaa ykköselle, niin vois olla jo parempi.
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.
Lähetetty: 26.6.2015 0:13
Kirjoittaja vastaheitto
veli samara kirjoitti:seosputkiin en uskalla puuttua, koska se on jotain rakettitiedettä. Tietysti kokeilemallahan sekin pitää koittaa, tuskin kukaan tietää miten eri putket toimii
Kokeillaan vaikka 160 lisäilmaa ykköselle, niin vois olla jo parempi.
No se lisäilmakin taas riippuu siitä seosputkesta että missä vaiheessa se lisäilma lähtee vaikuttamaan pääsuuttimeen nähden
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.
Lähetetty: 28.6.2015 22:12
Kirjoittaja veli samara
Nyt sain vihdoin aikaiseksi vaihtaa taakse ne volvon pumput, mutta sais olla jämäkämmät jouset takana. On niin löysän makunen vieläkin

. Samalla tuli laitettua alipaine ennakko käyttöön ja ruuvattua leimarenkaat alle. Leimarenkaina siis ladan orkkis pellit kapseleilla varustettuna. Myös etukilven teline tuli laitettua, jos vaikka leima pätkähtäis

.
Niin ja ahtimelle laitettu myssy päähän

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.
Lähetetty: 30.6.2015 15:52
Kirjoittaja veli samara
Taakse hommaan 900 saabin etujouset. ne on 14mm langalla joten jäykistyy ainakin, mutta katsotaan onko jo liian jäykät

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.
Lähetetty: 2.7.2015 17:13
Kirjoittaja veli samara
Maanantaina olis ladan leimauspäivä, katsotaan mitä tapahtuu. Jousetkin sain postista, joten ne ruuvaan alle varmaan viikonlopun aikana. Kuten myös vaihdan pienemmän lisäilman ykköskurkulle.
Toivotaan että sieltä leima tulee niin ei tarviis enää siitäkään murehtia, vaan pääsis ajamaan ja testaamaan uusia visioita. Ilman että virkavalta olisi taas repimässä kilpiä ja antamassa 2550e sanktioita

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.
Lähetetty: 7.7.2015 12:22
Kirjoittaja veli samara
Tämäkin kulkine on nyt virallisesti leimattu, vielä ilman huomautuksia.

Tai noh yksi huomautus tuli katsastusmieheltä, liian VÄHÄN tehoa

"ruuvaa heti lisää ku tää on katsastettu"
Nyt pitää laittaa vehkeet soimaan kunnolla ennekuin lähden ajelemaan enempää. Jakopää nyt ens hätään ja siinä ohessa sitten tuota kaasarin toimivuutta.
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Lähetetty: 7.7.2015 13:33
Kirjoittaja larpanderi
Näinhän se menee, Onnea arvonnassa voittaneelle

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.
Lähetetty: 9.7.2015 0:56
Kirjoittaja jaketech racinteam
veli samara kirjoitti: Tai noh yksi huomautus tuli katsastusmieheltä, liian VÄHÄN tehoa

"ruuvaa heti lisää ku tää on katsastettu"
mä kyselin katastusinssiltä yhen auton muutoskatastusta jossa moottoria muutettu ni se sano että ala kerro mitä hänen tulis tietää

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Lähetetty: 10.7.2015 0:16
Kirjoittaja veli samara
No tämä inssi ois suoraan pistäny +20% tehonkin paperiin ilman dynopaperia
Tuli tilattua manselta kaikki jakopään rojut, tiiviste satsi koneeseen ja etujarruihin ne ferodon palat. Ei ole kerenny tekee mitää autolle vaikka onkin kesälomalla
Niin ja seuraava leima pitää tehdä 31.10.2016

eli on aikaa laitella sen puoleen. Jos viikonlopun aikana sais edes ne takajouset vaihdettua. Vois kertoa kokemuksia siitä

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Lähetetty: 18.7.2015 0:40
Kirjoittaja veli samara
Vastustaa vastustaa
Jakopäätä aloin purkamaan. Ensin venakoppa pois, siitä sen jo näki että isompi homma kun olin ajatellut. Eli se pieni laahain(ohjain vai mikä nyt onkaan) oli päättäny ottaa hatkat, ja löytynee jostain koneen syövereistä. Noh ei siinä mitään, ajattelin poistaa kennot keulalta että pääsen käsiksi kampuran hihnapyörään. Jonka jälkeen avamaan jakopään kopan auki. Nesteet ajattelin poistaa helposti tyhjennysropusta joka sijaitsee syylärin ala laidassa. Se roppukin päätti ottaa hatkat ja kaveriksi vielä ympärillä olevaa peltiä jenkoineen päivineen. Eli pask*ksi meni sekin. Ja kaiken hyvän lisäksi ei ole 38mm hylsyäkään jolla olisin päässyt jatkamaan rojektia poistamalla kampuran hihnapyörän.
Manselta tuli tilattua nyt 2105 mallinen syyläri ja nivan(6-lapanen) ropelli jäähdyttämään.
Sain laitettua sentään syvän mokkaratin kabiiniin, jos vaikka ajo asento paranisi. Sekin piti asentaa ilman tööttiä, mutta mitä silläkään tekee

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Lähetetty: 18.7.2015 9:32
Kirjoittaja START
eikös siinä tyhjennys ropussa ole paikka mistä pitää avaimella vastaan?
et sähkö flektiä ole ajatellut?
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Lähetetty: 18.7.2015 9:38
Kirjoittaja veli samara
Oli juu, mutta en tajunnu sitä ennen kuin roppu oli kädessä. Toimii vielä vakio flektilläkin joten käytetään sitä. Löytyy sähköflektikin varastosta jos tarve vaatii.
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Lähetetty: 18.7.2015 14:46
Kirjoittaja START
niin ei kai se mekaaninen flekti niin paljoa hukkaa tehoa, jos paikalleen mahtuu
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Lähetetty: 18.7.2015 20:32
Kirjoittaja veli samara
Mahtuu hyvin ja on toiminta varma. Huomen jos sais jakopään kasaan.