Sivu 34/45

Re: Nivan-modifiointi osio!!!

Lähetetty: 8.11.2007 20:09
Kirjoittaja Lada-Jussi
se onkin sitten vaikeempi juttu, täytyy venäjältä etsiä hyvin varustetuista varaosaliikkeistä, vientimallin tavaraa kun on niin osaa saanee myös länsieuroopan merkkiliikkeistä

Re: Nivan-modifiointi osio!!!

Lähetetty: 8.11.2007 23:09
Kirjoittaja Jokari
Mites jussi et ole koskaan Nivan laittelua vastaan, ei riitä tyhmän järki taaskaan :? Eikös Nivojen parantelu yms. olekkaan pahasta? :shock:

Auta armias jos joku rupeaa kyselemään vaikka TC:tä takavetoiseen, siinä on jo lähinnä kivitystuomion paikka :)

Re: Nivan-modifiointi osio!!!

Lähetetty: 9.11.2007 10:18
Kirjoittaja Lada-Jussi
täähän kuulostaa jo ihan järkevältä vähän niiq replica projektilta, peugeotin 1,9 dieseliä kun on ihan oikeesti Nivaan asennettu malliin 21215. Eli periaatteessa on kuin asennettaisiin Nivan omaa tekniikkaa, eli kuin vaihdettaisiin 2101 moottori 2106 moottoriin, tuninki, mutta ei niin paha tuninki kuin sotkea jotain ihan vierasta moottoria autoon. Toisaalta dieselöintiä voi pitää jotenki järkiratkaisunakin, TC:tä ei mitenkään. Normi dieselöinti orkkispalikoilla mahdollistaa auton palauttamisen orkkiskuntoon, TC virityksiin kuuluu pakollisena pahan myös kaikenlaiset "hienot" kori ja alusta viritykset.

Nämä muut Niva tuningit on aika pahoja, mutta auton käyttötarkoitus osaltaan pyhittää näitä, eli offailu vaatii veronsa. Kuitenkin olisi hieno että Nivojakin säilyy orkkiksena ja tiettävästi on myös säilynyt. Offimenestys lisää Ladan mainetta, mutta katu-ladojen tuunauksella ei vielä päästä mihinkään.

Re: Nivan-modifiointi osio!!!

Lähetetty: 17.11.2007 10:28
Kirjoittaja -P-
Minkä ikäisiä nuo soveltuvat PSA-dieselit on?

Ilmeisesti siis ihan perus jakajapumpputurboja ilman cooleria...

-P-

Re: Nivan-modifiointi osio!!!

Lähetetty: 17.11.2007 12:03
Kirjoittaja Jankos
1.9 td on aina välijäähdyttimellä.

Valmistettu n -90 alkaen ja oli vielä jossain pakussa pari vuotta sitten vaihtoehtona.

Re: Nivan-modifiointi osio!!!

Lähetetty: 17.11.2007 13:11
Kirjoittaja Lada-Jussi
mun käsittääkseni koneiden tyypit on ollut jotain XUD-9L ja turbo-diesel XUD-9SD, joskus noita etsikeltiin ja vastaavaa kone tyyppiä löytyi jostain 80-luvun lopun Peugeotista ja oliko Talbotissakin sama.

Re: Nivan-modifiointi osio!!!

Lähetetty: 17.11.2007 21:23
Kirjoittaja Stefa
Lada-Jussi kirjoitti:tToisaalta dieselöintiä voi pitää jotenki järkiratkaisunakin, TC:tä ei mitenkään. Normi dieselöinti orkkispalikoilla mahdollistaa auton palauttamisen orkkiskuntoon, TC virityksiin kuuluu pakollisena pahan myös kaikenlaiset "hienot" kori ja alusta viritykset.
Uusien autojen kehittely ei ole tuninkia, koska niistä syntyy aina uusia autoyksilöitä.
Aistin ristiriidan. Jussi hyvä, ladahan on sitten tuning-versio 124 fiiusta. Eli kaikki ladat tulisi hiljaisessa häpeässä hävittää ja julistaa fiatin ylenhyvyyttä. Tuo kommenttisi "pakollisesta" pahastahan menee aivan metsään.

Tarkkuutta ny vähän noihin lausuntoihin :wink:

Re: Nivan-modifiointi osio!!!

Lähetetty: 18.11.2007 18:39
Kirjoittaja Lada-Jussi
Stefa kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:tToisaalta dieselöintiä voi pitää jotenki järkiratkaisunakin, TC:tä ei mitenkään. Normi dieselöinti orkkispalikoilla mahdollistaa auton palauttamisen orkkiskuntoon, TC virityksiin kuuluu pakollisena pahan myös kaikenlaiset "hienot" kori ja alusta viritykset.
Uusien autojen kehittely ei ole tuninkia, koska niistä syntyy aina uusia autoyksilöitä.
Aistin ristiriidan. Jussi hyvä, ladahan on sitten tuning-versio 124 fiiusta. Eli kaikki ladat tulisi hiljaisessa häpeässä hävittää ja julistaa fiatin ylenhyvyyttä. Tuo kommenttisi "pakollisesta" pahastahan menee aivan metsään.

Tarkkuutta ny vähän noihin lausuntoihin :wink:
siis Ladahan ei ole tarkkakopio Fiatista vaan siitä kehitetty parempi tuote!!!!

harva jättää koneen virityksen jälkeen autoa muilta osin originaaliksi, koska lisääntynyt teho vaatii parempaa alustaa ja lisää aerodynamiikkaa.

Re: Nivan-modifiointi osio!!!

Lähetetty: 19.11.2007 21:32
Kirjoittaja Aapo89
Lada-Jussi kirjoitti:
Stefa kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:tToisaalta dieselöintiä voi pitää jotenki järkiratkaisunakin, TC:tä ei mitenkään. Normi dieselöinti orkkispalikoilla mahdollistaa auton palauttamisen orkkiskuntoon, TC virityksiin kuuluu pakollisena pahan myös kaikenlaiset "hienot" kori ja alusta viritykset.
Uusien autojen kehittely ei ole tuninkia, koska niistä syntyy aina uusia autoyksilöitä.
Aistin ristiriidan. Jussi hyvä, ladahan on sitten tuning-versio 124 fiiusta. Eli kaikki ladat tulisi hiljaisessa häpeässä hävittää ja julistaa fiatin ylenhyvyyttä. Tuo kommenttisi "pakollisesta" pahastahan menee aivan metsään.

Tarkkuutta ny vähän noihin lausuntoihin :wink:
siis Ladahan ei ole tarkkakopio Fiatista vaan siitä kehitetty parempi tuote!!!!

harva jättää koneen virityksen jälkeen autoa muilta osin originaaliksi, koska lisääntynyt teho vaatii parempaa alustaa ja lisää aerodynamiikkaa.
Ja tuunattu lada on ladasta kehitetty parempi tuote!

loogista eikö totta? :wink:

se vaan on siinä että minkä sitä ottaa pyhitettäväksi itelleen...

joku voi olla kyrpiintynyt siitä että Ladan tulo markkinoille syrjäytti 124 fiiatin etupäässä halvemmalla hinnallla.

ps. sori, tämä ei tainnutkaan olla mikään väittely topic....

Re: Nivan-modifiointi osio!!!

Lähetetty: 20.11.2007 12:12
Kirjoittaja hartsa
Mulla on sellainen käsittämätön perversio haaveissa eli tehdä Nivasta nykyajan bling bling-vaunu. Madaltaa se niin matalaksi kuin onnistuu ja laittaa siihen isot vanteet matalaprofiilisilla renkailla. Hyvästi maasto- ja ajo-ominaisuudet, mutta huomioarvo on taattu.

Ja koneeksi V8 (viimeisen kommenti voitte jättää huomioimatta, kirjoitettu hetkellisessä mielenhäiriössä)

Re: Nivan-modifiointi osio!!!

Lähetetty: 20.11.2007 12:30
Kirjoittaja Jokari

Re: Nivan-modifiointi osio!!!

Lähetetty: 20.11.2007 19:31
Kirjoittaja -P-
Joop, on siinä taas auto pilattu. Sama, kun tekis ferrarista peräkärryn. Alunperin hyvällä maavaralla varustettu nelikko on nyt vajaavetoinen kusiluistin, jolla ei ehkä pääse edes kadulla olevien suojatiekorokkiden yli :cry: :x :evil: :evil: :roll:

Toisaalta, jokainen tehköön autoilleen mitä haluaa, vaikka sen peräkärryn Ferrarista, jos niikseen tulee. IMO ei oo koskaan ollut hyvän näköinen madallettu auto, jossa on pari senttiä korkeet renkaat ja vanteiden läpi näkyy toiselle puolelle autoa.

-P-

Re: Nivan-modifiointi osio!!!

Lähetetty: 21.11.2007 16:00
Kirjoittaja hartsa
Joo. Samaa mieltä kanssasi. Ajattelin lähinnä madallusta ihan ilman korin muokkausta ja järkevän kokoisia renkaita, mutta kaikessa näköjään pitää mennä laidasta toiseen. Eli ajatuksissani ei ollut mitään peruuttamatonta ja V8 oli vitsi.

Re: Nivan-modifiointi osio!!!

Lähetetty: 22.11.2007 17:21
Kirjoittaja -P-
Tuo V8:han oli hyvä idea :D
Roverin 3,5 ois aika kepeä laite tuohon, mahtuiskin vielä :lol:
Taitas vaan mennä vetoakselit rullalle, kun hiukkasen hyppyyttää...

Kaippa sitä omaansa saa rakennella, ihan niinkuin mielii. Ite mietiskelen öisin valvoessa, että olispa kiva laittaa Volvon porttaalit alle.
Tai sit asentaa johkin sopivaan tekniikkaan/runkoon Nivan kori :shock:
Onneksi budejtti rajoittaa kaikkein korkealentoisimpia ideoita.

-P-




hartsa kirjoitti:Joo. Samaa mieltä kanssasi. Ajattelin lähinnä madallusta ihan ilman korin muokkausta ja järkevän kokoisia renkaita, mutta kaikessa näköjään pitää mennä laidasta toiseen. Eli ajatuksissani ei ollut mitään peruuttamatonta ja V8 oli vitsi.

Re: Nivan-modifiointi osio!!!

Lähetetty: 23.11.2007 14:11
Kirjoittaja hartsa
Eipä tuo Roverin V8 paljon paina, kun on kokonaan tehty alumiinista, ja on kompaktin kokoinen

http://en.wikipedia.org/wiki/Rover_V8_engine

mutta on ehkä universumin laiskin V8. Silti V8 mikä V8. Kyllä tuo vääntää erilailla kuin Ladan oma pata. Off-road hommissa ihan jees. Virityspotentiaalia lienee riittävästi.

Sopii varmaan Nivan pellin alle jos tuollainen on sovitettu Miniinkin ja se on käsittääkseni vielä kilvissä. Tosin tuo on tehty vanhan lainsäädännön aikaan. Silloin kun joka jätkä laittoi 96:n keulille Fordin V6:n tuplaturbolla.

http://www.geocities.com/jharkola/Viku2_fin.html

tai tässä toinen saman aikakauden toteutus

http://www.geocities.com/jharkola/minor_fin.html