Kokemuksia halvasta Samarasta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

nyt sitten hajosi vetoakselin kumi ja alkoi naputtaa kaarteissa. kyllä tossa Sedanissa on puuhaa riittänyt, mutta mitä sitä ei tekisi takakontin takia. Onneksi tossa varaosaraadossa on vähän ajetut nivelet, joten pitää lainata sieltä, ei mene nekään hukkaan.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

seuraa varoitus kaikille tiellä liikkujille!
Nyt vaihdettiin Sedan Samaraan varaosa Samarasta koko käytetty vetoakseli, kun Sedanin ulompi nivel alkoi kolista (kumi riekaleina). Homma oli uskomattoman helppo tehdä tuolla tavalla, ei tarvitse erikoistyökaluja. Pelkän nivelen vaihto autoon olisi vaikeampi juttu.

Koeajolenkkiä ajettiin ympäri Janakkalaa eikä kukaan ollut vaarassa, auto saatiin ehjänä kotiin. Ehdittiinhän tuohon varaosa-autoon vaihtaa uudet nivelet aikanaan, joten ne on vielä varsin tuoreet ja kumitkin ehjät.

kiitokset Handelle kun suostui auttamaan vierailunsa ohessa, yksin olisi tullut enemmän hiki.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Eikö ny kuitenkin olisi varmuuden vuoksi kannattanut hakea Deltasta UUSI ORGINAALI-vetari? Meinaan jos toi KÄYTETTY sattuu oleen vaikka joku tarvikeakseli- tuskin siinä paria-kolmea satkua enempää olisi tarvinnut polttaa. Käytetty (vaikkakin uudehko) varaosa on usein lyhytikäinen, vaikka se olisikin kuinka hyväkuntoisen oloinen. Samalla olisit saanut sille UUDELLE vetarille kunnon takuun.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

viimeisin noin 500 km:n matka-ajosta mitattu kulutus ruisku-sedanilla 5,8 litraa/100 km, tosin ajonopeudet on ollut melko hitaita, kun nopeusmittari ei toimi pitää ajella varovaisesti.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

ajoin Samara Sedanilla nopeusnäyttöön, mittarin viisari oli noin 200 km/h paikkeilla (asteikko loppuu 180) ja näytölle tuli 71 km/h :lol:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

....jos näyttö on lähes 300% suurempi kuin todellinen nopeus niin pieni kalibrointi olisi paikallaan :lol: :lol:
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Samara Sedanin mittariin pyörähti 54400 km, joten tuli varamittariston vaihdon aika. Uudessa mittarissa on kyllä noin 50 km vähemmän kilometrejä kuin vanhassa, joten nyt on autolla "vähemmän" ajettu.

Tais olla muuten Nivailijalta ostetusta osakasasta toi mittari, eikä mitään hajua ennakkoon toimiiko. pari mittarin valoa on pimeenä ja nyt nopeusmittari viisari liikkuu tasaisen rauhallisesti. oikeastaan alaspäin vähän liiankin rauhallisesti. mutta ei enää 100 km/h virhenäyttämää.

jännä homma, noissa mittareissakin on eroja. Mittaristo on tyypiltään aivan sama, mutta kahdessa alimmaisessa merkkivalorivissä on merkkivalot eri järjestyksessä, mutta ne on kytketty siten että palaa kuitenkin aivan oikeat valot. tossa mittarissa on oranssit viisarit kun alkuperäisessä oli valkoiset.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
jasu35
Viestit: 582
Liittynyt: 3.10.2003 14:35
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

Lada-Jussi kirjoitti:Samara Sedanin mittariin pyörähti 54400 km, joten tuli varamittariston vaihdon aika. Uudessa mittarissa on kyllä noin 50 km vähemmän kilometrejä kuin vanhassa, joten nyt on autolla "vähemmän" ajettu.

Tais olla muuten Nivailijalta ostetusta osakasasta toi mittari, eikä mitään hajua ennakkoon toimiiko. pari mittarin valoa on pimeenä ja nyt nopeusmittari viisari liikkuu tasaisen rauhallisesti. oikeastaan alaspäin vähän liiankin rauhallisesti. mutta ei enää 100 km/h virhenäyttämää.

jännä homma, noissa mittareissakin on eroja. Mittaristo on tyypiltään aivan sama, mutta kahdessa alimmaisessa merkkivalorivissä on merkkivalot eri järjestyksessä, mutta ne on kytketty siten että palaa kuitenkin aivan oikeat valot. tossa mittarissa on oranssit viisarit kun alkuperäisessä oli valkoiset.
Joo,olen itekin huomannu että niissä on eroja,tais olla niin että toinen malli oli jugoslavialainen p...a,ja toinen luotettava venäläinen. :wink:
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

unohtunu ihan kertoa, että viime viikonloppuna laitettiin vähän uutta väriä kylkeen. pientä ruosteen alkua on molemmilla puolilla helmoissa ja kun maalia vähän pois raapasee niin alkavaa löytyy aina lisää, se on näitten vanhojen ikävä tosiasia, sitten jos näkyy jo hyvin päälle ruoste, niin alkaa olla peli menetetty.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Sama juttu täällä. Minulla oli muutamia parin peukalonpään kokoisia ruostepilkkuja siellä täällä. Hioin Dromelillä kirkkaalle pellille, laitoin ruostepohjamaalin, muutama nitrokitti- ja hiontavaihe ja sitten maalikaupasta koodin perusteella pikku purkki maalia. Vielä primeri päälle ja naapurin mies suihkutti kynäruiskulla värin pintaan ja tulos oli uskomattoman hyvä. Ainoa harmittava asia oli, että muutama ruostepaikka jäi huomaamatta. mutta onpahan siinä taas ohjelmaa ensi kesälle.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

nyt viikonloppuna sai muutkin ruostepaikat kyytiä ja uutta väriä pintaan paikallisen lada mestarin avustuksella.

tänään sitten vielä harjoittelin vahaamista ja kai se vähän alkoikin kiiltämään. Tuunasin vielä takalasiin "onni on oma Lada" tarran.

nopeusmittaria olen testaillut näyttötauluissa 40-50 nopeudessa heittoa on 5 km/h ja 70-80 nopeudessa 8 km/h, harmi ettei moottoritiellä ole näyttötauluja, mutta 120 nopeudessa varmaan näyttää jo 15 km/h liikaa jos virhe lisääntyy nopeuden myötä.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

viime torstaina alkoi ohjauspyörä väpättää kummasti ja yhden Lada gurun kanssa asiaa katsottiin ja vika oli Nokian kumeissa, oli kudokset vaurioitunut toisesta etupyörästä. Olihan noi kumit jo muutenkin sakkorajoilla ja vaaralliset näin syyssateiden kastelemilla teillä.

Perjantaina kävin sitten dollylla ja 2107:lla hinaamassa pihaan mustan 3-ovisen -95 ruisku-Samaran, autossa pieniä käynnistymisvaikeuksia, mutta käyntikuntoinen kun vain saa käyntiin.

Ensi töikseen vaihdoin autossa alla olleet paremmat Nokian kumit alle Sedaniin ja johan alkoi taas olemaan meno tasaista. Valitettavasti muuten hyvät renkaat on turhan pienet eli 155/80R13 kokoa.

Mikä parasta varaosa-autossa on Ladan orkkis muovikapseleita täysi sarja, nyt sellaisia kapseleita on kuusi. Nyt on Sedanissa sitten täysi sarja orkkiskapseleita ja pari jäi varallekin.

on muuten kivan näköinen pariskunta noi mustat 3-ovinen ja Sedan, vielä pitäis saada 5-ovinen samaa sävyä niin olis koko mallisto, nykyinen 5-ovinen raato on punainen.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
jasu35
Viestit: 582
Liittynyt: 3.10.2003 14:35
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

Lada-Jussi kirjoitti:viime torstaina alkoi ohjauspyörä väpättää kummasti ja yhden Lada gurun kanssa asiaa katsottiin ja vika oli Nokian kumeissa, oli kudokset vaurioitunut toisesta etupyörästä. Olihan noi kumit jo muutenkin sakkorajoilla ja vaaralliset näin syyssateiden kastelemilla teillä.

Perjantaina kävin sitten dollylla ja 2107:lla hinaamassa pihaan mustan 3-ovisen -95 ruisku-Samaran, autossa pieniä käynnistymisvaikeuksia, mutta käyntikuntoinen kun vain saa käyntiin.

Ensi töikseen vaihdoin autossa alla olleet paremmat Nokian kumit alle Sedaniin ja johan alkoi taas olemaan meno tasaista. Valitettavasti muuten hyvät renkaat on turhan pienet eli 155/80R13 kokoa.

Mikä parasta varaosa-autossa on Ladan orkkis muovikapseleita täysi sarja, nyt sellaisia kapseleita on kuusi. Nyt on Sedanissa sitten täysi sarja orkkiskapseleita ja pari jäi varallekin.

on muuten kivan näköinen pariskunta noi mustat 3-ovinen ja Sedan, vielä pitäis saada 5-ovinen samaa sävyä niin olis koko mallisto, nykyinen 5-ovinen raato on punainen.
Haitkos sen oliko se nyt hyvinkäällä olleen samaran missä oli hintapyyntö 250e. :?:
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

jasu35 kirjoitti:Haitkos sen oliko se nyt hyvinkäällä olleen samaran missä oli hintapyyntö 250e. :?:
jep jep
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Kaikkia sääntöjä vastaan ilmoitan, että huutonetissä ois kans EuroSamara 250Eurolla...

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Vastaa Viestiin