Sivu 34/170

Lähetetty: 17.7.2006 0:31
Kirjoittaja Lada-Jussi
nyt sitten hajosi vetoakselin kumi ja alkoi naputtaa kaarteissa. kyllä tossa Sedanissa on puuhaa riittänyt, mutta mitä sitä ei tekisi takakontin takia. Onneksi tossa varaosaraadossa on vähän ajetut nivelet, joten pitää lainata sieltä, ei mene nekään hukkaan.

Lähetetty: 18.7.2006 20:51
Kirjoittaja Lada-Jussi
seuraa varoitus kaikille tiellä liikkujille!
Nyt vaihdettiin Sedan Samaraan varaosa Samarasta koko käytetty vetoakseli, kun Sedanin ulompi nivel alkoi kolista (kumi riekaleina). Homma oli uskomattoman helppo tehdä tuolla tavalla, ei tarvitse erikoistyökaluja. Pelkän nivelen vaihto autoon olisi vaikeampi juttu.

Koeajolenkkiä ajettiin ympäri Janakkalaa eikä kukaan ollut vaarassa, auto saatiin ehjänä kotiin. Ehdittiinhän tuohon varaosa-autoon vaihtaa uudet nivelet aikanaan, joten ne on vielä varsin tuoreet ja kumitkin ehjät.

kiitokset Handelle kun suostui auttamaan vierailunsa ohessa, yksin olisi tullut enemmän hiki.

Lähetetty: 19.7.2006 2:03
Kirjoittaja samarai
Eikö ny kuitenkin olisi varmuuden vuoksi kannattanut hakea Deltasta UUSI ORGINAALI-vetari? Meinaan jos toi KÄYTETTY sattuu oleen vaikka joku tarvikeakseli- tuskin siinä paria-kolmea satkua enempää olisi tarvinnut polttaa. Käytetty (vaikkakin uudehko) varaosa on usein lyhytikäinen, vaikka se olisikin kuinka hyväkuntoisen oloinen. Samalla olisit saanut sille UUDELLE vetarille kunnon takuun.

Lähetetty: 27.7.2006 19:51
Kirjoittaja Lada-Jussi
viimeisin noin 500 km:n matka-ajosta mitattu kulutus ruisku-sedanilla 5,8 litraa/100 km, tosin ajonopeudet on ollut melko hitaita, kun nopeusmittari ei toimi pitää ajella varovaisesti.

Lähetetty: 4.8.2006 9:25
Kirjoittaja Lada-Jussi
ajoin Samara Sedanilla nopeusnäyttöön, mittarin viisari oli noin 200 km/h paikkeilla (asteikko loppuu 180) ja näytölle tuli 71 km/h :lol:

Lähetetty: 4.8.2006 9:34
Kirjoittaja Jaska HKI
....jos näyttö on lähes 300% suurempi kuin todellinen nopeus niin pieni kalibrointi olisi paikallaan :lol: :lol:

Lähetetty: 24.8.2006 21:12
Kirjoittaja Lada-Jussi
Samara Sedanin mittariin pyörähti 54400 km, joten tuli varamittariston vaihdon aika. Uudessa mittarissa on kyllä noin 50 km vähemmän kilometrejä kuin vanhassa, joten nyt on autolla "vähemmän" ajettu.

Tais olla muuten Nivailijalta ostetusta osakasasta toi mittari, eikä mitään hajua ennakkoon toimiiko. pari mittarin valoa on pimeenä ja nyt nopeusmittari viisari liikkuu tasaisen rauhallisesti. oikeastaan alaspäin vähän liiankin rauhallisesti. mutta ei enää 100 km/h virhenäyttämää.

jännä homma, noissa mittareissakin on eroja. Mittaristo on tyypiltään aivan sama, mutta kahdessa alimmaisessa merkkivalorivissä on merkkivalot eri järjestyksessä, mutta ne on kytketty siten että palaa kuitenkin aivan oikeat valot. tossa mittarissa on oranssit viisarit kun alkuperäisessä oli valkoiset.

Lähetetty: 25.8.2006 22:03
Kirjoittaja jasu35
Lada-Jussi kirjoitti:Samara Sedanin mittariin pyörähti 54400 km, joten tuli varamittariston vaihdon aika. Uudessa mittarissa on kyllä noin 50 km vähemmän kilometrejä kuin vanhassa, joten nyt on autolla "vähemmän" ajettu.

Tais olla muuten Nivailijalta ostetusta osakasasta toi mittari, eikä mitään hajua ennakkoon toimiiko. pari mittarin valoa on pimeenä ja nyt nopeusmittari viisari liikkuu tasaisen rauhallisesti. oikeastaan alaspäin vähän liiankin rauhallisesti. mutta ei enää 100 km/h virhenäyttämää.

jännä homma, noissa mittareissakin on eroja. Mittaristo on tyypiltään aivan sama, mutta kahdessa alimmaisessa merkkivalorivissä on merkkivalot eri järjestyksessä, mutta ne on kytketty siten että palaa kuitenkin aivan oikeat valot. tossa mittarissa on oranssit viisarit kun alkuperäisessä oli valkoiset.
Joo,olen itekin huomannu että niissä on eroja,tais olla niin että toinen malli oli jugoslavialainen p...a,ja toinen luotettava venäläinen. :wink:

Lähetetty: 14.9.2006 19:34
Kirjoittaja Lada-Jussi
unohtunu ihan kertoa, että viime viikonloppuna laitettiin vähän uutta väriä kylkeen. pientä ruosteen alkua on molemmilla puolilla helmoissa ja kun maalia vähän pois raapasee niin alkavaa löytyy aina lisää, se on näitten vanhojen ikävä tosiasia, sitten jos näkyy jo hyvin päälle ruoste, niin alkaa olla peli menetetty.

Lähetetty: 15.9.2006 11:11
Kirjoittaja Pavlovits
Sama juttu täällä. Minulla oli muutamia parin peukalonpään kokoisia ruostepilkkuja siellä täällä. Hioin Dromelillä kirkkaalle pellille, laitoin ruostepohjamaalin, muutama nitrokitti- ja hiontavaihe ja sitten maalikaupasta koodin perusteella pikku purkki maalia. Vielä primeri päälle ja naapurin mies suihkutti kynäruiskulla värin pintaan ja tulos oli uskomattoman hyvä. Ainoa harmittava asia oli, että muutama ruostepaikka jäi huomaamatta. mutta onpahan siinä taas ohjelmaa ensi kesälle.

Lähetetty: 18.9.2006 21:05
Kirjoittaja Lada-Jussi
nyt viikonloppuna sai muutkin ruostepaikat kyytiä ja uutta väriä pintaan paikallisen lada mestarin avustuksella.

tänään sitten vielä harjoittelin vahaamista ja kai se vähän alkoikin kiiltämään. Tuunasin vielä takalasiin "onni on oma Lada" tarran.

nopeusmittaria olen testaillut näyttötauluissa 40-50 nopeudessa heittoa on 5 km/h ja 70-80 nopeudessa 8 km/h, harmi ettei moottoritiellä ole näyttötauluja, mutta 120 nopeudessa varmaan näyttää jo 15 km/h liikaa jos virhe lisääntyy nopeuden myötä.

Lähetetty: 23.9.2006 15:44
Kirjoittaja Lada-Jussi
viime torstaina alkoi ohjauspyörä väpättää kummasti ja yhden Lada gurun kanssa asiaa katsottiin ja vika oli Nokian kumeissa, oli kudokset vaurioitunut toisesta etupyörästä. Olihan noi kumit jo muutenkin sakkorajoilla ja vaaralliset näin syyssateiden kastelemilla teillä.

Perjantaina kävin sitten dollylla ja 2107:lla hinaamassa pihaan mustan 3-ovisen -95 ruisku-Samaran, autossa pieniä käynnistymisvaikeuksia, mutta käyntikuntoinen kun vain saa käyntiin.

Ensi töikseen vaihdoin autossa alla olleet paremmat Nokian kumit alle Sedaniin ja johan alkoi taas olemaan meno tasaista. Valitettavasti muuten hyvät renkaat on turhan pienet eli 155/80R13 kokoa.

Mikä parasta varaosa-autossa on Ladan orkkis muovikapseleita täysi sarja, nyt sellaisia kapseleita on kuusi. Nyt on Sedanissa sitten täysi sarja orkkiskapseleita ja pari jäi varallekin.

on muuten kivan näköinen pariskunta noi mustat 3-ovinen ja Sedan, vielä pitäis saada 5-ovinen samaa sävyä niin olis koko mallisto, nykyinen 5-ovinen raato on punainen.

Lähetetty: 23.9.2006 15:50
Kirjoittaja jasu35
Lada-Jussi kirjoitti:viime torstaina alkoi ohjauspyörä väpättää kummasti ja yhden Lada gurun kanssa asiaa katsottiin ja vika oli Nokian kumeissa, oli kudokset vaurioitunut toisesta etupyörästä. Olihan noi kumit jo muutenkin sakkorajoilla ja vaaralliset näin syyssateiden kastelemilla teillä.

Perjantaina kävin sitten dollylla ja 2107:lla hinaamassa pihaan mustan 3-ovisen -95 ruisku-Samaran, autossa pieniä käynnistymisvaikeuksia, mutta käyntikuntoinen kun vain saa käyntiin.

Ensi töikseen vaihdoin autossa alla olleet paremmat Nokian kumit alle Sedaniin ja johan alkoi taas olemaan meno tasaista. Valitettavasti muuten hyvät renkaat on turhan pienet eli 155/80R13 kokoa.

Mikä parasta varaosa-autossa on Ladan orkkis muovikapseleita täysi sarja, nyt sellaisia kapseleita on kuusi. Nyt on Sedanissa sitten täysi sarja orkkiskapseleita ja pari jäi varallekin.

on muuten kivan näköinen pariskunta noi mustat 3-ovinen ja Sedan, vielä pitäis saada 5-ovinen samaa sävyä niin olis koko mallisto, nykyinen 5-ovinen raato on punainen.
Haitkos sen oliko se nyt hyvinkäällä olleen samaran missä oli hintapyyntö 250e. :?:

Lähetetty: 23.9.2006 17:55
Kirjoittaja Lada-Jussi
jasu35 kirjoitti:Haitkos sen oliko se nyt hyvinkäällä olleen samaran missä oli hintapyyntö 250e. :?:
jep jep

Lähetetty: 23.9.2006 22:21
Kirjoittaja ,_,/ukka
Kaikkia sääntöjä vastaan ilmoitan, että huutonetissä ois kans EuroSamara 250Eurolla...

,_,/ukka