Vielä tähän yks semmonen modifikaatiomalli eli laitetaan urien väliksi vaikkapa 2 tai 3 senttiä ja näiden urien välille noin puoleen väliin hitsataan semmoset kohollaolevat pisteet. Koska urat eivät ole syvät eikä pisteet vastaavasti korkeat, niin lopputuloksenakaan ei ole semmonen "piikkimatto".Jaska HKI kirjoitti:Lattaraudasta tehdyt rappurallit ovat jäätyneenä petollisen liukkaita.Kenkä luistaa niissä lattaraudan suuntaan.Ongelman voi poistaa kun vetää laikkakoneella poikkisuunnassa lattarautoihin urat.Urien väleiksi sentti riittänee.Näin olen tehnyt monessa paikassa,eikä kukaan ole tullut valittamaan.
köyhiä patentteja?
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Painavan oven korottaminen yksin silloin kun se hankaa kynnykseen:
Kiilataan ovi muutama milli ylös.Mitataan työntömitalla saranatapin paksuus.Otetaan yhtämonta prikkaa kuin saranoita on ja sahataan prikoista saranatapin paksuinen kaistale pois.Työnnetään sahatut prikat saranoiden väliin.Paikallaanpysyminen varmistetaan hitsaamalla pienet heftit prikkaan ja saranaan .Jos hefti menee myös toiseen saranapuoliskoon niin hiotaan pois.Nostetaan ovea vielä hieman ja rasvataan liukupinta.Katsotaan että ovi menee kiinni kantamatta.
Kiilataan ovi muutama milli ylös.Mitataan työntömitalla saranatapin paksuus.Otetaan yhtämonta prikkaa kuin saranoita on ja sahataan prikoista saranatapin paksuinen kaistale pois.Työnnetään sahatut prikat saranoiden väliin.Paikallaanpysyminen varmistetaan hitsaamalla pienet heftit prikkaan ja saranaan .Jos hefti menee myös toiseen saranapuoliskoon niin hiotaan pois.Nostetaan ovea vielä hieman ja rasvataan liukupinta.Katsotaan että ovi menee kiinni kantamatta.
Roikkuvan saunanoven korjaus.Saunan ovi joutuu koville lämpörasituksen ja ravistumisen takia.
Nostetaan ovi irti ja juntataan se nurkka edellä kovaan alustaan joka on pisin (oven kahvan puolimainen alareuna).Ristimittauksella todetaan oven muoto.Naulataan lisänauloja oven tukevuuden ylläpitämiseksi.Poikkimitta yläsaranan puolelta alalaitaan saa olla hieman pienempi,koska ovi kuitenkin hieman laskeutuu.
Nostetaan ovi irti ja juntataan se nurkka edellä kovaan alustaan joka on pisin (oven kahvan puolimainen alareuna).Ristimittauksella todetaan oven muoto.Naulataan lisänauloja oven tukevuuden ylläpitämiseksi.Poikkimitta yläsaranan puolelta alalaitaan saa olla hieman pienempi,koska ovi kuitenkin hieman laskeutuu.
Kinokseen jäätyneen kumikaapelin irroitus.
Irroitetaan kaapeleista pistotulpat.Laitetaan toinen pää oikosulkuun ja syötetään hitsausvirtaa kaapelin läpi sarjavastusta apuna käyttäen.Kaapelin maksimivirtataulukoista näkee maksimivirran,joita voi hieman ylittää koska jäähdytys on hyvä.Lämmetessään kaapeli sulattaa onkalon,jonka kautta se voidaan nykäistä pois.Jos kysymyksessä on hitsausvirtakaapeli niin paluuvirtaa varten on vedettävä kinoksen ohi toinen hitsausvirtakaapeli.Jos kysymyksessä on 3-vaiheinen kaapeli niin viidestä johtimesta saa kytkettyä kaksi paria ja näin saadaan lämpötehoa W/m kasvatettua.
Irroitetaan kaapeleista pistotulpat.Laitetaan toinen pää oikosulkuun ja syötetään hitsausvirtaa kaapelin läpi sarjavastusta apuna käyttäen.Kaapelin maksimivirtataulukoista näkee maksimivirran,joita voi hieman ylittää koska jäähdytys on hyvä.Lämmetessään kaapeli sulattaa onkalon,jonka kautta se voidaan nykäistä pois.Jos kysymyksessä on hitsausvirtakaapeli niin paluuvirtaa varten on vedettävä kinoksen ohi toinen hitsausvirtakaapeli.Jos kysymyksessä on 3-vaiheinen kaapeli niin viidestä johtimesta saa kytkettyä kaksi paria ja näin saadaan lämpötehoa W/m kasvatettua.
En epäile, että aloitetoimikunta on ruuhkautunut ansiostasi.
Toisaalta nykyjään on pula kaltaisistasi aivojen käyttäjistä monellakin työpaikalla. Kun on kiire, niin vaan tehdään/suoritetaan, eikä yhtään keritä ajatella sen enempää.
Keep on rolling!!
Toisaalta nykyjään on pula kaltaisistasi aivojen käyttäjistä monellakin työpaikalla. Kun on kiire, niin vaan tehdään/suoritetaan, eikä yhtään keritä ajatella sen enempää.
Keep on rolling!!
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Etuvetoinen polkupyörä:
Ideana on kääntää pyörän kulkusuuntaa siten,että takapäästä tehdään etupää ja etupäästä takapää.Nk. takapäätä ohjaamalla kuten trukeissa saadaan kulkusuuntaa muutettua.
Oteteaan pyörän keskiö irti ja käännetään toisinpäin.Takavannekkin käännetään tosinpäin.Ketjusuoja poistetaan.Satula hitsataan lähelle sitä paikkaa,missä oli ennen ohjaustanko.Satulaputken paikalle laitetaan ohjaustanko,joka nivelletään herkällä laakerilla.Ohjainkannattimeen hitsataan vipu.Tästä vivusta lähtee tanko joka kulkee ajajan jalkojen välistä toiseen tankoon,joka taas on hitsattu alkuperäiseen ohjausniveleeseen.Tanko kulkee ristissä pyörän runkoon nähden.Kun ohjaustankoa kääntää oikealle niin takapyörä kääntyy vasemmalle ja vahvan teorian mukaan pyörä kääntyy oikealle.
...eihän se niin mennyt
.Jotenkin pääkopassa oleva tasapainoelin ei hyväksynyt teoriaani,enkä päässyt pyörällä pystyssä kahta metriä pitemmälle.Kaverit lupasivat työntää riittävän alkuvauhdin alkunopeuden saavuttamiseksi,josta kieltäydyin kohteliaasti.
Todella epäonnistunut köyhä patentti.
Ideana on kääntää pyörän kulkusuuntaa siten,että takapäästä tehdään etupää ja etupäästä takapää.Nk. takapäätä ohjaamalla kuten trukeissa saadaan kulkusuuntaa muutettua.
Oteteaan pyörän keskiö irti ja käännetään toisinpäin.Takavannekkin käännetään tosinpäin.Ketjusuoja poistetaan.Satula hitsataan lähelle sitä paikkaa,missä oli ennen ohjaustanko.Satulaputken paikalle laitetaan ohjaustanko,joka nivelletään herkällä laakerilla.Ohjainkannattimeen hitsataan vipu.Tästä vivusta lähtee tanko joka kulkee ajajan jalkojen välistä toiseen tankoon,joka taas on hitsattu alkuperäiseen ohjausniveleeseen.Tanko kulkee ristissä pyörän runkoon nähden.Kun ohjaustankoa kääntää oikealle niin takapyörä kääntyy vasemmalle ja vahvan teorian mukaan pyörä kääntyy oikealle.
...eihän se niin mennyt


Todella epäonnistunut köyhä patentti.
Sun pitää myydä se polkupyörä museoon niin saat vielä hyvät rahatJaska HKI kirjoitti:Etuvetoinen polkupyörä:
Ideana on kääntää pyörän kulkusuuntaa siten,että takapäästä tehdään etupää ja etupäästä takapää.Nk. takapäätä ohjaamalla kuten trukeissa saadaan kulkusuuntaa muutettua.
Oteteaan pyörän keskiö irti ja käännetään toisinpäin.Takavannekkin käännetään tosinpäin.Ketjusuoja poistetaan.Satula hitsataan lähelle sitä paikkaa,missä oli ennen ohjaustanko.Satulaputken paikalle laitetaan ohjaustanko,joka nivelletään herkällä laakerilla.Ohjainkannattimeen hitsataan vipu.Tästä vivusta lähtee tanko joka kulkee ajajan jalkojen välistä toiseen tankoon,joka taas on hitsattu alkuperäiseen ohjausniveleeseen.Tanko kulkee ristissä pyörän runkoon nähden.Kun ohjaustankoa kääntää oikealle niin takapyörä kääntyy vasemmalle ja vahvan teorian mukaan pyörä kääntyy oikealle.
...eihän se niin mennyt![]()
.Jotenkin pääkopassa oleva tasapainoelin ei hyväksynyt teoriaani,enkä päässyt pyörällä pystyssä kahta metriä pitemmälle.Kaverit lupasivat työntää riittävän alkuvauhdin alkunopeuden saavuttamiseksi,josta kieltäydyin kohteliaasti.
Todella epäonnistunut köyhä patentti.

Laita pidempi akseli sinne kääntyvään takapäähän ja renkaat kummallekkin puolelle haarukkaa niin pitäis pysyä pystyssä

On toi Jaska aikamoinen keksijä peloton



☭ GAZ 24 Volga ☭ VAZ 2121 ☭ VAZ 2106 ☭ VAZ 2103 ☭ VAZ 21013 ☭ VAZ 21083 RU 21099 RU 21093 RU VAZ 21083 ☭ VAZ 21093 ☭ Moskvitsh 1500SL ☭ MTZ-501
ex VAZ 21063 VAZ 21051 VAZ 210993
ex VAZ 21063 VAZ 21051 VAZ 210993