VAZ-2101 - 1970, 1971, 1972 - Neljä mustakilpistä Ladaa

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3665
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

1972

Viesti Kirjoittaja AI »

OY-Ladalla eilen tein työajot. Todella hienosti toimii kaasutin "uudella" kiihdytyspumpun kalvolla. Melkein pitäisi tuo orkkiskaasutin laittaa 1970:een ja se Weber tähän OY:hyn. Painelaakerikin on hiljentynyt käytön myötä, jonkinasteinen kahina sieltä vielä kuuluu mutta jyrinät ja vinkaukset ovat loppuneet.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3665
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Viesti Kirjoittaja AI »

OY-Ladan alle ei töissä ole enää tarvetta laittaa pahvia, ei valuta öljyä. On se vaan hyvää ainetta toi 10W30 mineraaliöljy! Kirpputorilta 30 €urolla ostamani soittimen laitoin paikoilleen ja parisen tuntia tässä sitä on tullut kuunneltua ja ihan toimiva kampe on.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3665
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Viesti Kirjoittaja AI »

Kaunotarta tuli tänään laitettua kuntoon oikein urakalla. Vilkut toimii, uusi pesunestesäiliö pumppuineen on asennettu, eikä sittenkään kunnolla vesi tullut lasille, suuttimissa jotkut ihme kupariprikkapatentit laitettu niiden muovisysteemien tilalle jotka hapettuneet kiinni. Laittelin uudet suuttimet ja nyt tulee kuskin puolelle kunnolla vettä, oikealle joten kuten. Töötti tuli kuntoon rattia vaihtamalla ja vielä akun kiinnitysrauta tuli laitettua paikoilleen. Venäjältä tuotu uusi ei käynytkään kun koukut olivat kaksi senttiä liian lyhyet! Piti lainata museoraadon kiinnitysrautaa. Vielä jäi kaasuttimen vipuun peltinippeli laittamatta jolla vivut pysyvät toisissaan kiinni, sellaisia uusia jossain on mutten löytänyt. Muuten Lada olisi nyt valmis lähtemään hitsattavaksi.

1971 Lada tuli eilen Kouvolasta hitsauksesta. Oli saanut hitsari kahdeksan vuotta vanhan pakoputken etupätkän rikottua. Aika rankan näköinen laite on kun sitä ei reiluun viikkoon ole nähnyt...
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Kuinkas se sillä tavalla oli saatu rikottua??
Lada 1200L 1986 (MR)
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967 (MR)
Moskvitsh Elite 1.5SL 1982
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3665
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

1972

Viesti Kirjoittaja AI »

Outo vika ilmaantui OY-Ladaan eilen. Aina käynnistäessä se päästää kamalan vinkaisun, alkaa jo startin pyöriessä ja jatkuu noin sekunnin ajan kun kone lähtee käymään. Painelaakeri se ei ole kun tekee saman vapaalla kytkin ylhäällä. Öljynpuutetta koneessakaan ei liene kun jos sammuttaa ja käynnistää välittömästi uudestaan se vinkaisee myös. Ja laturin hihna on kireällä eikä ropelli pyöri käsin eli ei luista. Ja ihmeelliseksi vian tekee se että ylämäessä käynnistäessä ei vingu. Ajaessa ei siis kuulu yhtään mitään. Ideoita?
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Startissa joku pusla kuiva ja rääkäsee?
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3665
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Viesti Kirjoittaja AI »

Vaan kun rääkyy vielä sekunnin verran starttauksen jälkeenkin.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
pressa
Viestit: 10540
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Viesti Kirjoittaja pressa »

startin pendiksrata jää pyörimään. Purkaus puhdistus voitelu...
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3665
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Viesti Kirjoittaja AI »

1971 (tai ehkä 1972 Kaunotar) sai uudet venäläiset talvirenkaat, Nokian 5. Ei enää 155/80 tai 165/80 kokoa valmisteta 13-tuumaisena, piti sitten ottaa 175/70. Maksoivat saman mitä combin myynnistä sain.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3665
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Viesti Kirjoittaja AI »

Eilen pitkästä aikaa Ladalla ajoin. Kylläpä se tuntui matolaatikolta kun pihasta lähti. Mutta pirun hyvä sillä on peruutella kun taakse näkeekin jotain. 1970 siis oli kyseessä.

1972 Kaunotar sai eilen uuden tekniikan. Ostin 1700i:n vuodelta 1997. Ajettu vajaat 84 tkm ja kaikki toimii vilkun palautusta lukuunottamatta ja kellosta puuttuu nuppi jolla sen saisi aikaan. Katsastettukin kaksi päivää sitten (tänään siis kolme päivää sitten). Maalipinta hieman haalistunut ja pari pikkulommoa jotka käyttötarkoitus huomioon ottaen ei haittaa. Rupiset aluvanteet kuluneilla kesärenkailla ja ikivanhat hyväkuntoiset nokialaiset talvirenkaat kuuluivat hintaan.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3665
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

1972

Viesti Kirjoittaja AI »

1972 Kaunotar tuli tänään siirtokilvillä ajettua noin 50 km päähän Kouvolaan hitsattavaksi. Himpun verran pelotti sillä tielle lähteä kun siellä se ei ole kuuteen vuoteen käynyt. Noin kymmenen kilometriä ajettuani alkoi sisälle palaneen käryä tunkea mutta kun savua ei näkynyt niin jatkoin matkaa. Puolessa välissä matkaa pysähdyin tankkaamaan eikä liekkejä mistään näkynyt joten uskalsin perille ajaa. Ilmeisesti vain kuuden vuoden pölyt paloivat lämmetessään pois. Ihan hyvin laite pelitti, kone kävi vähän ontuen, ihan kuin kävisi kolmella pytyllä mutta toisaalta sillä pystyi satasta ihan hyvin ajamaan. Ehkä jotain huoltoa sytytyspuolikin kaipaisi. Mutta kunhan sen takaisin saan niin tutkitaan taas.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

1200 meni mulla joskus 2000 luvun alussa piirun yli 110km/h siten, että yhden pytynpuristuspaine oli 0. Mutta yli sataa ei voinu ajaa ku ihan pikkupätkiä ku heti rupes keittämään :D
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3665
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Viesti Kirjoittaja AI »

Kaunottareen tuossa onkin 1700-kone hommattuna että ei kovin suuria uhrauksia tuolle omalle koneelle tehdä. Mutta voisihan se kaikilla pytyillä käydä kun sitä katsastukseen vie.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3665
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Lada 1970

Viesti Kirjoittaja AI »

1970:n tuli eilen vihdoinkin vaihdettua kytkimen sylinterit. Vähän mukavampi ajella kun liikkeelle lähtiessä tietää missä kohtaa kytkin ottaa kiinni. Vanhoilla sylintereillä kun otti välillä ylhäältä ja välillä alhaalta ja joskus vasta ihan ylhäällä yhtäkkisesti jolloin takarengas vingahti. Myös letku alhaalla oli aivan murtumilla eikä se siitä metalliputkesta irti lähtenyt joten sekin meni vaihtoon.

Pesunestetutti painui kojelaudan sisään kun sitä painoin. Olipa hankala se pujotella paikoilleen eikä kunnolla paikoillaan ole vieläkään. Äkkisältään en hoksannut miten se paikoilleen lukittuu, nyt se pyörii irrallaan ja irtoaa milloin tahansa. Olisi pitänyt listaa irrottaa että sen olisi jollain kiinni saanut. Kahdesta muusta kävin systeemiä vakoilemassa mutten tajunnut niistäkään listaa irrottamatta miten se kiinni on.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3665
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Viesti Kirjoittaja AI »

Ruostesuojailin hitsauksia -71:stä. Toisesta takalokarista löytyi vielä reikä joka kaipaa hitsaamista. Kun sen koputtelin auki niin reiällä on pituutta noin 30 cm. Ehkä hitsarilla olisi näkötarkastus paikoillaan? Eilen illalla tuli tekstiviesti että -72 Kaunotar olisi valmis noudettavaksi. Samalla reissulla tuo 71:n lokari korjaantunee.

Eilen aamulla oli sähköpostissa myyntitarjous -72 Ladasta, 1500 € olisi hinta. Taitaa nyt jäädä väliin... Jos olisi MR niin voisi harkita ostamista ja myydä tuo -74 MR pois mutta kun ei ole.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Vastaa Viestiin