NUMEROPELI osa 2 vaikeampi
Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi
Tere!
Tyrkylle 2 x 151
1. Kekkonen valittiin presidentiksi 1956 valitsijamiesäänin 151-149.
2. Markka olettiin käyttöön 151 vuotta sitten vuonna 1860.
Tyrkylle 2 x 151
1. Kekkonen valittiin presidentiksi 1956 valitsijamiesäänin 151-149.
2. Markka olettiin käyttöön 151 vuotta sitten vuonna 1860.
Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi
Moi,
Juu, oikein!
Juu, oikein!
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi
Hei,
Sdelanon vastaus (150) on oikein, muttei hakemani. Josko joku haluaa vielä tuumailla, niin kerrottakoon hakemani tuonnempana.
Seuraavaksi 152, pehmeämmältä osaltaan.

ja

Tämäkään ei ole syötävää eikä juotavaa, joskin aihepiiri on sama.
Lopputulos pitää kääntää Lontoon murteelle.
Sdelanon vastaus (150) on oikein, muttei hakemani. Josko joku haluaa vielä tuumailla, niin kerrottakoon hakemani tuonnempana.
Seuraavaksi 152, pehmeämmältä osaltaan.
ja
Tämäkään ei ole syötävää eikä juotavaa, joskin aihepiiri on sama.
Lopputulos pitää kääntää Lontoon murteelle.

Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi
Moi,
Pistän tässä vielä oman sataviiskakkosen. Toivottavasti linkki toimii.
Voihan Marut!

Pistän tässä vielä oman sataviiskakkosen. Toivottavasti linkki toimii.
Voihan Marut!

***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi
Hei,
kuvassa on Kurt Tank, joten kaiketi Focke-Wulf Ta 152.
kuvassa on Kurt Tank, joten kaiketi Focke-Wulf Ta 152.
Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi
Moi,
Juuri niin. Ta-152 sai nimen suunnittelijansa Kurt Tankin mukaan. Ta-152 oli saksalaisten mäntämoottorikoneiden kehityskaaren huipentuma toisessa maailmansodassa ja tarkoitettu toimimaan yläkorkeuksissa pommikoneita ja muita vihulaisia vastaan.

Koneen pikkuserkkua, oikeaa Fw 190 D-9 lentokonetta on rakennettu viime vuosina käsitöinä FlugWerkin toimesta. Tjaa, on tainnut jo valmistuakin mutta ei ehkä vielä ole lentänyt.
Juuri niin. Ta-152 sai nimen suunnittelijansa Kurt Tankin mukaan. Ta-152 oli saksalaisten mäntämoottorikoneiden kehityskaaren huipentuma toisessa maailmansodassa ja tarkoitettu toimimaan yläkorkeuksissa pommikoneita ja muita vihulaisia vastaan.

Koneen pikkuserkkua, oikeaa Fw 190 D-9 lentokonetta on rakennettu viime vuosina käsitöinä FlugWerkin toimesta. Tjaa, on tainnut jo valmistuakin mutta ei ehkä vielä ole lentänyt.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi
Terve!
Tov. Latikka keksii hankalia
150 ei äkikseltä aukea.
152:stakaan en keksi muuta kuin:
Teräsalumiinijohtimen - ACSR 152/25 OSTRICH K 2500
SvS
Lisäys: Latikan kuvissa kameli ja kurki. Kamelikurki on strutsin vanha nimitys. Strutsi puolestaan englanniksi ostrich.
ACSR (aluminium conductor, steel reinforced) 152/25 Ostrich -johtimessa on (pehmeämpää) alumiinia 152 mm^2, sisus 25 mm^2 terästä.
Tov. Latikka keksii hankalia

152:stakaan en keksi muuta kuin:
Teräsalumiinijohtimen - ACSR 152/25 OSTRICH K 2500
SvS
Lisäys: Latikan kuvissa kameli ja kurki. Kamelikurki on strutsin vanha nimitys. Strutsi puolestaan englanniksi ostrich.
ACSR (aluminium conductor, steel reinforced) 152/25 Ostrich -johtimessa on (pehmeämpää) alumiinia 152 mm^2, sisus 25 mm^2 terästä.
Viimeksi muokannut Sdelano v SSSR, 4.10.2011 12:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi
Hei,
aivan oikein.Sdelano v SSSR kirjoitti:Teräsalumiinijohtimen - ACSR 152/25 OSTRICH K 2500
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi
Kuvassa on ZIS-153.
154:

154:

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi
Terve!
Kuvassa Novosibirskin oblast, jonka autojen rekisteritunnuksissa käytetään numeroa 154.
***
ZIS-153 (ЗИС-153)osui tietysti kohdalleen, kun asialla Wenään autojen tuntija tov. samarai.
SvS
Kuvassa Novosibirskin oblast, jonka autojen rekisteritunnuksissa käytetään numeroa 154.
***
ZIS-153 (ЗИС-153)osui tietysti kohdalleen, kun asialla Wenään autojen tuntija tov. samarai.
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi
Hyvin oli taas Sdelano kurssissa, arvasinkin ettei vihjeitä tarvita. Tarkennuksi vielä, että 154 on uudempi tunnus, vanhempi oli 54. Kuvassa oli neuvostoaikainen alumiininen Novosibirsk-savukeaski. Voisi myös sanoa, että tuossa Sdelanon alaviite on kohdallaan, kelpaisi vaikka itsellekin sätkärasiaksi.



Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi
155
Tämän Sussun vanhempi sisko on käynyt Suomessakin

SvS
Tämän Sussun vanhempi sisko on käynyt Suomessakin
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi
Tere,
enpähän tunnista Sdelanon "moottoritykkiä".
Sen sijaan 150 arvuuttelun selitesanoja.
Kyseessä on AHXAMK-W 3 x 150Al + 35Cu 20kV, kauppanimeltään Wiski-maakaapeli.
Nuo kaapelien kirjainyhdistelmät saattavat vaikuttaa melkoisilta törsökkäiltä, mutta ne kertovat pääpiirteittäin kaapelin rakenteen sisältä ulospäin edeten.
A = johdin on alumiinia (jos a-kirjain puuttuu niin johdin on kuparia).
H = kyseessä on hohtosuojattu kaapeli (jonka jännite on 10kV tai enemmän).
X = kaapelin eriste on ”ristisilloitettua” PEX- muovia.
A = kosketussuoja on alumiinia (tässä rakenteessa alumiini-muovilaminaatti).
M = vaippa muovia (tässä vaihevaippa PE-muovia).
K = (yllättäen) kaapeli.
W = kaapeli on pituus- ja poikittaissuuntaan vesitiivis.
Poikkipinta 150 neliöä, kuparinen keskusköysi 35 neliöä ja jännite 20kV.
Ko. kaapeli tunnetaan nimellä Wiski.
Jos jakelulaitosten fellokset nupisevat jotain Wiskistä korjatessaan avolinjoja myräkän jäljiltä, he tuskin ovat silti viinan (viskin) pistoksissa.
enpähän tunnista Sdelanon "moottoritykkiä".
Sen sijaan 150 arvuuttelun selitesanoja.
Kyseessä on AHXAMK-W 3 x 150Al + 35Cu 20kV, kauppanimeltään Wiski-maakaapeli.
Nuo kaapelien kirjainyhdistelmät saattavat vaikuttaa melkoisilta törsökkäiltä, mutta ne kertovat pääpiirteittäin kaapelin rakenteen sisältä ulospäin edeten.
A = johdin on alumiinia (jos a-kirjain puuttuu niin johdin on kuparia).
H = kyseessä on hohtosuojattu kaapeli (jonka jännite on 10kV tai enemmän).
X = kaapelin eriste on ”ristisilloitettua” PEX- muovia.
A = kosketussuoja on alumiinia (tässä rakenteessa alumiini-muovilaminaatti).
M = vaippa muovia (tässä vaihevaippa PE-muovia).
K = (yllättäen) kaapeli.
W = kaapeli on pituus- ja poikittaissuuntaan vesitiivis.
Poikkipinta 150 neliöä, kuparinen keskusköysi 35 neliöä ja jännite 20kV.
Ko. kaapeli tunnetaan nimellä Wiski.
Jos jakelulaitosten fellokset nupisevat jotain Wiskistä korjatessaan avolinjoja myräkän jäljiltä, he tuskin ovat silti viinan (viskin) pistoksissa.
Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi
Moi,
Kovin on hankala tehtävä.
Kuvassa lienee Tatra T 815 alustalle Tsekkoslovakissa rakennettu "155mm ShKH Zuzana".
Kovin on hankala tehtävä.
Kuvassa lienee Tatra T 815 alustalle Tsekkoslovakissa rakennettu "155mm ShKH Zuzana".
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.