Sivu 37/170
Lähetetty: 9.10.2006 17:34
Kirjoittaja Kimmo86
Ja öljyiksi jotakin puolisynteettistä 5W/40-kamaa kuten TB:n Goldia.. Tosta takalasin pyyhkijästä ei kannata välittää, riipaset vaan koko systeemin pois niin luukkukin kevenee vähän

Lähetetty: 9.10.2006 19:38
Kirjoittaja Samara87/88
aurauskulmia veikkaisin äkkiseltään minäkin. vaan ei jaksa viedä minnekkään tarkistettavaksi enne kuin alkaa enemmän haitata tai ennen kuin on enemmän rahaa...
takalasin pyyhkijä olis kyl aika kätevä, satella ku on ajanu ja rupee peruuttelemaan ei muuten niin hyvästä lasista näe kyllä yhtään mitään... noh jos ei rupee toimimaan niin joutaahan tuo painona olemasta:D
ladalla ajettu varmaan lähelle 300km, ensi viikonloppuna tuleekin paljon kilometrejä, ja sitä seuraavana vielä enemän. eka tonni mennee rikki kahden viikon sisällä. toistaiseksi ei ole kaduttanut ladakauppa, on tuossa sitä autontynkää hintansa edestä kuitenki...
Lähetetty: 9.10.2006 19:56
Kirjoittaja Samara87/88
lieneekö mitään luotettavaa tapaa saada selville onko jakopään hihna järjissään, koska autolla on ajettu 124000 ja veikkaisin että toista kertaa ei ole vaihdettu...
ku tuo 1300 vissiin menee solmuun jos hihna katkeaa ajossa... sitten tulee itku:(
Lähetetty: 9.10.2006 20:15
Kirjoittaja Kimmo86
Uusi hihna maksaa esim. motonetissa alle 10€ joten ei varmaan kannata ruveta arvuuttelemaan miten kauan se vanha kestää
Kiristimet maksaa tietty vähän lisää mutta niitten vaihtamisessa käyttäisin kyllä näppituntumaa eli jos pyörivät herkästi eikä ole klappia niin antaa pyöriä vaan..
Lähetetty: 9.10.2006 20:53
Kirjoittaja noose01
Samarasta en tiedä miten siinä on mutta yleisestihän suosittelevat vaihtamaan vesipumpun samalla kun vaihtaa hihnan. Ja en lähtisi säästämään rullien kohdalla, ei ne niin kalliit ole

Hihna on 12,4e ja kiristäjärulla 25,9e tai 26,5e.
Muistaakseni aurauskulmien säätö olisi viimeksi ollut jotain 40e, sillekin rahalle saa melko hyvin vastiketta kun renkaat eivät kulu epätasaisesti

Lähetetty: 9.10.2006 21:13
Kirjoittaja Lada-Jussi
puolto voi Samarassa johtua myös jarrun jumittamisesta. Ei tarvii paljoa Samaran seistä tai jarrun olla käyttämättä niin etusylinterit tarvii herkistelyä. kauaa ei tarvii jumittaa niin on palakin lopussa. Kannattaa tarkistaa.
Lähetetty: 9.10.2006 21:33
Kirjoittaja Samara87/88
joo, pitänee kunhan vain OLIsi sitä rahaa niin laittaa sitä vähän samaraan, ku sillä 100e saisi tehtyä aika paljon.. toivottavasti pysyisi kasas vaan sen kuukauden, pari niin rupee helpottamaan..
hmm, olenki lukenu siitä jarrun jumittamisesta, sulla tais just se jumitella, kuinka totean jumituksen? ku autoa tarviin ny joka päivä, ei ois mahdollisuutta ruveta purkamaan:( vknloppuna ehk..
Lähetetty: 9.10.2006 21:41
Kirjoittaja noose01
Ajon jälkeen kun kokeilee vannetta niin jos on kuuma niin kyllä jarru laahaa silloin.
Lähetetty: 10.10.2006 1:01
Kirjoittaja samarai
Joo mulla on tossa Samarassa jopa sellainen oudompi juttu, että vasen satula on joskus hieman jumittanut satunnaisesti vaikka auto on lähes jokapäiväisessä käytössä - huomaa jo siitä että tulee dunkkista sisälle. Piti jo avata ja herkistelläkin mutta alkoi sitten taas "itsestään" toimimaan.

Lähetetty: 20.10.2006 0:50
Kirjoittaja samarai
Tuli ekaa kertaa tarkastettua Samarasta noi venttiilivälykset - Jussin jo aikaisemmin viitoittamalla tiellä -tyhjäkäynnillä ollut soutamista jms. Tarkastuksessa ilmeni että kaksi imuventtiiliä on 0,10 liian pienellä välyksellä ja yksi pako 0,2 liian pieni välys. Ei ollut kuin yksi pako ohjearvoissa - kaikki muutkin vähän ahtaalla. Piti alkaa paloja vaihtaa mutta en löydä enää tallista mistään joskus kesällä Tallinnasta ostamaani "palapussia"- jossa piti olla "kaikkia paksuuksia"

Pitää kai yrittää kivellä hioa niitä litejä ohemmiksi.

Lähetetty: 20.10.2006 10:54
Kirjoittaja pressa
Idän Ihme 1 kirjoitti:
Itsekään en säästelly rullissa, vaan vesipumppu on pyörinyt 150000 - 400000 km ja hyvin toimii edelleen eli ei turhaan kannata vaihtaa. Sääntöhän lienee et hihna niin löysälle kun mahdollista, kunhan ei tietysti luista..
just just ja mopopojat neuvoo
ei jakohihnaa löysälle jätetä
vai annetaanko tälle neuvojalle anteeksi kun ei tiedä muuta kuin tojotastaan
Lähetetty: 20.10.2006 11:40
Kirjoittaja noose01
Ei se vaikuta pyörittääkö jakohihna/ketju vesipumppua.
Yleensä jakohihna/ketju on otettava pois jotta pääsee vesipumpun vaihtamaan. Ja jos jakopäänrempan tekee niin kannattaa se pumppu vaihtaa samalla ettei tarvitse kohta ottaa hihnaa uudestaan pois jos pumppu hajoaa. Sehän on sitten eri asia jos haluaa tehdä turhaa työtä...
Lähetetty: 20.10.2006 11:56
Kirjoittaja noose01
Joissain autoissa myös vesipumpun hihna on jakohihnan takana joten hihnaakaan ei voi vaihtaa ilman jakohihnan irroitusta.
Lähetetty: 20.10.2006 12:10
Kirjoittaja noose01
En tiedä kun ei ole vielä tarvinnut perehtyä

Lähetetty: 20.10.2006 18:40
Kirjoittaja pressa
mopopojille ja peltoauton omistajille tiedoksi
samara/110 koneissa jakohihna pyörittää vesipumppua kuten audeissa ja muissa hihnallisissa koneissa
ladan kuten audinkin huolto-ohjeissa neuvotaan vaihtamaan vesipumppu jakohihnan vaihdon yhteydessä
ketjukoneet ovat eri asia
muuten jokainen voi mopopoikien tyhmyyden määritellä kuten haluaa
minä en ole heidän tyhmyydestään puhunut