Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
onte

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja onte »

tietääkö ketään saako ladan vauhtipyörän hammaskehiä jostain? siis pelkkiä hammaskehiä
Avatar
miksu
Viestit: 221
Liittynyt: 16.8.2004 16:24
Paikkakunta: Imatra

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja miksu »

onte kirjoitti:tietääkö ketään saako ladan vauhtipyörän hammaskehiä jostain? siis pelkkiä hammaskehiä
venäjältä saa
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

onte kirjoitti:onko ketään asentanut lohkoon öljysuuttimia jotka suihkuttaa öljyä männille alapuolelta? löysin linkin jossa siitä puhuttiin ja vaikuttaa todella helpolta asennukselta ja parantaa varmasti kestävyyttä jonkin verran.
Itse olen miettinyt samaa, kun tässä rakennellaan taloudellista, kestävää ja ajettavuudeltaan mukavaa turbo IC ruisku konetta..

Eli miten ladan moottoriin voi laittaa öljyruiskut männille?
Parooni

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja Parooni »

Eikö ladan omissa kiertokangissa ole öljyruiskut? Tietysti jos kanget eivät ole omat...
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

Parooni kirjoitti:Eikö ladan omissa kiertokangissa ole öljyruiskut? Tietysti jos kanget eivät ole omat...
ei niissä oo muuta kun öljy reijät :?
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Parooni

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja Parooni »

Reiät on kyllä juu. Mutta reiät on myös laakeri liuskoissa josta yhteys kampiakselin paineöljykanavaan. Eikö se silloin toimi öljyruiskuna?
Tsipa

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja Tsipa »

Tuolla olis ainakin juttua öljyruiskujen laitosta.
http://www.netikka.net/ville.vieri/tc/cromatc.htm
lahdari

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja lahdari »

http://www.nettivaraosa.com/viewPart.ph ... =592904&PN

miten tollanen pikku turbo toimis mersumaskis?ja mitä tarttis lisää et 100heppaa ylittys?
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja iigorr »

mitenköhä mahtaa onnistua tuon mun -85 combin muutos katsastus dsl koneella 2 paikkasena pakuks?
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

epäilen, koska kompia ei ole (minun tietääkseni) ikinä tyypitetty pakuks, joten kallista lystiä siis. Toisin kuin esim volkkari golffit pakuksi voi saada, koska ValtionRautatiet yhtymä ne joskus on tyypittänyt pakettiautoiksi :shock:
Avatar
jimi
Viestit: 254
Liittynyt: 31.8.2006 21:29
Paikkakunta: Panttila
Viesti:

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja jimi »

IlkkaHe kirjoitti:epäilen, koska kompia ei ole (minun tietääkseni) ikinä tyypitetty pakuks, joten kallista lystiä siis. Toisin kuin esim volkkari golffit pakuksi voi saada, koska ValtionRautatiet yhtymä ne joskus on tyypittänyt pakettiautoiksi :shock:
Lada kombista saa pakettiauton "ihan" heittämällä, koska ko. korimalli ei vaadi rinnakkaista pakettiautotyypitystä.

Niin ja tuo perus-golffista pakuksi on lähes urbaani legenda, viimeiset ykkös- ja kakkoskoppaiset paku golffit on muutoskatsastettu toukokuusssa -99, sen jälkeen volkkarilla vain variant-malleista on ollut mahdollista tehdä pakuja.

Kun taas Opel Corsa B-:n kolme-ovisesta versiosta saa pakun (kiitos Saksan postin?) kuten myös Peugeot 205, 106 ja 206 malleista, kun kyseinen muutos tehdään tehtaan ohjeiden mukaisesti. Muutamia muitakin yllättäviä pakettiautomerkkejä/malleja löytyy.
iigorr kirjoitti:mitenköhä mahtaa onnistua tuon mun -85 combin muutos katsastus dsl koneella 2 paikkasena pakuks?
Helposti, jos kone ei oo liian iso tai tehokas ja kone on 03/83 tai uudempi (päästötasot riittää)
Olen ajanut eläessäni yli kymmentätuhatta eri autoa, olenko siis automaailman Gene Simmons?

Kuva

Kaikenlaisia kuvia nelipyöräisistä pörisijöista: http://www.jimin.galleria.fi/kuvat/
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja iigorr »

toinen sanoo toista ja toinen toisin.. kone vaihtoehtojahan kyllä löytyy.
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
jimi
Viestit: 254
Liittynyt: 31.8.2006 21:29
Paikkakunta: Panttila
Viesti:

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja jimi »

Ollaan tietysti hieman otsikon ulkopuolella, mutta menköön.

Tässä tiedote, missä kerrotaan mitkä korimallit voidaan hyväksyä paketti-autoksi LINKKI
iigorr kirjoitti:toinen sanoo toista ja toinen toisin.. kone vaihtoehtojahan kyllä löytyy.
Itse olen hieman suunnitellut volsun 1.9 TD/TDI-koneita
Olen ajanut eläessäni yli kymmentätuhatta eri autoa, olenko siis automaailman Gene Simmons?

Kuva

Kaikenlaisia kuvia nelipyöräisistä pörisijöista: http://www.jimin.galleria.fi/kuvat/
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Linkissähän tuli selevästi esille fakta tieto tästä asiasta...

Hmm, jos nyt oikein tulkittin, niin tota hopeeta nuista ei siis saa pakuksi? turhan kalliit verot tossa :?
Kuva
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja iigorr »

mahtokoha konela turbossa ahdin olla vesi jäähdytetty?
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Vastaa Viestiin