Sivu 38/42

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Lähetetty: 9.4.2016 13:32
Kirjoittaja veli samara
Ensiks laitetaan sytkä kuntoon ja sitten ruvetaan miettimään ruiskua. Mitään suuria tehoja tästä ei olla ottamassa joten imusarjan virtauksella oo nyt niin merkitystä. Mitäs tuo sekventiaali ohjaus auttaa?
Multa pitäis jossain olla se 1700i päätylevy, mutta se trikkerilevy puuttuu. Mega tais sitä pystyy lukemaan?

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Lähetetty: 9.4.2016 20:47
Kirjoittaja hp7500
veli samara kirjoitti:Ensiks laitetaan sytkä kuntoon ja sitten ruvetaan miettimään ruiskua. Mitään suuria tehoja tästä ei olla ottamassa joten imusarjan virtauksella oo nyt niin merkitystä. Mitäs tuo sekventiaali ohjaus auttaa?
Multa pitäis jossain olla se 1700i päätylevy, mutta se trikkerilevy puuttuu. Mega tais sitä pystyy lukemaan?
Sekventaali ohjauksella voidaan ohjata jokaista sylinteriä erikseen oikealla työtahdilla eli bensaa ei suihkuteta kiinni olevaa imuventtiiliä päin ainakaan teoriassa.
Tuolla sekventaalisysteemillä voidaan korjata turbokäytössä huonon imusarjan aiheuttamia ilmamäärä eroja sylinterien välillä. Auttaa myös pienessä koneessa isojen suuttimien kanssa pelatessa.

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Lähetetty: 10.4.2016 10:45
Kirjoittaja veli samara
Okei. Eli se liittyykin tuohon bensapuoleen enempi.
Eli tuo ms2 v.3 olis niinkuin paras vaihtoehto? Ilmeisesti paljon luotettavempi kuin ms1 versiot?

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Lähetetty: 10.4.2016 11:53
Kirjoittaja jaketech racinteam
ms1 ja v2.2 on suojakset puutteelliset. kyllä nekin saa toimimaa jos pysyy kolvi kädessä ja osaa rakentaa ja on aikaa ettiä missä vika on. näitä ei mene enää ku jokkisautoihin halvan hinnan takia mutta nykyään saa autotunelta samaan hintaa valmista ohjainta.

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Lähetetty: 10.4.2016 12:37
Kirjoittaja veli samara
Joo noista suojauksista luinkin. Eli nyt sitten mega ja trikkeri kampuralle ja anturi sille niin olis sytkä osat kasassa? Siis jos tekee tolla jakaja sekventiaali ohjauksella.

Nyt on kansi irti, ja neloseltahan se oli pullahtanu vesitilaan. Ei pahasti mutta kuitenkin. Kansi koneistukseen ja sitten uudella metallipahvilla paikoilleen.

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Lähetetty: 10.4.2016 20:43
Kirjoittaja veli samara
http://autotune.fi/tuote/891/atecu-v3-o ... ksenohjain

Tuota ehdotettiin finsquirtin puolelta. Olis aika sopivan oloinen boxi, hinnaltaakin.

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Lähetetty: 12.4.2016 17:16
Kirjoittaja veli samara
Tuo boxi tulossa, sitten tulossa myös läppäri jossa sarjaportti että pääsee säätämään. Myös kansi lähtee koneistukseen torstaina, eli hommat luistaa oikein kivasti eteenpäin. Enää puuttuu siis hukkakipinäpuola, trikkeri, anturi ja kasa johtoja. En varmaankaan aio käyttää ladan omaa trikkeriä kun 6 hampaisen kanssa säätötarkkuus kärsii. Joten laitan 24-1 tai 36-1 pyörän.

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Lähetetty: 13.4.2016 23:41
Kirjoittaja veli samara
Näyttäis venäjän tilauskin tulevan perille. Nyt pystyy jo suomen postin kautta seuraamaan paketin liikkeitä. Eli raja ylitetty :D

EDIT:
Lukenu vissii taas mitä sattuu tosta ladan omasta triggeristä, eikös se ole tämä joka löytyy 1700i:n kampuralta?
http://www.mansemotors.fi/hihnapyora-ka ... igger-60-2

Ei siis 6 hampainen vaan 60 hampainen :lol: :lol: :lol:

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Lähetetty: 15.4.2016 13:28
Kirjoittaja veli samara
Bensalinjat pitäis uusia nyt samalla, tulevaa ruiskukonversiota varten. Miten kannattaa tehä? Nyt vakio linja painepuolella ja 8mm kupari putkee paluupuolella. Voiko noista saada toimivat? Jonkinlaisia kierreliittimiä sinne pitäis saada ettei tarvii klemmareilla kiristellä.

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Lähetetty: 17.4.2016 12:20
Kirjoittaja START
säähän tarttet 4 erillistä puolaa jos meinaat sekventaalisesti niitä ohjata..
bensaa vai etanoolia? jotkut tehny kuorma-auton ilma letkuista, niitä saa joko ns. pikaliittimillä tai sisäholkkien kanssa helmiliitoksilla. etanolia ne liittimet ei taho kai kestää

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Lähetetty: 17.4.2016 20:44
Kirjoittaja veli samara
En ohjaa sekventiaalisesti, haluun eroon jakajasta kokonaan. Niin mennään ihan kampuran trikkeröinnillä. En meinannu viinaa sotkea tähän autoon, eli ihan tavan bensalla. Lukenu tuosta kuorma-autojen ilmaletkuista. Oisko jotai linkkii mistä niitä sais

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Lähetetty: 19.4.2016 11:30
Kirjoittaja veli samara
Pa12 putki olisi ilmeisesti toimivaa. Sitä saa monen kokosena ja liittimiäkin monen moista. Jos tuolla vetäis linjat auton alle, takakontti ja konehuone letkuilla. Tai ainakin kuumimmat paikat letkuilla. Nekin tekee kunnon liittimillä niin luulis tulevan hyvä.

Venäjän pakettikin tuli perille ja oikeet palikat paketissa. Mukana tuli myös venäläinen maatuska vunderbaum :lol:

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Lähetetty: 19.4.2016 13:48
Kirjoittaja squide
Jos hyvät haluut nii hae esim biltemasta an-liittimiä ja an-letkua. Samoja liittimiä pystyy käyttämään uudelleen jos myöhemmin tekee jotain muutoksia ym.

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Lähetetty: 19.4.2016 14:37
Kirjoittaja veli samara
Siis an-letkulla koko matka? Vai pelkästään nuo letku osuudet?

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Lähetetty: 19.4.2016 14:40
Kirjoittaja jaketech racinteam
squide kirjoitti:Jos hyvät haluut nii hae esim biltemasta an-liittimiä ja an-letkua. Samoja liittimiä pystyy käyttämään uudelleen jos myöhemmin tekee jotain muutoksia ym.
kalliita on bilteman letkut. esim 10mm sisäreijällä teräspunosta saa 7e/metri kisaosia myyvistä kaupoista.
kaveri haki hydrauliikka liikeesta 10m metriä teräspunosta ja ei pysty vertaan bilteman hintaa ku oli nii halpaa.