Tuli taas koettua laapotin kanssa kunnon kauhunhetkiä
Aamulla kävin putsaamaan lataa lumesta ja laitoin myllyn pyörimään. Siinä sitten harjaillessani alko myllystä kuulua aivan hirveää kilkatusta ja rahinaa. Heti tajusin että se tulee jakoketjusta kun kurkkasin pellin alle. Pelkäsin jo että se kannen laahain on lähteny irti tjtn
Latalla kuitenkin päästiin mummolaan, vaikka ketju pitkin aikamoista älämölöä välillä tyhjäkäynti- n.2000 rpm. Muilla kierroksilla ei mitään ääntä. Ajelin kuitenkin larssin talliin ja kävin kattelemaan sitä kettingin kiristyslaitetta. Otin sen ison mutterin pois vehkeestä ja totesin että se tappi on täysin ulkona--> eli ketju helvetin löysällä
Mäiskin sitä tappia vähän vasaralla ja työntelin larppaa vaihde päällä jolloinka tappi meni kokonaan sisään. Mutteri kiinni ja mylly tulille, kaikki tuli taas kuntoon, ei mitään ylimääräisiä rahinoita.
Eli aika hyvään kohtaan tulee tuo jakopään remppa. Ostoslistalle menee ehkä myöhemmin vielä tuo kiristinlaite. Ei sen nyt kettinkiä pitäisi saada löysäillä ittekseen
Tota jakopään remppaa tehdessä olis tarkoitus otella vähän kuvia eri vaiheista ja väsäillä siitä jonkunmoinen stoori...jos ketään kiinnostaa niin mielelläni teen semmoisen.