Sivu 38/56

Lähetetty: 22.12.2005 0:36
Kirjoittaja samarai
Lada-Jussi kirjoitti:no naapurin isäntä edullisesti hitsasi paikat tunti kuulemma vain meni, naapurilla on tallissa hieno ketjutalja jolla nostaa peräkoukusta auton perän ilmaan ja sitten on hyvin toiminta tilaa. aikas hieno systeemi. nyt auto on kai katsastuskunnossa.
jaa, toi ratkaistiin ennen wanhaan niin, että talliin tehtiin "rasvamonttu" :wink: Se on vielä hienompi systeemi, kun autoa ei tarvitse nostaa, saadakseen toimintatilaa. 8)

Lähetetty: 22.12.2005 0:46
Kirjoittaja erkkimalinen
Pikkuisen kirvesmies-taitoja ja saadaan rinteestä auto ajettua "rampille" eikä tarvitse edes monttu-valoja päiväsaikaan.. ei varmaan tarvi piirustuksia laittaa kehiin?.. Joulun aikaa Kaikille!

Lähetetty: 22.12.2005 0:55
Kirjoittaja samarai
joo "ulkomonttu" on hyvä varsinkin kesällä. Ei tule käryjä nokkaan hitsatessa, valoa riittävästi jne. Sellaisen silmiin pistävän eron olen havainnut noilla Viron matkoilla, kun on tullut kylästettyä monessakin autotallissa siellä, niin siellä on tehty monttu (yleensä vielä tallin mittainen) kyllä jokaiseen autotalliin. Suomessa onkin noi autotallit etupäässä romuvarastoja ja jos joku haluaa sitten talliinsa montun niin heti on joku viherpiiperö urputtamassa öljyistä jne.. :lol:

Lähetetty: 22.12.2005 14:33
Kirjoittaja ,_,/ukka
Yksi syy monttujen vähäisyyteen on kaavoitus politiikka. Jos joku maapala on liian kuiva järveksi, mutta liian märkä pelloksi, niin se myydään tonttimaaksi. Tällöin pakkaa montuista tulemaan uima-altaita :-)

,_,/ukka

Lähetetty: 23.12.2005 16:38
Kirjoittaja Team perseauki racing
mummolassa on vielä rasvamonttu pienenä huonon puolean voisin pitää sen mataluutta ja tallin pituutta, vaati akrobaatin kykyjä päästä alle ja pois, ja saa olla selkä kenossa auton alla. tosin ei pidä valitta mukavempi tuo on ku hangessa tunkin kanssa könyillä

Lähetetty: 25.12.2005 18:17
Kirjoittaja Jokari
Tuli taas koettua laapotin kanssa kunnon kauhunhetkiä :mrgreen:

Aamulla kävin putsaamaan lataa lumesta ja laitoin myllyn pyörimään. Siinä sitten harjaillessani alko myllystä kuulua aivan hirveää kilkatusta ja rahinaa. Heti tajusin että se tulee jakoketjusta kun kurkkasin pellin alle. Pelkäsin jo että se kannen laahain on lähteny irti tjtn :?

Latalla kuitenkin päästiin mummolaan, vaikka ketju pitkin aikamoista älämölöä välillä tyhjäkäynti- n.2000 rpm. Muilla kierroksilla ei mitään ääntä. Ajelin kuitenkin larssin talliin ja kävin kattelemaan sitä kettingin kiristyslaitetta. Otin sen ison mutterin pois vehkeestä ja totesin että se tappi on täysin ulkona--> eli ketju helvetin löysällä :shock:
Mäiskin sitä tappia vähän vasaralla ja työntelin larppaa vaihde päällä jolloinka tappi meni kokonaan sisään. Mutteri kiinni ja mylly tulille, kaikki tuli taas kuntoon, ei mitään ylimääräisiä rahinoita.

Eli aika hyvään kohtaan tulee tuo jakopään remppa. Ostoslistalle menee ehkä myöhemmin vielä tuo kiristinlaite. Ei sen nyt kettinkiä pitäisi saada löysäillä ittekseen :?

Tota jakopään remppaa tehdessä olis tarkoitus otella vähän kuvia eri vaiheista ja väsäillä siitä jonkunmoinen stoori...jos ketään kiinnostaa niin mielelläni teen semmoisen.

Lähetetty: 25.12.2005 19:54
Kirjoittaja Kimmo86
Jokari_ kirjoitti: Tota jakopään remppaa tehdessä olis tarkoitus otella vähän kuvia eri vaiheista ja väsäillä siitä jonkunmoinen stoori...jos ketään kiinnostaa niin mielelläni teen semmoisen.


Juu tee ihmeessä, noita ropailu-juttuja on aina mukava lukea.. Ja toi homma on kuitenkin jossain vaiheessa itelläkin edessä, jos ei ton axtecin aikana niin sitte seuraavassa :P

Lähetetty: 26.12.2005 1:31
Kirjoittaja Jokari
Lueskelin vähän vanhoja viestejä ja iski pelko perseeseen. Ajelin nimittäin päälle 8 km tolla aivan löysällä ketjulla, ja vasta nyt woihan wanha wihtahousu välähti että kun ketju menee tosi löysälle niin venoilla ja männillä voi olla kivat pikku kosketukset :oops: :oops: :oops:

Takasinpäin tultaessa kiristetyllä ketjulla kone toimi erittäin hyvin, niinkuin aina ennenkin. Toivottavasti venat on vielä kunnossa :oops: :oops:

Kyllä taas hitsit kun pitää olla näin tyhmä :evil:





Huoh...josko mä ens kerralla ostan vähän vähemmän ajetun ladan, niin ei tarvis olla korjailemassa ihan 24/7 :roll:

Lähetetty: 26.12.2005 9:27
Kirjoittaja ,_,/ukka
Jokari_ kirjoitti: Takasinpäin tultaessa kiristetyllä ketjulla kone toimi erittäin hyvin, niinkuin aina ennenkin. Toivottavasti venat on vielä kunnossa :oops: :oops:
Ei oo vahinkoa sattunut. Sen kyllä huomaa heti koneen käynnistä jos yksikään venttiili on kiero tai vuotaa.


,_,/ukka

Lähetetty: 26.12.2005 11:21
Kirjoittaja ,_,/ukka
Jokari_ kirjoitti:Huoh...josko mä ens kerralla ostan vähän vähemmän ajetun ladan, niin ei tarvis olla korjailemassa ihan 24/7 :roll:
Tai jos ostasit nyt enempi ajetun, laittasit kuukaudeksi pukeille ja kävisit kaikki paikat kerralla huolellisesti läpi, uusien osien kans. Olis sitte kuukauden kuluttua uuden veroinen lada.

Lähetetty: 26.12.2005 12:22
Kirjoittaja Jokari
,_,/ukka kirjoitti:
Jokari_ kirjoitti:Huoh...josko mä ens kerralla ostan vähän vähemmän ajetun ladan, niin ei tarvis olla korjailemassa ihan 24/7 :roll:
Tai jos ostasit nyt enempi ajetun, laittasit kuukaudeksi pukeille ja kävisit kaikki paikat kerralla huolellisesti läpi, uusien osien kans. Olis sitte kuukauden kuluttua uuden veroinen lada.
Njoo, kyllähän tuosta nykyisestä tulisi ihan hyvä kun heivais pellin alle uuden, vähän ajetun myllyn ja laatikon :lol:

Ei tuossa nyt loppujen lopuksi oo ollu kauheasti korjaamista. Peltiäkään ei oo kauheasti tarvinnut hitsailla. Mutta onhan tuo taas alkanu mätänemään, vaikka on putsailtu ja pesty jatkuvasti.

Lähetetty: 26.12.2005 12:36
Kirjoittaja Nonnis
Montako miljoonaa sillä Jokarin larpalla oikein on ajettu sitten kun sitä niin kauhistelee?

Lähetetty: 26.12.2005 12:38
Kirjoittaja Jokari
Nonnis kirjoitti:Montako miljoonaa sillä Jokarin larpalla oikein on ajettu sitten kun sitä niin kauhistelee?
163 200.

Lähetetty: 26.12.2005 12:49
Kirjoittaja Lahna
Jokari_ kirjoitti:
Nonnis kirjoitti:Montako miljoonaa sillä Jokarin larpalla oikein on ajettu sitten kun sitä niin kauhistelee?
163 200.
Eli tehtaan rasvoissa!

Lähetetty: 26.12.2005 12:57
Kirjoittaja Jokari
Lahna kirjoitti:
Jokari_ kirjoitti:
Nonnis kirjoitti:Montako miljoonaa sillä Jokarin larpalla oikein on ajettu sitten kun sitä niin kauhistelee?
163 200.
Eli tehtaan rasvoissa!
Miten sen ny ottaa :D