mikäs siinä... varmasti edullisempaa kuin jousien vaihto...lidli kirjoitti:Näyttää ranskikset laittavan korotuspalan myös eteen..
http://www.niva.fr/CalesFred06.htm
Nivan-modifiointi osio!!!
- ihkulainen
- Viestit: 160
- Liittynyt: 29.3.2006 17:30
- Paikkakunta: SuurSalo
Re: Nivan-modifiointi osio!!!
Niva -87 2.0TC ikuisuusprojekti
vaz 2103 - 1300S -80
vaz 2106 - 1600 -87
vaz 2103 - 1300S -80
vaz 2106 - 1600 -87
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Nivan-modifiointi osio!!!
Juu vastaavia korotuspaloja (kumista muotoon valettuja) löytyy 20-40mm 25€ sarja
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Nivan-modifiointi osio!!!
Ei ihan helppo homma tuo diisselöiminen...Mikkem kirjoitti:Joo en pahastu. Ei virranjakajan vaihto ole ylipääsemätön ongelma vaan oikean virranjakajan löytäminen. Katsos kun olen etsinyt Nivan vakiomoottoriin sopivaa virranjakajaa en 1200. Mieluummin diesel kuin 1200 bensapressa kirjoitti:hyvä mikkem, alä pahastu mutta jos pelkkä virranjakajan vaihto on lähes ylipääsemätön niin dieselöinti on varmasti.Mikkem kirjoitti: rupesi taas tuo diisselöiminen kiinnostamaan.
Kyllä tuo dieselöiminen onnistuu koska muitakin projekteja tullut tehtyä. Niin ja tässähän olen vasta opiskelemassa ajoneuvoasentajaksi joten en nyt voi aivan täydellistä tietoa omata vielä, eka vuosi vasta menossa.
Antaisit nyt nuorelle mahdollisuuden harjoitella etkä heti lyttäisi haaveita diesel nivasta sillä että "taitaa olla mahdoton homma".
Ja taitaa muuten olla aika paljon eroja voimansiirrossakin diesel nivassa. Tutkikaapa varaosaluetteloa hetkinen..
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
- ihkulainen
- Viestit: 160
- Liittynyt: 29.3.2006 17:30
- Paikkakunta: SuurSalo
Re: Nivan-modifiointi osio!!!
Joo ei varmasti mikään helppo projekti. Muttei mikään mahdotonkaan. Sellaihan sitä sitte parhaiten oppii. Onnistuu tai ei.
Tuolla Offroad-Foorumilla on muuten mielenkiintoisia projekteja. Sieltä hakemaan inspiraatiota
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/f ... RUM_ID=237
Tuolla Offroad-Foorumilla on muuten mielenkiintoisia projekteja. Sieltä hakemaan inspiraatiota

http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/f ... RUM_ID=237
Niva -87 2.0TC ikuisuusprojekti
vaz 2103 - 1300S -80
vaz 2106 - 1600 -87
vaz 2103 - 1300S -80
vaz 2106 - 1600 -87
Re: Nivan-modifiointi osio!!!
Joo saa nyt jäädä tuo diisselöiminen, katsotaan kun saadaan kuntoon että jos vaikka myisi pois.ihkulainen kirjoitti:Joo ei varmasti mikään helppo projekti. Muttei mikään mahdotonkaan. Sellaihan sitä sitte parhaiten oppii. Onnistuu tai ei.
Tuolla Offroad-Foorumilla on muuten mielenkiintoisia projekteja. Sieltä hakemaan inspiraatiota![]()
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/f ... RUM_ID=237
Tuolla offi puolella tullut jo muutama vuosi pyöriskeltyä, hyvä sivu on.
Re: Nivan-modifiointi osio!!!
Tuosta dieselöimisestä kun on tässä puhuttu, ja ajossa on vielä TODELLA löpöpihi (5.7l/100km, kaupunki ajoa, ja 20km matkaajoa) Talbot 1.9GLD, jossa juurikin tuo dieseli on, ja kun siitä tuo loota ja vetopyörästö rutisee, runko mätänee alta pois, ja muutenkin alkaa tuo puoli miljoonaa jo tuntuvan tuolla autolla, niin takavedon dieselöinti mietityttää, kun tuon hajotessa jää hyvä konekin aivan jouten, eli pari kysymystä:
-Minkä auton kytkinlevyä ja paineasetelmaa tulee käyttää?
-Entä vauhtipyörä? joku spesial?
-Paljonko kustantaa venäjällä tuo sovitelevy, ja onhan laillinen?
-miten moottorin muut tuennat toteutetaan tuolla koneella? lähinnä tuo koneen etupuolelle kiinnitettävä rauta, tai siis takavedossa siis kuskinpuolelle? se kun talbotissa mielestäni puuttuu lohkosta kokonaan, tai siis paikka sille
-Mitä öljypohjan kanssa? vaihtaa ehkä pitää, mutta mihin?
-Minkä auton startti sopii
-Entä välit? luulisi huutavan ladan väleillä leipää yli 80 nopeuksissa?
Tässä tokko kysymyksiä joihin pitäisi saada vaustauksia ennen työhön ryhtymistä, tosin vielä tuo talbottikin liikkuu, ja sillä ajelenkin. Syö pian latassa enemmän tuo kone kun on tiiliskiven mallinen
-Minkä auton kytkinlevyä ja paineasetelmaa tulee käyttää?
-Entä vauhtipyörä? joku spesial?
-Paljonko kustantaa venäjällä tuo sovitelevy, ja onhan laillinen?
-miten moottorin muut tuennat toteutetaan tuolla koneella? lähinnä tuo koneen etupuolelle kiinnitettävä rauta, tai siis takavedossa siis kuskinpuolelle? se kun talbotissa mielestäni puuttuu lohkosta kokonaan, tai siis paikka sille
-Mitä öljypohjan kanssa? vaihtaa ehkä pitää, mutta mihin?
-Minkä auton startti sopii
-Entä välit? luulisi huutavan ladan väleillä leipää yli 80 nopeuksissa?
Tässä tokko kysymyksiä joihin pitäisi saada vaustauksia ennen työhön ryhtymistä, tosin vielä tuo talbottikin liikkuu, ja sillä ajelenkin. Syö pian latassa enemmän tuo kone kun on tiiliskiven mallinen

- ihkulainen
- Viestit: 160
- Liittynyt: 29.3.2006 17:30
- Paikkakunta: SuurSalo
Re: Nivan-modifiointi osio!!!
Mää laittaisin jostain autosta moottori+vaihdelaatikko yhdistelmän kokonaisena Ladaan. Diisel Volvo tai mersu joku pick-up tai pakettiauto tms. takaveto. Vois olla helpompaa kenties? Vanhemmis VW Transporttereissa ja Caravelleis sekä 200sarjan Volvois ja mersuis on 1,6-2,0D kone. ja takavetoisia . siitä vaan sovittamaan...
Niva -87 2.0TC ikuisuusprojekti
vaz 2103 - 1300S -80
vaz 2106 - 1600 -87
vaz 2103 - 1300S -80
vaz 2106 - 1600 -87
Re: Nivan-modifiointi osio!!!
Kannattaa huomioida myös koneen paino jos meinaa leimata!
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
- ihkulainen
- Viestit: 160
- Liittynyt: 29.3.2006 17:30
- Paikkakunta: SuurSalo
Re: Nivan-modifiointi osio!!!
Joo elikkä: +20% tehoo +20% painoo ja +25% iskutilavuutta lisää vertailumoottoriin verrattuna (1,7i). Ja tota painoa voi kompensoida siirtämällä esim. akku ja vararengas taakse.
Paljonkohan tuo 1,7 kone painaa. Tai mikä tahansa ladan kone. Voishan tuon punnita ku lojuu yks Nivan kone tallissa... Ei taida riittää henkilövaaka (120kg)
Dieselmoottorit ikävä kyllä painaa enemmän kuin bensiinikoneet.


Dieselmoottorit ikävä kyllä painaa enemmän kuin bensiinikoneet.
Niva -87 2.0TC ikuisuusprojekti
vaz 2103 - 1300S -80
vaz 2106 - 1600 -87
vaz 2103 - 1300S -80
vaz 2106 - 1600 -87
- ihkulainen
- Viestit: 160
- Liittynyt: 29.3.2006 17:30
- Paikkakunta: SuurSalo
Re: Nivan-modifiointi osio!!!
Löytys tommenen sivusto missä on iso lista moottoreiden painoja. Myös Dieseleiden.
http://www.torinoproject.com/tech/engine_weights.htm
http://www.torinoproject.com/tech/engine_weights.htm
Niva -87 2.0TC ikuisuusprojekti
vaz 2103 - 1300S -80
vaz 2106 - 1600 -87
vaz 2103 - 1300S -80
vaz 2106 - 1600 -87
Re: Nivan-modifiointi osio!!!
Muuten laittaisin (jos ikään laitan, mutta suunnitelmissa kuitenkin) jonkun takavetoisen diisselin lootineen päivineen ladan pellin alle, pääsee "helpoimmalla", mutta mutta, ideahan nuissa kysymyksissä juuri oli se, että pihassa on talbot, jossa kyseinen 1,9D kone on, ja runko ja voimansiirto alkaa pikkuhiljaa väsymään kilometrien alla, mutta kone kerran vaihdettuna on vielä todella hyvässä tikissä, ja kun kerran lada nivassa sitä on jo ollut tehtaalta lähtien, niin mahdollisuudet sen asentamiseen ovat siis hyvä. Eli toistampa kysymykset:
-Minkä auton kytkinlevyä ja paineasetelmaa tulee käyttää?
-Entä vauhtipyörä? joku spesial?
-Paljonko kustantaa venäjällä tuo sovitelevy, ja onhan laillinen?
-miten moottorin muut tuennat toteutetaan tuolla koneella? lähinnä tuo koneen etupuolelle kiinnitettävä rauta, tai siis takavedossa siis kuskinpuolelle? se kun talbotissa mielestäni puuttuu lohkosta kokonaan, tai siis paikka sille
-Mitä öljypohjan kanssa? vaihtaa ehkä pitää, mutta mihin?
-Minkä auton startti sopii
-Entä välit? luulisi huutavan ladan väleillä leipää yli 80 nopeuksissa?
Tuon koneen tehoillakin luulisi ladan johonkin liikkuvan, eihän se toki mikään raketti olisi, mutta jonkinmoinen, ja diesel koneen käyttömukavuus on jossain ladan vakiokoneen yläpuolella
Ainut mikä jäisi alkuperäisestä koneesta puuttumaan, olisi luultavasti kylmäkäynnistys, tai ainakin pelko kylmäkäynnistymisen epäonnistumisesta tulisi diesel koneen kanssa huomattavan suuremmaksi, tosin, talbotti tuolla koneella on aina lämmittämättäkin lähtenyt oulun seudun pakkasilla käyntiin. tiedä sitten mitä se kone siitä tykkää, mutta lähtee kuitenkin
-Minkä auton kytkinlevyä ja paineasetelmaa tulee käyttää?
-Entä vauhtipyörä? joku spesial?
-Paljonko kustantaa venäjällä tuo sovitelevy, ja onhan laillinen?
-miten moottorin muut tuennat toteutetaan tuolla koneella? lähinnä tuo koneen etupuolelle kiinnitettävä rauta, tai siis takavedossa siis kuskinpuolelle? se kun talbotissa mielestäni puuttuu lohkosta kokonaan, tai siis paikka sille
-Mitä öljypohjan kanssa? vaihtaa ehkä pitää, mutta mihin?
-Minkä auton startti sopii
-Entä välit? luulisi huutavan ladan väleillä leipää yli 80 nopeuksissa?
Tuon koneen tehoillakin luulisi ladan johonkin liikkuvan, eihän se toki mikään raketti olisi, mutta jonkinmoinen, ja diesel koneen käyttömukavuus on jossain ladan vakiokoneen yläpuolella

Re: Nivan-modifiointi osio!!!
Tere! Vastaanpa nähin esittämiisi kysymyksiin ihan "lonkalta" ja ilman mitään kokemusta.
-Minkä auton kytkinlevyä ja paineasetelmaa tulee käyttää? -> Luulisimpa että kytkinlevy tulee olla Ladan, koska aiothan siis käyttää kuitenkin Nivan vaihteistoa? Paineasetelma tulee olla vissiin se Talbotin oma, jos Ladan vastaava ei kai käyne?
-Entä vauhtipyörä? joku spesial? -> Edellisten perusteella voitaneen todeta, että vauhtipyörä olisi viisainta säilyttää omana (Talbot), koska taas kerran saattaapi olla, että Ladan vastaava osa ei käy.
-Paljonko kustantaa venäjällä tuo sovitelevy, ja onhan laillinen? -> Sovituskappaleen hinnoista ei ole minulla mitään tietoa, mutta isolla tukulla ruplia sen saanee ja lisäksi laillistahan siellä ei meidän lakipykälillä mitattuna ole mikään, mutta jos tämä sovitelevy on tehdastekoinen tai edes sen näköinen, niin ei pitäisi olla mikään ongelma!
-miten moottorin muut tuennat toteutetaan tuolla koneella? lähinnä tuo koneen etupuolelle kiinnitettävä rauta, tai siis takavedossa siis kuskinpuolelle? se kun talbotissa mielestäni puuttuu lohkosta kokonaan, tai siis paikka sille -> Jaahah, tämä selviää vasta sitten kunhan olet punnertamassa sitä konetta sinne Nivan pellin alle. Mahdoton sanoa rakenteita näkemättä yhtään mitään. Takapotku Ladassa on tietääkseni vain poikittainen etupalkki, jossa moottori makaa kumityynyjen päällä! Siis meinaat, että se Ladan lohkossa kuskin puolella olevan kumityynylle tulevan kannakkeen kiinnitysreiät puuttuvat Talbotin lohkosta? Se voi olla semmonen ongelma, että joudut etsimään muita lähellä olevia "reikiä" moottorin kiinnittämiseen eli rakentelua piisaa. Tai sitten otat sen Talbotin kiinnikkeen ja sovellat sitä vaikka hitsaamalla sen pitkittäiseen runkopalkkiin, mutta tässä pitää olla tarkkana lakien ja asetuksien suhteen. Ainakin työn jälki tulee olla priimaa!
-Mitä öljypohjan kanssa? vaihtaa ehkä pitää, mutta mihin? -> Väittäisin, että selviää vasta kunhan olet saanut sen moottorin asemoitua kunnolla. Itse pyrkisin pitämään tiukasti kiinni siitä, että koneen omaa öljypohjaa ei tarvitsisi alkaa muuttamaan, saatikka sitten modaamaan.
-Minkä auton startti sopii -> Luulisin, että Ladan startti pitää olla, mutta sen näkee vasta sitten kunhan olet saanut käsiisi sen välisovituskappaleen tai edes piirustukset siitä! Kampikäynnistys ei taida olla kovinkaan potentiaalinen vaihtoehto tämän kohdalla?
-Entä välit? luulisi huutavan ladan väleillä leipää yli 80 nopeuksissa? -> Kaippa sitä jollain peränvälityksellä ja renkailla pystyy hieman kompensoimaan, mutta muutoin voi olla, että laatikkoon joutuu hommaamaan uusia erikokoisia hammaspyöriä.
Peli on avattu, viisaammat ja asioista oikeasti tietävät korjatkoon!
-Minkä auton kytkinlevyä ja paineasetelmaa tulee käyttää? -> Luulisimpa että kytkinlevy tulee olla Ladan, koska aiothan siis käyttää kuitenkin Nivan vaihteistoa? Paineasetelma tulee olla vissiin se Talbotin oma, jos Ladan vastaava ei kai käyne?
-Entä vauhtipyörä? joku spesial? -> Edellisten perusteella voitaneen todeta, että vauhtipyörä olisi viisainta säilyttää omana (Talbot), koska taas kerran saattaapi olla, että Ladan vastaava osa ei käy.
-Paljonko kustantaa venäjällä tuo sovitelevy, ja onhan laillinen? -> Sovituskappaleen hinnoista ei ole minulla mitään tietoa, mutta isolla tukulla ruplia sen saanee ja lisäksi laillistahan siellä ei meidän lakipykälillä mitattuna ole mikään, mutta jos tämä sovitelevy on tehdastekoinen tai edes sen näköinen, niin ei pitäisi olla mikään ongelma!
-miten moottorin muut tuennat toteutetaan tuolla koneella? lähinnä tuo koneen etupuolelle kiinnitettävä rauta, tai siis takavedossa siis kuskinpuolelle? se kun talbotissa mielestäni puuttuu lohkosta kokonaan, tai siis paikka sille -> Jaahah, tämä selviää vasta sitten kunhan olet punnertamassa sitä konetta sinne Nivan pellin alle. Mahdoton sanoa rakenteita näkemättä yhtään mitään. Takapotku Ladassa on tietääkseni vain poikittainen etupalkki, jossa moottori makaa kumityynyjen päällä! Siis meinaat, että se Ladan lohkossa kuskin puolella olevan kumityynylle tulevan kannakkeen kiinnitysreiät puuttuvat Talbotin lohkosta? Se voi olla semmonen ongelma, että joudut etsimään muita lähellä olevia "reikiä" moottorin kiinnittämiseen eli rakentelua piisaa. Tai sitten otat sen Talbotin kiinnikkeen ja sovellat sitä vaikka hitsaamalla sen pitkittäiseen runkopalkkiin, mutta tässä pitää olla tarkkana lakien ja asetuksien suhteen. Ainakin työn jälki tulee olla priimaa!
-Mitä öljypohjan kanssa? vaihtaa ehkä pitää, mutta mihin? -> Väittäisin, että selviää vasta kunhan olet saanut sen moottorin asemoitua kunnolla. Itse pyrkisin pitämään tiukasti kiinni siitä, että koneen omaa öljypohjaa ei tarvitsisi alkaa muuttamaan, saatikka sitten modaamaan.
-Minkä auton startti sopii -> Luulisin, että Ladan startti pitää olla, mutta sen näkee vasta sitten kunhan olet saanut käsiisi sen välisovituskappaleen tai edes piirustukset siitä! Kampikäynnistys ei taida olla kovinkaan potentiaalinen vaihtoehto tämän kohdalla?
-Entä välit? luulisi huutavan ladan väleillä leipää yli 80 nopeuksissa? -> Kaippa sitä jollain peränvälityksellä ja renkailla pystyy hieman kompensoimaan, mutta muutoin voi olla, että laatikkoon joutuu hommaamaan uusia erikokoisia hammaspyöriä.
Peli on avattu, viisaammat ja asioista oikeasti tietävät korjatkoon!
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
- ihkulainen
- Viestit: 160
- Liittynyt: 29.3.2006 17:30
- Paikkakunta: SuurSalo
Re: Nivan-modifiointi osio!!!
Luulen että vieraskielisiltä foorumeilta tietoa löytyisi. Siitä vaan etsimään! 
Mutta sen tietää sitten ku se talbotin kone keikkuu siellä nokalla...

Edit:Nivassa on siis ainakin käytetty PSA:n XUD9SD 1.9D 55kw esim. pgt406 ja Xantia ja PSA:nD9A 1.9D 47kw ollut Talbotissa. Myös 2.0-2.1 dieselkoneita asennettu tehtaalla? 2.3Turbodiisselikin katsastettu Euroopasssa. Mahttaako tuon 1.9koneen saada Suomessa vertailumalliksi, ku euroopassa noita kuitenkin on.?
linkkejä --> Tuolla pitkä topicci englanniks Diesel Nivasta http://www.lada.co.uk/forum/viewtopic.p ... 5cf3777b52

Semmosiakin on joku tehnyt, että on yhdistetty kytkinkopat hitsaamalla.Paljonko kustantaa venäjällä tuo sovitelevy, ja onhan laillinen? -> Sovituskappaleen hinnoista ei ole minulla mitään tietoa, mutta isolla tukulla ruplia sen saanee ja lisäksi laillistahan siellä ei meidän lakipykälillä mitattuna ole mikään, mutta jos tämä sovitelevy on tehdastekoinen tai edes sen näköinen, niin ei pitäisi olla mikään ongelma!-->
Luulen että öljypohjaa joutuu modaamaan. Ainakin etuperän kohdalta. Itse olen Fiiatin konetta Nivaan sovitellut, ja kyl siin öljypohjassa on melkosesti tekemistä. Öljypumpun imujalastakin joutus ottaaa siivun pois että mahtuu.-Mitä öljypohjan kanssa? vaihtaa ehkä pitää, mutta mihin? -> Väittäisin, että selviää vasta kunhan olet saanut sen moottorin asemoitua kunnolla. Itse pyrkisin pitämään tiukasti kiinni siitä, että koneen omaa öljypohjaa ei tarvitsisi alkaa muuttamaan, saatikka sitten modaamaan.

Taikka talbotin startti, ku talbotin vauhtipyöräkin? en tiiä.-Minkä auton startti sopii -> Luulisin, että Ladan startti pitää olla, mutta sen näkee vasta sitten kunhan olet saanut käsiisi sen välisovituskappaleen tai edes piirustukset siitä! Kampikäynnistys ei taida olla kovinkaan potentiaalinen vaihtoehto tämän kohdalla?
Mulla on tommone 4x4 Isuzu pickUp Diesel 4-vaihteinen. Sillä kyllä ei ajeta yli 80kmh. Kyllä huutaa jo siinä vauhdissa. 60kmh on hyvä ajella nelosella. Kyllä siihen tottuu.-Entä välit? luulisi huutavan ladan väleillä leipää yli 80 nopeuksissa? -> Kaippa sitä jollain peränvälityksellä ja renkailla pystyy hieman kompensoimaan, mutta muutoin voi olla, että laatikkoon joutuu hommaamaan uusia erikokoisia hammaspyöriä.
En ole viisaampi, enkä asioista oikeasti tiedä, mutta vastasin kuitenkin.Peli on avattu, viisaammat ja asioista oikeasti tietävät korjatkoon!

Edit:Nivassa on siis ainakin käytetty PSA:n XUD9SD 1.9D 55kw esim. pgt406 ja Xantia ja PSA:nD9A 1.9D 47kw ollut Talbotissa. Myös 2.0-2.1 dieselkoneita asennettu tehtaalla? 2.3Turbodiisselikin katsastettu Euroopasssa. Mahttaako tuon 1.9koneen saada Suomessa vertailumalliksi, ku euroopassa noita kuitenkin on.?
linkkejä --> Tuolla pitkä topicci englanniks Diesel Nivasta http://www.lada.co.uk/forum/viewtopic.p ... 5cf3777b52
Niva -87 2.0TC ikuisuusprojekti
vaz 2103 - 1300S -80
vaz 2106 - 1600 -87
vaz 2103 - 1300S -80
vaz 2106 - 1600 -87
Re: Nivan-modifiointi osio!!!
No nyt alkaa löytyyn
Juu, eli tuo kiinnike homma siinämielessä epäilyttää, kun talbotissa on siellä kannen toisessa (laturin remmin) päässä kiinnike, ja toinen on lootassa, ja kolmas on takana alhaalla, jonka ladassa sais vänkärin puolen kiinnikkeeseen sovellettua. Ehkä siellä sitten on startin takana pultille paikkaa, josta saa sen toisen puolen kiinne. Toivottavasti
Niin, ja tosiaan tässä vaiheessa tuo kone suunnitelmien mukaan on menossa takaveto ladaan, luultavasti farkkuun, mutta tässä vaiheessa todellakin suunnitellaan vasta, lähinnä kiinnostaa vain sen takia, koska tätä venäjällä on sarjatuotanto malli nivassa, niin luulen, ja toivon sieltä myös löytyvän osia kyseisen härpäkkeen rakentamiseen..
Öpohjan voi toki muotoilla uudelleenkin, mutta ei ole mitään hajua millä kohdilla tuolla talbotissa on se öljypumpun imujalka, ja että pitääkö sitä siitä siirrellä vek..
Ja kytkin rempan yhteydessä olisi kyllä voinut vähän ikuistaa kameralla tuon talbotin kyltkimen näköä ja paineasetelmaa, mutta nyt kun muistelen, voisi koko olla sama kuin ladassa, eli toimisi ehkä niin, että ladan levy, talbotin asetelma ja vauhtis, ja luultavasti ladan painelaakeri? Myös talbotissa on nestekytkin, ja paikka työsylinterille löytyy lohkosta, eli siihen ehkä saa rakenneltua nestekytkimen vielä toimintaan..
tratti taas on oma sekoilunsa, riippuu pitkälti välilaipasta, siihenhä se kait laitetaan kiinni, koska orggis paikalla ladan lootassa se tuskin on oikeassa kohdassa vauhtikseen nähden.
Sarjathan on talbotin koneessa samalla puolen kuin ladassa, ja tiisseli pumpullekin on hyvin tilaa ladassa kuskin puolella, joten siltäkin osin voi huoletta olla.
Välithän tosiaan on sitten turhan lyhyet, mutta kiva olisi että sillä ainakin 80 nopeuksia pystyisi ajamaan ilman peltoreita ja pelkoa koneen kestävyydestä, käyttö autoa tästä kuitenkin ollaan rakentamassa. Eiköhän siitä ajettava saada ladan perävälityksilläkin, mutta taka-akselin jos vaihtaa, niin löytyisi luultavasti parempaa skaalaa väleihinkin..
Ja kaiken tämän aivotyön jälkeen tulee taas mieleen, että miksei vaan suoraan ostaisi jottain parin litran tiisseli mersua, ja lopettaisi haaveilun

Juu, eli tuo kiinnike homma siinämielessä epäilyttää, kun talbotissa on siellä kannen toisessa (laturin remmin) päässä kiinnike, ja toinen on lootassa, ja kolmas on takana alhaalla, jonka ladassa sais vänkärin puolen kiinnikkeeseen sovellettua. Ehkä siellä sitten on startin takana pultille paikkaa, josta saa sen toisen puolen kiinne. Toivottavasti

Niin, ja tosiaan tässä vaiheessa tuo kone suunnitelmien mukaan on menossa takaveto ladaan, luultavasti farkkuun, mutta tässä vaiheessa todellakin suunnitellaan vasta, lähinnä kiinnostaa vain sen takia, koska tätä venäjällä on sarjatuotanto malli nivassa, niin luulen, ja toivon sieltä myös löytyvän osia kyseisen härpäkkeen rakentamiseen..
Öpohjan voi toki muotoilla uudelleenkin, mutta ei ole mitään hajua millä kohdilla tuolla talbotissa on se öljypumpun imujalka, ja että pitääkö sitä siitä siirrellä vek..
Ja kytkin rempan yhteydessä olisi kyllä voinut vähän ikuistaa kameralla tuon talbotin kyltkimen näköä ja paineasetelmaa, mutta nyt kun muistelen, voisi koko olla sama kuin ladassa, eli toimisi ehkä niin, että ladan levy, talbotin asetelma ja vauhtis, ja luultavasti ladan painelaakeri? Myös talbotissa on nestekytkin, ja paikka työsylinterille löytyy lohkosta, eli siihen ehkä saa rakenneltua nestekytkimen vielä toimintaan..
tratti taas on oma sekoilunsa, riippuu pitkälti välilaipasta, siihenhä se kait laitetaan kiinni, koska orggis paikalla ladan lootassa se tuskin on oikeassa kohdassa vauhtikseen nähden.
Sarjathan on talbotin koneessa samalla puolen kuin ladassa, ja tiisseli pumpullekin on hyvin tilaa ladassa kuskin puolella, joten siltäkin osin voi huoletta olla.
Välithän tosiaan on sitten turhan lyhyet, mutta kiva olisi että sillä ainakin 80 nopeuksia pystyisi ajamaan ilman peltoreita ja pelkoa koneen kestävyydestä, käyttö autoa tästä kuitenkin ollaan rakentamassa. Eiköhän siitä ajettava saada ladan perävälityksilläkin, mutta taka-akselin jos vaihtaa, niin löytyisi luultavasti parempaa skaalaa väleihinkin..
Ja kaiken tämän aivotyön jälkeen tulee taas mieleen, että miksei vaan suoraan ostaisi jottain parin litran tiisseli mersua, ja lopettaisi haaveilun

Re: Nivan-modifiointi osio!!!
Ei löytnt pikkuvaivalla Nivan etuperän välityssuhdetta, mikä lie? Ja mistähän selviis, mikä on takaperän välityssuhde samoin, kuin jakolaatikon. Tuntuu, että jos joku on joskus näitä vaihdellut minun yksilössä, niin lieneeköhän tullut oikeat tilalle...
Ja mistä erottaa, mikä vaihdelaatikko siinä on, kun sekin on vaihdettu joskus. Pitäs olla viislovinen, mutta sitä vitosta ei vaan löydy. Eipä tosin tarviikkaan, mutta...
-P-
Ja mistä erottaa, mikä vaihdelaatikko siinä on, kun sekin on vaihdettu joskus. Pitäs olla viislovinen, mutta sitä vitosta ei vaan löydy. Eipä tosin tarviikkaan, mutta...
-P-