Re: Nivan-modifiointi osio!!!
Lähetetty: 18.4.2008 10:46
mikäs siinä... varmasti edullisempaa kuin jousien vaihto...lidli kirjoitti:Näyttää ranskikset laittavan korotuspalan myös eteen..
http://www.niva.fr/CalesFred06.htm
mikäs siinä... varmasti edullisempaa kuin jousien vaihto...lidli kirjoitti:Näyttää ranskikset laittavan korotuspalan myös eteen..
http://www.niva.fr/CalesFred06.htm
Ei ihan helppo homma tuo diisselöiminen...Mikkem kirjoitti:Joo en pahastu. Ei virranjakajan vaihto ole ylipääsemätön ongelma vaan oikean virranjakajan löytäminen. Katsos kun olen etsinyt Nivan vakiomoottoriin sopivaa virranjakajaa en 1200. Mieluummin diesel kuin 1200 bensapressa kirjoitti:hyvä mikkem, alä pahastu mutta jos pelkkä virranjakajan vaihto on lähes ylipääsemätön niin dieselöinti on varmasti.Mikkem kirjoitti: rupesi taas tuo diisselöiminen kiinnostamaan.
Kyllä tuo dieselöiminen onnistuu koska muitakin projekteja tullut tehtyä. Niin ja tässähän olen vasta opiskelemassa ajoneuvoasentajaksi joten en nyt voi aivan täydellistä tietoa omata vielä, eka vuosi vasta menossa.
Antaisit nyt nuorelle mahdollisuuden harjoitella etkä heti lyttäisi haaveita diesel nivasta sillä että "taitaa olla mahdoton homma".
Joo saa nyt jäädä tuo diisselöiminen, katsotaan kun saadaan kuntoon että jos vaikka myisi pois.ihkulainen kirjoitti:Joo ei varmasti mikään helppo projekti. Muttei mikään mahdotonkaan. Sellaihan sitä sitte parhaiten oppii. Onnistuu tai ei.
Tuolla Offroad-Foorumilla on muuten mielenkiintoisia projekteja. Sieltä hakemaan inspiraatiota![]()
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/f ... RUM_ID=237
Semmosiakin on joku tehnyt, että on yhdistetty kytkinkopat hitsaamalla.Paljonko kustantaa venäjällä tuo sovitelevy, ja onhan laillinen? -> Sovituskappaleen hinnoista ei ole minulla mitään tietoa, mutta isolla tukulla ruplia sen saanee ja lisäksi laillistahan siellä ei meidän lakipykälillä mitattuna ole mikään, mutta jos tämä sovitelevy on tehdastekoinen tai edes sen näköinen, niin ei pitäisi olla mikään ongelma!-->
Luulen että öljypohjaa joutuu modaamaan. Ainakin etuperän kohdalta. Itse olen Fiiatin konetta Nivaan sovitellut, ja kyl siin öljypohjassa on melkosesti tekemistä. Öljypumpun imujalastakin joutus ottaaa siivun pois että mahtuu.-Mitä öljypohjan kanssa? vaihtaa ehkä pitää, mutta mihin? -> Väittäisin, että selviää vasta kunhan olet saanut sen moottorin asemoitua kunnolla. Itse pyrkisin pitämään tiukasti kiinni siitä, että koneen omaa öljypohjaa ei tarvitsisi alkaa muuttamaan, saatikka sitten modaamaan.
Taikka talbotin startti, ku talbotin vauhtipyöräkin? en tiiä.-Minkä auton startti sopii -> Luulisin, että Ladan startti pitää olla, mutta sen näkee vasta sitten kunhan olet saanut käsiisi sen välisovituskappaleen tai edes piirustukset siitä! Kampikäynnistys ei taida olla kovinkaan potentiaalinen vaihtoehto tämän kohdalla?
Mulla on tommone 4x4 Isuzu pickUp Diesel 4-vaihteinen. Sillä kyllä ei ajeta yli 80kmh. Kyllä huutaa jo siinä vauhdissa. 60kmh on hyvä ajella nelosella. Kyllä siihen tottuu.-Entä välit? luulisi huutavan ladan väleillä leipää yli 80 nopeuksissa? -> Kaippa sitä jollain peränvälityksellä ja renkailla pystyy hieman kompensoimaan, mutta muutoin voi olla, että laatikkoon joutuu hommaamaan uusia erikokoisia hammaspyöriä.
En ole viisaampi, enkä asioista oikeasti tiedä, mutta vastasin kuitenkin.Peli on avattu, viisaammat ja asioista oikeasti tietävät korjatkoon!