Lähetetty: 20.10.2006 18:58
tuota ohjetta en olekaan lukenut että Ladassa pitäisi vesipumppu vaihtaa aina kun jakohihna vaihdetaan. Tähän mennessä on kinattu siitä pitääkö Ladassa (siis Samarassa, jossa jakopää pyörittää myös vesipumppua) vaihtaa samalla myös kiristin rulla.
Lada merkkihuollossa kerran sanoivat että jos on metallinen kiristinrulla sitä ei tarvii aina vaihtaa, mutta muovinen täytyy. Vesipumppu on kai pakko vaihtaa jossain Opel Vectroissa joissa kiristin rulla on vesipumpussa. Aika kallista hupia kyllä vaihdella vesipumppujakin 60 tkm:n välein.
Vesipumppua vaihtaessa kyllä varmaan kannattaa samalla vaihtaa hihna, varsinkin jos se on kärsinyt vesipumpun vaurion takia, yleensä kai pumpun akselin laakerit pettää ja silloin on kyllä vaara että hajoo hihna jos paljon ajelee.
Takavetoisten Ladojen koneessa laturin hihna pyörittää myös vesipumppua, siinä oikea kireys niin ei mene pumppukaan heti rikki ja jos pumppu menee rikki niin jakoketjuun tai -hihnaan ei tarvii koskea sitä vaihtaessa
Lada merkkihuollossa kerran sanoivat että jos on metallinen kiristinrulla sitä ei tarvii aina vaihtaa, mutta muovinen täytyy. Vesipumppu on kai pakko vaihtaa jossain Opel Vectroissa joissa kiristin rulla on vesipumpussa. Aika kallista hupia kyllä vaihdella vesipumppujakin 60 tkm:n välein.
Vesipumppua vaihtaessa kyllä varmaan kannattaa samalla vaihtaa hihna, varsinkin jos se on kärsinyt vesipumpun vaurion takia, yleensä kai pumpun akselin laakerit pettää ja silloin on kyllä vaara että hajoo hihna jos paljon ajelee.
Takavetoisten Ladojen koneessa laturin hihna pyörittää myös vesipumppua, siinä oikea kireys niin ei mene pumppukaan heti rikki ja jos pumppu menee rikki niin jakoketjuun tai -hihnaan ei tarvii koskea sitä vaihtaessa