Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

iigorr kirjoitti:mahtokoha konela turbossa ahdin olla vesi jäähdytetty?
eip tainnu olla...
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja iigorr »

jostain ihmeestä on nyt löytyny inspiraatio rakentaa tätä konela turboa. tarkotus on vaan kilvittää se.

saa nähä jos sen sais toimimaan pikku paineilla omalla kaasarilla.
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
-jusu-
Viestit: 125
Liittynyt: 3.9.2006 19:58
Paikkakunta: Virrat

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja -jusu- »

voisko joku valaista tyhmää, mikä on tossa vasemman imusuppilon reunassa oleva reikä on? http://www.dellorto.co.uk/editor/upload ... s/dhla.jpg painekoteloa teen ja ois kiva tietää.
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

-jusu- kirjoitti:voisko joku valaista tyhmää, mikä on tossa vasemman imusuppilon reunassa oleva reikä on? http://www.dellorto.co.uk/editor/upload ... s/dhla.jpg painekoteloa teen ja ois kiva tietää.
se on reikä josta ohjataan ylipaine tässä sinun tapauksessa kohokammioon.. onhan sulla sit turbokäyttöön kuuluvat suutin kannet noihin kaasareihin? ettei ala sylkeä bensaa kaasarin huohottimista :D
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
-jusu-
Viestit: 125
Liittynyt: 3.9.2006 19:58
Paikkakunta: Virrat

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja -jusu- »

Ei ole vielä, paineistus sarja kyllä tulee kun kerkee =) eli painekoteloon porataan reikä tuolle reijälle?
LouRaider

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja LouRaider »

Vähän ohi mutta kun turbottamisesta puhutaan ni, mitens toimii tuo jarrutehostin kun sinne menee ylipainetta vaikka 1 barin verran? :D Kannattaisko hankkia jostaa kiisseli vehkeestä alipainepumppu?? Vaiko toimiiko paineella? Ei mitään hajua...
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja START »

ei toimi paineessa mutta mites esim. turbon imupuolelta? siellähän on kokoajan alipaine.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja Mara »

Siinä tehostimessa/letkussa on takaiskuventtiili sitä varten. Itse en ainakaan keksi tilannetta, jossa joutuisi jarruttamaan yhtäaikaa kun on painetta imusarjassa liikaa.. :roll:

Turbon imupuolen alipaine ei riitä millään jarrutehostimelle tai sitten on ilmanputsari täysin tukossa.
2102 16V ex.
2103 -75
LouRaider

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja LouRaider »

Eli juu ihan turha alkaa mitään väsäämään... Kyllä juu tulee varmasti itekii ihan ensiks laskettuu aina kaasu pois ja sit vähän ajan päästä jarrutellen... Ellei sit tietys suojatiellä ole mummua tiellä, se on sit toinen juttu :lol:
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja START »

mites tuollein onnistuu vasurin jarrutukset?
no joo kukapa sitä siviili autossa ja takavetosessa vielä käyttäisikään
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Vasurilla hyvä sitoa nyppyihin, ei sitä muuhun tarvi eikä ladan polkimilla paljon muutenkaan vasurilla jarrutella :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja START »

mut eihän se hyppää jos sitoo :shock:
:lol: :lol:
ja jos taas asiaan...
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

LouRaider kirjoitti:Vähän ohi mutta kun turbottamisesta puhutaan ni, mitens toimii tuo jarrutehostin kun sinne menee ylipainetta vaikka 1 barin verran? :D Kannattaisko hankkia jostaa kiisseli vehkeestä alipainepumppu?? Vaiko toimiiko paineella? Ei mitään hajua...
Juu tosiaan kannattaa takaiskuventtili laittaa, että voi jarrulla sitoa vaikka kumia polttaessa.
Tuossa omassa 99Turbossa ei sitä ole ja jarruja ei käytännössä voi lämmittää kaasua vasten kun tehostin painaa vastaan.
21013 2300tic
Jeba

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja Jeba »

Mitenkä toi -89 2107 1300cc kone kestäs vakio sisuskaluilla ahtamisen? Jos kokeilis ~0,5 ahdoilla? Mikä kaasutin ois hyvä, kun vakiolla ei maha toimia? Entäs toi vakio sytytys pelaako se? Kone on kuin uus ja ajettukkin vain n.100 000km.
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

Lueppa vaikka tämä topic kokonaan läpi.
Kyllä ne vakio sisuskalut jonkin aikaa kestää jos säädöt on kohdillaan, kyllä se kone jossain vaiheessa hajoaa kuitenkin.
21013 2300tic
Vastaa Viestiin