Sivu 39/46
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 20.1.2008 10:42
Kirjoittaja pappa- igor
iigorr kirjoitti:mahtokoha konela turbossa ahdin olla vesi jäähdytetty?
eip tainnu olla...
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 13.4.2009 17:21
Kirjoittaja iigorr
jostain ihmeestä on nyt löytyny inspiraatio rakentaa tätä konela turboa. tarkotus on vaan kilvittää se.
saa nähä jos sen sais toimimaan pikku paineilla omalla kaasarilla.
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 5.8.2009 23:16
Kirjoittaja -jusu-
voisko joku valaista tyhmää, mikä on tossa vasemman imusuppilon reunassa oleva reikä on?
http://www.dellorto.co.uk/editor/upload ... s/dhla.jpg painekoteloa teen ja ois kiva tietää.
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 5.8.2009 23:34
Kirjoittaja pappa- igor
se on reikä josta ohjataan ylipaine tässä sinun tapauksessa kohokammioon.. onhan sulla sit turbokäyttöön kuuluvat suutin kannet noihin kaasareihin? ettei ala sylkeä bensaa kaasarin huohottimista

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 5.8.2009 23:50
Kirjoittaja -jusu-
Ei ole vielä, paineistus sarja kyllä tulee kun kerkee =) eli painekoteloon porataan reikä tuolle reijälle?
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 6.8.2009 10:29
Kirjoittaja LouRaider
Vähän ohi mutta kun turbottamisesta puhutaan ni, mitens toimii tuo jarrutehostin kun sinne menee ylipainetta vaikka 1 barin verran?

Kannattaisko hankkia jostaa kiisseli vehkeestä alipainepumppu?? Vaiko toimiiko paineella? Ei mitään hajua...
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 6.8.2009 10:31
Kirjoittaja START
ei toimi paineessa mutta mites esim. turbon imupuolelta? siellähän on kokoajan alipaine.
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 6.8.2009 14:10
Kirjoittaja Mara
Siinä tehostimessa/letkussa on takaiskuventtiili sitä varten. Itse en ainakaan keksi tilannetta, jossa joutuisi jarruttamaan yhtäaikaa kun on painetta imusarjassa liikaa..
Turbon imupuolen alipaine ei riitä millään jarrutehostimelle tai sitten on ilmanputsari täysin tukossa.
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 6.8.2009 19:54
Kirjoittaja LouRaider
Eli juu ihan turha alkaa mitään väsäämään... Kyllä juu tulee varmasti itekii ihan ensiks laskettuu aina kaasu pois ja sit vähän ajan päästä jarrutellen... Ellei sit tietys suojatiellä ole mummua tiellä, se on sit toinen juttu

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 6.8.2009 22:11
Kirjoittaja START
mites tuollein onnistuu vasurin jarrutukset?
no joo kukapa sitä siviili autossa ja takavetosessa vielä käyttäisikään
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 6.8.2009 22:15
Kirjoittaja Jokari
Vasurilla hyvä sitoa nyppyihin, ei sitä muuhun tarvi eikä ladan polkimilla paljon muutenkaan vasurilla jarrutella

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 6.8.2009 22:19
Kirjoittaja START
mut eihän se hyppää jos sitoo
ja jos taas asiaan...
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 7.8.2009 15:35
Kirjoittaja ralli lada
LouRaider kirjoitti:Vähän ohi mutta kun turbottamisesta puhutaan ni, mitens toimii tuo jarrutehostin kun sinne menee ylipainetta vaikka 1 barin verran?

Kannattaisko hankkia jostaa kiisseli vehkeestä alipainepumppu?? Vaiko toimiiko paineella? Ei mitään hajua...
Juu tosiaan kannattaa takaiskuventtili laittaa, että voi jarrulla sitoa vaikka kumia polttaessa.
Tuossa omassa 99Turbossa ei sitä ole ja jarruja ei käytännössä voi lämmittää kaasua vasten kun tehostin painaa vastaan.
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 21.8.2009 14:43
Kirjoittaja Jeba
Mitenkä toi -89 2107 1300cc kone kestäs vakio sisuskaluilla ahtamisen? Jos kokeilis ~0,5 ahdoilla? Mikä kaasutin ois hyvä, kun vakiolla ei maha toimia? Entäs toi vakio sytytys pelaako se? Kone on kuin uus ja ajettukkin vain n.100 000km.
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 24.8.2009 13:06
Kirjoittaja ralli lada
Lueppa vaikka tämä topic kokonaan läpi.
Kyllä ne vakio sisuskalut jonkin aikaa kestää jos säädöt on kohdillaan, kyllä se kone jossain vaiheessa hajoaa kuitenkin.