Sivu 39/56

Lähetetty: 26.12.2005 13:03
Kirjoittaja Kimmo86
Jokari_ kirjoitti:
Lahna kirjoitti:
Jokari_ kirjoitti: 163 200.
Eli tehtaan rasvoissa!
Miten sen ny ottaa :D


No onhan siinä ainakin paremmat pellit kun tossa mun 3 vuotta uudemmassa asteekissa :wink: :(

Lähetetty: 26.12.2005 13:06
Kirjoittaja Jokari
Kimmo86 kirjoitti:
Jokari_ kirjoitti:
Lahna kirjoitti: Eli tehtaan rasvoissa!
Miten sen ny ottaa :D


No onhan siinä ainakin paremmat pellit kun tossa mun 3 vuotta uudemmassa asteekissa :wink: :(
Ei ainakaan oikeessa etulokarissa :wink:

Vasen helma näyttää kukkivan keskeltä, vaikka hioin sen kokonaan puhtaalle pellille todella tarkkaan ja päälle vetelin ferrexiä ja kiveniskumassaa. Laitoin siihen ensiavuksi vähän kotelosuojaa päälle...toivottavasti vähän hidastais.

Lähetetty: 30.12.2005 0:35
Kirjoittaja Jokari
Ei voi muuta sanoa kuin että HUHHUH :mrgreen:

Nyt on ketju ja laahaimet vaihdettu. Ei siinä kestänytkään kuin 3 päivää. Aivan törkeän paljon tuli takaiskuja, ja säätää& sovitella sai aivan riittämiin. Että ei ihan pikku rojekti ollutkaan.

kautta profeetan parran että sen kampiakselin mutterin kanssa tapeltiin. Ei lähteny auki edes starttia vastaan vääntämällä. Haettiin sitten sopivaa neliöprofiilipalkkia vääntövarreksi tollasesta pikkufirmasta, ja omistaja ties kertoa että työntäkää vaikka 2&3 pyttyihin puolisen metriä narua, jotta saa koneen pysymään pyörähtämättä. Ja hallelujaa, 1,2 m pitkällä varrella kun kaksi äijää väänsi täysiä niin johan lähti :mrgreen:

Kuva

Ja mitä voi sanoa noiden makaroonimaan laahaimista...ei voi puhua edes laadusta. Kannen puoleisen laahaimen korvat olivat tommoisen 45° vinossa ja jotenkin aivan viturallaan.
Toisen puolen kiristimen kiinnitysreikä oli aivan vituilleen tehty, sen olisi pitänyt olla pyöreä, niin se olikin ovaalin muotoon prässätty! No tietäähän sen että ei siitä pultti mene läpi. Joten ei muuta kuin tunnin verran viilailua jotta sai pultista vähän ainetta pois ja sen sopimaan.

Oli kyllä korkea aika vaihtaa nuo laahaimet.

Kuva

Oikealla puolella kannen laahain...kolmessa osassa! Siellä ne palikat olivat kilisseet irtonaisena ainakin ~2000 km, ihme etteivät menny ketjun väliin...olis matkanteko loppunu aika rusahtaen :roll:

Ei ollu osien kokoonpanokaan ihan kivutonta...mutkia oli matkassa ihan tarpeeksi. Valmista kuitenkin tuli, ainakin melkein :wink:
Ei suostunu lata lähtemään millään käyntiin. Ja akkukin sökähti muutaman vedon jälkeen. Ei muuta kuin kilvettömästä latasta akku ja taas sahailemaan, ei mitään eloa. Putken päästä tulleiden ketunhäntien perusteella hiffasin että vikahan on sytkässä. Ja kas vain, ei ollu kuin kierroksen verran sytkä väärässä :mrgreen:

Sytkä kohdilleen ja lassehan hörähti tulille. Aikas paljon hiljeni kone, ei kilise enää. Ketjusta lähtee ihan normaali hiljanen pyörimisääni, ei muuta. Venakoneisto pitää sen isoimman metelin, no onhan ne jo elämää nähnykkin.

No pääasia että lata tuli kuntoon. Toivottavasti tällä saatiin muutama lisäkilometri laapotille :wink:


Ei kyllä tee mieli rempata mitään ihan hetkeen :mrgreen:

Lähetetty: 30.12.2005 0:40
Kirjoittaja 'aatee'
hyvä et sait kuntoo ja hyvä ku vaihoit noi laahaimet.

Lähetetty: 30.12.2005 0:53
Kirjoittaja Kimmo86
No eihän se nyt niiiiin paha homma ollutkaan..:D

Lähetetty: 30.12.2005 0:54
Kirjoittaja Jokari
Kimmo86 kirjoitti:No eihän se nyt niiiiin paha homma ollutkaan..:D
Kyllä se vaan oli. Mutta tulipahan tehtyä :lol:

Kyllä muuten hyökkää lata nyt käsittämättömän ärhäkästi...en tiedä oliko katkojan kärkivälin säädöllä osuutta asiaan :D

Lähetetty: 30.12.2005 1:09
Kirjoittaja Kimmo86
Jokari_ kirjoitti: Kyllä muuten hyökkää lata nyt käsittämättömän ärhäkästi...en tiedä oliko katkojan kärkivälin säädöllä osuutta asiaan :D


Mä huomasin kanssa että tuli ainakin 10 heppaa lisää kun väänti kaasupolkimen suoraksi ettei se kahnaa enää mattoon kiinni :lol:

Lähetetty: 30.12.2005 8:19
Kirjoittaja ,_,/ukka
Muutaahan se venähtänyt ketju vähän venttiilin ajoituksia pieleen. Ennen, ku laiskoja olivat, pistivät nokka-akselin ajoituksen yhden hampaan aikaisemmalle, sai saman tehon nousun ilman että tarvi alkaa jakopääremontiin.

,_,/ukka

Lähetetty: 30.12.2005 17:01
Kirjoittaja Lada-Jussi
mun orkkisklassikko 2107 sai sitten tänään leiman, kyllä se nyt lämmitti mieltä kun muutaman päivän ähertäminen 20 asteen pakkasessa tuotti toivottua tulosta. nyt pitäis sitten alottaa kaikki muu korjaaminen ja huolto... :(

Lähetetty: 30.12.2005 17:08
Kirjoittaja Nonnis
Lada-Jussi kirjoitti:mun orkkisklassikko 2107 sai sitten tänään leiman, kyllä se nyt lämmitti mieltä kun muutaman päivän ähertäminen 20 asteen pakkasessa tuotti toivottua tulosta. nyt pitäis sitten alottaa kaikki muu korjaaminen ja huolto... :(
Hassua että siellä Leppäkoskella on kylmempää kuin muualla Etelä-Suomessa.

Lähetetty: 30.12.2005 17:11
Kirjoittaja Lada-Jussi
Nonnis kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:mun orkkisklassikko 2107 sai sitten tänään leiman, kyllä se nyt lämmitti mieltä kun muutaman päivän ähertäminen 20 asteen pakkasessa tuotti toivottua tulosta. nyt pitäis sitten alottaa kaikki muu korjaaminen ja huolto... :(
Hassua että siellä Leppäkoskella on kylmempää kuin muualla Etelä-Suomessa.
no mä ny pyöristin viiden asteen tarkkuudella. kyllä täällä oli yli 15 astetta parhaimmillaan noina pakkaspäivinä, et sää ole näitä etelän kelejä nähnyt muuta ku telkkarissa ja ei ne siellä kovin tarkkaa kerro kyläkohtaisia lämpötiloja :!:

Lähetetty: 30.12.2005 17:11
Kirjoittaja Jokari
Nonnis kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:mun orkkisklassikko 2107 sai sitten tänään leiman, kyllä se nyt lämmitti mieltä kun muutaman päivän ähertäminen 20 asteen pakkasessa tuotti toivottua tulosta. nyt pitäis sitten alottaa kaikki muu korjaaminen ja huolto... :(
Hassua että siellä Leppäkoskella on kylmempää kuin muualla Etelä-Suomessa.
Ladafarmin päästöt ovat jäädyttäneet ilmakehän :wink:

Lähetetty: 30.12.2005 17:45
Kirjoittaja pressa
lada-farmilta ei pääse ilmakehään mitään otsoonia tuhoavia saasteita eli aurinko ei lämmitä siellä kuten muualla saastuneessa maailmassa

Lähetetty: 30.12.2005 17:48
Kirjoittaja Kimmo86
pressa kirjoitti:lada-farmilta ei pääse ilmakehään mitään otsoonia tuhoavia saasteita eli aurinko ei lämmitä siellä kuten muualla saastuneessa maailmassa


Taikka sitten Ladoista tulee niin paljon nokea että se pimentää auringon ja farmilla on aina jonkunlainen jääkausi (buahhahhaa :lol: )

Lähetetty: 30.12.2005 20:53
Kirjoittaja Jokari
Kyllä muuten lähteeki Lada taas tosi huonosti käyntiin kylmänä, kun rempan yhteydessä jakaja oli poissa ja vanhat mitkä-lie-toimivat sytkäennakot muuttuivat. Tosta sytkäennakon vaikutuksesta kylmäkäynnistyvyyteen oli jotain keskustelua Nopeissa, mutta näkyy sekin jo hävinneen

Eli kuitenkin se perinteinen vika; avaimesta kun kääntää niin lähtee heti käyntiin mutta sammuu parin sekunnin päästä. Ja sitten taas saa sahailla niin helvetisti. Mihinkähän suuntaan tuota sytkää taas kääntelis, ennenkin oli tuo 5 astetta mutta sitä tuli käänneltyä niin paljon että tipuin jo kärryiltä :lol:

Kaasuvivustossakin on joku bugi, kun pari kertaa ladalla lähtiessä oon ihmetellyt että mitäs v....a kun kaasupoljin ei liiku mihinkään, kurkkaus konetilaan ja kas vain, vivusto on nyrjähtänyt yli siitä venttiilikopan kiinnikkeen kohdilta. Vähän vääntöä ja taas toimii. Täytyykin kattoa millä tuon nyrjähtämisen sais estettyä, ei oo kovin kivaa ropeltaa pellin alla julkisilla paikoilla :wink: