Takavetoisesta lisäkokemuksia

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

No mää esittelin teorian, jonka mukaan kylmä kone imasee kaasarin tyhjäksi ennen ku bensapumppu ehtii pumpata uutta soppaa sinne. Tämän voi kokeilla siten, että pumppaa ennen kylmäkäynnistystä pumpun käsivivulla muutamia kertoja. Jos ongelma katoaa, niin vika on juuri tuo että kohokammiosta haihtuu bensaa ku kuuma kone sammutuksen jälkeen hohkaa siihen lämpöä. Joissakin Ladoissa on kai iso bakeliitti tiiviste estämässä kaasarin lämpenemistä?
Ite säätelin syttyennakon tyhjäkäynnillä tuohon 10asteen korville. Ohjehhan on 5-7, mutta mulla toimii paremmin tuo 10astetta.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Kävin tuossa pakkkasella kruisailemassa pojan AXTEC Ladalla.Kylmäkäynnistys toimi hyvin.Ennen koneen lämenemistä veto oli vaisua ja hieman nykivää.Kun tankkasin auton niin ihmettelin etteikö pistoolia saa työnnetyksi tankkiin ollenkaan.Täyttöputkessa oleva läppä oli jäätynyt kiinni asentoon.Sain sen kuitenkin pistoolilla törkkimällä auki.Korkkia avatessa alipaine oli aika suuri äänestä päätellen.Tuli vain mieleen että olikohan tankissa kosteutta.Nuorilla kun on tapana ajella lähes tankki tyhjänä kalliin bensan takia ja näin kylmät tankin senämät tiivistävät kosteuden jääksi.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Mjaah, nyt näytti sitten latan lämppärin hana viimein heittäneen työsopimuksen nurkkaan. Vaikka hana on ihan kiinni niin oli aika tuskaset oltavat tuolla rällätessä :D Ei sentäs ihan kuuminta ilmaa höngi vaikka on kiinni.
Hanassa onkin pitkään ollut ihan on/off toiminta, joten ei mikään ihme jos viimein levisi. Pitää kattella tuleeko tuon kanssa toimeen...todennäköisesti ei :oops:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Kylmäkäynnistykseen näyttäisi löytyvän lääke. Eräänä aamuna poljin ladaa kuin tulpatonta mopoa, ja sehän lähti käyntiin kertaakaan sammumatta. Saa nyt nähdä toimiiko mihin lämpötilaan asti tuokaan.

Koitahan Jokari säätää sitä hanaa manuaalisesti, josko se vaijeri olisi vain irti jommasta kummasta päästä. Hanan päällä saattaa olla myös ruuvi, jolla kääntövipu on lukittu hanan akseliin kiinni, tarkista ettei vipu pääse pyörimään tyhjää tuosta.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

destor kirjoitti: Koitahan Jokari säätää sitä hanaa manuaalisesti, josko se vaijeri olisi vain irti jommasta kummasta päästä. Hanan päällä saattaa olla myös ruuvi, jolla kääntövipu on lukittu hanan akseliin kiinni, tarkista ettei vipu pääse pyörimään tyhjää tuosta.
Nuo viat tulikin jo eliminoitua :lol: Hana toimii just niinkuin ennenkin, ainoa vaan että hyttiin pukkaa kuumaa tai helvetin kuumaa ilmaa.

Ladassahan oli muutamia kuukausia sitten hajonnut vaijerinpidike sieltä yläpäästä, jonka korjasin menestyksekkäästi rautalangalla. Hana liikkuu nyttekin laidasta laitaan OK, mutta ei vaan oikein säädy...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

ihan p:stä noi takatuupparit, alle 1000 km:n aikana on jo kaksi sisärenkaallista rengasta mennyt rikki, onneksi samaroissa on tubelekset ne kestää. orkkis vanteen keskiökuppi oli vielä jotenkin jymähtänyt kiinni eikä vararengasta meinannut saada paikalleen. yhden renkaan vaihtoon meni kahdelta mieheltä noin puoli tuntia.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Lada-Jussi kirjoitti:ihan p:stä noi takatuupparit, alle 1000 km:n aikana on jo kaksi sisärenkaallista rengasta mennyt rikki, onneksi samaroissa on tubelekset ne kestää. orkkis vanteen keskiökuppi oli vielä jotenkin jymähtänyt kiinni eikä vararengasta meinannut saada paikalleen. yhden renkaan vaihtoon meni kahdelta mieheltä noin puoli tuntia.
Nuo keskiökupit on woihan wanha wihtahousu, vaikkakin ovat komeita. Ne on jotenkin liian isojakin, etteivät edes mene useimpiin orkkisvanteisiin, miksi ihmeessä? :shock:

Ja sitten kun viime talvena edestä puhkesi kumi, niin tietty kuppi jäi jumiin navan päälle ja vararenkaassa on tietty pienempi reikä. Meinattiin jäädä sittarin pihalle sillon kun ei ollut oikein muuta kuin rengasavain.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Keskiökupit pitää olla! Hommasin just uudet, kesävanteille.. 8)
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kimmo86 kirjoitti:Keskiökupit pitää olla! Hommasin just uudet, kesävanteille.. 8)
Valkoiset vanteet ja muuta et tartte 8)
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
mikko853
Viestit: 2659
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Kimmo86 kirjoitti:Keskiökupit pitää olla! Hommasin just uudet, kesävanteille.. 8)
Mistäköhän löytäis uudet keskiöt noihin Ladan aluihin, kun nuo tuosta kunnostaa kunhan jaksaa, ni ei kehtais tuommosia rujon näkösiä keskiöitä enää laittaa ;)

http://koti.mbnet.fi/mikko853/Kuvat/Lada/DSCN0714.JPG

Tuommoset siis.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

mikko853 kirjoitti:
Kimmo86 kirjoitti:Keskiökupit pitää olla! Hommasin just uudet, kesävanteille.. 8)
Mistäköhän löytäis uudet keskiöt noihin Ladan aluihin, kun nuo tuosta kunnostaa kunhan jaksaa, ni ei kehtais tuommosia rujon näkösiä keskiöitä enää laittaa ;)

http://koti.mbnet.fi/mikko853/Kuvat/Lada/DSCN0714.JPG

Tuommoset siis.
Nuohan on just tyylikkäät, ei jää auton merkki epäselväksi :wink:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Jokari_ kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:ihan p:stä noi takatuupparit, alle 1000 km:n aikana on jo kaksi sisärenkaallista rengasta mennyt rikki, onneksi samaroissa on tubelekset ne kestää. orkkis vanteen keskiökuppi oli vielä jotenkin jymähtänyt kiinni eikä vararengasta meinannut saada paikalleen. yhden renkaan vaihtoon meni kahdelta mieheltä noin puoli tuntia.
Nuo keskiökupit on woihan wanha wihtahousu, vaikkakin ovat komeita. Ne on jotenkin liian isojakin, etteivät edes mene useimpiin orkkisvanteisiin, miksi ihmeessä? :shock:

Ja sitten kun viime talvena edestä puhkesi kumi, niin tietty kuppi jäi jumiin navan päälle ja vararenkaassa on tietty pienempi reikä. Meinattiin jäädä sittarin pihalle sillon kun ei ollut oikein muuta kuin rengasavain.
joo just näin, tarvii olla kanttilampun vanteet että mahtuu keskiökuppi, mut toi hämää miksi toisella puolella kuppi on jumittunut siihen etunapaan kiinni?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Lada-Jussi kirjoitti:
Jokari_ kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:ihan p:stä noi takatuupparit, alle 1000 km:n aikana on jo kaksi sisärenkaallista rengasta mennyt rikki, onneksi samaroissa on tubelekset ne kestää. orkkis vanteen keskiökuppi oli vielä jotenkin jymähtänyt kiinni eikä vararengasta meinannut saada paikalleen. yhden renkaan vaihtoon meni kahdelta mieheltä noin puoli tuntia.
Nuo keskiökupit on woihan wanha wihtahousu, vaikkakin ovat komeita. Ne on jotenkin liian isojakin, etteivät edes mene useimpiin orkkisvanteisiin, miksi ihmeessä? :shock:

Ja sitten kun viime talvena edestä puhkesi kumi, niin tietty kuppi jäi jumiin navan päälle ja vararenkaassa on tietty pienempi reikä. Meinattiin jäädä sittarin pihalle sillon kun ei ollut oikein muuta kuin rengasavain.
joo just näin, tarvii olla kanttilampun vanteet että mahtuu keskiökuppi, mut toi hämää miksi toisella puolella kuppi on jumittunut siihen etunapaan kiinni?
Siinähän on sen verran tiukka sovitus että ei ihme että jää jumiin. Nuo vielä tuppaavat mätänemään sisältä, niin jumitus on taattu :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Jokari_ kirjoitti: Siinähän on sen verran tiukka sovitus että ei ihme että jää jumiin. Nuo vielä tuppaavat mätänemään sisältä, niin jumitus on taattu :lol:


Täytynee laittaa kotelosuojaa noihin uusiin niin pysyvät hyvinä.. Ja kromivahaa päälle niin kiilto säilyy& häikäisee vastaantulijoita :wink:
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

Kimmo86 kirjoitti: Ja kromivahaa päälle niin kiilto säilyy& häikäisee vastaantulijoita :wink:
BlingBling :wink:
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Vastaa Viestiin