Sivu 40/56
Lähetetty: 30.12.2005 21:06
Kirjoittaja ,_,/ukka
No mää esittelin teorian, jonka mukaan kylmä kone imasee kaasarin tyhjäksi ennen ku bensapumppu ehtii pumpata uutta soppaa sinne. Tämän voi kokeilla siten, että pumppaa ennen kylmäkäynnistystä pumpun käsivivulla muutamia kertoja. Jos ongelma katoaa, niin vika on juuri tuo että kohokammiosta haihtuu bensaa ku kuuma kone sammutuksen jälkeen hohkaa siihen lämpöä. Joissakin Ladoissa on kai iso bakeliitti tiiviste estämässä kaasarin lämpenemistä?
Ite säätelin syttyennakon tyhjäkäynnillä tuohon 10asteen korville. Ohjehhan on 5-7, mutta mulla toimii paremmin tuo 10astetta.
,_,/ukka
Lähetetty: 31.12.2005 16:05
Kirjoittaja Jaska HKI
Kävin tuossa pakkkasella kruisailemassa pojan AXTEC Ladalla.Kylmäkäynnistys toimi hyvin.Ennen koneen lämenemistä veto oli vaisua ja hieman nykivää.Kun tankkasin auton niin ihmettelin etteikö pistoolia saa työnnetyksi tankkiin ollenkaan.Täyttöputkessa oleva läppä oli jäätynyt kiinni asentoon.Sain sen kuitenkin pistoolilla törkkimällä auki.Korkkia avatessa alipaine oli aika suuri äänestä päätellen.Tuli vain mieleen että olikohan tankissa kosteutta.Nuorilla kun on tapana ajella lähes tankki tyhjänä kalliin bensan takia ja näin kylmät tankin senämät tiivistävät kosteuden jääksi.
Lähetetty: 31.12.2005 19:39
Kirjoittaja Jokari
Mjaah, nyt näytti sitten latan lämppärin hana viimein heittäneen työsopimuksen nurkkaan. Vaikka hana on ihan kiinni niin oli aika tuskaset oltavat tuolla rällätessä

Ei sentäs ihan kuuminta ilmaa höngi vaikka on kiinni.
Hanassa onkin pitkään ollut ihan on/off toiminta, joten ei mikään ihme jos viimein levisi. Pitää kattella tuleeko tuon kanssa toimeen...
todennäköisesti ei 
Lähetetty: 31.12.2005 21:51
Kirjoittaja destor
Kylmäkäynnistykseen näyttäisi löytyvän lääke. Eräänä aamuna poljin ladaa kuin tulpatonta mopoa, ja sehän lähti käyntiin kertaakaan sammumatta. Saa nyt nähdä toimiiko mihin lämpötilaan asti tuokaan.
Koitahan Jokari säätää sitä hanaa manuaalisesti, josko se vaijeri olisi vain irti jommasta kummasta päästä. Hanan päällä saattaa olla myös ruuvi, jolla kääntövipu on lukittu hanan akseliin kiinni, tarkista ettei vipu pääse pyörimään tyhjää tuosta.
Lähetetty: 31.12.2005 21:55
Kirjoittaja Jokari
destor kirjoitti:
Koitahan Jokari säätää sitä hanaa manuaalisesti, josko se vaijeri olisi vain irti jommasta kummasta päästä. Hanan päällä saattaa olla myös ruuvi, jolla kääntövipu on lukittu hanan akseliin kiinni, tarkista ettei vipu pääse pyörimään tyhjää tuosta.
Nuo viat tulikin jo eliminoitua

Hana toimii just niinkuin ennenkin, ainoa vaan että hyttiin pukkaa kuumaa tai helvetin kuumaa ilmaa.
Ladassahan oli muutamia kuukausia sitten hajonnut vaijerinpidike sieltä yläpäästä, jonka korjasin menestyksekkäästi rautalangalla. Hana liikkuu nyttekin laidasta laitaan OK, mutta ei vaan oikein säädy...
Lähetetty: 1.1.2006 22:04
Kirjoittaja Lada-Jussi
ihan p:stä noi takatuupparit, alle 1000 km:n aikana on jo kaksi sisärenkaallista rengasta mennyt rikki, onneksi samaroissa on tubelekset ne kestää. orkkis vanteen keskiökuppi oli vielä jotenkin jymähtänyt kiinni eikä vararengasta meinannut saada paikalleen. yhden renkaan vaihtoon meni kahdelta mieheltä noin puoli tuntia.
Lähetetty: 1.1.2006 22:10
Kirjoittaja Jokari
Lada-Jussi kirjoitti:ihan p:stä noi takatuupparit, alle 1000 km:n aikana on jo kaksi sisärenkaallista rengasta mennyt rikki, onneksi samaroissa on tubelekset ne kestää. orkkis vanteen keskiökuppi oli vielä jotenkin jymähtänyt kiinni eikä vararengasta meinannut saada paikalleen. yhden renkaan vaihtoon meni kahdelta mieheltä noin puoli tuntia.
Nuo keskiökupit on woihan wanha wihtahousu, vaikkakin ovat komeita. Ne on jotenkin liian isojakin, etteivät edes mene useimpiin orkkisvanteisiin, miksi ihmeessä?
Ja sitten kun viime talvena edestä puhkesi kumi, niin tietty kuppi jäi jumiin navan päälle ja vararenkaassa on tietty pienempi reikä. Meinattiin jäädä sittarin pihalle sillon kun ei ollut oikein muuta kuin rengasavain.
Lähetetty: 1.1.2006 22:33
Kirjoittaja Kimmo86
Keskiökupit pitää olla! Hommasin just uudet, kesävanteille..

Lähetetty: 1.1.2006 22:35
Kirjoittaja Jokari
Kimmo86 kirjoitti:Keskiökupit pitää olla! Hommasin just uudet, kesävanteille..

Valkoiset vanteet ja muuta et tartte

Lähetetty: 1.1.2006 22:42
Kirjoittaja mikko853
Kimmo86 kirjoitti:Keskiökupit pitää olla! Hommasin just uudet, kesävanteille..

Mistäköhän löytäis uudet keskiöt noihin Ladan aluihin, kun nuo tuosta kunnostaa kunhan jaksaa, ni ei kehtais tuommosia rujon näkösiä keskiöitä enää laittaa
http://koti.mbnet.fi/mikko853/Kuvat/Lada/DSCN0714.JPG
Tuommoset siis.
Lähetetty: 1.1.2006 22:44
Kirjoittaja Jokari
mikko853 kirjoitti:Kimmo86 kirjoitti:Keskiökupit pitää olla! Hommasin just uudet, kesävanteille..

Mistäköhän löytäis uudet keskiöt noihin Ladan aluihin, kun nuo tuosta kunnostaa kunhan jaksaa, ni ei kehtais tuommosia rujon näkösiä keskiöitä enää laittaa
http://koti.mbnet.fi/mikko853/Kuvat/Lada/DSCN0714.JPG
Tuommoset siis.
Nuohan on just tyylikkäät, ei jää auton merkki epäselväksi

Lähetetty: 1.1.2006 22:47
Kirjoittaja Lada-Jussi
Jokari_ kirjoitti:Lada-Jussi kirjoitti:ihan p:stä noi takatuupparit, alle 1000 km:n aikana on jo kaksi sisärenkaallista rengasta mennyt rikki, onneksi samaroissa on tubelekset ne kestää. orkkis vanteen keskiökuppi oli vielä jotenkin jymähtänyt kiinni eikä vararengasta meinannut saada paikalleen. yhden renkaan vaihtoon meni kahdelta mieheltä noin puoli tuntia.
Nuo keskiökupit on woihan wanha wihtahousu, vaikkakin ovat komeita. Ne on jotenkin liian isojakin, etteivät edes mene useimpiin orkkisvanteisiin, miksi ihmeessä?
Ja sitten kun viime talvena edestä puhkesi kumi, niin tietty kuppi jäi jumiin navan päälle ja vararenkaassa on tietty pienempi reikä. Meinattiin jäädä sittarin pihalle sillon kun ei ollut oikein muuta kuin rengasavain.
joo just näin, tarvii olla kanttilampun vanteet että mahtuu keskiökuppi, mut toi hämää miksi toisella puolella kuppi on jumittunut siihen etunapaan kiinni?
Lähetetty: 1.1.2006 22:50
Kirjoittaja Jokari
Lada-Jussi kirjoitti:Jokari_ kirjoitti:Lada-Jussi kirjoitti:ihan p:stä noi takatuupparit, alle 1000 km:n aikana on jo kaksi sisärenkaallista rengasta mennyt rikki, onneksi samaroissa on tubelekset ne kestää. orkkis vanteen keskiökuppi oli vielä jotenkin jymähtänyt kiinni eikä vararengasta meinannut saada paikalleen. yhden renkaan vaihtoon meni kahdelta mieheltä noin puoli tuntia.
Nuo keskiökupit on woihan wanha wihtahousu, vaikkakin ovat komeita. Ne on jotenkin liian isojakin, etteivät edes mene useimpiin orkkisvanteisiin, miksi ihmeessä?
Ja sitten kun viime talvena edestä puhkesi kumi, niin tietty kuppi jäi jumiin navan päälle ja vararenkaassa on tietty pienempi reikä. Meinattiin jäädä sittarin pihalle sillon kun ei ollut oikein muuta kuin rengasavain.
joo just näin, tarvii olla kanttilampun vanteet että mahtuu keskiökuppi, mut toi hämää miksi toisella puolella kuppi on jumittunut siihen etunapaan kiinni?
Siinähän on sen verran tiukka sovitus että ei ihme että jää jumiin. Nuo vielä tuppaavat mätänemään sisältä, niin jumitus on taattu

Lähetetty: 1.1.2006 22:52
Kirjoittaja Kimmo86
Jokari_ kirjoitti:
Siinähän on sen verran tiukka sovitus että ei ihme että jää jumiin. Nuo vielä tuppaavat mätänemään sisältä, niin jumitus on taattu

Täytynee laittaa kotelosuojaa noihin uusiin niin pysyvät hyvinä.. Ja kromivahaa päälle niin kiilto säilyy& häikäisee vastaantulijoita

Lähetetty: 1.1.2006 22:53
Kirjoittaja RussianTUNER
Kimmo86 kirjoitti: Ja kromivahaa päälle niin kiilto säilyy& häikäisee vastaantulijoita

BlingBling
