Sivu 5/5

Re: Halpa virittäminen

Lähetetty: 16.12.2007 12:11
Kirjoittaja Mäntä
Kyselin vuosikatsastuksen yhteydessä katsastusmieheltä, 1700:sen koneen muutoskatsastuksesta nappikseen (-88).. Sanoi että tarvii sen maahantuojantodistuksen ja lisäksi jotain dokumenttia koneesta, koska auto on uudempi kuin -87... Esim. kopio sen auton rekisteriotteesta, josta moottori on tai olikohan se, että runkonumerokin riitti(?) Tällä pystytään tarkistamaan, että auto on ollut rekisterissä Suomessa, niin minä käsitin...

Eli hommasin aivan turhaan tuon 1700:sen koneen, kun sitä ei tuohon saa laitettua, kun ei ole mitään papereita koneesta :shock: Vanhempiin sen vissiin saisi laitettua ilman mitään kopioita rek.otteesta??

Kuka tietää jotain tästä asiasta, että uudemmissa kuin -87:ssa pitäisi olla koneesta jotain dokumenttia, kun sen muutoskatsastaa??

Re: Halpa virittäminen

Lähetetty: 16.12.2007 14:00
Kirjoittaja START
ei kai noissa vapareissa tarvii olla kattia kun vasta 91 vuodesta ylöspäin? en ole varma mutta näin olen ymmärtänyt
ja ei kai ne kato siitä otteesta muuta kuin tehot? ja ei kai se rekisteriote tarvi siitä autosta olla mistä se kone on otettu (mitä väliä sillä on mistä autosta kone on otettu jos vaan tehot ja kuutiotilavuus ei mene yli sallitun)
oma kohtaista kokemusta ei ole mutta näin olen ymmärtänyt

eikös ainoa mikä tässä ratkasee ole se että huoliiko katastusmies 1700i:n vertailu malliksi?

Re: Halpa virittäminen

Lähetetty: 16.12.2007 14:31
Kirjoittaja Aapo89
Pitää olla todistus mistä autosta kone on. Kait se on sitä varten että ei ole varastetusta autosta se moottori, mutta en tiiä miten ne sitten pystyy yhdistämään yhdistämään tietyn koneen oikeaan autoon.

Re: Halpa virittäminen

Lähetetty: 16.12.2007 19:32
Kirjoittaja jimi
Mäntä kirjoitti:Kyselin vuosikatsastuksen yhteydessä katsastusmieheltä, 1700:sen koneen muutoskatsastuksesta nappikseen (-88).. Sanoi että tarvii sen maahantuojantodistuksen ja lisäksi jotain dokumenttia koneesta, koska auto on uudempi kuin -87... Esim. kopio sen auton rekisteriotteesta, josta moottori on tai olikohan se, että runkonumerokin riitti(?) Tällä pystytään tarkistamaan, että auto on ollut rekisterissä Suomessa, niin minä käsitin...

Eli hommasin aivan turhaan tuon 1700:sen koneen, kun sitä ei tuohon saa laitettua, kun ei ole mitään papereita koneesta :shock: Vanhempiin sen vissiin saisi laitettua ilman mitään kopioita rek.otteesta??

Kuka tietää jotain tästä asiasta, että uudemmissa kuin -87:ssa pitäisi olla koneesta jotain dokumenttia, kun sen muutoskatsastaa??
Pitää pystyä selvittämään täyttääkö "uusi" moottori kyseisen auton käyttöönottoajankohdan päästötasovaatimukset, siis tässä tapauksessa 15/04. Eli käytännössä maahantuojalta selvitys milloin moottori on valmistettu tai sitten rekisteri- tai valmistenumero mistä autosta moottori on otettu.

Taitaa tietysti olla, että 1700:sia koneita ei ole edes valmistettu vielä vuonna -88, ainakaa Suomessa niitä ei silloin myyty, mutta jos ulkomailla. Tässä tapauksessa pitäisi riittää merkkiliikkeen todistus, ettei ko. konetta ole ollut saatavilla ennen vuotta -88.

Tietysti konehan on ollut vähäpäästöisessä autossa aiemmin, eli katalysaattorin kuoret pitää olla pakoputkessa vaikkakin päästöt mitataan ei-vähäpäästöisen koneen mukaan (CO<3.5% HC<600ppm O2<5.0%)

Re: Halpa virittäminen

Lähetetty: 16.12.2007 21:50
Kirjoittaja Mäntä
ps.. Ei tarvi olla kattia kysyin sitäkin silloin :)
Kiitos! Asia selvä 8)

Re: Halpa virittäminen

Lähetetty: 17.12.2007 9:33
Kirjoittaja jimi
Mäntä kirjoitti:ps.. Ei tarvi olla kattia kysyin sitäkin silloin :)
Kiitos! Asia selvä 8)
Jos löytyy todistus, että 15/04 täyttyy ilman katalysaattoria, muuten pitää olla katalysaattori (tai edes sen kuoret), asia on tarkistettu Akesta