On se hemmetin hyvä paketi ja alustakin käyttäyty nätisti kun käytiin mutkapätkää vetämässä "hiukan" kovempaa eilen. Isompi hormi vaan alle jotta kone saa paremmin hegittää
Kuka puhunut OHJUKSESTA , eihän toki mutta tehon lisääntyminen puolella tuntuu todellakin ja alusta kohdallaan ei keiku eikä vaapu 5 lovinen laatikko parantaa myöskin ja weber .... verrattuna edelliseen 1200 koneeseen mikä tosi nuhapumppu ..... ero todellakin melkoinen
Omalla 2104 1,5 en oo ajanu ku viisarin yli 140 ja tuntu että kohta tippuu jotain kyydistä. meno on aivan karmeaa kun koko auto tärisee ja vetelee minne sattuu. Saa tosissaan pitää ratista kiinni ja turha enää musiikkiakaan kuunella kun kne huutaa niin helvetin kovasti.
Mites alustan kanssa , varmaan vakio ........ siitä ero tuleekin itsellä bilstein ja mittari tapissa kun ajaan niin ei mitään vaikeuksia ....menee kuin juna tiellä
Jos vakioalusta on hyvässä kunnossa ja renkaat hyvät ja hyvin tasapainoitetut niin menee kyllä vakaasti lämä pohjassakin. Esim tuossa mun 1700i:ssä on alusta kunnossa, joten 140 km/h menee kuin tyhjää vain, senkun pitää ratista kiinni. 1500S:ssä on aika lerput iskarit, mutta renkaat hyvät....ei perhana kun pelottaa edes 140 lasissa, huojuu ja heittelee kun viimeistä päivää
Myös leveät ja matalaprofiiliset kumit tekevät ajosta ihan käsittämättömän vakaata ja täsmällistä. Kokeilkaahan joskus, yllätys on melkoinen...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Sedan Sammyn mittarissa huitoi tänään 150 km/h hirveesti ei enää olisi ollut varaa, mutta toisaalta Mersu Sprinter pakettiauto tuli samaa vauhtia ja mm. Volvo V40 ja Mersu C180 yms. meni vielä ohitse. Eikös pakut saa ajaa 100 km/h ja henkilöautot 120 km/h eli vähän mulla mittari valehtelee jos menin pakun kanssa samaa vauhtia.
Toisaalta tästä voidaan päätellä että ton Sedanin huippunopeuskin on jotain 120 km/h. käytännössä vaan kaikkia yhdistelmiä pääsi ohittamaan tai pappoja. jos mittarissa ei ole virhettä niin kaikkia ajaa tasasesti ylinopeutta moottoritiellä.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Lada-Jussi kirjoitti:jos mittarissa ei ole virhettä niin kaikkia ajaa tasasesti ylinopeutta moottoritiellä.
No kaikkihan motareilla ajaa ylinopeutta, paitsi yhdistelmät ja papparaiset! Ja maanteillä yleensäkin porukka painelee yli satasta missä vaan ( myös minä ) Tuskin tuo samaran mittari noin paljoa heittää.
Tänään koitin isolohkon huippuja, viisari hipaisi juuri ja juuri 160:n viivaa Kulku oli kyllä ihan vakaata, mutta siihen kohtaan loppu kuin veitsellä leikaten...
Isolohkolla pitää ajaa ihan eri tavalla kuin kaasarikoneisilla jos haluaa poistua ripeästi paikalta. Noin 4500 ylöspäin ei ole mitään mieltä vedättää koska kulku tuntuu hiipuvan ihan totaalisesti, vain meteli lisääntyy potenssiin 2. Sopiva kierrätys sinne 4,5-5 tonniin ja hyvät vaihdot, niillä se lähtee parhaiten. Kaasaripeli kyllä vetää kivasti yli 6 tonnin ja silti vielä liikahtaakin jotenkin...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Samaa en kyllä omassani kierrosten kanssa huomaa. Vetää tasaisesti rajoittimelle saakka. Sepellä ajelin toissa päivänä mittarin mukaan 160 km/h eikä kaasu ollut ihan pohjassa ja sedanin pitäisi tehtaan mukaan kulkea kovempaa kuin combi. Jokarilla tosin varmasti vaikuttaa rikkimäinen imuilmananturi kun boxi ajaa varaohjelmalla.
Niin tuosta taas sai vähän väärän kuvan, kyllähän tuo paukuttaa suht herkästi sinne 6000+ pintaan (rajottimeen en ole vetänyt), mutta tosiaan meno alkaa tuntumaan aika hengettömältä siinä 5 tonnin jälkeen...
Kaasu oli motarilla pohjassa varmaan puoli minuuttia ja tie tasainen, eikä enää kulkenut kovempaa.
Kerkeäähän niillä pienemmilläkin kierroksilla ihan hyvin... Ja soppaakin menee 10+ l/100km vaikka miten ajelee
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.