Minun mielestä aivan liian vähän populaa valvomassa yleistä järjestystä, kun rekisteröityjä käyttäjiä on tällä hetkellä 2251...Jokari_ kirjoitti:Moderaatoja ei oo, admineja nanno, ladamaster ja pressa.destor kirjoitti:Edelleen odotan vastausta, hallintorakenteesta on aina kiva tietää hieman pintaa syvemmältäkin.destor kirjoitti: Kertokaapa muuten ketkä täällä ovat admineja ja ketkä moderaattoreita?
pitäisikö meidänkin tiukentaa
-
Siis:
- Jotta valvotaan, on ensiksi määriteltävä, mikä on turhaa. Jonkun paskanjauhaminen on jonkun luovuutta; jonkun luovuus on paskanjauhantaa.
Jonkun asia on tyhjyyttä ja tyhjiä lauseita. Jos on turhaa kirjoittaa kommentteja asian vierestä, on allekirjoittanutkin blokattava pois täältä.
Siis miten joku voi määritellä mikä on sopivaa, vai onko demokraattisesti päätettävä mikä on sopivaa ja mikä ei. Ymmärrän yskän jos joku kirjoittaa vaan ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ; mutta näitä en ole juuri viime aikoina nähnyt.
- Mielenpahoittamisesta. Miten päin vaan tehdään joku ei pidä. Mielestäni "kovempi" juttu on ryhtyä poistamaan harmittomia viestejä kuin kestää viestien sisällön poukkoilu.
- En todellakaan kannata valvonnan lisäämistä vain valvonnan lisäämisen ilosta; siltä vähän vaikuttaa. Kannatan nykyistä liberaalia linjaa; vastuu on kirjoittajalla. Moderoinnin tiukentaminen johtaa aivan varmasti tämän forumin köyhtymiseen.
....miksi kaiken on oltava niin ASIALLISTA!
- Jotta valvotaan, on ensiksi määriteltävä, mikä on turhaa. Jonkun paskanjauhaminen on jonkun luovuutta; jonkun luovuus on paskanjauhantaa.
Jonkun asia on tyhjyyttä ja tyhjiä lauseita. Jos on turhaa kirjoittaa kommentteja asian vierestä, on allekirjoittanutkin blokattava pois täältä.
Siis miten joku voi määritellä mikä on sopivaa, vai onko demokraattisesti päätettävä mikä on sopivaa ja mikä ei. Ymmärrän yskän jos joku kirjoittaa vaan ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ; mutta näitä en ole juuri viime aikoina nähnyt.
- Mielenpahoittamisesta. Miten päin vaan tehdään joku ei pidä. Mielestäni "kovempi" juttu on ryhtyä poistamaan harmittomia viestejä kuin kestää viestien sisällön poukkoilu.
- En todellakaan kannata valvonnan lisäämistä vain valvonnan lisäämisen ilosta; siltä vähän vaikuttaa. Kannatan nykyistä liberaalia linjaa; vastuu on kirjoittajalla. Moderoinnin tiukentaminen johtaa aivan varmasti tämän forumin köyhtymiseen.
....miksi kaiken on oltava niin ASIALLISTA!
Oma kantani on se, että nykyisellään täällä esiintyvä asia on 99 prosenttisesti pelkkää puppua. Käydessäni sivustolla esimerkiksi kerran viikossa, on tuona aikana ilmaantuneiden viestien määrä valtavan suuri. Tuollaista "tietotulvaa" ei kukaan inhimillisyyden nimissä jaksa käsitellä. Onneksi suurin osa tiedosta on niin puutteellisesti otsikoitua, että mielenkiintoa ei edes synny. Kuitenkin tuosta häviävän pienestä loppuosastakin vain murto-osa on täysipainoista asiaa. Toisin oli laita vanhan palstan aikana. Olen listannut alle muutamia parannusehdotuksia (joista toivottavasti yksikään ei mene läpi)
1§ Pääsy palstalle vain kerhon jäsenille. Salasana luovutetaan ensimmäisen kerholehden mukana ja sen saa sen jälkeen itse vaihtaa, jos niin mielii.
2§ Ikärajaksi kerhoon liittymiselle vaaditaan täysi-ikäisyys eli 21 vuotta. Miehillä asepalvelus suoritettuna.
3§ Kerhon jäsenmaksuksi 100 eur/vuosi. Valtavalla rahamäärällä kerho ostaa könttähintaan mm. Konelan ylijäämävaraosia ja jakaa niitä jäsenilleen. Vuosikokoontumisessa tarjotaan lohta ja pehmeää leipää. Jäsenmaksulleen saa siis enemmän kuin täyden katteen, mutta se on kuitenkin omiaan eliminoimaan sen kerhoon kuuluvan kansanosan, jonka ainoana tehtävänä on riehua kokoontumisissa humalapäissä. He eivät koe saavansa sijoittamalleen sadalle eurolle vastinetta.
4§ Kokoontumisiin saa tulla ainoastaan sellaisella ajoneuvolla, jossa on joko alkuperäinen tai alkuperäistä vastaava maalipinta sekä puskurit ja roiskeläpät kiinnitettyinä.
Virallinen ohjeistukseni päättyi tähän. Epävirallisesti voisin vielä todeta muutaman mieltäni vaivaavan seikan.
-Minua ei vähääkään kiinnosta, josko jonkin otsikon alla oleva keskustelu rönsyilee aihepiiristään ulos. Eikö se ainoastaan todista sen, että alkuperäinen leipäteksti oli niin puiseva, että siitä ei saada puserrettua enempää otsikonmukaista keskustelua aikaiseksi
-Olen toistuvasti muistuttanut oikeaoppisesta otsikoinnista, mutta ohjeeni ovat kaikuneet kuuroille korville. Muutkin valveutuneet tahot ovat samaa yrittäneet yhtälailla siinä epäonnistuen.
esim. http://ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic ... ikointi%2A
-Olen myös painottanut kielellisesti puhdasta kirjoitustapaa eli oikeinkirjoitussääntöjen noudattaminen olkoon jokaisella ohjenuorana. Kirjoittamisen ei milloinkaan tule tapahtua puhekielen omaisesti.
-Kirjoittamisen tulee olla sisältörikasta. Tähän tavoitteeseen ei voida päästä vain muutaman sanan mittaisilla kannanotoilla. Yleisilmeeltään tekstin on oltava toteavaa eikä suinkaan julistavaa tahi peräti rienaavaa eli panettelevaa.
-Niin kutsuttuja paiseita en ole milloinkaan käyttänyt enkä tule niitä koskaan käyttämäänkään sillä niiden käyttöä ei minulle opetettu kansakoulun äidinkielen tunneilla eikä niitä löydy Kiven, Lönnrotin tai Waltarin teosten sivuiltakaan. En kuitenkaan suosittele niiden käyttöä muillekaan.
1§ Pääsy palstalle vain kerhon jäsenille. Salasana luovutetaan ensimmäisen kerholehden mukana ja sen saa sen jälkeen itse vaihtaa, jos niin mielii.
2§ Ikärajaksi kerhoon liittymiselle vaaditaan täysi-ikäisyys eli 21 vuotta. Miehillä asepalvelus suoritettuna.
3§ Kerhon jäsenmaksuksi 100 eur/vuosi. Valtavalla rahamäärällä kerho ostaa könttähintaan mm. Konelan ylijäämävaraosia ja jakaa niitä jäsenilleen. Vuosikokoontumisessa tarjotaan lohta ja pehmeää leipää. Jäsenmaksulleen saa siis enemmän kuin täyden katteen, mutta se on kuitenkin omiaan eliminoimaan sen kerhoon kuuluvan kansanosan, jonka ainoana tehtävänä on riehua kokoontumisissa humalapäissä. He eivät koe saavansa sijoittamalleen sadalle eurolle vastinetta.
4§ Kokoontumisiin saa tulla ainoastaan sellaisella ajoneuvolla, jossa on joko alkuperäinen tai alkuperäistä vastaava maalipinta sekä puskurit ja roiskeläpät kiinnitettyinä.
Virallinen ohjeistukseni päättyi tähän. Epävirallisesti voisin vielä todeta muutaman mieltäni vaivaavan seikan.
-Minua ei vähääkään kiinnosta, josko jonkin otsikon alla oleva keskustelu rönsyilee aihepiiristään ulos. Eikö se ainoastaan todista sen, että alkuperäinen leipäteksti oli niin puiseva, että siitä ei saada puserrettua enempää otsikonmukaista keskustelua aikaiseksi
-Olen toistuvasti muistuttanut oikeaoppisesta otsikoinnista, mutta ohjeeni ovat kaikuneet kuuroille korville. Muutkin valveutuneet tahot ovat samaa yrittäneet yhtälailla siinä epäonnistuen.
esim. http://ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic ... ikointi%2A
-Olen myös painottanut kielellisesti puhdasta kirjoitustapaa eli oikeinkirjoitussääntöjen noudattaminen olkoon jokaisella ohjenuorana. Kirjoittamisen ei milloinkaan tule tapahtua puhekielen omaisesti.
-Kirjoittamisen tulee olla sisältörikasta. Tähän tavoitteeseen ei voida päästä vain muutaman sanan mittaisilla kannanotoilla. Yleisilmeeltään tekstin on oltava toteavaa eikä suinkaan julistavaa tahi peräti rienaavaa eli panettelevaa.
-Niin kutsuttuja paiseita en ole milloinkaan käyttänyt enkä tule niitä koskaan käyttämäänkään sillä niiden käyttöä ei minulle opetettu kansakoulun äidinkielen tunneilla eikä niitä löydy Kiven, Lönnrotin tai Waltarin teosten sivuiltakaan. En kuitenkaan suosittele niiden käyttöä muillekaan.
Turhaa on ainakin tämä nykyisten adminien vastaväittely tässä moderointijupakassa. Käyttäjät haluavat muutosta asiaan, ja ainoat, ketä väittävät vastaan on adminit. Kuten Mikko_PKP sanoi, tällä menolla nykyiset aktiivikäyttäjät lakkaavat kirjoittamasta täällä foorumilla, koska on uskomattoman hattumaista kirjoittaa miljoona kertaa kysyttyjä asioita aina uudestaan ja uudestaan sekä pahasti valloilleen päässyt offtopikin viljely. Tänne pitäisi perustaa palsta nimeltään VAPAA SANA, jonne voi kirjoittaa sitten sitä turhaa paskanjauhamista.ladamaster kirjoitti: - Jotta valvotaan, on ensiksi määriteltävä, mikä on turhaa.
-
Voihan sitä vastailla. kun on nimi tullut esille...O.M kirjoitti:Turhaa on ainakin tämä nykyisten adminien vastaväittely tässä moderointijupakassa. Käyttäjät haluavat muutosta asiaan, ja ainoat, ketä väittävät vastaan on adminit.ladamaster kirjoitti: - Jotta valvotaan, on ensiksi määriteltävä, mikä on turhaa.
Muutoshalukkuudesta on äänestetty jo noin vuosi sitten
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... ght=#49194
-
Köyhtyminen = viestien väheneminenladamaster kirjoitti:Moderoinnin tiukentaminen johtaa aivan varmasti tämän forumin köyhtymiseen.

Pitäisikö kaiken olla kieli poskella kirjoitettua?? esim. Viritysohjeiden antaminen Viritys ja Modifiointi palstalla: "Joo, laita männänpalautusjouset autoon, he he he"ladamaster kirjoitti:....miksi kaiken on oltava niin ASIALLISTA!
pressa ja ladamaster voisi lukea tämän Mikko_PKP:n kirjoituksen ajatuksen kanssa. Se on nimittäin täyttä asiaa.Mikko_PKP kirjoitti:Mielestäni on omituinen linjaus, että moderointivalta on pakko olla samalla taholla kuin päätäntävalta kerhossa. Viimeksi kokouksessa otin asiaa esiin, ja siihen suhtauduttiin kovin henkilökohtaisesti. Johtoportaalla on varmasti kerhon kannalta parempaa ja kehittävämpääkin tekemistä kuin heilua täällä viestejä paikasta toiseen sohimassa - ja samalla nykyinen ohjauksen taso ei ole riittävä. Täältä foorumilta löytyy runsaasti käyttäjiä, joista tulisi oivia moderaattoreita, enkä nyt todellakaan puhu itsestäni.
No joo, mäkin sitten aukaisen sanaisen arkkuni. Vielä viimeksi kun asiasta keskusteltiin, kannatin vapaan moderoinnin linjaa. Palstan viimeaikaisen kehityksen johdosta olen muuttanut kantaani. En nyt haluaisi teinejä mollata enkä ketään muitakaan, mutta pitäs sitä jotain itsesensuuria olla mitä aiheita täällä alottaa ja mitä aiheisiin höpöttää. Varsinkin äänestyksiä keksitään ihan lämpimikseen (olen varmaan itekin syyllistynyt siihen). Ja joitain topicceja käytetään jutusteluun, jonka nää kaverukset vois hoitaa irkissä tai puhelimessa.
Omaksi osiokseen voisi laittaa projektipäiväkirjat, sillä niitä löytyy sekä kokemuksia osastolta että viriviripuolelta, riippuen kuinka viriviriksi kirjoittaja kokee projektinsa.
Sitä FAQ:ia olen aloittanut tekemään, mutta siinä on toistaiseksi vaan pari otsikkoa
Ja samaa mieltä Mikon kanssa, että moderaattorien olisi hyvä olla joitain muita kuin kerhon ylin, ikiaikainen johto
.
Omaksi osiokseen voisi laittaa projektipäiväkirjat, sillä niitä löytyy sekä kokemuksia osastolta että viriviripuolelta, riippuen kuinka viriviriksi kirjoittaja kokee projektinsa.
Sitä FAQ:ia olen aloittanut tekemään, mutta siinä on toistaiseksi vaan pari otsikkoa

Ja samaa mieltä Mikon kanssa, että moderaattorien olisi hyvä olla joitain muita kuin kerhon ylin, ikiaikainen johto

Reippaina käymme rekkain alle 

No muutama aikuista, vähintään 2 vuotta ollut foorumissaNonnis kirjoitti: Ja samaa mieltä Mikon kanssa, että moderaattorien olisi hyvä olla joitain muita kuin kerhon ylin, ikiaikainen johto.
ja kuuluu kerhoon.
Hakemus jollekkin...
Tai nykyiset adminit voivat kysyä semmoisilta, joitten katsoo mahdollisesti sopivan hommaan.
Ei kai muutama uusi mode pahaa tekisi, eikä vanhojen tarvii, eikä saakkaan poistua

Hyvä että joku tekee jotain.Nonnis kirjoitti:Sitä FAQ:ia olen aloittanut tekemään, mutta siinä on toistaiseksi vaan pari otsikkoa![]()
Ja niitä ehkä tarvittaisiin hieman useampi jotta mitään hyötyä saavutettaisiin.Nonnis kirjoitti:Ja samaa mieltä Mikon kanssa, että moderaattorien olisi hyvä olla joitain muita kuin kerhon ylin, ikiaikainen johto.
Mielestäni MUUT osion juttuihin (sekalaista, äänestykset yms) ei tarvitse niinkään kiinnittää huomita, ne kun ovat sitä offtopiccia ja perus jutun heittoa.
.
- Lada-Jussi
joo noi sekalaiset aiheet on lähinnä hömppää, eikä sinne tulisi laittaa mitään Lada-asiaa, yleinen Ladaan liittyvä asia tulisi yleisiin ja sitä olisi hyvä pitää järjestyksessä, äänestyksissä sinänsä on ihan asiaakin, vaikka kuka mitäkin asiana pitää, mutta mm. tuo käynnistämäni 1200L varustelu on sellainen ikuisuus kysymys jota tuolla äänestyksellä pyritään selvittämään.noose01 kirjoitti:Hyvä että joku tekee jotain.Nonnis kirjoitti:Sitä FAQ:ia olen aloittanut tekemään, mutta siinä on toistaiseksi vaan pari otsikkoa![]()
Mielestäni MUUT osion juttuihin (sekalaista, äänestykset yms) ei tarvitse niinkään kiinnittää huomita, ne kun ovat sitä offtopiccia ja perus jutun heittoa.
Toi FAQ on sellainen asia että sen tekemiseen voin antaa tukea tarvittaessa, sitä kannatan 100%, mutta joskus ite aloin miettii sellaisen koostamista, niin ongelmia oli. Lähinnä kun oikeaa vastausta kysymyksiin ei aina oikein löydy ja tähän mennessä on niin paljon materiaalia että asian sieltä poimiminen tuo tuskaa.
Oikeastaan tuota infoon alottamaani tekniset hakemistoa voisi käyttää pohjana. sinne olen omista tietolähteistäni koostanut vaihteisto, laturi ja vanne luettelot, sinne omaan kategoriaan voisi myös lisätä ladan pulttijaon. Mutta ongelma on siinäkin, että sieltä ei käydä katsomassa vaan kuitenkin ensin kysytään täältä. lisäksi on ongelmana että nettisivuja ei enää pääse päivittämään.

Kyllä täällä on ns. hyvä meininki, ei siinä mitään. Tuokin näytti kupsahtaneen tuo Cool-Car foorumi, vaikkei siellä niin tiukasti kai moderoitukaan. Hakua (datamining on nyt muotia suuressa maailmassakin) toivoisi tietysti käytettävän runsaammin, jotta samat asiat eivät pyörisi aina.
Ei mielestäni tarvitse paljoa säätää.
Ei mielestäni tarvitse paljoa säätää.
Tuo projektit osio olis muuten aika pätevä kuten nonnis tuolla jo ehdottelikin. Olis helpompi selailla että onko joku jo aikasemmin tehnyt vastaavaa projektia ja voisi jatkaa siihen samaan jos on itellä alkamassa vastaavanlainen projekti.
Moderointia nyt ei loppuseltaan mun mielestä tarviis alkaa enempiä lisäileen. Aika hyvä mun mielestä ollut kun on vähän vapaampaa tämä kirjoittelu. Ei varmaan ketään kiinnosta lähteä sellaiselle linjalle joka on tyyliin että kirjoittaessa saa joka kerta pelätä niskalaukausta jos vähänkään sanoo asian vierestä.
Noita pieniä muutoksiahan tuossa moderointi linjassa voisi olla että pahimmat offtopicismit otetaan pois ja kuten jo aikaisemminkin on puhuttu noista tyyliin "joo
" viestit poistettais muilta paitti huumori ja sekalaiset osastolta.
Tuo kun noissa viestiketjuissa kun joskus tulee että otsikkona on esim. joku männän koko ja siellä aletaan sitten jälkeen päin keskusteleen vaikka kissoista niin tuollaiset tulisi siirtää pois tuosta keskustelusta vaikka jonnekkin sekalaiset osioon oman otsakkeen alle tai poistaa kokonaan.
Voin myöntää että itelläkin menee joskus aika pahasti ohi aiheen. Kuten varmasti meillä kaikilla joskus. Mutta nyt vaikenen tästä aiheesta.
Moderointia nyt ei loppuseltaan mun mielestä tarviis alkaa enempiä lisäileen. Aika hyvä mun mielestä ollut kun on vähän vapaampaa tämä kirjoittelu. Ei varmaan ketään kiinnosta lähteä sellaiselle linjalle joka on tyyliin että kirjoittaessa saa joka kerta pelätä niskalaukausta jos vähänkään sanoo asian vierestä.
Noita pieniä muutoksiahan tuossa moderointi linjassa voisi olla että pahimmat offtopicismit otetaan pois ja kuten jo aikaisemminkin on puhuttu noista tyyliin "joo

Tuo kun noissa viestiketjuissa kun joskus tulee että otsikkona on esim. joku männän koko ja siellä aletaan sitten jälkeen päin keskusteleen vaikka kissoista niin tuollaiset tulisi siirtää pois tuosta keskustelusta vaikka jonnekkin sekalaiset osioon oman otsakkeen alle tai poistaa kokonaan.
Voin myöntää että itelläkin menee joskus aika pahasti ohi aiheen. Kuten varmasti meillä kaikilla joskus. Mutta nyt vaikenen tästä aiheesta.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05