Sivu 5/6

Re: VAZ 2103

Lähetetty: 19.6.2007 0:18
Kirjoittaja raul
Paivitysta aiheeseen... (kirjotan ilman skandeja koska ne tuntuu sotkevan tekstia... :? )
Kettu, kuviakin ois mutten saa niita puhelimesta koneelle...

Tassa pari paivaa olen nyt yrittänyt vetristella 2103:sta talviunilta. Autohan talvehti ulkosalla, valilla oli turvana pieni katos, lampimimmilla keleilla pressu, koko ajan oli autossa kosteudunpoistaja, joka toimi hyvin. Seisottaminen ei yleensa tee Ladoille hyvaa, se tuli taas huomattua - kytkin on taysin jumissa, pitaa alkaa tutkia miten se pistetaan kuntoon. Ainakaan sisustaan ei ollut valunut kytkinnesteita, sailiossa nestemaara normaali mutta todella likaisen varista. Vanhoja topikkeja aiheesta pitaa taas kaivella, mutta saa tahankin mielellaan laittaa vinkkeja kytkimen suhteen! :)

Eilen vaihdoin vetarin ja tanaan koneelle perushuoltoa, yritin kayntiinkin mutta melkein koko seisotuksen ajan laturissa ollut akku olikin kuiva... :( Jarrut toimivat hyvin mita siina rullatessa tuli kokeiltua, vastahan ne vuosi sitten remppasin :lol: Tietenkaan ei talven aikana pidetty vaihdetta silmassa eika seisontajarrua kytkettyna.

Tuossa viela tankkaus.comin linkit Zhigulin kulutuksesta viime kesalta. Viimeisen reilun kuukauden tankkaustiedot puuttuvat, kilsoja tais tulla yhteensa joku vajaa 3.000.

Kulutusdiagrammi
Tietosivu


jatkuu toivottavasti pian.... 8)

Re:

Lähetetty: 19.6.2007 9:23
Kirjoittaja ladamaster
markku kirjoitti:
lada-mies kirjoitti:Kyllä niitä Virossakin vielä on.
Etsivä löytää :D
Ja älkää unohtako latviaa liettuaa ........ sieltä saattaa löytyä vaikka miten pienellä valmistusnumerolla valmistettu 2101 :o
Latvia ja Liettua havainnoitu visuaalisesti keväällä pariinkin otteeseen. Ladoja näkee vähemmän kuin suomessa. Liettua on melkein tyhjä. Siellä ei varmaan -92 jälkeen ole paljon Ladoja myyty.
Mutta jos haluat käytetyn VW-konsernin auton 90-luvulta, suuntaa tuonne. Tuntuu, että siellä ne kaikki on. :D

Re: VAZ 2103

Lähetetty: 19.6.2007 17:52
Kirjoittaja samarai
Ainakin huomattava osa VW-konsernin Saksan kolariautoista löytyy Baltiasta. :)

Eiköhän se kytkin irtoa lämmetessään, vaihde päällä vaan starttailemaan ja ajelemaan.

Re: VAZ 2103

Lähetetty: 19.6.2007 18:34
Kirjoittaja raul
samarai kirjoitti:Eiköhän se kytkin irtoa lämmetessään, vaihde päällä vaan starttailemaan ja ajelemaan.
Jep, harmi etta akku oli kuiva, turha sita oli polkea ilman pyorivaa liiketta... :lol:

Tanaan olen yrittanyt huoltaa 1200S:n Ozonia ihan huoltosatsin kera, argh :evil: :oops: :lol:

Re: VAZ 2103

Lähetetty: 26.6.2007 23:24
Kirjoittaja njietro
Hei anteeks että häiritten sun topikkias mutta onko sulla kytkin jumissa kiinni vai auki?

Itellä talvehtimisen jälkeen nyt oli a) kytkimen se sylinteri jumissa ja b) kytkinasetelma jumissa. Nyt sain sylinterin toimiin ja neste kulkee ilmausruuville. Ilmauksen jälkeen poljin ei kuitenkaan mee pohjaan kun kytkin on jumissa eikä neste pääse mihinkään. Autoa vaihde päällä hinatessa laatikko pyörii mutta kone ei. Ehdotuksia miten saan kytkimen auki ja moottorilta laatikolle vedon toimimaan?

Auto ei oo käyntikuntonen sähköjen puutoksesta johtuen. Aattelin et jos kytkimen saa toimiin ni sit sähköjen kimppuun enemmälti..

Re: VAZ 2103

Lähetetty: 27.6.2007 0:29
Kirjoittaja Mara
^Siis palauttaako työsylinteri kuitenkin haarukan takaisin perusasentoon?
Mulla oli kerran vastaava vika ja se "korjaantui" sillä kun tarpeeksi monta kertaa kopautti jollain haarukan takasin ja polki kytkintä ja taas kopautti, jne kunnes herkistyi liikkumaan omineen.
Alkoi silloin olemaan työsylinteri jo niin lopussa, ettei aina palautunut takaisin.

Re: VAZ 2103

Lähetetty: 27.6.2007 17:22
Kirjoittaja njietro
Mara kirjoitti:^Siis palauttaako työsylinteri kuitenkin haarukan takaisin perusasentoon?
Mulla oli kerran vastaava vika ja se "korjaantui" sillä kun tarpeeksi monta kertaa kopautti jollain haarukan takasin ja polki kytkintä ja taas kopautti, jne kunnes herkistyi liikkumaan omineen.
Alkoi silloin olemaan työsylinteri jo niin lopussa, ettei aina palautunut takaisin.
Ei palauta...

Tulin just työpaikka ykkösestä ja pitäis mennä pian työpaikka kakkoseen ni saattaa jäädä tältä päivältä katsomatta toi.. Mut tarvii käydä kurkkaan huomenissa!

Re: VAZ 2103

Lähetetty: 16.7.2007 0:58
Kirjoittaja raul
Joo sortsi vaan unohdin vastailla tänne tyystin.

Haarukka liikkui ihan normaalin oloisesti sitten kun seuraavana päivänä aloin potkia pedaalia ihan kunnolla, kopautin pari kertaa sinne haarukan tienoille myös. Polkimen toiminnan normalisoiduttua yritin vaihteita sisään, ei mennyt. Kone sammuksissa vaihteet rusahtelivat nätisti, ilman kytkimenpainelua. Ota tästä nyt sitten selvää... Nostin perän ylös ja heitin väkisin vaihteita sisään kunnes kytkin alkoi ottamaan oikein. Tämäkään ei kuitenkaan vielä lopullisesti auttanut vaan pakkostartti vaihde päällä (vaikkakin kytkin pohjassa, kytkinkosketus oli siis, onneksi Ladan kone on vahva ;) ) ja muutaman sadan metrin ajo sai tekniikan vertymään. Hyvin on toiminut toistaiseksi, mittariin on kai joku 500 km ehditty jo kelata sittemmin. Kulutuksista kiinnostunneille, eka tankillinen tasan kympin, nyt kai jo vähän alle.

Tänään käytiin Jaska HKI:n luota noutamassa lahjoituksena saatu täydellinen takavedon työkalupussi, kiitos vielä siitä.

Re: VAZ 2103

Lähetetty: 19.7.2007 21:10
Kirjoittaja samarai
Sattu silmään aika samanlainen tsekkiyksilö, niin täytyy oikein laittaa linkki. Tekstistä ei tietysti ymmärrä mitään, mutta on aika hyvät kuvat. :wink:

http://moje.auto.cz/veselyt/lada.html

Re: VAZ 2103

Lähetetty: 19.7.2007 21:31
Kirjoittaja raul
No olipa nätti!! Kiitos linkistä...

Tosiaan pari vuotta Sipulia uudempi, mm. symbolit mittariston merkkivaloille. Pitääkin verrata tuota valmistenumeroa. Tupakansytytinkin näytti olevan, mutta pesunestesäiliö yhä pussimallinen...tuollaiset peilit kelpais mullekin ja konehuonekin pitäs saada yhtä siistiksi.

Re: VAZ 2103

Lähetetty: 20.7.2007 11:13
Kirjoittaja Lada-Jussi
raul kirjoitti: Tupakansytytinkin näytti olevan, mutta pesunestesäiliö yhä pussimallinen....
sytytin vakiovaruste 2103:ssa, pesunestepussi kotimarkkinamalleissa vakio ainakin 1980 asti, vientimalleissa eri versioita

Re: VAZ 2103

Lähetetty: 20.7.2007 13:09
Kirjoittaja raul
Lada-Jussi kirjoitti:sytytin vakiovaruste 2103:ssa
Mulla ei ole... eikä varmaankaan ole koskaan ollutkaan sillä keskikonsolimuovi on ehjä. Laitan kyllä sytyttimen siihen niin saa kaikenmaailman vempeleet toimimaan ;)

Re: VAZ 2103

Lähetetty: 20.7.2007 18:57
Kirjoittaja Lada-Jussi
raul kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:sytytin vakiovaruste 2103:ssa
Mulla ei ole... eikä varmaankaan ole koskaan ollutkaan sillä keskikonsolimuovi on ehjä. Laitan kyllä sytyttimen siihen niin saa kaikenmaailman vempeleet toimimaan ;)
täytyy olla sitten joku neekerimalli kyseessä tai jotain, mutta onhan noita varustevaihtoehtoja ollut kun ihan maailmanlaajuisesti katsotaan. Olisiko konsoli joskus vaihdettu ja siihen ei sitten olisikaan laitettu sytytintä?

Re: VAZ 2103

Lähetetty: 20.7.2007 19:33
Kirjoittaja AI
Ei munkaan 2103:ssa ollut reikää konsolissa tupakansytyttimelle vaan se oli jotenkin jälkiasennetun näköisesti siinä hyllyntapaisen keskellä.

Re: VAZ 2103

Lähetetty: 25.7.2007 15:14
Kirjoittaja samarai
Löytyi tollanen aika mallikas piirros 2103:sta:
http://img523.imageshack.us/my.php?imag ... 255rl1.jpg