lada-mies kirjoitti:Tänään kuuntelin koulussa koko päivän Nl:n kansallislaulua MP3-soittimesta
Osa kavereista piti vähän outona
Toisaalta,olenhan minä
Varmaan Lada-mieskin tietääkin, että NL:n hymnin sävelhän on nykyisin myös Venäjän federaation hymnin
sävel. Sanat ovat erilaiset - mutta saman henkilön käsialaa!
Aonin CCCP-vodkapullo on kyllä jo oikein tosi nostalgiaa..
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
lada-mies kirjoitti:Tänään kuuntelin koulussa koko päivän Nl:n kansallislaulua MP3-soittimesta
Osa kavereista piti vähän outona
Toisaalta,olenhan minä
Varmaan Lada-mieskin tietääkin, että NL:n hymnin sävelhän on nykyisin myös Venäjän federaation hymnin
sävel. Sanat ovat erilaiset - mutta saman henkilön käsialaa!
Aonin CCCP-vodkapullo on kyllä jo oikein tosi nostalgiaa..
Joo tiedänhän minä.
Tosin kuuntelin englannin kielistä versioo,koska siinä on helpompi laulaa mukana
Toi toinen tuote on Viron Ladaklubin sivulta kopsattu - 65W takalasin lämmitin Ladaan, jota kuulemma käytettiin aikoinaan enemmän Zazin etulasin lämmittämiseen.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Pitkään Suomen ja Viron välisen laivaliikenteen lippulaiva, MS Georg Ots komeassa kuvassa vielä vanhanvallan ajalta... en oo tietoinen missä toi kuva on otettu mut veikkaisin Eteläsatamaa ja Klippanin edustaa. Keula on Suomen ja NL:n välisen rauhan ja yhteiselon patsasta kohti .
se on osa Neuvostoliitosta.. - eikös se Juice näin
laulanut tosta laivasta Puolassa Stettinin telakalla tehty alus kuitenkin, ettei aivan siten vastaa originaali cccp-laatua.
Joo, aivan selvästi Klippani paistaa tosta keulan takaa. Kuva on otettu ilmeisesti siitä olympiaterminaalin läheiseltä parkkipaikalta
Jep ja jossain melko pohjosella jäämerellä myös ja Kanadassakin taisi käydä, mistä ne taannoiset jääkuvat olivat...
En meinannutkaan että nämä muutoin olisivatkaan olleet muuta kuin Varsovanliiton laatua, mutta näissä kuvissa laivoissa esiintyi vielä työläisvaltion symbolit, se tässä ideana
Eikös Tämä Georg Ots ole Suomessa rakennettu ja sai nimensä kun se aloitti liikenteen Helsingin ja Tallinan välillä 1967.Laivan alkuperäinen nimi oli muistaakseni "Wellamo".....se siitä neuvostolaadusta .Itse olen ollut rakentamassa sellaisia Ro-Ro laivoja kuten "Anatoli Vasiljev" ja "Smolensk".Anatoli Vasiljev osallistui Neuvostoliittolaisen "Yankee"ydinsukellusveneen pelastusoperaatioon pohjoisatlantilla vuonna 1986.Muistaakseni Anatoli Vailjevin eka keikka oli viedä 2300 Ladaa Kandan itärannikolle.Ro-Ro alukset oli varustettu 40 000kg:n peräporteilla niin niillä saattoi viedä esimerkiksi T-74 panssarivaunuja Kuubaan.
Asiasta toiseen.Juicen laulussa mainitsema"Apelsin" oli suosittu virolainen musikkiyhtye,yksi LP löytyy minultakin.Hyvin irtoaa pojilta Country-renkutukset "behind iron courtain"