Sivu 5/6
Lähetetty: 14.2.2007 19:20
Kirjoittaja dealer
Mersuissa oli ongelmia ruosteitten kanssa erityisesti W210 - korimallin kanssa, ja
pahoja ongelmia.
Olen esim. vaihtanut kolme vuotta vanhaan Mersuun etuapurungon puhkiruostumisen takia...
Muuten alustassa ei ole ruostekohtia paitsi etujousten yläkupit irtoilevat.
Ovet ja luukut ovat pahimmat paikat, takuu korvaa ainakin 8 ikävuoteen asti.
Fordilla on ollut myös ruostemurheita, liekö yhtä suuri ongelma.
Mondeo on hyvä auto ajaa mutta meteliä on liikaa.
Pari vuotta vanhan dieselMondeon kun käynnistää niin ei taatusti jää epäselväksi lähtikö vai ei ja millä polttoaineella kone toimii.
Focuskin on jollainlailla käteenkäypä mutta metakka ajossa on niin hirveä ettei voisi ajatellakaan käyttöautoksi, saati sitten Escort.

Lähetetty: 15.2.2007 1:18
Kirjoittaja samarai
Koirat haukkuu ja Fordin karavaani kulkee. Maailma tarvii esikuvia ja Ford on aina se ollut ja tulee olemaan - tämä on vain hyväksyttävä ja sen kanssa pystyttävä elämään vaikka se kuinka harmittaisi..

Lähetetty: 15.2.2007 9:15
Kirjoittaja Yogi
Kyllä fortti osaa jonkinlaisia autojakin tehdä. Ne vaan valmistetaan USAssa. Vähän sama asia kuin Chevy ja Daewoo. Kyllä se servolpletti osaa (tai on osannut) ihan autojakin tehdä, kunhan valmistaa ne kotimaassaan.
Hyi hemmetti, Fiat Albea ja Lada Kalina - Ladan hyvä puoli on vain siinä, että se on Lada.
Lähetetty: 18.2.2007 19:44
Kirjoittaja katastrofv
Mutta niin vaan otettiin vahinko takas viikon sisällä, kolmoisvoitto!
Ei näkynyt Ladoja tulosluettelossa

Lähetetty: 19.2.2007 5:07
Kirjoittaja samarai
Kolmoisvoitto ja kaksoisjohto MM-sarjassa, mahtava viikonloppu Fordilta ja Suomelta Norjassa, Latvalakin vielä viidentenä.

Toivottavasti Hirvosen voittokulku jatkuu.
Lähetetty: 20.2.2007 9:53
Kirjoittaja köhmä
No joo. Se on hyvä, että suomalaiset menestyy. Ainut, että ei taida nuissa autoissa olla alkuperäistä Fordia kuin kahvat ja merkkilogot sekä valot? Sen laadun tekee näissä vehkeissä ihan muut merkkiosat.
Lähetetty: 20.2.2007 10:21
Kirjoittaja Qulle
köhmä kirjoitti:No joo. Se on hyvä, että suomalaiset menestyy. Ainut, että ei taida nuissa autoissa olla alkuperäistä Fordia kuin kahvat ja merkkilogot sekä valot? Sen laadun tekee näissä vehkeissä ihan muut merkkiosat.
Niinpä... voortin laadun kyllä huomaa, kun katsoo vikatilastoja
...no onpahan ko. merkki sitten ainakin jossain kärjessä

Lähetetty: 20.2.2007 19:57
Kirjoittaja Jallu
jaahas täytyypä katsoa siskon -04 Tdci farkun ovien alaosiin ja muihin saumoihin, kun sen näkee seuraavaksi...sillon ajettu 230tkm ja merkkihuolloissa käynyt, mutta ei se sitä todista. Ajollensa ihan kohtalainen, moottori vääntää hyvin. Liikkeellelähtö kaasupetaaliin koskematta vaatii totuttelua, myöskin 6 pykälää eteenpäin. Mutta voorti mikä voorti, vaikka onkin yhteistyötä muitten merkkien kanssa, eli varuillansa saa olla. Menihän siittä muuten etujousikin poikki...

Lähetetty: 20.2.2007 21:36
Kirjoittaja samarai
Neljä kirjainta johon voit luottaa F.O.R.D.
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Anglia ... erkki=Ford
(hyvä video

)
Lähetetty: 25.2.2007 12:12
Kirjoittaja Toveri
Fordit on hyviä.
Meillä on ollut niitä jo neljä, eikä merkki heti vaihdu.
Nyt on ajossa -95 Mondeo farmari, 280 tkm ajettu ja Escort -98, 120 tkm ajettu. Molemmat pelaa moitteetta.
http://www.fordclub.fi
Lähetetty: 25.2.2007 15:57
Kirjoittaja Jaska HKI
Ei kai se riitä että auto on hyvä.Asiakkaankin pitää olla siihen tyyytyväinen.Ainakin Amerikan Ford alkaa olla konkurssikypsää kamaa...miksi valmistaa liikaa autoja joita kukaan ei halua ja myydä ne sitten puoleen hintaan tappiolla.Kyllä siinä rahat joskus loppuu

Lähetetty: 25.2.2007 21:42
Kirjoittaja Jome
Jaska HKI kirjoitti:Ladakuski on säästänyt uuden Ladan hinnan polttoainekustannuksissa ja vakuutuksissa.
Lada on toki halpa hankkia ja varaosiltaan edullinen, mutta polttoainetalous on mielestäni jotain ihan muuta jos reilu 1000kg painava 1,5 litranen auto viä matka-ajossa 9litraa ja seka-ajossa 10litraa sataselle niin se on paljon...kaks kertaa isommalla koneella oleva ford kuluttaa saman ja ajo-ominaisuudet ja muutenkin matkustusmukavuus on paljon paremmat kuin ladassa.
Ikinä en oo viä autoo ostanu velaks, eikä auto oo mulle mikään esine jolla nostan omaa egoa. Ei Ladassakaan mitään vikaa ole, nytkin mulla on lada jokapäiväsessä käytössä (kun gmc on seisonnassa kun en viitti sitä suolavellissä pilata) ja hyvin on pelannu...
Lähetetty: 26.2.2007 15:11
Kirjoittaja Jaska HKI
Enpä tarkoita tuota Saapamaassa suunniteltua muinaismuistoa vaan oikeaa Ladaa joka suunniteltiin Neuvostoliitossa ja jonka valmistus siirtyi Venäjän vallan aikaan.Niin uuno kuski ei juuri voi olla että saisi juuri yli 6,5litran keskikulutusta kuin kehä 1:n aamuruuhkassa.
Lähetetty: 26.2.2007 15:35
Kirjoittaja Jome
Jaska HKI kirjoitti:Enpä tarkoita tuota Saapamaassa suunniteltua muinaismuistoa vaan oikeaa Ladaa joka suunniteltiin Neuvostoliitossa ja jonka valmistus siirtyi Venäjän vallan aikaan.Niin uuno kuski ei juuri voi olla että saisi juuri yli 6,5litran keskikulutusta kuin kehä 1:n aamuruuhkassa.
Jos Ladalla pääset 6,5 litran keskikulutukseen niin herää kysymys, että paljonko sitä on hinattu? 110 kulutuksiin en sano mitään kun ei oo kokemusta, mutta kanttiladalla ei alle 8 litran keskikulutukseen pääse. Sinänsä mulle ihan sama, jokanen ostaa auton itselleen omien mieltymysten ja tarpeiden mukaan. Eikä omaa valintaansa tarvi sen kummemmin muille perustella.
Lähetetty: 27.2.2007 13:51
Kirjoittaja Toveri
Jos Ladalla pääset 6,5 litran keskikulutukseen niin herää kysymys, että paljonko sitä on hinattu? 110 kulutuksiin en sano mitään kun ei oo kokemusta, mutta kanttiladalla ei alle 8 litran keskikulutukseen pääse
Samaralla pääsee matka-ajossa alle 6,5. Sekalaisessa ajossa sekin vie enemmän, talvella meni n. 7,5 - 8 litraa. Takavedoista 1600SL kulki matka-ajossa viimeisen päälle nuukasti ajamalla 7,2 litralla. Pidin siitä tankkauksista kirjaa yli 100 tkm ajan ja keskikulutus oli 8,6. Suurin kulutuslukema talviajossa oli päälle 11.
Mondeo (-95 1,8 farmari) on matka-ajossa vienyt vähimmillään tasan 7 litraa. Ei ihan niin nuukasti ja nykyään perhe kyydissä. Viime tankkaus näillä pakkasilla kertoi lukemaksi 9,5. Siinä välissä mennään, keskiarvo jäänee hiukan päälle 8 litran.
Escortti (-98 1,6 HB) vie noin litran vähemmän.
Kun ottaa huomioon autojen painoeron ja erot suorituskyvyssä, voidaan kyllä todeta että Fordin koneet polttaa bensan tarkemmin.