Sivu 5/5

Re: "Ferrarin" turbotus-projekti

Lähetetty: 23.2.2008 6:18
Kirjoittaja pappa- igor
ladaani_ kirjoitti: kone- ja takapelti mattamustat.
vedä mustalla rrröpömassalla, tulee hieno röpelö ja valmiiks mattamusta :lol:

Re: "Ferrarin" turbotus-projekti

Lähetetty: 23.2.2008 9:28
Kirjoittaja ladaani_
Tarkoitus olis ettei tule massaa grammaakaan. Pohja maalataan myös jollain myrkky tökötillä.

Re: "Ferrarin" turbotus-projekti

Lähetetty: 23.2.2008 13:24
Kirjoittaja jiipee
pappa- igor kirjoitti:eikös niissä ahtimissa ole itsessään joku hammasvälitys tjms. ja sitten vielä remmipyörillä toinen välitys :?
Tuota tarkoitin sillä 1:3,5 väliytyksellä. Sitte vielä hihnapyörillä se 1/4 - 1/5 välityssuhde riippuen ahtimesta ja kuinka korkealle haluaa moottoria kierrättää.

Re: "Ferrarin" turbotus-projekti

Lähetetty: 23.2.2008 14:15
Kirjoittaja START
onhan se hyvä että jotkut tekee jotain erillaista mutta jos haluat järkevästi tehä niin laita vaan se normaali pakokaasuahdin. hyötysuhde on parempi se on yksinkertaisempi ja helpompi toteuttaa
mutta jos päädyt lopuksi kuitenkin siihen remmiin niin onnea vaan :D

Re: "Ferrarin" turbotus-projekti

Lähetetty: 1.3.2008 22:47
Kirjoittaja ladaani_
Tässä vaan kaikkea pyörii hullun mieles...mitenköhän onnistuis käytännössä jos laittaiskin tohon nappikseen vag-konsernin 1.6 td koneen? Lain mukaan onnistuu, otin jo selvää :D :D :D Helpotti asiaa kun toi mun kärry on leimattu 1600:lle koneelle. Tehojakin olis paperilla vähemmän tossa kiisselissä->60hv ja mulla lukee, jostain syystä, otteessa 82 hv vaikka leimattiin 1.6:n rekkariotteen kanssa. No kuiteskin, olis vaan semmonen pata tiedos aika edukkaasti. Silmälaakerille joutus varmaan tekeen pesän kampuraan jos ladan lootaa käyttäis. Ja vauhtipyörästä tulis mallia td:n kytkimelle ja ladan startille sopiva. Täytyykin jatkotutkia asiaa ja sovittaa ladan lootaa tommoseen koneeseen. Joutuu varmasti muokkaamaan aika paljon kytkinkoppaa. Palailen taas.

Re: "Ferrarin" turbotus-projekti

Lähetetty: 16.3.2008 19:27
Kirjoittaja ladaani_
No niin, kansi on koneistettavana ja audin männät myyty...Koneesta tulee ainakin näillä näkymin 1.3:nen ahdettu turbolla ja läppärungoilla sekä, ainakin ensin, megaruutalla. Kyllähän se Hestecci pyörii mielessä mutku se maksaa... Tarkotus olis ottaa 1.3 koneesta kaikki irti. Nokka HAP Racingiin ja venat "taas" Lautamäeltä. Muutama imupako laippa pitäis pistää tilaukseen kunhan saan aikaiseksi vaan. Jakajaton sytkä tulee myös eli mikäsenyton edis4 vai? Koitan saada kuvia galleriaan mahd. nopeesti, tuntuu taas vähän venyvän vaikka kuinka yrittää.

Re: "Ferrarin" turbotus-projekti

Lähetetty: 29.6.2008 16:51
Kirjoittaja ladaani_
Homma on edennyt siihen vaiheeseen että kansi on valmis noudettavaksi. Uudet Audin männät on myös hakemista vaille mutta ne onkin tällä kertaa 79,5mm eli 2.1 100 turbon. Turbo on tarkastettu ja toimivaksi havaittu budjetti peli. Löytyy 2 kpl megaruiskuja joista toinen joutaa jossain vaiheessa kiertoon. Kuvia tulee tänään (29.6.) lisää galleriaan. B.painesäädin mittarilla myös hommattu ja kaverilta saan kuulemma sopuhintaiset s2 audin suuttimet.

Tuplavakaaja eteen on kai pakko tehdä kun kaikki muutkin varteen otettavat virittäjät niin tekee...btw, sopiiko b-asconan etuiskarit ladaan ilman suurempia muutteluita?

Kunhan kansi on kotona, tulee lisää kuvia. Myös imu ja pakosarjan teosta. Mitenkäs isoa kaasuläppää olette käyttäneet noissa rakennelmissa? Joku 55-60mm ehkä? Edittiä vielä tuohon maaliskuussa kirjoitettuun: tulee sittenkin pitkäiskuisella akselilla.

Re: "Ferrarin" turbotus-projekti

Lähetetty: 30.6.2008 22:32
Kirjoittaja ladaani_
Nyt on kuvia galleriassa. Toinen mega on myytävänä hetken päästä kunhan on ensin toiminta tarkastettu.