Sivu 5/7

Re: Miten on teillä Nivat pelittäneet ja se kulutus?

Lähetetty: 31.3.2010 21:04
Kirjoittaja Hazka
Nyt hoksasin että kattoverhoilu roikkuu, ne poikkiraudat tuntuu väsähtäneen. Mistähän tinasta nuokin nykyään tehdään.

Re: Miten on teillä Nivat pelittäneet ja se kulutus?

Lähetetty: 19.4.2010 9:18
Kirjoittaja Hazka
nyt alkaa jo v*tuttaa. Pakosarja halkesi uudelleen, Takaa kuuluu pauketta, etupyöränlaakerit loppu. Ja kaiken huipuksi tänä aamuna kun lähdin töihin, niin alkoi lorinalla valua jäähdytinnestettä lattialle. S**TANA!!!!!!!! :evil:

Re: Miten on teillä Nivat pelittäneet ja se kulutus?

Lähetetty: 19.4.2010 17:59
Kirjoittaja Jokari
Mieti asian positiivista puolta; se on vain Lada. Seuraavan 150 tkm kun korjailet sitä ja tätä niin kyllä siitä kelpo peli tulee.

Re: Miten on teillä Nivat pelittäneet ja se kulutus?

Lähetetty: 19.4.2010 18:11
Kirjoittaja Jusu
Itse en kyllä todenperään odottaisi uuteen autoon tulevan parin vuoden aikana tuollaisia vikoja mitä tässäkin on jo ollut.
Hazka kirjoitti:Aika paskoja mahtaa olla nämä uudet nivat.
:idea:

Lada mikä Lada, niinhän se taisi olla sen Jaskan napakympinkin kanssa...

Re: Miten on teillä Nivat pelittäneet ja se kulutus?

Lähetetty: 19.4.2010 19:36
Kirjoittaja 1500i
Valitettavaa molemmissa tapauksissa :(

Re: Miten on teillä Nivat pelittäneet ja se kulutus?

Lähetetty: 19.4.2010 23:09
Kirjoittaja Lada-Jussi
mut eikös Hazka ja Jaska ole näitä tuuninkimiehiä, tuning on yleensä syy ennenaikaiseen kuolemaan

Re: Miten on teillä Nivat pelittäneet ja se kulutus?

Lähetetty: 19.4.2010 23:42
Kirjoittaja Jokari
Lada-Jussi kirjoitti:mut eikös Hazka ja Jaska ole näitä tuuninkimiehiä, tuning on yleensä syy ennenaikaiseen kuolemaan
Nämä perustelut ontuvat.

Re: Miten on teillä Nivat pelittäneet ja se kulutus?

Lähetetty: 20.4.2010 15:24
Kirjoittaja Hazka
Empä ole kattoverhoilua, lämppärinhanaa, pakosarjaa ym. tuunaillu. No renkaitahan on tuunattu, joten mahdollisesti voi vaikuttaa laakeriongelmiin.

Aamulla tekee myös kylmällä ilmalla sen että käy vaan kolmella pytyllä, ja täytyy käyttää auto sammuksissa jonkun ajan päästä jonka jälkeen käy normaalisti.

Niin ja jakopään ketju rallattaa aika iloisesti vaikka on hydraulinen säätö ja kaikki.

Re: Miten on teillä Nivat pelittäneet ja se kulutus?

Lähetetty: 20.4.2010 16:59
Kirjoittaja Jaska HKI
Jusu kirjoitti:Itse en kyllä todenperään odottaisi uuteen autoon tulevan parin vuoden aikana tuollaisia vikoja mitä tässäkin on jo ollut.
Hazka kirjoitti:Aika paskoja mahtaa olla nämä uudet nivat.
:idea:

Lada mikä Lada, niinhän se taisi olla sen Jaskan napakympinkin kanssa...
Taitaa olla sutta myös Nivoissa.Veljen tutulla on uudenkarhea Niva.Laturin hiilet loppu vuoden vanhassa autossa.Peilit kääntyvät satasen vauhdissa kieroon kuin 1200S:ssä muinoin ikään.Mikään ei näköjään muutu.Saa sitä hypätä vaikka pää edellä kaivoon,mutta mikään ei muutu.

Re: Miten on teillä Nivat pelittäneet ja se kulutus?

Lähetetty: 20.4.2010 21:16
Kirjoittaja Lada-Jussi
auto (Lada) on hieno ja tarkkaan suunniteltu kokonaisuus, jonkun osan muutos toisessa päässä autoa voi vaikuttaa toisessa päässä tuhoisasti

Re: Miten on teillä Nivat pelittäneet ja se kulutus?

Lähetetty: 20.4.2010 22:05
Kirjoittaja Jokari
^^ Nämä perustelut ontuvat.

Re: Miten on teillä Nivat pelittäneet ja se kulutus?

Lähetetty: 20.4.2010 23:07
Kirjoittaja tinuri
Hazka kirjoitti:Empä ole kattoverhoilua, lämppärinhanaa, pakosarjaa ym. tuunaillu. No renkaitahan on tuunattu, joten mahdollisesti voi vaikuttaa laakeriongelmiin.
Kylläpä pitää tuo rengas homma paikkansa. Kun isä omansa möi aikoinaan enolleni, niin tämä nuoruuden innoissaan ja rahoissaan osti aivan järkyttävän kokoiset renkaat tähän kippoon. No aluksi ei mitään, mutta meniköhän ensimmäinen laakeri syksyllä ja sitä rataa.

Re: Miten on teillä Nivat pelittäneet ja se kulutus?

Lähetetty: 21.4.2010 0:27
Kirjoittaja Lada-Jussi
Jokari kirjoitti:^^ Nämä perustelut ontuvat.
no esim pakoputken tuenta, väärillä muutoksilla se voi rasittaa putkiston kiinnityksiä ja vaikka itse pakosarjaa, lämppärin kennoissa kun jättää tietyt tukipalikat irti voi sillä saada värinällä aikaan kennon rikkoutumisen, kuten tämä pyörät ja pyöränlaakerin kesto. nämä ei niinkään tähän liittyen, mutta esimerkin omaisesti. mm. puskurien poistaminen voi vaikuttaa korin vääntymisherkkyyteen, kun pientä vääntymistä saattaa ilmetä, voi se kertautua jossain osakokonaisuuksissa ja täten aiheuttaa ennen aikaista kulumaa siellä, vaikka ne ei oli lähelläkään tätä kohtaa mistä puskuri on poistettu.

Re: Miten on teillä Nivat pelittäneet ja se kulutus?

Lähetetty: 21.4.2010 0:48
Kirjoittaja Jokari
Et siis pysty myöntämään sitä että Niva on uutenakin 70-luvun tuote ja vielä nykyvenäläisellä laadulla jälki saattaa olla kaikinpuolin arveluttavaa?

Miten perustelet sen että auto on suurimmaksi osaksi tehtaan jäljiltä ja silti tälläisia naurettavia vikoja esiintyy uudessa autossa? Ymmärtäisin nämä 150-200 tkm ajetussa Nivassa, mutta en tässä Hazkan tapauksessa.
Mielestäni noilla syy-seuraus-visioillasi osoitat vain sen mitä normaali ihminen tajuaa; Ladan ostamalla ei valitettavasti useimmiten saa laatua. Et vain kehtaa myöntää että paskasta ei saa tehtyä timantteja keksimällä mitä ihmeellisimpiä fantasioita ja siirtämällä vastuu 100% kuluttajalle.

Btw. puskurit, ainakaan sellaiset mitä Nivassa ja takavedossa on; ei ole kantavaa rakennetta. Korin vääntö- ja kiertokäykkyys muodostuu täysin muista asioista.

Minulla ei ole mitään uutta Nivaa vastaan; päinvastoin se olisi ainoa uusi Lada jonka voisin ottaa. Mutta kun tällä foorumilla kaikki negatiivinen ja realistinen keskustelu on oletusarvoisesti väärää keskustelua ja huonojen kokemuksien kertoja joko sekaisin tai trolli, niin lienee selvää että vähiin käy väki.

Re: Miten on teillä Nivat pelittäneet ja se kulutus?

Lähetetty: 21.4.2010 8:27
Kirjoittaja Hazka
Jees, elikkä paaliin koko paska.